Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-10-2010, 21:43   #1
Jørgen
Newcomer
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 2
Default Thomas Cook - innsjeking, seter m.m.

Hei!

Jeg er ny på forumet her og jeg trenger lit hjelp ,vi skal til tyrkia den 9 i 10 og jeg lurer på om det går ann og sjeke inn på nettet jeg kommer antageligvis til og lage en trip report av den turen. Vis det er mulig og sjekke inn på netet kan dere da gi meg en link da ville jeg blit glad

Jeg har veldig mye skrivefeil og jeg beklager det

Takk på forhånd.
Jørgen is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2010, 21:52   #2
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Thomas Cook insjeking på nett?

Hvis det er ut fra OSL som du skal reise, så sjekke du inn på automaten når du kommer på flyplassen og levererer baggasjen på "bag drop" for SGH sin charter-sjekkinn. (Det er på felt G i skrivende stund)
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2010, 22:08   #3
Jørgen
Newcomer
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 2
Default Re: Thomas Cook insjeking på nett?

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post
Hvis det er ut fra OSL som du skal reise, så sjekke du inn på automaten når du kommer på flyplassen og levererer baggasjen på "bag drop" for SGH sin charter-sjekkinn. (Det er på felt G i skrivende stund)
Tusen takk for svar så da er det altså ikke mulig og sjeke inn på nettet?

Jeg googla litt og fant den sida her men gjelder den kun for USA eller kan vi som reiser fra OSL sjeke inn der og ?

Siden ; https://yourseatyourchoice.thomascoo...scookuk/login?

Dume spørsmål men ...
Jørgen is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2010, 22:30   #4
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Thomas Cook insjeking på nett?

Nei, du kan ikke sjekke inn på internett. Og den linken over tilhører et annet flyselskap, men innenfor samme konsern. Du skal fly med Thomas Cook Airlines Scandinavia. Hvis du ønsker å velge spesielle seter så kan du gå inn her http://no.airshoppen.com/Login.aspx?ref=seating før innsjekk åpner.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2010, 23:13   #5
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,411
Default Re: Thomas Cook insjeking på nett?

Kan tilläggas att sätval skall vara gjorda 24 timmar innan avresa och kan/får inte ändras i automat/incheck.
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2014, 18:06   #6
Glenn
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
Thomas Cook Seteplassering på TCAS A321

Hvilken side er det best å sitte på Thomas Cook Scandinavia sine A321 med tanke på benplass?

Er det like mange seter på alle A321, altså 211 seter?
Glenn is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2014, 20:21   #7
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Seteplassering på TCAS A321

Der er det første rad eller nødutgang som gjelder. Alt er likt ellers. Du ser setekartet på nettsiden til TCAS
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2014, 20:38   #8
Atterfenton
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 76
Default Re: Seteplassering på TCAS A321

Og det er vel investerte penger hvis man er 1.88 høy.
Atterfenton is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2015, 13:43   #9
grove
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 69
Default Innsjekk Thomas Cook

Skal begi meg ut i fremmed farvann til uka, og fly charter med Thomas Cooks A330.
Har forstått at vi sjekker inn på automat, men kan vi der velge seter selv, eller er alle preseated på forhånd?
grove is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2015, 13:49   #10
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Innsjekk Thomas Cook

Quote:
Originally Posted by grove View Post
Skal begi meg ut i fremmed farvann til uka, og fly charter med Thomas Cooks A330.
Har forstått at vi sjekker inn på automat, men kan vi der velge seter selv, eller er alle preseated på forhånd?
Dette er vel charter, og de er altid preseated. Skal du bastille sete er du vel litt sent ute og antaglig. De fleste preseater vel 7 dager før avreise.
__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2015, 14:05   #11
geirs
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2010
Location: bærums verk
Posts: 1,106
Default Re: Innsjekk Thomas Cook

Quote:
Originally Posted by grove View Post
Skal begi meg ut i fremmed farvann til uka, og fly charter med Thomas Cooks A330.
Har forstått at vi sjekker inn på automat, men kan vi der velge seter selv, eller er alle preseated på forhånd?
På nettsiden til Ving står det at det ikke er mulig og bestille seter senere enn 5-6 dager før avreise. På avreisedagen er det for seint. Da er seteplasseringen gjort av flyselskapet. Kan sjekke inn på avinors automater på område D på OSL. Også dette ifølge ving.no

Skal også reise med samme fly i juli så har tittet på info som står på nettsiden.
geirs is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2015, 18:14   #12
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Thomas Cook - innsjeking m.m.

Hvis det er OSL du reiser fra, så kan alle CUSS (Avinor) automatene benyttes. Det er ingen mulighet for seteendring, og som oftest er flyene helt fulle.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2015, 23:55   #13
grove
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 69
Default Re: Innsjekk Thomas Cook

Quote:
Originally Posted by geirs View Post
På nettsiden til Ving står det at det ikke er mulig og bestille seter senere enn 5-6 dager før avreise. På avreisedagen er det for seint. Da er seteplasseringen gjort av flyselskapet. Kan sjekke inn på avinors automater på område D på OSL. Også dette ifølge ving.no

Skal også reise med samme fly i juli så har tittet på info som står på nettsiden.
Fikk bestilt seter i dag. Sendte først en forespørsel via web, og ble så oppringt av en meget hjelpsom dame. Hun kunne fortelle at vi var preseated på rad noen og tretti, fireseter på midten med poden på fanget. Men hun rådet meg da til å gå inn og booke seter selv, på rad 11, der et av setene er merket med Crew. Det sitter aldri noen på det setet, vi kan derfor disponere det fritt til poden på 16 mnd. 1200 spenn tur retur for hele familien på rad 10/11 og eget sete til minstemann er vel anvendte kroner.
Fikk beskjed om å ringe tilbake etter at jeg hadde booket. Gjorde så, og fikk med en gang bekreftet at dette var i orden.
Kunne sikkert fikset et eget sete til guttungen når vi kom ombord også, men uff så mye ekstra styr da gitt. Skal jo ha FERIE!
grove is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2017, 19:33   #14
roy
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 192
Thomas Cook Thomas cook

Hei
Har gått på en smell og bestilt meg tur til LPA med Thomas cook. Avreise ut med A330-300. Har bestilt sete, men valget står mellom 14K (nødutgang) eller 2K (fremste rekke)
Hva ville dere valgt? WC foran rad 2, gjør ikke det at det til enhver tid er lang do kø ved det setet hele tiden?

Og har A321 fly hjemover. Er det mulig å lade mobil/iPad gjennom USB på de flyene?

Last edited by roy; 22-04-2017 at 19:38.
roy is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Thomas Cook 25/05 TheEirikK Register- og ATC-Forum 4 26-05-2013 14:31
2 x Thomas cook:):) LN-ALF Spotteralerts 2 07-09-2012 12:36
KRS Thomas Cook TheEirikK Spotteralerts 1 29-02-2012 14:25
Prøvesitting av nye seter for Thomas Cook Hpkris Småprat 3 13-11-2011 10:38


All times are GMT +2. The time now is 00:51.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.