Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-01-2020, 04:18   #1
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Glædelig onsdag fra Munchen

Har rett og slett ikke kommet meg i seng, enda så digg den er.
Middagen igår ble kinesisk. Leter alltid etter en skikkelig kinarestaurant. Ikke noe sånn 'asiatisk crossover' for meg
Det ble her: https://www.yeechino-muenchen.de/
Wonton-suppen var upåklagelig, og hodebunnen ble kledelig fuktig under hovedretten.
Får vel pakke sammen og komme meg under dynen. Kanskje jeg rekker lunch.

Overraskende (fin) onsdag ønskes

__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid

Last edited by Bergern; 22-01-2020 at 04:24.
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2020, 06:24   #2
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,351
Default Re: Glædelig onsdag fra Munchen

God morgen fra Dubai og gratulerer med dagen til Luftens Dronning. Så en av BA sine vakre dronninger ta av i går, for ett vakkert syn sammenliknet med Dusinvaren A380.
I går Tok vi Båttur fra Al Gubaiba til Dubai Marina Mall. Nesten hele båten var booket for Tyske Cruise skips passasjerer fra Tui. Det eneste som var ledig var Gullklassen, noe som kostet 20 gærninger ekstra per pax. Du fikk da sitte i noen brede stoler helt forrest, der du så inn i en vegg eller ut gjennom noen sidevinduer som var mye mindre enn på turistklassen. Hadde jeg fått valget mellom gullklassen til 40 og turistklasse til 50 gærninger, så hadde jeg fremdeles valgt sølv.
Etter båtturen tok vi Trikken fra Marin Mall til endesstasjonen Al soufoh derfra gikk vi 6-700 meter til "Camping" beachen med sammme navn og badet litt. 22-23 grader i vannet. Så tok vi trikk og metro tilbake til hotellet, før vi senere tok Metro'n en stasjon spiste litt handlet litt og var tilbake på Hotellet kl 22 og så rett til sengs. Nå skal vi avgårde og hente leiebilen og så bærer det avgårde til Hilton Garden Inn i Ras Al Khaimah. Der vi skal slappe av i 3 dager. før vi fortsetter reisen i UAE
Futura is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2020, 06:54   #3
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,546
Default Re: Glædelig onsdag fra Munchen

God onsdag fra Ris. Nespresso i kopp og k(r)opp. Nyheter i bakgrunnen og om litt er hjemmekontoret åpnet. Blir en liten tur til forts ned til Vinderen Sjømat i formiddag for å fange middagsmaten. Ha en flott onsdag du også.
EB is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2020, 07:58   #4
Ruby
Tomleskolt
 
Ruby's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Location: Stavanger
Posts: 1,843
Default Re: Glædelig onsdag fra Munchen

God morgen fra Lillehammer. Etter heldagsmøte i Oslo i går blir det to dager med møter her.
Da vi startere sent, forsøkte jeg meg på en 10 timers med søvn, det gikk ikke men klarte 9 timer. Pent vær, for kaldt, lite snø men mye is og f@enskap rundt her.
Ha en fin fin onsdag
__________________
Ruby is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2020, 08:25   #5
FQTV
EBG - QR Gold
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,244
Default Re: Glædelig onsdag fra Munchen

Mornings fra havet.

Uværet avtar og snart kan vi gå tilbake i posisjon og fortsette å bore videre ned mot det sorte gullet som vi vet ligger der.

Ser Greta fikk (bortkastet)taletid i Davos. Merkelige uttalelser kommer som kjent fra barn og fulle folk. Bare usikker på hvilken kategori hun sorteres inn under.

Ellers, mye backlog på Chopper siden og dagens avganger ser ikke ut til å gå med det første. Sånn går nå dagen.

Fin onsdag ønskes.






Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2020, 08:52   #6
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Glædelig onsdag fra Munchen

God morgen fra Bæægens-flyet. To fine møter og hjem så man rekker Vettakollen-pizzaen i sofaen med Dragen.

Synes det er litt mye meg-meg-meg klientell på loungen og ved boarding om dagen. Mulig dette er fordi 70% av passasjerene er «VIP-kunder». Fint lite damene først og god morgen fra de i alle fall. Kanskje jeg er en av dem, men jeg går fremdeles ikke med skjerf inne og Bose på hodet
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2020, 08:55   #7
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Glædelig onsdag fra Munchen

Mornings fra L1. På tide å innta kontoret. Barnehagefest i ettermiddag. Ha en fin dag
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 22-01-2020, 09:23   #8
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Glædelig onsdag fra Munchen

God morgen fra den Rosa bussen til Torp. Skal se Tottenham-Norwich så det kan bli bra, om jeg rekker flyet. WF er 50 minutter sen, og det er akkurat det samme som jeg har mellom flyene i CPH... jau.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
__________________

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2020, 09:32   #9
B747-8
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Aug 2017
Location: OSL
Posts: 2,528
Default Re: Glædelig onsdag fra Munchen

God morgen fra Toget L21 fra Østfold landskapet sør i Viken fylke (jeg tror det var det Martin sa at jeg fikk si) til Oslo S.
Ha en fin dag!
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2020, 09:32   #10
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Glædelig onsdag fra Munchen

God morgen fra jobben.

Her dukket tallene 937 og 938 opp på noen pallenumre i jobbsammenheng. Samtidig kan Facebook minne meg på at jeg for 11 år siden i dag satt ved gate C39 på CPH og ventet på boarding av SK937. Ah.. Memories...

Ellers kjeder man seg neppe i dag heller. Ha en god dag
Martin is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2020, 10:03   #11
FlyingDutchman
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 676
Default Re: Glædelig onsdag fra Munchen

God morgen fra kontoret!
Kontoret der jeg jobber har ganske mange innganger/utganger, og i dag prøvde jeg to nye! Dette fordi den ene inngangen ikke ledet lenger enn til en stengt del, så det bar tilbake. Heisene i denne delen av bygget må betjenes med adgangskort. Tungvindt altså. Får bruke den vanlige inngangen framover igjen.
Det var dagens unyttige info.

Håper dere har hatt en glattere start på dagen
FlyingDutchman is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2020, 10:54   #12
B747-8
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Aug 2017
Location: OSL
Posts: 2,528
Default Re: Glædelig onsdag fra Munchen

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Samtidig kan Facebook minne meg på at jeg for 11 år siden i dag satt ved gate C39 på CPH og ventet på boarding av SK937. Ah.. Memories...
Jeg husker veldig godt min første tur med SAS til SEA og USA.
Og jeg har reiste flere ganger med SASCPH-SEA. Så jeg savner den ruta.
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2020, 14:04   #13
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Glædelig onsdag fra Munchen

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
.



Her dukket tallene 937 og 938 opp på noen pallenumre i jobbsammenheng. Samtidig kan Facebook minne meg på at jeg for 11 år siden i dag satt ved gate C39 på CPH og ventet på boarding av SK937. Ah.. Memories...


Ah, ja - den legendariske 2009-turen hvor vi klappet Dreamliner #1.

G’morgen! 22 står det på gradestokken - og det er IKKE celsiuser. Selv katta har trukket inn i huset.

Nok en arbeidsdag står for døren. Etter at jeg har fåt meg en blund.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2020, 14:05   #14
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Glædelig onsdag fra Munchen

Quote:
Originally Posted by FQTV View Post
Ser Greta fikk (bortkastet)taletid i Davos. Merkelige uttalelser kommer som kjent fra barn og fulle folk. Bare usikker på hvilken kategori hun sorteres inn under.
Det er noe utterst usjarmerende å se voksne menn føle behov for å hakke på tenåringsjenter med en visjon og en drøm.

I sin tid ble det nok murmurret nøyaktig det samme om Rosa Parks og hennes aktivisme. Eller om unge homofile som har stått opp for sine rettigheter inntil homofili endelig ble lovlig i Norge, Europa, Amerika osv.. I dagens samfunn ser vi tilbake på det med viten om hvor viktig det var og hvor mye slik aktivisme betyr for endringen av gammelt tankegods. Ser fram til den dagen grinebiterene skammer seg, eventuelt deres etterkommere skammer seg, over hatet og intoleransen

Laisen fra en elv, jeg og vofsen deltar på kursing i hvordan å oppdage muggsopp i hus og hytter. Etter endt utdannelse går vi forhåpentligvis inn i en pool hvor vi kan hjelpe folk med helseplager og sanering.
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2020, 14:22   #15
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Glædelig onsdag fra Munchen

Quote:
Originally Posted by FQTV View Post

Ser Greta fikk (bortkastet)taletid i Davos. Merkelige uttalelser kommer som kjent fra barn og fulle folk. Bare usikker på hvilken kategori hun sorteres inn under.
Og ellers går det bra?
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2020, 15:13   #16
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Glædelig onsdag fra Munchen

Quote:
Originally Posted by FQTV View Post
Ser Greta fikk (bortkastet)taletid i Davos. Merkelige uttalelser kommer som kjent fra barn og fulle folk. Bare usikker på hvilken kategori hun sorteres inn under.
Og ca hvor drita var du når dette ble skrevet?
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2020, 16:09   #17
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: Glædelig onsdag fra Munchen

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Og ca hvor drita var du når dette ble skrevet?
Hvis han var offshore og dritings da han skrev dette er det noe alvorlig galt.

God ettermiddag fra Stavanger. En bandøvelse står på programmet senere i dag. Så må få unna siste forberedelser til den. Måtte ringe Billettservice i dag da man i høst betalte noen fancy "collector tickets" til Disney on Ice på lørdag som ikke har dukket opp enda. Det viser seg at Posten har rota de bort. Heldigvis fikk man ordnet vanlige billetter i PDF-format og HELDIGVIS er det ikke meg som skal på Disney-show på lørdag. Men de som fikk presangen til julepresang blir veldig glade for å få billettene enten de er fancy eller kommer på A4-ark.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2020, 16:11   #18
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Glædelig onsdag fra Munchen

Jeg dauer. Men selv om hun kun er 17 kan man ikke frede henne helt heller, når hun først står på den scenen. Ingen tvil om at hun er tøff, og at vi trenger hennes meninger, men er lite imponert over foreldrene hennes ...

Fortsatt godt og blått på gradestokken, men nå skal bikkjene ut enten de vil eller ikke ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2020, 23:22   #19
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Glædelig onsdag fra Munchen

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
... men er lite imponert over foreldrene hennes ...
Jeg er ikke ute etter deg, LN-MOW, men hva syns du om foreldrene til Magnus Carlsen?
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2020, 23:33   #20
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Glædelig onsdag fra Munchen

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Jeg er ikke ute etter deg, LN-MOW, men hva syns du om foreldrene til Magnus Carlsen?
Følger lite med på kortspill, og aner ingenting om oppveksten hans, men er generelt skeptisk tll alle typer 'barnestjerner' enten det er sport, musikk eller politikk. Barn må få lov til å være barn.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Lufthansa starter Tromsø - Munchen willl Flyforum 9 24-08-2020 20:46
Lufthansa med Seattle, Detroit og Bangalore fra Munchen Someone Flyforum 2 08-08-2019 12:02
Transavia med Munchen-base fra S16 - legges ned W17/18 Someone Flyforum 3 15-02-2017 20:26
Lufthansa med Teheran og Denver fra Munchen Someone Flyforum 13 24-11-2015 22:44
Hotelltips i Munchen? TOS Reiseforum 28 09-11-2014 23:18


All times are GMT +2. The time now is 10:55.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.