Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-12-2014, 11:48   #21
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: "Airport checkin is active"

Quote:
Originally Posted by Gunnar View Post
Uten å bli alt for bastant og skråsikker
Jeg er ganske sikker på at 05400 agentene ikke har tilgang til sjekkinnsystemet, og får derfor ikke velge seter siden de bare har Amadeus-reservation tilgang.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2014, 12:30   #22
hlorange
Flyjunkie
 
Join Date: Sep 2009
Location: Bergen/Oslo, Norway
Posts: 248
Default Re: "Airport checkin is active"

LN-MOW har sjekket og det er en setereservasjon inne i Altea, så den biten er i orden (fått midtgang). Er riktig det både Gunnar og Superhai sier, og setet er ikke synlig i Amadeus.

Mistenker at noen har flyttet meg fra vindussetet for å plassere en bevegelseshemmet der i stedet. Ikke første gang det skjer.

Takk for svar, folkens. Strålende service i dette forumet :-)
hlorange is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2014, 16:18   #23
jamesclandestine
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 263
Default Priority baggage tag ved self drop

Printes det "priority" på luggage tag når man sjekker inn med automat (A*G)? Har en avgang fra TOS (med utenriks final dest.), og det går betydelig fortere å droppe bagasjen selv..
jamesclandestine is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2014, 16:37   #24
hlorange
Flyjunkie
 
Join Date: Sep 2009
Location: Bergen/Oslo, Norway
Posts: 248
Default Re: Priority baggage tag ved self drop

Ja, men stikk bort i skranken og be om en orange pritag, det funker mye bedre. Spør om tre stykker så har du til neste gang og.
hlorange is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2015, 00:54   #25
jamesclandestine
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 263
SAS Setereservasjon SAS-APP som Star Gold

Hei,

jeg har greskegullet og har lagt merke til følgende pussige sak: Når jeg bestiller tur for meg og dragen med SAS og registrerer billettene i SAS appen og skal velge sete under checkin (hun har ikke status), så får hun bare velge setet fra f.eks. råd 10 og bakover. Hvis jeg derimot først velge setet mitt (samme tidspunkt) -så kan jeg velge setet rett bak PLUS råden. Jeg går ut fra at dette er grunnet Star Gull. Når jeg da ETTERPÅ velge hennes sete, kan hun sitte ved siden av meg. Jeg har nå sjekket dette ved tre turer og samme resultat hver gang. Hvis hun selv sjekker inn via sitt telefon er setene fremme i flyet ikke tilgjengelig. Sjekker jeg inn via min telefon OG først meg - umiddelbart deretter hun, så funker det.

Er det noe logikk i saken? Registrerer appen at vi reiser sammen? Dette fungerer også for biletter, som er bestilt separat. Er det tilfeldig?
jamesclandestine is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2015, 16:52   #26
LN-FOC
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 169
SAS Interline SK/QR/RJ

Noen som vet om SAS har interlineavtale med Qatar og Royal Jordanian, og om de tagger bagasjen på to forskjellige reservasjoner? Flyr SAS til Oslo, og Qatar og Royal Jordanian videre.

Hvor finner en evt slik informasjon?
LN-FOC is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2015, 17:15   #27
sexten
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2013
Location: BGO
Posts: 289
Default Re: Interline SK/QR/RJ

SAS og Qatar kan eg garantera har interline-avtale med kvarandre. Fekk sjekka inn baggasje heile vegen, sjølv om det var to forskjellige bookingar. Royal Jordanian veit eg ingenting om. ExpertFlyer.com (betalt abonnement, I guess) skal visstnok ha ein slags oversikt over dette.
sexten is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2015, 00:14   #28
Dash
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
Default Re: Interline SK/QR/RJ

Quote:
Originally Posted by LN-FOC View Post
Noen som vet om SAS har interlineavtale med Qatar og Royal Jordanian, og om de tagger bagasjen på to forskjellige reservasjoner? Flyr SAS til Oslo, og Qatar og Royal Jordanian videre.

Hvor finner en evt slik informasjon?
Quote:
Originally Posted by sexten View Post
SAS og Qatar kan eg garantera har interline-avtale med kvarandre. Fekk sjekka inn baggasje heile vegen, sjølv om det var to forskjellige bookingar. Royal Jordanian veit eg ingenting om. ExpertFlyer.com (betalt abonnement, I guess) skal visstnok ha ein slags oversikt over dette.
SAS har interline med begge Legger ved oversikt over SK interline avtaler.
Attached Files
File Type: pdf SK Interline table.pdf (95.7 KB, 80 views)
Dash is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2015, 04:43   #29
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Interline SK/QR/RJ

Quote:
Originally Posted by Dash View Post
SAS har interline med begge Legger ved oversikt over SK interline avtaler.
Det er ikke dermed sagt at personen i innsjekkingsskranken gidder å ta seg bryet med å sende bagasjen helt frem, spesielt ikke om det er to ulike bookinger.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2015, 13:45   #30
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Innsjekk med SAS

Drt handler ikke om å 'gidde'. Har man to separate billetter som ikke begge inneholder SAS/WF, er vel fortsatt prosedyren at man ikke skal sjekke bagasjen igjennom .... Det er en av ulempene man kjøper seg når man inversterer i separate billetter.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2015, 14:29   #31
arneb
Newcomer
 
Join Date: Aug 2014
Location: Hønefoss/Surigao
Posts: 29
Default Re: Innsjekk med SAS

Flyr regelmessig mellom OSL og MNL/CEB og nesten alltid med SAS OSL -PEK og fra PEK - MNL med forskjellige. Noen ganger PEK-ICH-MNL/CEB med Asiana og andre ganger Air China PEK - MNL. Har også fløyet PEK-HongKong-MNL med Air China PEK-HongKong og Cathay HongKong-MNL. Alle gangene er bagasje sjekket igjennom til MNL. Det samme på returen selv om en noen ganger må fram med en vits å få smilebåndene igang før de klarer å sjekke igjennom til OSL. Skal nevnes at jeg er EBG/A3Gold og sjekker inn *A gold skranken.
arneb is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2015, 14:32   #32
arneb
Newcomer
 
Join Date: Aug 2014
Location: Hønefoss/Surigao
Posts: 29
Default Re: Innsjekk med SAS

Glemte det vigtigste i tråden.
Jeg booker OSL-PEK med SASbillett og viderereisen enter som Lifemiles bonusreise eller direkte fra Air China eller Orbitz. Altså ikke gjennomgående SAS billett.
arneb is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2015, 15:54   #33
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: Innsjekk med SAS

Jeg har reist på separate billetter i mange år OSL-BKK-CNX

Aldri noe problem med gjennomgående bagasje med SAS da de fløy på BKK, alltid umulig hvis jeg fløy med Swiss til BKK.

Nå blir det stort sett Thai hele veien på gjennomgående billett selv om det blir en del dyrere...
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2015, 21:53   #34
Wf-pax
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 332
Default Re: Innsjekk med SAS

Er det ikke lagt inn en mulighet i innsjekk på sas.no hvor man kan knytte sammen to separate bookinger? Mener jeg så det sist gang jeg sjekket inn på nett

Noen som vet hvordan dette evt fungerer i praksis?
Wf-pax is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2015, 22:15   #35
Dash
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
Default Re: Innsjekk med SAS

Quote:
Originally Posted by Wf-pax View Post
Er det ikke lagt inn en mulighet i innsjekk på sas.no hvor man kan knytte sammen to separate bookinger? Mener jeg så det sist gang jeg sjekket inn på nett

Noen som vet hvordan dette evt fungerer i praksis?
Funka brillefint når jeg prøvde det med 2 bookinger på KRS-OSL-EWR og visa verca. Men da var det SK hele veien. Så det kan jo ha noe å si.
Dash is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2015, 11:12   #36
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Innsjekk med SAS

SAS har som prosedyre å sjekke inn til endelig bestemmelsessted, med mindre andre begrensninger som MCT, overvekt, interline-avtaler, eller bestemmelser underveis begrenser.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2015, 16:35   #37
TigerBlack
ScanFlyer ettellerannet..
 
TigerBlack's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
Default Hvor sjekker jeg inn hund i Chicago ?

Skal fly ORD-CPH-OSL på mandag med AVI/Hund, og da er spørsmålet, sjekker man den inn som vanlig sammen med bagasje eller er det andre rutiner i USA ?


Prøvde å ringe SAS kundesenter, men som ventet ble det ikke noe fornuftig ut av det.


Noen som vet ?
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason
TigerBlack is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2015, 01:51   #38
B736
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2012
Location: Oslo
Posts: 90
SAS Re: Hvor sjekker jeg inn hund i Chicago ?

Quote:
Originally Posted by TigerBlack View Post
Skal fly ORD-CPH-OSL på mandag med AVI/Hund, og da er spørsmålet, sjekker man den inn som vanlig sammen med bagasje eller er det andre rutiner i USA ?
Den sjekkes inn på vanlig måte skulle jeg tro. Det skjer i hvert fall på andre destinasjoner. Hunden blir da hentet på innsjekk av en stuer som tar den med ned til flyet.
B736 is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2015, 02:49   #39
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Innsjekk med SAS

Det er bare ett sted å sjekke inn for SASORD.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2015, 19:42   #40
jamesclandestine
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 263
SAS boarding pass DUS

Hei,
skal for første gang reise med SK ex. DUS. Trenger jeg papir boarding pass eller fungerer det med smartphone?

Takk
jamesclandestine is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Innsjekk på SAS med opptjening til Aegan M&B LN-BEF Småprat 12 13-03-2014 14:06
Innsjekk på EWR med SAS? VC-10 Reiseforum 2 31-07-2013 16:59
Innsjekk til New York med SAS 3FEB? MD80Kristian Småprat 4 03-02-2013 13:25
Problemer med innsjekk på sas.no Dash Småprat 24 28-04-2012 23:02
SAS med Fast Track og internett innsjekk i London/UK Someone Flyforum 30 15-01-2008 23:20


All times are GMT +2. The time now is 23:26.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.