Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 08-09-2017, 07:09   #241
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status)

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Ja, ikke sant ...

Siste gang du flyr LH, OS, AF, LH, AA, UA, NK, WN, LX, AV, IB (osv) ogsa da, eh ...
Sorry MOW, dette var en ren spøk og jeg glemte smilehode.

Jeg er litt lei av alles som klager og syter om de slemme flyselskapene hele tiden, gjerne med et flott bilde av seg på VG nett.

Edit: Snakket med SAS nå og kanselleringen er i boks og alle pengene rett på konto, ingen refund-skjemaer osv.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL

Last edited by SudCaravelle; 08-09-2017 at 09:13.
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2017, 17:31   #242
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Sorry MOW, dette var en ren spøk og jeg glemte smilehode.
Regnet med det - det var defor jeg var genereøs med smileyene. Skriftlig er et vanskelig språk.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 23-10-2017, 11:28   #243
Stiandre
Newcomer
 
Join Date: Aug 2016
Posts: 5
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Håper noen kan hjelpe meg:

Jeg kjøpte en Youth Go-ticket t/r til San Francisco (BGO-CPH-SFO) til kona som jeg nå har avbestilt. Betalte 3060,- for den hvor fare = 545,- , Taxes, fees, other charges = 1015,- og Domestic/International Fees = 1500. Han hos SAS sa at jeg får tilbake ca. 500. Det hørtes litt lite ut.. Hva har jeg egentlig krav på å få tilbake?
Stiandre is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2018, 23:47   #244
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Som noen sikkert har fått med seg skal SAS bytte fra ARN til CPH for flyginger til HKG. Dette byttet gjør at vi ikke rekker flyet den dagen vi skal hjem pga den Nye returtiden. Dette kunne sikkert sas endret greit dersom det gikk flight dagen etter. Problemet er at SAS ikke flyr til noe destinasjon de neste tre dagene pga nyttår. Noen som vet om hva som er sas sine preferte selskaper å booke om til (dette med å booke om til Star alliance har jeg inntrykk av at ikke alltid følges). Beste alternativet for oss hadde egentlig vært å fly hjem via bkk eller SIN (codeshare sk sin-xx-osl er tilgjengelig). Qatar hadde jo også vært gøy å prøve.

Noen forslag eller erfaringer?

Vi har bookingklase Z.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2018, 23:50   #245
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Som noen sikkert har fått med seg skal SAS bytte fra ARN til CPH for flyginger til HKG. Dette byttet gjør at vi ikke rekker flyet den dagen vi skal hjem pga den Nye returtiden. Dette kunne sikkert sas endret greit dersom det gikk flight dagen etter. Problemet er at SAS ikke flyr til noe destinasjon de neste tre dagene pga nyttår. Noen som vet om hva som er sas sine preferte selskaper å booke om til (dette med å booke om til Star alliance har jeg inntrykk av at ikke alltid følges). Beste alternativet for oss hadde egentlig vært å fly hjem via bkk eller SIN (codeshare sk sin-xx-osl er tilgjengelig). Qatar hadde jo også vært gøy å prøve.



Noen forslag eller erfaringer?



Vi har bookingklase Z.


Siden det er så lenge til tror jeg ikke du har så mange rettigheter egentlig. De booker nok om en del for å være greie, men garantert ikke med andre allianser.


Sent from my iPhone using Tapatalk
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2018, 09:22   #246
VirreVapp
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Enig med Tore D, dette er så langt frem I tid at du har valget mellom å rebookes til annen SAS flight rundt den opprinnelige dato eller få refundert pengene..
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort!
VirreVapp is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2018, 09:46   #247
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Du bør ringe SAS og forhøre deg, tror det er lurt å ha et par alternative routinger klare. De bør ikke være så rigide at det er helt uaktuelt å booke om til andre *A selskaper.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2018, 14:06   #248
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Sas har igjen endret HKG-ruten og fremskyndet avreisen 30 min. Det skaper problemer for en separat bestilling vi har gjort. Snakket med SAS nå, og de kunne avbestille turen, men kunne ikke garantere at jeg ville få refundert hele prisen vi betalte siden endringen bare var 30 minutter. Har han jeg snakket med rett, eller skal jeg få alt refundert? Finnes det noen regler jeg kan referere til?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2018, 18:16   #249
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Hos noen flyselskaper er det angitt hvor mye schedule change må være for å få refund og hos andre går det på skjønn.
Lufthansa bruker "if we make a significant change to the scheduled flight time, which is not acceptable to you".

SAS:
https://www.flysas.com/content/dam/c...ge-en-2017.pdf

Quote:
9.1.2 Before we accept your booking, we or our Authorized Agents will
notify you of the scheduled flight time in effect as of that time, and it will
be shown on your Ticket. It is possible we may need to change the
scheduled flight time subsequent to issuance of your Ticket. If you provide
us with contact information, we will endeavour to notify you of any
such changes.

If, after you make your reservation, we make a change to
the scheduled flight time, which is not acceptable to you, and we are
unable to book you on an alternate flight on us, which is acceptable to
you, you will be entitled to a refund in accordance with Article 10.2.
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2018, 20:05   #250
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Takk for de reglene. Løste seg uansett med ring to ganger trikset. Ut fra reglene over ser det ut til at med sas er 30 min nok til å avbestille. Med LH bør det i min bok være endring på mer enn en time.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2018, 13:24   #251
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Jeg synes denne kundeservice-rulletten på 05400 begynner å bli litt slitsom.

Vi fikk andre ombokningen på en OSL-EWR-MIA tur. Forrige ombookningen så var de ganske behjelpelige men når det kom en ny ombookning med ni timer i dag så ringer jeg og da svarer en av disse slappe svenske unge guttene som du hører hater jobben sin - han begynte å lyve umiddelbart og mente at all re-routing var umulig og at eneste mulighet var ni timer på EWR og lande i MIA 00.29 (og man skal på cruise dagen etter). Jeg ble litt hissig og fortalte han at hvis jeg legger på of ringer på nytt igjen så vil alt gå lettere.. Han nektet plent..

Dragen min overhører samtalen og ber meg ta navnet hans og legge på. Jeg legger på, ringer opp igjen og får en ny ung svenske som umiddelbart finner mange løsninger med blant annet tidligere avgang til MIA og til og med kunne booke om SAS via ARN OG vi kunne avbestille kostnadsfritt..

Hvordan kan dette gå an? Dette skjer ca hver tredje gang jeg ringer 05400.
Det er Plus billetter og jeg er EBD, men dette skal go ikke skje uansett..
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2018, 17:56   #252
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Finnes det noen måte å ikke bruke tur-billetten uten å få kansellert returbilletten på Go Light?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2018, 09:39   #253
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Finnes det noen måte å ikke bruke tur-billetten uten å få kansellert returbilletten på Go Light?
Infosjef i Norge Knut Morten Johansen har vel uttalt flere ganger til mediene at de ikke praktiserer cnl av returbilletten innen Europa.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2018, 13:50   #254
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Nå er de fleste billetter SAS selger enveisbilletter. Kun noen få markeder hvor det selges t/r, så hvis du har to enveisbilletter er du uansett trygg.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 29-11-2018, 13:56   #255
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,520
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Flyklagenemda har vel uttalt at det ikke er lov å kansellere returbilletten, men at flyselskapet kan kreve mellomlegget mellom betalt pris og en enveisbillett på bestillingstidspunktet. På ruter hvor de har tur/retur-prising vil jo det normalt ikke lønne seg.
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2019, 04:03   #256
nick5000
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Location: PVG
Posts: 373
Default Endre SAS bestilling online, feilkode 15079-421 og 1800kr dyrere når ringer

Når jeg endelig var klar til å bekrefte ny returndato får jeg feilmeldingen etter jeg har satt inn kortinfo og trykket bekreft:
Vi kan ikke bekrefte dine valgte flyavganger. Vennligst send forespørselen på nytt. (15079 - 421).
Har prøvd flere ganger, og ringte nå til slutt, og prisen er da endel høyere.

Har SAS noe IT support som kan hjelpe med dette, eller er onlineprisen feil og eneste løsning er å ringe å betale den høye prisen?
nick5000 is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2019, 10:39   #257
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Endre SAS bestilling online, feilkode 15079-421 og 1800kr dyrere når ringer

Quote:
Originally Posted by nick5000 View Post
Når jeg endelig var klar til å bekrefte ny returndato får jeg feilmeldingen etter jeg har satt inn kortinfo og trykket bekreft:

Vi kan ikke bekrefte dine valgte flyavganger. Vennligst send forespørselen på nytt. (15079 - 421).

Har prøvd flere ganger, og ringte nå til slutt, og prisen er da endel høyere.



Har SAS noe IT support som kan hjelpe med dette, eller er onlineprisen feil og eneste løsning er å ringe å betale den høye prisen?


Prisene er dynamiske og endrer seg etterhvert som folk booker. Du kan ha vært max uheldig der med at prisene akkurat oppdaterte seg når du sendte på nytt. Prisen du får pr tlf er gjeldene pris



Sent from my iPhone using Tapatalk
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2019, 12:18   #258
nick5000
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Location: PVG
Posts: 373
Default Re: Endre SAS bestilling online, feilkode 15079-421 og 1800kr dyrere når ringer

Jeg har altså prøvd flere ganger, så det er klart at det er et webside problem og ikke at prisen varierte.

Last edited by nick5000; 13-03-2019 at 12:29.
nick5000 is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2019, 16:17   #259
GF1
ScanFlyer Gold
 
GF1's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
SAS Endring av eurobonusbillett (Widerøe) bestilt gjennom SAS

En gang i høst bestilte jeg en eurobonus-billett med Widerøe, TRF-BGO 14. mai 2019 en vei. Jeg prøver nå å få endret dato på denne fra samme SAS-eurobonus innlogging hvor den ble bestilt. Feilmeldingen lyder: ingen billetter tilgjengelig, enten jeg prøver i mai eller i august. Jeg får bare feilmeldingen, men ingen mulighet til å komme videre.

Er det noen som har en forklaring på hvorfor? Har EB-samarbeidet mellom SAS og Widerøe opphørt, kanskje?
__________________
Gunnar
Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner
GF1 is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2019, 18:36   #260
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

EB-samarbeidet er uforandret. Ring SAS. Det er nok noe feil på siden.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
United - booking, endring, kansellering av billetter petter380 Reiseforum 58 01-11-2023 11:56
05400 og endring av billetter. Hickok Reiseforum 12 23-06-2013 12:40
Gebyr for endring av SAS billetter nick5000 Reiseforum 2 30-11-2012 12:17
Endring av flybilett SAS - min eller deres feil? jch1 Reiseforum 10 04-07-2012 21:56
SAS tar dobbelt så mye som Norwegian for endring av billetter. tiemand Småprat 19 24-02-2012 20:19


All times are GMT +2. The time now is 13:42.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.