Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 17-04-2017, 11:52   #1
jamesclandestine
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 263
Default Opphold i Qatar/Doha

Vurderer å dra dit i juni for en ukes hotellopphold. Dette da vi reiser fra TOS og det ikke er så meeeget lett å komme seg til et sted med strand og varmt vær uten å ha minst 2 stopp. Det eneste jeg fant er split, og da skal 5* koste 16000NOK for ei uke. I doha er det ramadan og prisene er meget billig. Har gjort liknende med dubai tidligere, men tenkte å prøve noe nytt. Jeg vet at doha ikke er like liberal som dubai når det gjelder å forlate hotellområde med damen, så lurte litt om noen her har erfaringer. Varmen er ikke et problem, vi planlegger å eksistere i bassenget denne uken .

Jeg har bare vært innom byen x1 via uplanlagt stopp med qatar (vi ble stashed i det infamose hotellet i byen qatar bruker til slike anledninger..).

Takk!
jamesclandestine is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2017, 13:41   #2
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,323
Default Re: Doha

Jeg hadde aldri i verden tilbragt en uke i Doha. Hva med Muscat hvis du er ute etter noe annet enn Dubai?
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2017, 23:04   #3
Fry
ScanFlyer Silver
 
Fry's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Location: Bergen
Posts: 711
Default Re: Doha

En uke er lenge, jeg har vært der flere ganger og vil si 2-3 dager er maks på førstegangsbesøk, etter det holder 1-1,5 dager maks. Ålreit by, bra shopping, gode hoteller og fin skyline (bør ses fra Museum of islamic art).

Som nevnt er nok Doha bedre som stopover i kombo med Dubai, Muscat (eller Salalah, QR flyr direkte fra DOH).

Kan anbefale W Doha, enten som innkvarterting eller som en "evening out" med mat og drikke.

Oman har nok også et mer behagelig klima i juni, gulf-landene kan være ekstremt varme, såpass at man ikke vil være utendørs. Mellom mai og oktober er no-go for min del
Fry is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2017, 21:27   #4
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Opphold i Qatar/Doha

Enig med anbefaling av Muscat i stede for Doha, prisen for fly er sannsynligvis den samme.

Jeg bodde selv 6 dager i Doha på Intercontinental og som sydenferie er det greit, mer rolig en tradisjonell solferie og hotellene er fine. Dyr alkohol hvis det har noe å si. Vi var der i mars og da var klimaet behagelig, jeg vil tro det begynner å bli veldig varmt i juni.

Det er veldig lite å se i Doha, og lite muligheter for å gåturer. Souq'en, kjøpesentrene og islamsk museum er gjort på noen dager.

Jeg angrer ikke på at jeg har vært der, men drar sannsynligvis ikke igjen, i hvert fall ikke i sommerhalvåret.

Muscat derimot har jeg lyst til å fra tilbake til. Mye mer autentiske og bedre klima.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2017, 23:48   #5
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,973
Default Re: Opphold i Qatar/Doha

Enig med de andre.

Fine hoteller etc. i Doha, men 1 uge er længe.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2017, 07:55   #6
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Opphold i Qatar/Doha

Doha Hilton var bra og hadde en bra traders restaurant på området, men jeg kom meg gjennom alt som var å se i byen på 2 dager. Det var et shoppingsenter ikke langt fra hotellet så jeg prøvde gå dit, men det var rett og slett ikke lagt opp til at noen skulle gå i området. Måtte gå ute i veibanen og følte meg ikke særlig trygg.
https://www.youtube.com/watch?v=gs6V7KPr-D0


Som de andre ville jeg mye heller dratt til Oman om jeg skulle være et sted enn Dubai i flere dager, men om sommeren ville jeg ikke dratt til noe sted i regionen.
https://www.youtube.com/watch?v=Irak7qOgD6o
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2017, 21:07   #7
jamesclandestine
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 263
Default Re: Opphold i Qatar/Doha

Takker for tilbakemeldingene. Da blir det ikke noe opphold i doha
jamesclandestine is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Qatar starter Helsinki-Doha Someone Flyforum 23 09-10-2017 10:07
Qatar startar Doha-Sydney 1MAR16 sexten Flyforum 7 30-09-2015 12:15
5-7 timer i Doha, Qatar, What to do? staale Reiseforum 3 19-08-2011 16:27
Doha, Qatar Airways daghoi Reiseforum 7 20-04-2011 11:31
Dubai-Doha-Guangzhou-Doha-Dubai med Qatar airways (aka smaabussene som ble store) Chaos Controller TripReports 5 13-07-2008 01:04


All times are GMT +2. The time now is 21:30.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.