Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 05-05-2021, 21:02   #1
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
USA Atlanta - Seattle og retur med Chester The Eskimo - 29. april og 2. mai 2021

ATL-SEA 29APR
AS443 737-990ER N224AK sete 19C


Guttungen skulle flytte, så det ble nødvendig med en tur vestover for gamle (ste-)far for å hjelpe til med ting og tang. Etter litt vurdering og preplanning, anså jeg sjansen for at flyene var helt fulle som minimale, så jeg gikk for en standbybillett. Delta åpnet midtsetene den helgen, men deres tall var likevel høye. Alaska så langt hyggeligere ut, så kjøpte billett med dem. Tidene passet også bra.

Reiste kun med sekk, så etter å ha gått av parkeringsshuttelen var det å brøyte seg vei til security. Ja, jeg sa brøyte. Det var tjåka fullt og folk overalt. Og alle med maske. Lite å se til social distancing og covid tiltak, annet enn noen merker på gulvet (som ingen så) og en og ennen dispenser for håndsanitizer. Diger kø i security men fulgte skiltingen til TSA Pre hvor tilstanden var noe bedre. Gjennom på 2-3 minutter. De uvaskede var nok ikke like heldige ..

Etter en kort togtur var det ut på Satelitt D og opp trappa. Gaten lå helt ytterst så fikk litt mosjon også. Ikke like trangt på D som inne i terminalen, så litt enklere å holde avstand der. Kom frem i god tid før boarding, men Spirit holdt til på nabogaten så da er det alltids litt underholdning mens man venter.



Jenta i gaten plasserte meg i 'Elite'-seksjonen, med alle OneWorld-aristokratene. Ca 3/4 fullt og fikk ledig midtsete, så kan ikke klage på komforten. First var full.



Push på rutetid og lite kø mot takeoff, så avgårde uten ventetid. Vel oppe i cruisehøyde kom crewet med et par traller. Vi fikk en Bischoff-kjeks, antibac-serviett, vannflaske og, for de som ønsket, kaffe eller te. Ingen flere runder med tralla, men de kom et par runder med vannflasker.



Alle hadde masker, både på flyplassen og ombord. Så ingen som 'prøvde seg' og ingen som kranglet. Så stille og fredelig tur og svært lite å melde. Alaska bruker GoGo satelittservice, og tilbyr både internett og et bredt utvalg med filmer og tv-show. Teksting/Messenger er gratis og som T-Mobile kunde fikk jeg også en time gratis internett, som ellers er en betaltjeneste.

Vi landet på rute, men fikk beskjed om at det ikke var ledig gate til oss, så vi måtte vente 20 minutter før vi fikk parkert. Ingen restriksjoner på deboarding, så alle reiste seg opp som vanlig. Inne i terminalen var det fullt av folk over alt, og likedan var det kjempekø for å komme på shuttelen til leiebilterminalen.



SEA-ATL 02MAY
AS442 737-990ER N280AK sete 9A


Etter noen dager i Bellingham, var det på tide å reise hjem. Kjørte relativt tidlig nedover for å få mosjonert kameraet litt, men regnet ikke å se så mye Boeing-aktivitet siden det var søndag.

Leverte bilen et par timer før avgangstid, og tok shuttle'n til terminalen. Ikke like travelt som torsdag, men SEA stilner etter at siste hovedbølge østover går sånn ved ett-totiden. Og omtrent uten internasjonal trafikk, blir det ikke så travelt. Men fortsatt en del folk likevel.

Spaserte rett igjennom security, fikk meg en lunch og fant et bord ved panoramavinduene. Satt der inntil det var på tide å gå til gaten. Fikk tildelt premium-sete og fikk en treseter alene. Det var forøvrig godt under halvfullt, så jeg var ikke alene om det.



Observerte en ny sjappe for oss litt flygale. Mye retrogreier, noen modeller, nøkkelringer av opphøgde fly mm ..



Igjen pushback på rute og ingen kø for takeoff. Igjen kun en runde med tralla, og denne gangen ble vi avspist med en liten pose saltsticks og ingen antibac-serviett. Men god plass til beina og jeg hadde både drikke og snacks i sekken likevel, så jeg led ingen nød.
Alle beholdt maskene på denne gangen og.







Egentlig ikke så mye mer å si om turen. Vi landet på rute akkurat ved midnatt og takset inn uten delay denne gangen. Parkerte imellom to Frontier-maskiner og steg igjen i land uten at man brød seg så mye om social distancing. Deretter var det bare å finne parkeringsshuttle'n som hadde flyttet siden sist ..


Dett var dett ... Det ble en haug bilder også. De kommer etterhvert i bildeforumet.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
 

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Atlanta 21/3/2021 - Del 2 - Pax-kjerrene LN-MOW Bilder & foto 3 23-03-2021 21:11
Atlanta 21/3/2021 - Del 3 - Frakterne LN-MOW Bilder & foto 0 23-03-2021 16:59
Atlanta 21/3/2021 - Del 1 - Prakterne LN-MOW Bilder & foto 1 22-03-2021 22:07
Bakevja 2020 (eller Seattle «Julebord» i April / Mai 2020) dc-8-63 Flyforum 33 30-08-2019 21:22
Atlanta 28/2 2017 - seks pluss Chester LN-MOW Bilder & foto 0 01-03-2018 05:01


All times are GMT +2. The time now is 02:45.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.