Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-02-2017, 21:48   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
OBB 5 Syden med høy standard, familievenlig og bamseklubb?

Nå er jeg i ferd med å begi meg inn på nytt og ukjent terreng, og inn på et tema som er litt politisk ukorrekt blant en del globetrottere her inne, men er sikkert flere her som har opptil flere skjeletter i skapet her.

Kort sagt, til sommeren er vi på jakt etter et sted som ligger ikke alt for langt hjemmefra, det vil si innen Europa, og helst unngå å dra helt en Granka. Samtidig ønsker vi et sted med god standard, men som samtidig familievennlig. Sønnen vår vil da være 3 år, så det er også et must med en eller annen bamseklubb eller "Lollo&bernie". Da skjønner dere sikkert tegninga, og for de av dere som nå ikke har falt av allerede og tenker "stakkars taper", så hadde det vært fint med tips.

Jeg vet av kombinasjonen familievennlig og uten for mye mas og tjas kanskje er litt vrient. Så vi snakker nå en litt forfinet versjon av selskapsreisen, og selv om det fint kan være charter, så orker vi ikke Charter-Svein.

Ser at de kjente kjedene her har ymse og et godt utvalg konsepter, og har noen erfaring fra de forskjellige her?
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 02-02-2017 at 21:54.
Someone is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2017, 21:56   #2
Tjab
Upgrade me....
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,044
Default Re: Syden med høy standard, familievenlig og bamseklubb?

Jeg syns det var fint å være i Arguineguín jeg da.

http://www.ving.no/bestill-reise?Que...4&QueryUnits=1
__________________


Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2017, 21:58   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Syden med høy standard, familievenlig og bamseklubb?

Quote:
Originally Posted by Tjab View Post
Jeg syns det var fint å være i Arguineguín jeg da.

http://www.ving.no/bestill-reise?Que...4&QueryUnits=1
Var akkurat der på "babymoon" for snart tre år siden
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2017, 22:01   #4
Tjab
Upgrade me....
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,044
Default Re: Syden med høy standard, familievenlig og bamseklubb?

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Var akkurat der på "babymoon" for snart tre år siden
Er det ikke like enkelt, like billig, og super mega fantastisk, i Orlando å Disneyland da? Du bor jo i Oslo, så dere har jo alle verdens muligheter med tanke på greie billetter etc.


Edit: Ser/hører uansett at de fleste som kjører ett Sunwing Resort konsept som oftest er kjempefornøyd. (men alle rundt deg er dubbet til Norsk seff)
__________________


Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2017, 22:02   #5
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Syden med høy standard, familievenlig og bamseklubb?

Sleit med det samme som deg i fjor og endte på Rhodos. Guttungen som da var 6 koste seg max. Hadde en royal suite og komforten var meget bra med ac på rommet og gode senger. Hadde all inclusive og maten var overraskende http://www.ving.no/charteraccomodati...ZBMTJURVIqAU4=


Sent from my iPhone using Tapatalk
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2017, 22:03   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Syden med høy standard, familievenlig og bamseklubb?

Quote:
Originally Posted by Tjab View Post
Er det ikke like enkelt, like billig, og super mega fantastisk, i Orlando å Disneyland da? Du bor jo i Oslo, så dere har jo alle verdens muligheter med tanke på greie billetter etc.
Hvilken del av "ikke for langt hjemmefra" var uklar?

Trolig snakker vi om 1 uke også
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2017, 22:04   #7
Tjab
Upgrade me....
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,044
Default Re: Syden med høy standard, familievenlig og bamseklubb?

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Hvilken del av "ikke for langt hjemmefra" var uklar?

Trolig snakker vi om 1 uke også
Ess....

Du store verden, så liten den har blitt
__________________


Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2017, 22:22   #8
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Re: Syden med høy standard, familievenlig og bamseklubb?

Vi har denne litt i kikkerten, men har foreløpig ikke fått ut fingern.

Ser ut som et bra konsept (bl.a. direktebuss mellom flyplass og hotell, innsjekk/avlevering av bagasje for returen på hotellet osv.). I tillegg er flytidene til Ving av de mer barnevennlige.

http://www.ving.no/kanarioyene/playa...CP4%3a2_312%3a
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2017, 23:04   #9
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,274
Default Re: Syden med høy standard, familievenlig og bamseklubb?

Har vore både på Tenerife og Rodos med ungar. Vi budde rett og slett i Las Americas, og fekk sånn passe til å unngå det som kjennest alt for charter-fælt ut likevel. Det finst ulike strender, ulike restaurantar, så hordane går det an å unngå. Skal vel ærleg seie at vi aldri fann skikkeleg -god- mat då... Rodos var i så måte betre.

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2017, 23:29   #10
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: Syden med høy standard, familievenlig og bamseklubb?

Ellers så finnes det flotte hoteller på Mallorca, som ikke trenger å ligge midt i bargata på Palma Nova.

Bamseklubber og liknende er det noen år siden vi har traktert, men fine hoteller og enkel reisevei finner du i hvertfall der!

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2017, 00:15   #11
Bjelle
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 88
Default Re: Syden med høy standard, familievenlig og bamseklubb?

Vi bodde for 2 år siden på Sunwing resort Cala Bona beach på Mallorca og skal tilbake i år. Så der var det trivelig. Ikke alt for langt til sentrum og selvfølgelig Lollo og Bernie. Med 3 unger i Lollo Bernie alder har jeg gitt opp de mere improviserte ferier ut i det blå og innfunnet meg med noen år med barnepark, all inclusive og basseng liv.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Bjelle is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2017, 00:16   #12
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Syden med høy standard, familievenlig og bamseklubb?

Easy... Ritz Carlton Abama på Tenerife: http://www.ritzcarlton.com/en/hotels/spain/abama

Den finner du også i Ving katalogen. Jeg har vært der 3 år på rad. Fjerde gang begynner nå på søndag.

Flott for barn, flott for voksne, masse mat og bassenger
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2017, 01:08   #13
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Syden med høy standard, familievenlig og bamseklubb?

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Easy... Ritz Carlton Abama på Tenerife: http://www.ritzcarlton.com/en/hotels/spain/abama

Den finner du også i Ving katalogen.
Ser ut til at Ving kun tilbyr dette hotellet ut april. Ikke mulig å booke gjennom Vings nettsider i f.eks. juli.Dessverre, ser ut til å væe et fnatastisk sted, og kunne godt tenkt meg noe tilsvarende selv.

Men, som flere har vært inne på her; Mallorca er nært og bra. Det går også fint an å unngå chartergjengen, tro det eller ei. Joda, mye turister er det jo, men de kan faktisk i stor grad unngås ved litt planlegging av sted og hotell/leilighet. Prøv et av de mindre midt på Alcudia-stranden eller en av Cala'ene på østkysten. Leiebil anbefales også en dag eller to. Ellers har du Menorca, hakket roligere.

Last edited by KnutW; 03-02-2017 at 01:13.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2017, 02:16   #14
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Syden med høy standard, familievenlig og bamseklubb?

Neida. Dere skal ta dere en tur til eks Jugoslavia eller Albania. Montenegro er enda ikke på topp og Albania en kommende stjerne.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2017, 08:00   #15
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Syden med høy standard, familievenlig og bamseklubb?

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Neida. Dere skal ta dere en tur til eks Jugoslavia eller Albania. Montenegro er enda ikke på topp og Albania en kommende stjerne.


Kroatia her høyaktuelt, men vi har ikke akkurat tenkt oppdage "nye" steder. Så her er det en klassisk: Har misforstått "oppgaven"
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2017, 10:34   #16
Sondbjo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
Default Re: Syden med høy standard, familievenlig og bamseklubb?

Hva med Portugal? Porto eller Lisboa. Eller en blanding med de? Om spania er mer tingen så er vel Malaga og Gibraltar en ok sak. I frankrike: NCE og Monaco
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2017, 11:01   #17
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Syden med høy standard, familievenlig og bamseklubb?

Vi var i Faro på et Luxury Collection resort i Albufeira. Det er to ulike hoteller på samme området. Det var knallbra med alt du etterspør. Juli er utenfor vårt budsjett iallfall, men klientellet var stort sett god middelklasse fra UK.

Cascais utenfor Lisabo mener jeg også kan være godt egnet. Blant annet et Sheraton resort der, riktignok ikke ved stranden.

Er det sommer utgår Dubai, men ellers i året har vi vært veldig happy med det. Unngår stort sett både Charter Svein og britisk arbeiderklasse som kan være utrolig stusselig. Ja, kall meg gjerne snobb, men drita foreldre med toåring på slep ødelegger iallfall min ferieopplevelse.

Vår eldste har klart seg bra på bamseklubb konsepter uten Scandinavisk personell. Bare terpet på " Toilet please" og "thank you". Den yngste hadde sikkert ikke turt uansett språk på personalet.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2017, 11:49   #18
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Syden med høy standard, familievenlig og bamseklubb?

Vil anbefale Madeira, flotteste sted i "Europa".. Topp hoteller. Aner ikke noe om Bamseklubber... Kjemisk fritt for Charter-Svein ...

Lei en liten bil og dra rundt i det fantastiske landskapet...

Funchal er en perle....
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2017, 11:58   #19
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Syden med høy standard, familievenlig og bamseklubb?

Jeg vet det er strenge regler, men er det at det skal være i nærheten av tidsmessige grunner eller økonomiske?

Vår erfaring er at med små så kommer "charter-stedene" veldig uheldig ut i høyseseongene sånn prismessig. Lengde på flyreise og tidssoner er sjeldent noen utfordring annet enn i planlegningsfasen.

Hvis det må være Europa tror jeg definitivt Mallorca er det riktige hvor du kan lett skalere hvor du vil være etter hvor allergisk du er mot det dette forumet fnyser av som "charter-Svein osv". Desverre følger subben reisebudjsettet man har.

Vårt favoritt charter-sted er fremdeles Tenerife som har svært mye å by på til forskjellig smak.

Value for money så hadde det nok blitt Asia eller det også beryktede Florida. Vi har lagt opp en treuker i Florida til sommeren med SAS direkte MIA som totalt sett er utmerket for barna, drage og far. (Waldorf Orlando har faktisk en utmerke "bamseklubb" sies det.

Drar dere alene til Asia er det jo svært mange løsninge med Bamseklubber og ikke minst nannytjenester så mor og far kan ta seg en broiler.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2017, 12:16   #20
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Syden med høy standard, familievenlig og bamseklubb?

Quote:
Originally Posted by Sondbjo View Post
Hva med Portugal? Porto eller Lisboa. Eller en blanding med de? Om spania er mer tingen så er vel Malaga og Gibraltar en ok sak. I frankrike: NCE og Monaco
Portugal vurderes selvsagt. Lisboa er en hyggelig by, vært der flere ganger. Nice var vi senest i høst og Malaga skal vi innom i våres - uten barn

Det er egentlig ikke hvilket land jeg er på jakt etter, men rett og slett gode og familievennlige resorts. Vi har ikke tenkt til å reise rundt, og det er selvsagt et pluss om det er noe hyggelig i nærheten, men vi snakker her gjerne inngjerdet resort så jeg slipper bli prakka på fake solbriller, bamseklubb med skandinavisktalende personale, rent og pent, fine bassenger, brukbar strand, og fint med bra standard på maten, og da kan den gjerne være all inklusive.

Har ikke bestemt budsjett, men de stedene jeg har kikket på til nå virker ligge sånn noe under og noe over 30.000kr for en uke inkludert reise. Hvilket høres kurant ut i mine øyne.

Europa utpeker seg mest av tidsmessige årsaker, da det ikke er denne ferien vi skal oppdage verden.

Har kommet et par bra tips her, som vi definitivt skal sjekke ut.

Fancy restauranter, bilturer til sjarmerende fjellandsbyer, raffe barbesøk, gammel stein og kunst, tar vi oss av når kona og jeg har våre aleneturer uten barn

Jeg driter også i bonuspoeng her og har ingen status hos noen hoteller lenger
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Avies sliter med å holde svensk standard - mistet sitt AOC 1/4-16 for godt Trdfly Flyforum 8 09-04-2016 03:50
Finnes det flyplasser i Afrika med vestlig standard? robertaas Småprat 10 08-08-2014 13:20
Nye ruter til syden med Norwegian LN-VLE Flyforum 4 16-05-2013 11:48
SAS973 med så høy fart på radar'n? Glenn Register- og ATC-Forum 10 20-12-2009 20:32
Fikk med "denne" på Syden-flyet.. Thomas Flyforum 4 20-07-2007 22:18


All times are GMT +2. The time now is 14:11.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.