Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 17-09-2017, 21:44   #21
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,140
Default Re: Hurricane relief

Og der var eventyret over og man sitter i kebabsleden på vel til DXB og en fin flytur hjem i 1A og 1D. Jeg har faktisk alltid klump i halsen når jeg sjekker ut fra Jumeirah.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_6491.jpg
Views:	993
Size:	155.0 KB
ID:	43847  
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2017, 23:55   #22
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,140
Default Re: Hurricane relief

Dette er temmelig "live"... Frk Sud blir tatt godt vare på.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_6515.jpg
Views:	477
Size:	120.2 KB
ID:	43848  
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2017, 07:27   #23
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,140
Default Re: Hurricane relief

Frankfurt fungerer pent på short connection og medbrakt femåring medfører uoppfordrede gakk-gakker.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_6534.jpg
Views:	450
Size:	67.5 KB
ID:	43849  
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL

Last edited by SudCaravelle; 18-09-2017 at 10:44.
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2017, 10:40   #24
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,684
Default Re: Hurricane relief

Åh så de er sorte nå de bandeendene - har to stk jeg - en gul en og en juleutgave. Savner US Dividend Miles. men men det var jo for godt til å være sant.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2017, 09:13   #25
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,140
Default Re: Hurricane relief

Så da skal jeg avslutte denne noe rotete "live" trip-reporten.

Lufthansa First er jo en ufattelig herlig måte å reise på - men jeg skulle nok hatt en langt tyngre konto for å betale 100.000 for en såpass kort tur som ikke en gang er så ille bak på Bærums-klassen. Måten femåringen ble behandlet på overgår alt jeg hadde ventet.. Det var ekte og proff oppfølging hele tiden og som nevnt tidligere så har vi nesten en koffert med Lufthansa "stæsj".

Vi hadde kun 1 time connection i Frankfurt på vei hjem og var veldig i tvil om jeg skulle tusle bort til FCT terminalen men tok sjansen. Det gikk jo meget bra og vi rakk faktisk å puste ut med en brus og slapp bussen ut til Oslo-maskinen. Vi havnet i en Mercedes Van og der var en fyr til som skulle på denne flighten. Dette var utrolig nok samme fyr vi møtte på FCT sist da min far og jeg hadde vært i Tokyo for et par måneder siden. Utrolig fin type som er en tysk investor det ikke er verdt å nevne navn på. Vi begynte begge å le og var enige om at det var noen ekstravagante reisemønstre og en overkant reisevant femåring (jeg rakk ikke nevne all broccolien fra Kiwi osv..)

Hele scenen med to busser stappfulle av folk som står utenfor Oslo flyet når man glir inn i denne vanen er jo ganske artig. Purseren kom ned trappen og geleidet frk Sud opp trappen med rosen fra first class, tiara og en rosa trillekoffert. Når busslasten kom inn på flyet var det vel ikke en som ikke gliste og hilste på henne.

Så.. Lufthansa First er utrolig sånn totalpakke sett (Det noe over finessen på Swiss og blingen på Emirates jeg liker..) og er vel de jeg hadde holdt meg til hvis jeg var loaded.

Madinat Jumeirah må dere bare prøve før dere dævver - med eller uten barn.

Jeg skjønner fremdeles ikke at de slipper inn slike som oss på First. Jeg kan forstå kunder med øverste status hos Lufthansa osv. med høy omsetning kan bruke ekte poeng, men ikke folk som sparer poeng på Fjordkraft etc.. Hvis jeg hadde betalt 100.000 for billettene mine eller var en pokker så viktig CEO på vei til jobb så hadde jeg villet unngått femåringer eller nordmenn som plutselig har blitt vineksperter i "min" luksus-kabin.

Jeg gleder meg uansett til neste tur og skal opp å tømme Kiwi Slemdal for broccoli etter jobb
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_6549.JPG
Views:	361
Size:	261.0 KB
ID:	43860  
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL

Last edited by SudCaravelle; 19-09-2017 at 16:44. Reason: Utrolig mye slurv og dårlig norsk.
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2017, 13:54   #26
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,235
Default Re: Hurricane relief

Flott rapport, lo godt av "all brokkoli fra Kiwi". Det gir jo greit med uttelling. T.o. nå er det 50% på frukt og grønt på Joker to dager i uken.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is online now   Reply With Quote
Old 20-09-2017, 14:08   #27
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Hurricane relief

Helt ufattelig digg rapport!
Gleder meg til å bytte egne poeng i et boarding kort Med en stor F på. Blir dog ikke LH men AF på meg da...
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Berlin - Relief flight: Inside a Saudia B744F Berlin_Spotter Bilder & foto 5 21-11-2013 22:39
Ikke bare Hurricane Irene, delays on SK /CPH - US scanhorse Småprat 6 27-08-2011 11:23
Hurricane BD707/G-HURR krasjet i dag under Shoreham Airshow LN-KGL Flyhistorisk forum 0 16-09-2007 01:12


All times are GMT +2. The time now is 17:48.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.