Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-09-2018, 07:13   #1
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default God søndag fra Nantes

God søndag fra pannekakebyen Jules Verne kommer fra. Det er også den første byen hvor jeg på hotellet fikk en seng som ikke fungerte. Jeg hadde aldri tenkt på det som en mulighet, men i Nantes er slik faktisk mulig. Fikk heldigvis nytt rom raskt. Hornhøyttalere brukt til å blåse såpebobler kunne jeg også oppleve i denne odde byen.

Sluknet tidlig igår da de hadde dyppet kirsebærene i desserten min i alkohol. Heldigvis var restauranten rett over gata fra hotellet. Jeg så køen til restauranten fra hotellrommet og ville finne ut hva det var. Idag skal jeg ut og fly med russisk mekanikk, en Sukhoi SU9. Det er jo spesielt, men hvorfor de skal bruke over en time på boarding er et mysterium for meg.


Og etter å ha flydd gjennom litt vind med russisk materiell skal jeg bli sittende på loftet mesteparten av dagen. Og de som har vært der vet at det er om å gjøre å finne et sted hvor strømuttaket faktisk fungerer. Kanskje mere fungerer i den nye loftsavdelingen hvor de har utstilt Lexus Skyjet?




Ha en god en alle som ikke er forvist til loftet.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sukoi.jpg
Views:	523
Size:	54.0 KB
ID:	45690   Click image for larger version

Name:	Lexus.jpg
Views:	521
Size:	136.5 KB
ID:	45691  
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL

Last edited by robertaas; 23-09-2018 at 07:43.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2018, 07:51   #2
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,546
Default Re: God søndag fra Nantes

Glad søndag fra Ris. Fyller k(r)oppen med Nespresso før det blir oppussing av et rom her i heimen. Blir været bra så skal jeg nok fått gått nok skritt også. Ha en digg søndag.
EB is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2018, 09:11   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: God søndag fra Nantes

God morgen fra Hvalstad. Baconet er i pannen, rundstykkene i ovnen og solen skinner. Gjenstår noe skruing på Ikea-systemet på vaskerommet, men ser lyser i enden av tunnelen. Ha en fin dag
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2018, 11:22   #4
Desk pilot
ScanFlyer Crusty
 
Desk pilot's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,006
Default Re: God søndag fra Nantes

God formiddag fra Mosjøen. Her det skikkelig vestavær med vind og regn. Så mye vind i flekkene at det ble "Buss for fly" for Violet Road som spilte her i går. En lang og humpete reise til tross, de leverte varene så det holdt, og det ble en riktig flott kveld. I dag blir det en tilsvarende rolig dag for meg i heimen

Last edited by Desk pilot; 23-09-2018 at 11:26.
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2018, 11:35   #5
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,638
Default Re: God søndag fra Nantes

Og etter å ha flydd gjennom litt vind med russisk materiell skal jeg bli sittende på loftet mesteparten av dagen. Og de som har vært der vet at det er om å gjøre å finne et sted hvor strømuttaket faktisk fungerer. Kanskje mere fungerer i den nye loftsavdelingen hvor de har utstilt Lexus Skyjet?


Ha en god en alle som ikke er forvist til loftet.[/QUOTE]

Alt funker jo på en Toyota, så da bør det jo være fungerende strømuttak i Toyota avdelingen.

God søndag fra prærien. Rukket å lese hele avisen, trene, sende diverse e-post, spise skikkelig frokost og forberede middag allerede. Nå blir det inspeksjon av overganen fra prærie til hav og kanskje noen sjøfly.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2018, 11:59   #6
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: God søndag fra Nantes

Litt vind som rusker i huset i dag, men ellers severe CAVOK så får vel finne på noe i dag. Kanskje man skulle sikte på et sted i marka med nystekte vafler? Men først enda en kopp kaffe!



Quote:
Originally Posted by Someone View Post
... men ser lyser i enden av tunnelen.
Du, av alle, burde jo vite at det er et møtende tog
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2018, 13:53   #7
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: God søndag fra Nantes

God morgen fra Lillestrøm. Har hatt en super 12 timers slumring og ser på Star Trek Discovery nå før Storsmurfen står opp.

Så blir det kjøttkaker hos moderen i efta.

Ha en fin en
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2018, 14:13   #8
Ruby
Tomleskolt
 
Ruby's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Location: Stavanger
Posts: 1,843
Default Re: God søndag fra Nantes

Fortsatt friskt her ute på Klepp, relativt surt utomhus, innslag av regnbyger og vindråser. Formen kunne også ha vert bedre, har vert på nedadgående helt siden onsdag, da som følge av en våt kveld ombord på DFDS. Men formen har ikke blitt bedre siden da. Ovnen er fyrt opp, så får vi se om kaffen står til reklamen, kurerer gruff...
Vell, ha en bedre søndag, der ute 😀
__________________
Ruby is online now   Reply With Quote
Old 23-09-2018, 14:45   #9
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: God søndag fra Nantes

Hei fra Atrå. Ser det er noe bevegelse i trærne utenfor. Ellers er det CAVOK her også. Helt ok å komme seg vekk fra ruskeværet vestenfor. Sein frokost akkurat unnagjort. Blir vel stort sett sløvings som står på programmet frem til torsdag. Og det er helt ok!
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2018, 15:17   #10
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: God søndag fra Nantes

Hei fra Oslo øst
Tilbake fra Berlin med Easyjet - nytt bekjentskap for meg (men det kom jo stadig opp Air Berlin på skjermen foran hos kabinbesetningen...)

Føltes mer behagelig enn med Norwegian ned på onsdag, mye skyldes selvfølgelig at jeg hadde et av de relativt få ledige midtsetene ved siden av meg.
Terminal 3 i Berlin var ikke akkurat noen høydare, men den fungerer jo.

Vi har jo tidligere lest om høflighet på reise, men verken på Norwegian eller hos Easyjet var de det minste interessert i å hilse velkommen om bord når man kom inn foran.

For meg som reiste mye til Berlin på 90-tallet er det helt uvirkelig med så mange direkteavganger fra Oslo. Den gangen var det jo bytte på CPH som var standard, evt. Widerøe midt på dagen som ofte passet dårlig (men Tempelhof var jo topp da)

Flyprisene er i alle fall ikke høyere enn den gangen.
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2018, 15:29   #11
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: God søndag fra Nantes

G'morgen. CAVOK her også. TV-meterolygene er i fistel siden dagtemperaturene er i ferd med å duppe under 30 grader. Skulle tro vi hadde med en skikkelig vinterstorm å gjøre ..

Avsluttet Jack Ryan-serien i går. OK røverhistorie, men irriterende med alle frihetene de hadde tatt seg med karakterene fra bøkene. De kunne like godt brukt et annet persongalleri. Men da hadde de vel halvert seertallene ..

Oh well .. igang med helgens siste arbeidsdag. Fri mandag og tirsdag.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2018, 17:14   #12
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: God søndag fra Nantes

God søndag Shewshenka Park i Kiev. Litt kjølig her nå med 18 grader sammrnlignet med 28 på fredag. Det går fint an å sitte på en benk i parken å se på folkelivet. Da får vi bevege oss i retning operaen få se Aida av Verdi. Ha en fortsatt god helg.
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
God søndag fra flybussen fra #mito robertaas Flyforum 15 31-03-2019 23:55
easyJet til Nantes: Scandinavien_Airlines Flyforum 0 14-12-2018 09:41
God søndag fra Sandaker Someone Flyforum 24 25-04-2016 00:11
God søndag fra Beitostølen Someone Flyforum 11 17-04-2016 23:42
God søndag fra Tórshavn robertaas Flyforum 18 22-06-2014 21:39


All times are GMT +2. The time now is 12:46.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.