Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-04-2018, 20:25   #1241
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Quote:
Originally Posted by vbirk View Post
LH510/LH511 FRA-EZE-FRA. Billett ble utstedt.
SAS CT ser også masse ledig på LX92 ZRH-GRU i business. Et ikke ueffent alternativ.
Dette var jo spennende nyheter! Kanskje på tide å slutte å betale for expertflyer....
Vet du noe om det var ledig i biz også?
OG; var dette før eller etter julaften?
Chr1st1an is offline  
Old 24-04-2018, 20:39   #1242
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Quote:
Originally Posted by Chr1st1an View Post
Dette var jo spennende nyheter! Kanskje på tide å slutte å betale for expertflyer....
Vet du noe om det var ledig i biz også?
OG; var dette før eller etter julaften?
Ledig i business FRA-EZE? Ja, noe var det vel, men jeg sjekket ikke så nøye. Dette var fra ca. 12-13 des.

En hypotese går ut på at SAS CT nå ser omtrent samme seter som M&M (ikke Senator/HON) på LH/LX.
vbirk is offline  
Old 24-04-2018, 22:39   #1243
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default

Quote:
Originally Posted by vbirk View Post

En hypotese går ut på at SAS CT nå ser omtrent samme seter som M&M (ikke Senator/HON) på LH/LX.
Finnes det noen måte å se LHs egen tilgjengelighet online (eksempelvis innlogget via miles and more?)?
JoeW is offline  
Old 25-04-2018, 11:12   #1244
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Quote:
Originally Posted by vbirk View Post
Ledig i business FRA-EZE? Ja, noe var det vel, men jeg sjekket ikke så nøye. Dette var fra ca. 12-13 des.
I den perioden der så tidlig i desember så finner jeg ledig med ExpertFlyer også. Senere i desember blir det derimot blankt. Det er vel "som forventet" mtp blackout dates etc.
Chr1st1an is offline  
Old 25-04-2018, 12:28   #1245
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Quote:
Originally Posted by Chr1st1an View Post
I den perioden der så tidlig i desember så finner jeg ledig med ExpertFlyer også. Senere i desember blir det derimot blankt. Det er vel "som forventet" mtp blackout dates etc.
Det har vel egentlig ikke vært noen blackout på denne strekningen, de har f. eks. ofte lagt ut F for nesten alle dager før/etter jul (se post #999). Men okkesom, EF og SAS CT så altså ikke samme tilgjengelighet. Så en telefonkø til Tallinn kan være verdt det, kanskje.
__________________

148 tonn CO2

Last edited by vbirk; 25-04-2018 at 12:31.
vbirk is offline  
Old 27-04-2018, 13:02   #1246
jonkebassen
Newcomer
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 36
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Er vel noen teorier om at det stemmer overens med Lifemiles sin tilgjengelighet også. Det samsvarte hvertfall ganske greit med mine datoer.
jonkebassen is offline  
Old 28-04-2018, 00:19   #1247
AndersE
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 111
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Dette var ei veldig velkommen endring! I dag fikk eg bestilt to seter i First til New York, via Munchen i slutten av juni.

På Expertflyer fant eg ikkje nokon seter.

Eit moment som kan vere greit å ta med seg om agenten slit med å finne seter: SAS-consultanten fann fyrst berre eitt sete fra NY til MUC. Men når han søkte på heile reisa, altså inkludert legget til Oslo, fekk han tak i to. Og då sa eg "ja takk".
AndersE is offline  
Old 01-05-2018, 14:51   #1248
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default

Quote:
Originally Posted by jonkebassen View Post
Er vel noen teorier om at det stemmer overens med Lifemiles sin tilgjengelighet også. Det samsvarte hvertfall ganske greit med mine datoer.
Funket for meg. Mye ledig i F til MEX i sommer (slutten av juli) ifølge Lifemiles. Agenten fant de samme setene.

Fint å glede seg til Lufthansa F i mer enn en uke!
JoeW is offline  
Old 02-05-2018, 13:47   #1249
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Fryktelig godt humør og imøtekommende våre venner på CT-telefonen om dagen.

Jeg sitter med denne bookede Dubai ferien i desember hvor da fly mangler og sjekket på United til DXB og det var det jo lite og siden ler jo når du legger inn 5 reisende og award.

Snakket med Lisa-Lotta og bang så sitter familien SUD og okkuperer "halve" upper-decket på 747en fra Frankfurt. Dette er jo ufattelig hyggelig bruk av poeng og en meget fresh start på ferien. De klarte lett å lirke inn CT på dragen og meg, og tok vanlige poeng for SUD I, II og III. Jeg vet ikke om Diamant åpner bonus-seter på Lufthansa?

Så.. Jumbo andre etage, ingen lounge-krangling FRA samt billig Champagne er jo en super-kombinasjon.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline  
Old 03-05-2018, 12:35   #1250
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Så.. Jumbo andre etage, ingen lounge-krangling FRA samt billig Champagne er jo en super-kombinasjon.
Dette var jo helt rått! Kan jeg spørre når i desember?
Chr1st1an is offline  
Old 03-05-2018, 13:12   #1251
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Quote:
Originally Posted by Chr1st1an View Post
Dette var jo helt rått! Kan jeg spørre når i desember?
6 desember.. Vi har røde nelliker i knapphullene hvis du er i loungen.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline  
Old 08-05-2018, 09:17   #1252
Padman
Newcomer
 
Join Date: May 2017
Location: Norway
Posts: 34
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Bestillte i dag CT for BOO - OSL - BKK - SIN - BKK - OSL - BOO med SAS og THAI i business for 140 000 poeng og total kostnad 5503 for to pers. Kan noen anbefale hotell i Singapore som gir bra valuta for pengene og ligger ok til så er jeg takknemnlig for input.
Padman is offline  
Old 10-05-2018, 23:53   #1253
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Noen som vet om det er mulig å oppdrive biz/first billetter til Male?
Har søkt på Expert F med LH og LX men finner bare økonomi. Jeg flyr ikke TK.
Er vel også bare 90.000 poeng dit?
Chr1st1an is offline  
Old 11-05-2018, 10:32   #1254
FlyingDutchman
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 676
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Hvis noen er på jakt etter en langhelg til Hong Kong: i løpet av dagen avbestiller jeg en bonustur som inneholder ARN-HKG 31/5 og HKG-ARN 4/6 for to personer i C.
Vet ikke om plassene vil dukke opp i systemet på nytt, men kan være greit å følge med dersom du mener det er fristende å ta en tur.
FlyingDutchman is offline  
Old 14-05-2018, 11:10   #1255
martino
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 78
SAS Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Hei! Har en CompTicket jeg nylig har opptjent, men har ikke skjønt alt vedr booking og tilgjengelighet. Derfor:
1. Hvor finner man den nyeste "guiden" for bestilling av CT med hele prosessen beskrevet fra A til Å? Vet at det finnes flere i denne tråden (60 sider..), men ønsker altså den nyeste (og mest forståelige).
2. Hvor ville dere reist med CT når det står 90.000 poeng på konto? :-)
martino is offline  
Old 14-05-2018, 12:06   #1256
FlyingDutchman
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 676
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Quote:
Originally Posted by martino View Post
Hei! Har en CompTicket jeg nylig har opptjent, men har ikke skjønt alt vedr booking og tilgjengelighet. Derfor:
1. Hvor finner man den nyeste "guiden" for bestilling av CT med hele prosessen beskrevet fra A til Å? Vet at det finnes flere i denne tråden (60 sider..), men ønsker altså den nyeste (og mest forståelige).
2. Hvor ville dere reist med CT når det står 90.000 poeng på konto? :-)
Start med steg 0... besøk https://travelhacks.azurewebsites.net og se hva som er ledig av SAS langturer i C.

1. Gå på sas.no, velg "poeng", finn en reise som er interessant, det dukker opp en rabatt"firkant" øverst til høyre (kan ta noen sekunder noen gang). Klikk på den for å aktivere CT, bestill ferdig reisen. Underveis i denne prosessen blir du bedt om å logge på hvis du ikke allerede var det.
2. Spørs om du reiser alene eller med følge. Alene har du nok å fly i F med en av *A partnere (gitt at du har amex platinum), men da er framgangsmåten annerledes, sikkert enklest å bare ringe de. Hvis du reiser alene, velg en av de intercontinentale destinasjonene og du har mer enn nok poeng (det blir 50.000 T/R i C). Jeg har vært på bonustur til Tokyo to ganger, anbefales.
Hvis du reiser med to, skaff 10.000 poeng til (fort gjort ved å skaffe mastercard premium eller tegne strømabo mens kampanjen varer) slik at begge kan reise i C, for på lang tur vil du ikke sitte i plus eller eco hvis du ikke må
FlyingDutchman is offline  
Old 18-05-2018, 11:01   #1257
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Har egentlig en booking med Thai biz osl-bkk-nrt.
Fant derimot en åpning med All Nippon osl-dus-nrt.

Burde jeg bytte?
Chr1st1an is offline  
Old 18-05-2018, 11:12   #1258
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Quote:
Originally Posted by Chr1st1an View Post
Har egentlig en booking med Thai biz osl-bkk-nrt.
Fant derimot en åpning med All Nippon osl-dus-nrt.

Burde jeg bytte?
Jeg er svært glad i Thai, men hadde nok absolutt heller valgt ANA 787.. (Spesielt hvis du ikke har fløyet ANA før)

Det er jo en fantastisk service og mat om bord som jeg vil si er hakket over TG.

https://www.youtube.com/watch?v=BPIsgpqV1XY
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline  
Old 18-05-2018, 11:20   #1259
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Takk for raskt svar! Fant den videoen der jeg også.
Har flydd Thai bkk-osl biz tidligere og det var ok, men de flyene virker litt utdaterte.
All nippon har jo Dreamliner på den ruten!

Da har jeg byttet. :-)
Chr1st1an is offline  
Old 29-05-2018, 18:37   #1260
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Hei venner!

Da er det min tur å spørre om hjelp og råd! Kona og jeg tenkte å reise til Malaysia (eller Australia/Stillehavet) i Mars/April 2019. (Kan gjerne reise etter påsken, da vi ikke er avhengige av å dra i "ferier") Vi vil være bort i ca 2-3 uker +-, og har avreise fra Trondheim.

Har CT tilgjengelig hos *A, og over 380000 poeng liggende, så verden ligger åpen!

Kan jeg spørre dere ekspertene på temaet om litt hjelp til forslag på reiserute og reisemål? Viktig at det er godt og varmt, vi er av den typen som reiser til Las Vegas og Dubai midtsommers for å sole oss når vi har fri...

Vil jo gjerne fly First om det er mulig, men skal nok også overleve godt i Business om det er eneste alternativ. men First er "firstevalg".

Vet at det finnes nettsider hvor man kan lete seg igjennom millioner av reiseruter på jakt etter seter, men det frister svært lite. Derfor tenkte jeg ydmykt å spørre her inne.

Kim

Last edited by kimpe; 29-05-2018 at 19:27.
kimpe is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål m.m. (2019->) SudCaravelle Reiseforum 216 27-02-2024 20:39
Finne bonusreise, og Companion Ticket. E-UT Reiseforum 12 18-11-2014 00:36
Endre Companion ticket VirreVapp Reiseforum 3 04-06-2014 17:59
40% av på kjøp av Eurobonus (og bruk av AMEX EB) NORing Reiseforum 7 15-11-2011 01:00
AmEx Centurion Bizflyer Reiseforum 5 15-01-2009 08:08


All times are GMT +2. The time now is 13:53.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.