Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-07-2011, 23:49   #101
LN-CMN
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL/ENGM
Posts: 710
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Har gjentatte ganger hatt problem med å book Last Minute Ungdomsbillett flere ganger at jeg ikke gir det sjangsen en gang, det står at man kan booke inntil 2timer før avgang, men når jeg har prøvd å booke 2,5t før avgang går det rett og slett ikke, har klagd på dette til SAS, men de velger å legge feilen i mine hender at jeg ikke kan bestille den tidligere. Har grunnet denne feilen måtte krangle meg til en billett hos SGS til samme pris, med hell 2/3 ganger, men med et surt annsikt av vedkommende i skranken.
__________________

Kommende flyvninger: APR: OSL-CPH-CHQ (SK) MAY: CHQ-OSL (SK)

Instagram: flapsandspoilers
LN-CMN is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2011, 23:54   #102
Glenn
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by LN-CMN View Post
Har gjentatte ganger hatt problem med å book Last Minute Ungdomsbillett flere ganger ...
Hvilken rute er det du prøver å booke?
Glenn is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2011, 10:27   #103
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Så er det igjen surr med prisene. At lavpriskalenderen har "liten skrift" som sier at prisene oppdateres en gang pr, døgn er greit, men at de på bookingsiden ikke greier å vise korrekt tall for laveste pris er for dumt.

18. juli er laveste pris kr. 1384 iflg. headingen, men den finnes ikke i tabellen.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	SAS.jpg
Views:	732
Size:	85.1 KB
ID:	29982  
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2011, 12:00   #104
zico77
Developer
 
zico77's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Stavanger, Norway
Posts: 1,950
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Så er det igjen surr med prisene. At lavpriskalenderen har "liten skrift" som sier at prisene oppdateres en gang pr, døgn er greit, men at de på bookingsiden ikke greier å vise korrekt tall for laveste pris er for dumt.

18. juli er laveste pris kr. 1384 iflg. headingen, men den finnes ikke i tabellen.
Dette er ikkje nytt. Eg har opplevd dette mange ganger
__________________
Håvard
Mine bilder på Airpics

zico77 is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2011, 14:23   #105
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by zico77 View Post
Dette er ikkje nytt. Eg har opplevd dette mange ganger
Ja, SAS er jo ikke kjent for å rette opp feil veldig fort. Ref. en annen tråd så er det nå forskjellige opptjeningstabeller på flysas.com og sas.no for Swiss også
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2011, 15:57   #106
LN-CMN
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL/ENGM
Posts: 710
SAS Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by Glenn View Post
Hvilken rute er det du prøver å booke?
Har vært OSL-KRS jeg har hatt problemer med.
__________________

Kommende flyvninger: APR: OSL-CPH-CHQ (SK) MAY: CHQ-OSL (SK)

Instagram: flapsandspoilers
LN-CMN is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2011, 16:36   #107
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Nye EuroBonus-sider

Nye Eurobonussider. Jo, ja, de ser finere ut, men hvorfor skal de gjøre det halvveis hele tiden?

Når man nå går inn på informasjon om partnere, så kommer man inn på flysas.com som du sier, og vips er man fanget på de engelsk sidene for booking og alt mulig (hvertfall var jeg det).

Når jeg logger opp kommer deler av etternavnet mitt opp slik "%c3%b8", skandinavisk tegnsett er antagelig ikke "opp i dagen" for Scandinavian.

Slik jeg ser det er det atter en gang en beta-release de greier å legge ut, som så mange ganger før.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2011, 10:40   #108
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

"SAS-flight operated by Cimber sold as Lufthansa" lage krøll i "flys av". Andre code-share håndteres greit ser det ut som, hvertfall når det bare er to aktører involvert.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	ScreenShot001.jpg
Views:	329
Size:	11.3 KB
ID:	30010  
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2011, 00:57   #109
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,935
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Ikke bare de "offentlige" SAS-sidene det er krøll med.

Sidene hvor ID-billetter bestilles ser kun ut til å virke ordentlig med Internet Explorer
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2011, 12:03   #110
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Er ikke innlogget, men SAS påstår at jeg "allerede innlogget (270008)" og vil ikke la meg logge inn. Ikke får jeg logget ut heller for jeg er ikke innlogget.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	SAS-login.jpg
Views:	498
Size:	22.4 KB
ID:	30426  
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2011, 16:22   #111
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Er ikke innlogget, men SAS påstår at jeg "allerede innlogget (270008)" og vil ikke la meg logge inn. Ikke får jeg logget ut heller for jeg er ikke innlogget.
Skjedde meg også for ikke så lenge siden. Logget inn og la inn en booking. Når reisen var bestilt sto jeg i samme situasjon som bildet. En workaround er å slette cookies
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2011, 17:11   #112
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Skjedde meg også for ikke så lenge siden. Logget inn og la inn en booking. Når reisen var bestilt sto jeg i samme situasjon som bildet. En workaround er å slette cookies
Evt. som jeg gjorde, oppdaget at jeg var logget inn på sas.dk så da kunne jeg logge ut der Sletting av kakebiter og manipulering av adresselinjer er ikke noe for hvermansen, men typisk noe SAS_IT baserer seg på...
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2011, 20:58   #113
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Veldig mye klaging på facebooksiden deres nå over ting som ikke virker eller ting som synes som ikke burde synes ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2011, 21:08   #114
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Når det er såå mye feil så er det kanskje på tide å revurdere den løsningen de har.
Vet det har vært nevnt tidligere, men er nok en fordel å lage en ny og lettere side enn det de har pr i dag.
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2011, 23:26   #115
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,973
Default

Quote:
Originally Posted by Hpkris View Post
Når det er såå mye feil så er det kanskje på tide å revurdere den løsningen de har.
Vet det har vært nevnt tidligere, men er nok en fordel å lage en ny og lettere side enn det de har pr i dag.
Det burde de have gjort for mange år siden. At have så dårlige og utabile løsninger er ikke blot pinligt, men må koste enorme summer i tabt indtjening, ekstra manpower osv osv.

SAS og IT er to ting der ikke er nogen god kombi. En ting er hjemmesiden, men problemet er langt større end det

Men desværre er SAS IT (CSC) ikke kendt for at lave hverken gode, enkle eller brugervenlige løsninger.

Håber der snart er nogen i ledelsen der gør noget alvorligt ved det og opdager at man taber store summer på disse dårlige løsninger.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2011, 00:04   #116
SBT
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 774
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Det burde de have gjort for mange år siden. At have så dårlige og utabile løsninger er ikke blot pinligt, men må koste enorme summer i tabt indtjening, ekstra manpower osv osv.

SAS og IT er to ting der ikke er nogen god kombi. En ting er hjemmesiden, men problemet er langt større end det

Men desværre er SAS IT (CSC) ikke kendt for at lave hverken gode, enkle eller brugervenlige løsninger.

Håber der snart er nogen i ledelsen der gør noget alvorligt ved det og opdager at man taber store summer på disse dårlige løsninger.
For noen år siden, spurte jeg SAS Norge om de ikek snart skulle få en bedre hjemmeside, - den de hadde så ut som en kopi av Braathens Safe, bl a viste kartet ikke andre ruter enn de som gikk direkte fra Oslo, og svaret var at SAS Norge ( Braathens Safe ) [ Jeg bruker konsekvent hele navnet på det flyselskapet som har norsk flagg i halen og safe i navnet ], skulle lage den kommende hjemmesiden for hele SAS. De lagde først en utgave som SAS DK fikk før SAS Norge, og den er mer eller mindre lik den som eksisterer idag.
Når jeg flyr kanskje med 10 - 15 forskjellige selskaper pr år, og bruker deres hjemmesider til booking, - synes jeg SK kommer langt bak i rekken når det gjelder brukervennlighet. Hvorfor kan man ikke skrive inn avreise sted og destination utenat man får svaret 'ukjent', fordi du skriver raskere enn hva siden klarer å registrere. Og innlogging er alltid et problem, - jeg får alltid et problem, men går jeg et bilde tilbake, så er jeg likevel innlogget. Jeg bruker uforholdsmessig mye mer tid på å gjøre en bestilling på SAS enn hva jeg gjør på de fleste andre selskaper. Og det er noen ganger noen langt mindre selskaper enn hva SAS er. Og de har langt bedre bestillings-side.
SBT is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2011, 09:17   #117
C130
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,547
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Hm.... logget inn på SAS.no nå for å se om det er så galt som det sies her inne....
Tenkte jeg skulle sjekke status på mine poenger.
Da kommer det opp :

502 Bad Gateway

--------------------------------------------------------------------------------

nginx/0.8.34
C130 is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2011, 09:39   #118
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,973
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Har netop modtaget mail omkring SAS' nye kampagne og har forsøgt at finde billetter til Thailand til mine forældre, men som altid er der problemer med SAS-siden

1) Når man følger linket fra emailen vises ingen priser/destinationer i lavpriskalenderen. Må reloade siden 4 gange inden der vises priser.

2) Når jeg vælger København -> Asien - kommer to nye drop-down-menuer frem, men der er intet indhold i dem og der kan ikke vælges destinationer eller vises priser. Blindgyde. Selv efter utallige forsøg lykkes det ikke at få frem.

3) Jeg forsøger nu at finde disse billetter via den almindelige søgeboks (og dermed er det ikke kampagnepriser). Efter nu 5 forsøg hvor jeg har fået priserne frem - crasher browseren på præcist samme sted - fordi der generes en fejl på sas.dk.

Det er sikkert fordi SAS IT har lavet en eller anden mærkelige Microsoft-løsning og ikke har tjekket kompatibilitet med andre browsere (sådan plejer det ihvertfald af være). Jeg kunne sikkert løse problemet med at benytte en anden browser, men hvis jeg skal være helt ærlig, så gider jeg faktisk ikke al den besvær blot fordi SAS IT ikke gider at lave deres arbejde ordentligt.

Beklager SAS, men det bliver ikke hos jer denne ordre bliver lagt i denne omgang. Når det skal være så stort et forhindringsløb at få lov at bestille, så er der heldigvis andre der udbyder rejser også - og faktisk nogle der har priser til Thailand på samme niveau (og faktisk lavere) som selv jeres kampagne

Jeg arbejder selv med udvikling af hjemmesider og kender alt til problemerne med at have en website der er kompatibel i de forskellige browsere. Jeg kan forstå at de fleste har opgivet IE6 (hvilket vi også selv har), men nyere udgaver af IE, FF, Safari og Chrome - er i min verden helt basalt at understøtte. Desværre ser det stadig ud til at SAS' programmører lever i stenalderen og kun tester til IE - og selv her virker det ufatteligt ringe... Jeg forstår simpelthen ikke at SAS kan leve med en så dårlig hjemmeside og skræmme så mange kunder væk hver eneste dag. Det må koste dem millioner af kroner.

De test vi selv har kørt for at forbedre konverteringer på hjemmesider viser faktisk at selv meget små ting kan øge konverteringerne ret så meget. F.eks. har vi eksempler på at alene det at ændre farven på en knap kan øge konverteringerne med 2%. Når der skal så lidt til, så tør jeg ikke tænke på hvor meget man kan øge konverteringerne ved at have en hjemmeside, der ikke crasher hver gang kunden forsøger at booke...
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel

Last edited by FlyHi; 16-08-2011 at 09:43.
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2011, 11:37   #119
orhel
ScanFlyer Blue
 
orhel's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Location: Bodø
Posts: 484
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Syns denne er ganske fin..


Trykk for større bilde

Hvorfor kommer alternativene opp om de ikke er tilgjengelig?
__________________
Upcoming flights:
12.03.15: SK 4561 BOO-TRD 15.03.15: SK 4576 TRD-BOO
29.03.15: SK 4117 BOO-OSL 30.03.15: UA 39 OSL-EWR
05.04.15: LH 404 EWR-FRA
06.04.15: SK 4756 FRA-OSL, SK 4116 OSL-BOO
orhel is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2011, 00:12   #120
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by orhel View Post
Syns denne er ganske fin..


Trykk for større bilde

Hvorfor kommer alternativene opp om de ikke er tilgjengelig?
Du har fått feilmeldingen FlyHi skulle hatt. Dere må ikke bruke systemet samtidig, da havner ting på feil skjerm
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Alle flymodeller må bort. Halv pris på alle 1:200 ! mortenb Samlerhjørnet 0 09-06-2018 12:32
Om sas.no og alle de bra tingene Dash Småprat 8 25-10-2013 13:54
1/50 SAS DC-8 Vintage Metal Airplane Model - Rare! LN-REF Samlerhjørnet 1 03-04-2011 09:38
Aeroclassics SAS Scanair B747-283B (SE-DDL) 'VERY RARE' hmm273 Samlerhjørnet 10 24-01-2008 13:45


All times are GMT +2. The time now is 21:12.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.