Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-04-2016, 23:14   #21
Millemor
ScanFlyer Blue
 
Millemor's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: Drammen
Posts: 335
Default Re: OSL-DXB-JNB med Emirates i Economy class

Quote:
Originally Posted by Wig-wag View Post
Jeg ser ingen av bildene fra innlegget "Returen del 2" ?
Har lastet opp bildene og lagt ut innlegget på nytt, hadde litt nett-trøbbel da jeg la det ut, men det så ok ut hos meg. Håper det funker nå.
__________________


Kommende reiser:
JUL: ✈️: SK4713 OSL-FCO 07.07 - SK4714 FCO-OSL 13.07
Millemor is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2016, 23:31   #22
vbe86
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2010
Location: OSL
Posts: 502
Default Re: OSL-DXB-JNB med Emirates i Economy class

Takk for en fin rapport.

Innsjekkingspersonalet har dessverre ikke muligheten til å ta betalt i skrankene. Grunnen er todelt: Sikkerhet for de ansatte da svært mange EK passasjerer kommer fra cash only type land og at innsjekkingssystemet ikke har noen muligheter for betaling.
vbe86 is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2016, 23:42   #23
Wig-wag
ScanFlyer Molded
 
Wig-wag's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,111
Default Re: OSL-DXB-JNB med Emirates i Economy class

Quote:
Originally Posted by Millemor View Post
Har lastet opp bildene og lagt ut innlegget på nytt, hadde litt nett-trøbbel da jeg la det ut, men det så ok ut hos meg. Håper det funker nå.
Perfect! Fine bilder! Og fin rapport. Har vært litt i tvil om Dubai som reisemål for en liten ferietur. Skal kanskje prøve det, etter å ha lest din rapport.
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Wig-wag is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2016, 15:12   #24
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: OSL-DXB-JNB med Emirates i Economy class

Takk - dette ble jo spennende. Kanskje investere i en ekstra vekkerklokke? :-) Dubai ser fin ut i solnedgang, men må vel innrømme at reisemålet er ganske langt ned på listen, av ymse grunner. Sør-Afrika derimot, lurerer på en ny tur neste vinter.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2016, 21:26   #25
Millemor
ScanFlyer Blue
 
Millemor's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: Drammen
Posts: 335
Default Re: OSL-DXB-JNB med Emirates i Economy class

Quote:
Originally Posted by vbe86 View Post
Takk for en fin rapport.

Innsjekkingspersonalet har dessverre ikke muligheten til å ta betalt i skrankene. Grunnen er todelt: Sikkerhet for de ansatte da svært mange EK passasjerer kommer fra cash only type land og at innsjekkingssystemet ikke har noen muligheter for betaling.
Takk for hyggelig tilbakemelding.

Ser sikkerhetsaspektet og skjønner at det innsjekkings- og betalingssytemene er separate. Ble bare så frustrert over å stå i kø i en evighet for å få betalt overvekten. Slapp heldigvis å stå i kø i innsjekkingen igjen, så det var jo et pluss.

Quote:
Originally Posted by Wig-wag View Post
Perfect! Fine bilder! Og fin rapport. Har vært litt i tvil om Dubai som reisemål for en liten ferietur. Skal kanskje prøve det, etter å ha lest din rapport.
Takk for hyggelig tilbakemelding.
Det inntrykket jeg fikk i løpet av en dag i Dubai var at det for meg er et fint reisemål for en langhelg med litt shopping og sightseeing, men jeg ser ikke for meg å tilbringe en lengre ferie der. Jeg rakk ikke å få med meg noe av "gamle" Dubai og det har jeg lyst til å oppleve. Det frister meg ikke å ligge en uke på et strandhotell og tilbringe dagene med bading og soling. Det synes jeg er gørrkjedelig.

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Takk - dette ble jo spennende. Kanskje investere i en ekstra vekkerklokke? :-) Dubai ser fin ut i solnedgang, men må vel innrømme at reisemålet er ganske langt ned på listen, av ymse grunner. Sør-Afrika derimot, lurerer på en ny tur neste vinter.
Hehe, hadde doble alarmer aktivisert på iPhone, men det hjalp ikke. Tror det var flere faktorer som gjorde at jeg sov så tungt at jeg forsov meg (lite søvn i de to foregående nettene og mange inntrykk i løpet av dagen, samt at det sikkert ikke hjalp at jeg drakk noen øl den kvelden), jeg pleier stort sett å slite med å få sove når jeg vet at jeg skal veldig tidlig opp for å rekke noe. Våkner stort sett av meg selv før vekkerklokka ringer.

Dubai har ikke vært spesielt høyt på lista over potensielle reisemål for meg og denne lille stoppen var egentlig veldig tilfeldig. Jeg valgte å reise med Emirates på årets Sør-Afrika tur fordi de kom definitivt billigst ut i pris på de datoene jeg kunne reise (denne reisen ble ikke akkurat langtidsplanlagt, jeg kjøpte flybillettene ca fem uker før avreise). Da jeg kjøpte billetten via Emirates sin hjemmeside så jeg at det var mulig med en connection på ca 23 timer i Dubai på hjemveien og jeg tenkte at det var en mulighet til å se litt av byen, så gikk for det.

Sør-Afrika blir jeg aldri ferdig med, fantastisk land og noen av mine beste venner er derfra. Har et håp om å ta en tur i september/oktober for å se jacarandatrærne i Pretoria i blomst.
__________________


Kommende reiser:
JUL: ✈️: SK4713 OSL-FCO 07.07 - SK4714 FCO-OSL 13.07
Millemor is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2016, 09:59   #26
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,700
Default Re: OSL-DXB-JNB med Emirates i Economy class

Fin rapport - og ALLTID bestill wakeupcall i resepsjonen ved sånne anledninger. Alarm på telefon evt TV (en del hotell har alarmfunksjon der ogå) kommer i tillegg. Er groggy når jeg må stå opp kl 4 uansett jeg så matlysten er omtrent null hos meg også på de skikkelig tidlig morgenflyene. Kommer seg jo dog utover dagen.

Du kan jo kose deg med denne på naboforumet (Insideflyer) om da 60 gærninge dro til Dubai...
https://insideflyer.no/forums/thread...4-9-2014.1580/
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2016, 20:10   #27
Millemor
ScanFlyer Blue
 
Millemor's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: Drammen
Posts: 335
Default Re: OSL-DXB-JNB med Emirates i Economy class

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Fin rapport - og ALLTID bestill wakeupcall i resepsjonen ved sånne anledninger. Alarm på telefon evt TV (en del hotell har alarmfunksjon der ogå) kommer i tillegg. Er groggy når jeg må stå opp kl 4 uansett jeg så matlysten er omtrent null hos meg også på de skikkelig tidlig morgenflyene. Kommer seg jo dog utover dagen.

Du kan jo kose deg med denne på naboforumet (Insideflyer) om da 60 gærninge dro til Dubai...
https://insideflyer.no/forums/thread...4-9-2014.1580/
Takk :-)

Tviler på at jeg kommer til å glemme å bestille wakeupcall neste gang jeg bor på hotell og skal opp gørrtidlig for å rekke et fly. Var jo bare flaks at jeg våknet så jeg rakk flyet, jeg kunne jo like gjerne sovet noen timer til. Om det hadde skjedd hadde det vært dyre timer med søvn siden jeg måtte kjøpt ny billett hjem og det hadde vel blitt en ekstra hotellnatt også.

Morsom tråd! Takk for tipset. :-)
__________________


Kommende reiser:
JUL: ✈️: SK4713 OSL-FCO 07.07 - SK4714 FCO-OSL 13.07
Millemor is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Emirates Business Class OSL - DXB (777-300ER) - JNB (A380) Millemor TripReports 15 11-04-2017 18:11
Triprapport EBB-DXB-OSL Emirates jb1 TripReports 4 15-02-2015 00:33
OSL-DXB med Emirates på monkeyclass 88charlie TripReports 18 05-02-2015 10:52
Oppgradering fra Economy class til Business class hos Emirates Airline KrisFlyer Reiseforum 2 27-11-2009 15:12
Emirates åpner SFO-DXB i tillegg til LAX-DXB Tommy777 Flyforum 14 17-04-2008 20:10


All times are GMT +2. The time now is 11:51.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.