Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-12-2020, 05:41   #1
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,591
Default Endelig desember - glad tirsdag fra Ris

Ferdig med november :-)

God morgen fra kjøkkenbordet før det bærer på trening som for meg som er gift med instruktøren fortsatt er lov her i Oslo. Hjem igjen til en dag med møter både på teams og rundt Sognsvann neden kunde. Ha en bra start på desember.
EB is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2020, 06:34   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,852
Default Re: Endelig desember - glad tirsdag fra Ris

God morgen fra Hvalstad. Trengte en espresso for å smøre maskineriet. Gutta spratt opp for sine julekalendere og yngstemann forstod selvsagt ikke hvorfor vi ikke kunne åpne alle lukene. Nå skal frokost serveres, matpakker smører, barn påkles etc etc. Ha en fin dag


Quote:
Originally Posted by EB View Post
t før det bærer på trening som for meg som er gift med instruktøren fortsatt er lov her i Oslo.
Lukter metoo lang vei....
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2020, 06:45   #3
Concorde98
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,021
Default Re: Endelig desember - glad tirsdag fra Ris

God morgen fra Lillestrøm. Her drikkes det kaffe og man skal etterhvert en tur til Ahus for å sjekke armen. En uke siden jeg falt i dag og vondt er det enda. Men brudd tar jo tid.
Ellers fikk jeg faktisk penger fra reiseforsikringen i dag. Jeg gikk jo en tur i ferien min når jeg falt. De dekket alt fra legevakt og røntgen pluss Ahus. Flotte raske greier!
Ha en fin dag alle sammen.
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2020, 07:21   #4
Fellowship
ScanFlyer Dusty
 
Fellowship's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,047
Default Re: Endelig desember - glad tirsdag fra Ris

God morgen fra Romsås. Desember er i gang og jeg har forberedt en kalender igjen i fotoforumet. Ha en god dag! Snart en god kopp te og så ut i oppdrag.
__________________
________________________________________
Flyhilsen fra Ole Johan Beck

Gled en som gruer seg til jul

Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly
Fellowship is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2020, 08:17   #5
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,943
Default Re: Endelig desember - glad tirsdag fra Ris

Morn fra Kolsås. Sjokoladekalenderen står plassert på hylla sammen med flyene og er klar for luke nr 1 senere i dag. Ellers venter en halv dag jobb og en halv dag møter man heldigvis kan føre timer på som om jeg hadde jobbet...
I ettermiddag snurrer jeg ned til politistasjonen i Sandvika for å bestille ID-kort, har til og med gredd luggen. Avslutter dagens planlagte aktiviteter i en gymsal i nabolaget for litt influensavaksine, som nå er tillatt for oss utenfor risikogruppen.
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2020, 08:33   #6
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,172
Default Re: Endelig desember - glad tirsdag fra Ris

God morgen fra knausen.. Peis, grøt og nykvernet kaffe - får en positiv Groundhog Day følelse. Første desember var stor stas her gjemme og fem latterlig dyre kallendere ble åpnet med alt fra deler av radiostyrt bil, lakris, håndlaget konfekt, kremer og noe dukke-greier. Dette kalenderstyret putter jeg nå i bås med halloween, valentines og andre masete eventer.

Straks blir det en nydelig tur til Ullevålseter med Skogsmatrosen i ørene.. Gamling-appen sier nå et det er i snitt 1,3 mil som blir gått per dag og temmelig mange skritt. Trenger litt minuskalorier da det er date-middag med mor i kveld etter arvingene har duppet av.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	4FC813D2-97EB-4E24-BC20-58DBDB864D9E.jpg
Views:	455
Size:	123.1 KB
ID:	49544  
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL

Last edited by SudCaravelle; 01-12-2020 at 08:50.
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2020, 09:24   #7
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,591
Default Re: Endelig desember - glad tirsdag fra Ris

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
God morgen fra Hvalstad. Trengte en espresso for å smøre maskineriet. Gutta spratt opp for sine julekalendere og yngstemann forstod selvsagt ikke hvorfor vi ikke kunne åpne alle lukene. Nå skal frokost serveres, matpakker smører, barn påkles etc etc. Ha en fin dag




Lukter metoo lang vei....
Har man #metoo innen et ekteskap?
EB is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2020, 09:42   #8
Desk pilot
ScanFlyer Crusty
 
Desk pilot's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,010
Default Re: Endelig desember - glad tirsdag fra Ris

SudCaravelle, du må få en rampenisse til å flytte inn. I tillegg til at den gjør rampestreker så stjeler den de aller fleste kalendrene i huset. Dermed blir det en mer avslappende og morsom adventstid for alle sammen. Det eneste aberet er at det kan bli litt idetørke i mdten av desember når rampenissen og hans to voksne medhjelpere begynner å slippe opp for ideer til rampestreker...
God formiddag fra hjemmekontoret. Her er det kommet såpass mye snø at kommunen er ute og tester det splitter nye brøyteskjæret sitt. Strengt tatt ikke nødvendig med snøbrøyting i dag, men det er alltid morsomt å prøve nye ting.
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2020, 10:30   #9
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,181
Default Re: Endelig desember - glad tirsdag fra Ris

God morgen fra bortekontoret, der man er godt installert og en god andel av mailene allerede er besvart. Nå skal jeg egentlig sette meg ned og være kreativ men det sitter litt langt inne altså.

Det fine er derimot at det er 1 Desember og jeg har åpna første luke i julekalenderen jeg fikk at Storsmurfen. Nå står den i kjøleskapet og kjøler seg til i kveld.

Ha en fin en
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2020, 10:51   #10
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,701
Default Re: Endelig desember - glad tirsdag fra Ris

God tirsdag fra Oslos østkant - heldigvis ble problemet med varme og varmtvann fiksa ganske kjapt i går så slapp å fryse hele dagen. Allerede vært på førstegangsintervju via Skype (at det er noen som bruker det fortsatt er merkelig - måtte jo trykke glemt passord for å få tilgang og det var selvsagt et kleint brukernavn på den da jeg brukte den til World of Warcraft som tenåring)
Men det gikk greit.
Dagens humorsak på Dagbladet var en Stortingsrepresentant som trykka Reply all til selveste statsministeren. På en tidligere arbeidsplass jeg hadde så var det stadig masse reply all hendelser som gjorde at mailer havna til alle 2000 ansatte... IT på bygget strammet kraftig inn på mailinglister tilslutt...

Nei får vel lese litt på eksamensting.
https://www.dagbladet.no/nyheter/let...appen/73123453
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2020, 10:56   #11
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,377
Default Re: Endelig desember - glad tirsdag fra Ris

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
På en tidligere arbeidsplass jeg hadde så var det stadig masse reply all hendelser som gjorde at mailer havna til alle 2000 ansatte... IT på bygget strammet kraftig inn på mailinglister tilslutt...
Hos min arbeidsgiver ble det en gang sendt en e-post til alle, med info om at de som ville kunne være med på bedriftsiinnebandy.

Først rant det inn med Reply-to-all-svar som " Nei takk", før det etterpå rant inn med enda flere svar av type "Ikke bruk Reply to all-knappen!".

Hei fra gjemmekontoret. En sånn dag som så grei ut "på papiret", men litt mer styr "i terrenget". En kunde måtte bl.a. lære å telle til tre.

Ha en god en
Martin is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2020, 11:02   #12
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,701
Default Re: Endelig desember - glad tirsdag fra Ris

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Hos min arbeidsgiver ble det en gang sendt en e-post til alle, med info om at de som ville kunne være med på bedriftsiinnebandy.

Først rant det inn med Reply-to-all-svar som " Nei takk", før det etterpå rant inn med enda flere svar av type "Ikke bruk Reply to all-knappen!".

Hei fra gjemmekontoret. En sånn dag som så grei ut "på papiret", men litt mer styr "i terrenget". En kunde måtte bl.a. lære å telle til tre.

Ha en god en
Haha det var sånn her og ja. Men ville nesten vært redd om jeg fikk autoreply fra statsministerens kontor etter å ha trykka reply all på noe.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2020, 12:40   #13
Fredrik74
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2010
Location: Mellan Stockholm och Arlanda
Posts: 621
Default Re: Endelig desember - glad tirsdag fra Ris

God december från Stockholm. Ska på möte i Fornebu men eftersom jag inte är välkommen i Norge blir det via Zoom istället.
Fredrik74 is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2020, 12:58   #14
Concorde98
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,021
Default Re: Endelig desember - glad tirsdag fra Ris

God dag igjen fra Lillestrøm. Det gikk bra hos Ahus i dag. Pene brudd og nå starter opptrening så smått etterhvert. Fysioterapeut fra neste uke. Ihvertfall ikke jobb før uti januar engang. Fysisk jobb med denne armen må vente.
Ha en fin en!
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2020, 14:43   #15
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,975
Default Re: Endelig desember - glad tirsdag fra Ris

G’morgen. Bikkjekaldt ute og nordavinden gjør lite for å hjelpe. Selv bikkjene var kjappe med businessen sin. God dag for innegreier.

Ingen julekalender i år, men investerte i en udatert pakke belgisk konfekt på Costco i går. Den får duge noen dager ihvertfall.

Nå skal jeg sette litt deig så jeg får fersk brød til lunch.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2020, 19:12   #16
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Endelig desember - glad tirsdag fra Ris

Bikkjekaldt i Fort Lauderdale også, våknet til 15 grader og nektet først å stå opp, til slutt tvang sulten meg til å rulle ut av senga og få på slåbrok og tøfler.
Huttetu sier jeg, men det varmes opp om noen dager, ser frem til 28 i skyggen som seg hør og bør.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2020, 20:02   #17
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,975
Default Re: Endelig desember - glad tirsdag fra Ris

Ja, dakar .......
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2020, 20:26   #18
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,181
Default Re: Endelig desember - glad tirsdag fra Ris

Årets første kalenderpils!!!



EDIT: Og DER var jeg ferdig med boken. Jeg begynte på denne underveis på den siste turen min før Corona. Sånn type i midten av Mars. Så med den boka ferdig satser jeg på at det også er begynnelsen på slutten på Corona.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 01-12-2020 at 21:15.
Fnate is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Glad tirsdag fra Ris EB Flyforum 13 04-10-2019 22:03
Glad tirsdag fra Ris EB Flyforum 12 16-04-2019 13:22
Glad tirsdag fra Ris EB Flyforum 11 27-03-2019 10:28
Glad tirsdag fra Ris EB Flyforum 11 06-03-2019 01:47
Glad tirsdag fra Ris EB Flyforum 8 20-02-2019 00:00


All times are GMT +2. The time now is 05:24.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.