Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-09-2018, 06:32   #1
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,546
Default God lørdag fra Ris

God morgen fra et et stille ja nesten vindstille område av byen. Nå er det fart i Nespresso maskinen og nyhetene kommer både på radio, på nett og papir -herlig morgenstund. Satser på å få beveget kroppen også i løpet av dagen. Middag på toppen av åsen bak her i kveld. Ha en flott lørdag!
EB is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2018, 08:00   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: God lørdag fra Ris.

God morgen fra Hvalstad. Her i le av Skaugumåsen merket vi knapt noe til Knud i det hele tatt. Nei, det er mer bråk fra huset Nespressomaskin, som alt er fyrt opp. Her skal vi både på fyllingen, eller avfallsparken det så fjongt heter, men en halv tuja og papp fra Ikea. Det betyr også det må skrus Ikea møbler i dag. Men siden kona vil ordnung og system på vaskerommet er det vel bare sette i gang, hvis vi gutta skal få rene klær. Ha en fin dag
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2018, 09:09   #3
Desk pilot
ScanFlyer Crusty
 
Desk pilot's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,006
Default Re: God lørdag fra Ris.

God lørdag fra Mosjøen. Her er det Tiendebytte denne helga, Norges eldste martnad som de sier i markedsføringen.
Det betyr Hugos Tivoli sammen med ungene i dag og konsert med bl.a. Violet Road i kveld. Ha en fortreffelig lørdag både i nord og sør.
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2018, 09:39   #4
ForeverSAS
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2014
Location: Orkland Kommune fra 01.01.20.
Posts: 1,201
Default Re: God lørdag fra Ris.

God morgen fra Snillfjord.

Med surt vær utendørs er det intet som slår fyr i peisen, nyheter på TV og en god frokost på en lørdag morgen.

Utenfor veggene må man dog uansett, da man har lovt seg bort til et bæreoppdrag hos naboen utpå formiddagen, og man burde vel også avlegge matbutikken et besøk.

En god en ønskes.
ForeverSAS is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2018, 09:59   #5
ATC-flyradar
Traveler
 
ATC-flyradar's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Oslo
Posts: 4,822
Default Re: God lørdag fra Ris.

Her er det ingen Knud, utenom et par Dansker som besøker Mallorca sammen med oss - ellers er været på topp - sola har stått opp for lengst på blå himmelen.

Onsdag går turen hjemover med SK 586 og SK 458 -og håper at Knud er lengst nord på kloden innen den tiden.

Jan
__________________


Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2018, 10:04   #6
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: God lørdag fra Ris.

Hei fra Stavanger. Straks på vei ut døra for å sette kursen i retning Telemark. Involverer med 100 % sikkerhet buss for tog et stykke på veien. Ha en fin dag forumfolket!
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2018, 10:10   #7
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: God lørdag fra Ris.

God morgen fra Grønland. Merket heller ikke så mye til Knud i går. Har dog ikke sjekket vannstanden i garasjen... Har visst vært problemer noen kvartaler unna. Dagen inneholder planer om en tur på Ekebergmarkedet og et besøk hos opphavet. Ha en finfin helg
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2018, 10:26   #8
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: God lørdag fra Ris.

Svært middels morgen fra Marriott CDG. Nokså preget av en knall dag på jobb i Paris i går der. Kom frem på formiddagen der jeg skulle lage leven på ettermiddagen og ble møtt av "vi må jo ha litt ost og vin. Liker du ost og vin? Vi ELSKER OST OG VIN!"



De begynte med 5 flasker vin. Så en lang event med dette fyllet i hode og mage.

Ferdig...



"NEI NEI. Nå skal vi på Claudio Puglia og spise alt de har. Det er en veldig fin restaurant"

Så spiste vi og drakk alt de hadde. Jeg begynte nesten å gråte da hovedrett nr 5 kom med oksekjake. Men det tok slutt. På et vis. Sent. Etter mye Grappa. Kl 2.



Nå hjem med AF og KL

Tror det blir en liten dupp.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 22-09-2018 at 10:31.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2018, 11:25   #9
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: God lørdag fra Ris.

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Her skal vi både på fyllingen, eller avfallsparken det så fjongt heter, men en halv tuja og papp...
God morgen fra tuja-land! Et tips til Hr og Fru Someone; Dersom dere etter hvert får mye søppel som ikke er rent hageavfall, kjør til Røykens søppelplass rett ved rv 23, der er det gratis. På Yggeset og Isi tar de seg betalt for alt annet enn hageavfall.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2018, 13:42   #10
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: God lørdag fra Ris.

Så var det lørdag og stille etter stormen. Det var ikke måte på hvor det blåste i går. Nå må det bli en tur ut til hytta for å se om det er blitt noen skader der ute. Krysser fingre for at det har gått greit.

Ellers er det jo lørdag. Da må det også være lov å hygge seg litt, men det får vente til man er tilbake fra hytta.

Jeg må bare fastslå følgende: jeg har prøvd mange jakker i mitt liv. Men den jakken jeg likte aller best, er nok konjakken.

Det er jo som kjent ikke rart at jeg drikker! God lørdag ønskes!
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2018, 14:19   #11
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,919
Default Re: God lørdag fra Ris.

Grompf. Ting er i ferd med å stabilisere seg heldigvis og legehælvetet kan dra til .. ja, nettopp dit. Nå er det jobbhelgen som gjelder.

Ingen Knud her, og Florence har passert. Ser ut som temperaturen endelig skal duppe under 30 på dagtid og 20 på natten. Såvidt. Lei av at airconditionen går for fullt hele døgnet ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2018, 17:14   #12
FQTV
EBG - QR Gold
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,244
Default Re: God lørdag fra Ris.

God sein dag fra BGO.

Dagen hvor det skal flyes charter har kommet. Dette har eg gruet meg til i ukesvis.
Ingen fast track og køhelvete. Faktisk første gangen eg ikke har gått fast track på Flesland nye terminalen var nå nettopp. Smerte. Mye urutinerte folk i den ordinære køen.

Fikk Seq 1. Lenge siden sist så det hjelper litt på såre følelser ved charter. Har for anledningen tatt på t-skjorten med teksten "eg klapper når flyet lander" så nå er det bære å briste



Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
God lørdag fra Ris EB Flyforum 18 08-09-2019 01:40
God lørdag fra Ris EB Flyforum 9 09-03-2019 12:49
God lørdag fra Ris EB Flyforum 14 29-04-2018 12:00
God lørdag fra Ris EB Flyforum 21 05-03-2018 04:13
God lørdag fra Ris EB Flyforum 11 24-06-2017 15:01


All times are GMT +2. The time now is 14:17.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.