Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 26-09-2016, 18:23   #1
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Alle gode ting er tre - The bursdagsferie 2016

By popular demand (les: eligent spurte pent, her: https://forum.flyprat.no/showpost.ph...89&postcount=4) kommer det en liten rapport fra min siste New York-tur.

Jeg prøvde egentlig å slutte å skrive disse rapportene, fordi jeg følte de tok fokuset litt for mye vekk fra selve turen, samt at bookingene ofte bar preg av at det skulle se så kult ut som mulig i triprapportform. Skal også innrømme at reisingen har vært begrenset i det siste. Bortsett fra en liten CRJ-tur til SVG forrige måned, hadde jeg ikke flydd siden oktober i fjor.


Anyway. Jeg hadde tradisjonen tro søkt om ferie en toukers periode rundt bursdagen min, og begynte tidlig å vurdere diverse alternativer for hva jeg kunne finne på den helgen. Etter at de to forrige bursdagene ble tilbragt på Color Magic, var jeg klar for noe annet. Bestemte meg for at feriepengene skulle brukes på ferie, og at skattepengene skulle følge samme veg. Excel-ark ble satt opp, og et par alternativer med bare New York, samt comboene NYC/ORD og NYC/IAD ble vurdert. Samtidig var det klart at det ikke skulle flys vanlig økonomi, og alternativer som SAS Plus og Premium Economy hos Luftfransen ble vurdert. Så så jeg at jeg kunne booke SAS Biz og SAS Plus hver sin veg, og oppgradere andre vegen (helt til SAS endret på oppgraderingsopplegget sitt, i hvertfall). I tillegg skulle Ikke Turkish ha så altfor mye penger for å frakte meg via Istanbul, men jeg var ikke helt komfortabel med fly- og connectiontider (og kanskje ikke helt komfortabel med å fly via Istanbul heller).

Til slutt endte det med at jeg bestemte meg for bare New York, og at jeg tømte EB-kontoen på en "Best Tilghengelighet"-billett i business begge veger (delbetaling med penger og poeng, altså), og tok tre netter borte.

Hotell ble booket hos Hilton, og jeg tok det billigste jeg fant på Manhattan.

Jeg hadde altså booket: Tre netters opphold på DoubleTree, flybilletter med flighter som ble operert av en A333, og det for å "markere" at jeg skulle bli 33.
Det verste? Det var helt tilfeldig. Riktignok booket jeg litt flere hoteller (for å kunne kansellere de jeg ikke skulle bruke), og et av de andre lå på 33rd Street.

Til slutt endte jeg opp med hverken Dobbel-tre eller 33de gate, men Millenium Hilton på 55 Church Street etter at jeg fant juniorsiden til en enda lavere pris enn jeg hadde booket på de andre hotellene, så til slutt ble de andre kansellert, og jeg gikk altså for Millenium Hilton.

Last edited by Martin; 04-10-2016 at 00:01.
Martin is offline   Reply With Quote
 

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Gode ting i gamle dager Utflyttet Reiseforum 0 04-07-2011 06:06
Jetsetter.com - gode tilbud på gode hoteller Molinari Reiseforum 9 19-06-2011 16:50
Juli vid tre tre stora! CPH ARN OSL ATC Flyforum 32 14-08-2009 08:24
Alle gode ting er tre: wf145 Flyforum 3 27-04-2006 22:25


All times are GMT +2. The time now is 08:18.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.