Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 27-03-2012, 21:48   #1
Fredrik KH
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2012
Location: SVG
Posts: 160
SAS Eurobonus: Manglende poeng og etterregistrering av poeng

Hei. Hvor lang tid bruker sas på å behandle slike etterregistreringer av flyreiser? Tar det lang tid fra du sender inn etterregistreringskjemaet på nett til poengene er inne på EB kontoen? Var med SK/TG.
Fredrik KH is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2012, 21:54   #2
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: Etterregistrering av poeng hos sas

Sendte retro claim på noen poeng fra et kjøp i en nettbutikk 6. februar. Der sto det
Quote:
Due to heavy demand, please be informed that it may take up to 7 weeks for points to be credited into your account.
Har forøvrig ikke sett noe til poengene ennå :/

Edit: Dårlig formulert: sendte retroclaim 6. februar.

Last edited by Mjolnir; 27-03-2012 at 22:19.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2012, 22:00   #3
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Etterregistrering av poeng hos sas

Jeg etterregistrerte en flyvning med LH som fant sted 21.feb, og poengene var på konto et par dager etter registrering.
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2012, 22:19   #4
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Etterregistrering av poeng hos sas

Veldig varierende - jeg har opplevd over to måneder med en Air Baltic flight
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2012, 22:35   #5
Novair
ScanFlyer Gold
 
Novair's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: Stavanger
Posts: 1,046
Default Re: Etterregistrering av poeng hos sas

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Veldig varierende - jeg har opplevd over to måneder med en Air Baltic flight
Jeg har ventet i over fire måneder på poeng fra en Estonian Air flight. Har vel i grunn gitt opp hele greia.
Novair is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2012, 22:37   #6
SE-AER
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2012
Location: BGO
Posts: 319
Default Re: Etterregistrering av poeng hos sas

Ifølge SAS sin hjemmeside så kan en tidligst etterregistrere poeng 21 dager etter at reisen er avsluttet. Er det noen som har prøvd å etterregistrere poeng før 21 dager har passert?

Jeg fløy BGO-OSL-GVA den 10/3 og GVA-CPH-BGO den 17/3. Har fått poeng for OSL-GVA og for CPH-BGO, men ikke for GVA-CPH. Alle flighter var med SK.

Har meldt meg på pointbooster-kampanjen (som slutter 31/5) og blir rimelig pissed off hvis jeg ikke får disse ekstrapoengene pga det tar mer enn 7 uker å etterregistrere segmentet GVA-CPH...
SE-AER is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2012, 22:51   #7
zico77
Developer
 
zico77's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Stavanger, Norway
Posts: 1,950
Default Re: Etterregistrering av poeng hos sas

Quote:
Originally Posted by SE-AER View Post
Ifølge SAS sin hjemmeside så kan en tidligst etterregistrere poeng 21 dager etter at reisen er avsluttet. Er det noen som har prøvd å etterregistrere poeng før 21 dager har passert?
-Jepp -det fungerte ikkje. Fekk beskjed om å vente til det hadde gått minst 21 dager. Forsøkte etter det, og då gjekk det 1 dag så var poenga på plass.
__________________
Håvard
Mine bilder på Airpics

zico77 is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2012, 22:58   #8
SE-AER
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2012
Location: BGO
Posts: 319
Default Re: Etterregistrering av poeng hos sas

Quote:
Originally Posted by zico77 View Post
-Jepp -det fungerte ikkje. Fekk beskjed om å vente til det hadde gått minst 21 dager. Forsøkte etter det, og då gjekk det 1 dag så var poenga på plass.
Ok, det kanskje ikke tar så lang tid å etterregistrere hvis det er en SK-flight. Fikk bruke manuell etterregistrering for segmentet FRA-DBV med OU som jeg fløy i juli 2011, og da tok det ca 8 uker før poengene kom inn på kontoen. Men da fikk jeg å en annen side hele 2800 poeng, langt mer enn hva jeg egentlig skulle ha siden det var i en bookingsklasse som kun gir 25 %
SE-AER is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2012, 23:12   #9
zico77
Developer
 
zico77's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Stavanger, Norway
Posts: 1,950
Default Re: Etterregistrering av poeng hos sas

Quote:
Originally Posted by SE-AER View Post
Ok, det kanskje ikke tar så lang tid å etterregistrere hvis det er en SK-flight. Fikk bruke manuell etterregistrering for segmentet FRA-DBV med OU som jeg fløy i juli 2011, og da tok det ca 8 uker før poengene kom inn på kontoen. Men da fikk jeg å en annen side hele 2800 poeng, langt mer enn hva jeg egentlig skulle ha siden det var i en bookingsklasse som kun gir 25 %
Kan godt tenkast. Når eg etterregistrerte poeng for samboeren på 2 flighter gjort med TAP, var det retroclaim. Ettersom eg ikkje vedla boardingpassa, fekk eg etter 8 veker melding om at TAP hadde bekrefta at ho ikkje () var ombord. Så, den gangen gjekk det heile 16 veker før det blei registrert, sidan eg måtte retroregistrere ein gong til, inkludert boardingpass. Lesson learnt: Legg ALLTID ved boardingpasskopi!
__________________
Håvard
Mine bilder på Airpics

zico77 is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2013, 20:24   #10
Everest
ScanFlyer Silver
 
Everest's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: SK
Posts: 611
Default Re: Etterregistrering av poeng hos sas

Har noen forsøkt å etterregistrere EB-poeng for en flygning man har avbestilt i siste liten (men har boarding pass)? Eller sjekker SAS om man faktisk fløy på flyet i samtlige tilfeller ved etterregistrering?

(Lusker vel i en moralsk gråsone her...)
Everest is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2013, 20:34   #11
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Etterregistrering av poeng hos sas

Quote:
Originally Posted by Everest View Post
Har noen forsøkt å etterregistrere EB-poeng for en flygning man har avbestilt i siste liten (men har boarding pass)? Eller sjekker SAS om man faktisk fløy på flyet i samtlige tilfeller ved etterregistrering?
Billetten din må være "FLOWN", og det blir gjort av sjekkinnsystemet for alle som er boardet og en viss tid etter at flyet har reist. For andre selskaper, så må SAS ta kontakt med de for å få denne informasjonen.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2013, 20:35   #12
Everest
ScanFlyer Silver
 
Everest's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: SK
Posts: 611
Default Re: Etterregistrering av poeng hos sas

Ja, men sjekker retro-folka dette når de legger inn poengene? Jeg mistenker nemlig at de antar at folk som sender inn retroskjemaet har flydd, og legger inn poeng basert på informasjon fra boarding-kort og/eller eticket.
Everest is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2013, 20:43   #13
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Etterregistrering av poeng hos sas

Quote:
Originally Posted by Everest View Post
Jeg mistenker nemlig at de antar at folk som sender inn retroskjemaet har flydd, og legger inn poeng basert på informasjon fra boarding-kort og/eller eticket.
Hvorfor antar du det? Hvis det har vært uregelmessigheter, og billetten ikke er flown, så kan det hende de må gjøre antagelser.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2013, 20:56   #14
Everest
ScanFlyer Silver
 
Everest's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: SK
Posts: 611
Default Re: Etterregistrering av poeng hos sas

Det var litt dårlig forklart, la meg prøve igjen.

Hvis folk har gått til det skrittet at de sender inn bevis til ebretro-adressen så er det vel nærliggende å tro -- fra den SAS-ansattes perspektiv -- at passasjeren mener helt og holdent at han/hun har krav på poengene.

Ergo sjekker kanskje ikke den SAS-ansatte om billetten er flown.

Jeg bare lurer på om noen har prøvd dette, enten bevisst eller ubevisst, og om det funket? Folk som reiser mye har kanskje en liste med reiser de forventer poeng fra, og har glemt å fjerne en og annen reise som ble kansellert fra lista før de sender inn retroclaim på den.

Last edited by Everest; 21-01-2013 at 21:03.
Everest is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2013, 21:06   #15
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Etterregistrering av poeng hos sas

Quote:
Originally Posted by Everest View Post
Ergo sjekker kanskje ikke den SAS-ansatte om billetten er flown.
Når de skal finne ut hvilken poengsum du har rett til, så må de nødvendigvis sjekke billetten og dermed ser de om den er flown eller ikke.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2013, 21:07   #16
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Etterregistrering av poeng hos sas

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post
Billetten din må være "FLOWN", og det blir gjort av sjekkinnsystemet for alle som er boardet og en viss tid etter at flyet har reist. For andre selskaper, så må SAS ta kontakt med de for å få denne informasjonen.
Et 'fremmed' sjekkin-system sender en datamelding til Amadeus med statusoppdatering av e-billetten etter avgang. Billettstatus skal vise FLOWN dersom billetten er brukt.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2013, 21:23   #17
Everest
ScanFlyer Silver
 
Everest's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: SK
Posts: 611
Default Re: Etterregistrering av poeng hos sas

Jeg skal nå uansett prøve, så får vi se hvordan det går.
Everest is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2013, 01:55   #18
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: Etterregistrering av poeng hos SAS

Går etterregistrering med SAS-flighter automatisk nå?
Jeg logget meg inn for en manglende flight (codeshare med LX) som ikke var kommet inn, og med en gang jeg hadde lagt inn dataene og trykket send fikk jeg opp melding om at poengene var registrert på konto og poengsaldoen min var oppdatert.

Rent imponert jeg.
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2013, 08:13   #19
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Etterregistrering av poeng hos SAS

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
Går etterregistrering med SAS-flighter automatisk nå?
Jeg logget meg inn for en manglende flight (codeshare med LX) som ikke var kommet inn, og med en gang jeg hadde lagt inn dataene og trykket send fikk jeg opp melding om at poengene var registrert på konto og poengsaldoen min var oppdatert.

Rent imponert jeg.
Ja, i veldig mange tilfeller går alt automatisk når man etterregistrerer nå.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2013, 08:18   #20
panerai
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 218
Default Re: Etterregistrering av poeng hos SAS

Jeg har et problem når jeg skal etterregistrere. Den sier at den ikke finner noen match og at jeg må fylle ut den manuelle. Kan jeg bare sende med billetten og fylle det ut?
__________________
Canon EOS 450D m/Grep
Canon 18mm-55mm f3,5-5,6 IS | Canon 55mm - 250mm f4-5,6 IS | Canon 50mm f1,8 II | Canon Speedlite 430 EX II
http://www.flickr.com/photos/kaffekoppen/
panerai is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Etterregistrering av Eurobonus poeng på Hilton Tjab Reiseforum 3 14-10-2013 00:02
Ustabile EuroBonus-sider og manglende poeng flyKSU Småprat 2 12-10-2011 13:12
Eurobonus-poeng når man bestiller reise med Eurobonus-poeng? chaglen Reiseforum 2 20-07-2011 18:00
Etterregistrering av Eurbonus-poeng buskmann Reiseforum 6 05-08-2010 00:54
EB: Etterregistrering av EB-poeng Twin Otter Reiseforum 9 03-01-2010 11:05


All times are GMT +2. The time now is 03:06.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.