Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-11-2013, 13:47   #1
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,638
UK Taxi fra LHR til flyplasshotell

Ser ut til at det er best med en egen tråd for dette sprøsmålet.

Sitter og vurderer en tur som vil innebære overnatting i London (Heathrow) med to små barn. Dersom jeg ankommer T5, vil drosjesjåførene være villige til å ta en såpass kort tur som til et av flyplasshotellene? Tenker da Park In eller et av Sheratonhotellene. Hva koster det i tilfelle? Kan jo ta shuttle buss, men pes med barn og kostnaden blir vel fort 16 pund en vei.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2013, 21:59   #2
miura
ScanFlyer Blue
 
miura's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Location: TRD
Posts: 72
Default Re: Taxi fra LHR til flyplasshotell

Var ikke noe problem for meg i juni 2011. Betalte vel rundt 15 pund fra T3 til Holiday Inn Express, større bil, 5 pax med bagasje.
miura is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2013, 23:53   #3
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Taxi fra LHR til flyplasshotell

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Ser ut til at det er best med en egen tråd for dette sprøsmålet.

Sitter og vurderer en tur som vil innebære overnatting i London (Heathrow) med to små barn. Dersom jeg ankommer T5, vil drosjesjåførene være villige til å ta en såpass kort tur som til et av flyplasshotellene? Tenker da Park In eller et av Sheratonhotellene. Hva koster det i tilfelle? Kan jo ta shuttle buss, men pes med barn og kostnaden blir vel fort 16 pund en vei.
Det kan jeg ikke tenke meg er et problem. I Manchester ble jeg fortalt av en taxisjåfør at de har en ordning der en taxi som tar slike korte turer blir sluset rett frem i køen (av taxier) når de returnerer til taxi rank'en. Om det fungerer noenlunde likt på LHR så er det da ingen problemer å ta slike korte turer.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2013, 08:20   #4
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,638
Default Re: Taxi fra LHR til flyplasshotell

Vet det fungerte slik for 25 år siden, og da gjør det sikkert det fortsatt. Takk for tips.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2013, 10:34   #5
SE-AER
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2012
Location: BGO
Posts: 319
Default Re: Taxi fra LHR til flyplasshotell

Det skal ikke være noe problem med det, de som tar så korte turer blir (som TOS sier) sluset rett frem i køen etterpå. Men hvis du tar en tur til et sted som ligger rett før Kew Bridge kan de ofte bli sure, for der går grensen.
SE-AER is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2013, 11:18   #6
Fly med oss
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,523
Default Re: Taxi fra LHR til flyplasshotell

Husk kontanter. Jeg har blitt skjelt ut og deretter blitt kastet ut av en London-taxi fordi jeg var frekk nok til å ville betale med kort.
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2013, 11:29   #7
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Taxi fra LHR til flyplasshotell

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Husk kontanter. Jeg har blitt skjelt ut og deretter blitt kastet ut av en London-taxi fordi jeg var frekk nok til å ville betale med kort.
Det er bare enkelte (black cabs) taxier som aksepterer kort, og dette er annonsert med klistremerker her & der (står man ved en taxi rank så kan man sikkert be om å få en som aksepterer kort). Det samme (kun kontant betaling) gjelder også andre steder i Storbritannia, som f.eks. mindre kafeer o.l.
TOS is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Transport/Taxi fra og til flyplassen i Kairo SQ 777 Reiseforum 5 24-05-2014 16:23
Intressant artikkel om taxi priser fra flyplass til sentrum hifiman Reiseforum 8 29-04-2013 21:26
Taxi for å frakte matter fra Namsos til Ålesund!? ohegge Småprat 12 17-09-2011 19:32
Når begynte United å fly fra LHR og FRA til Malta? Brandal Reiseforum 1 26-08-2010 23:53
Flyplasshotell til 240 millioner TG923 Flyforum 0 24-11-2005 13:34


All times are GMT +2. The time now is 15:20.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.