Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 17-01-2015, 14:41   #1
Pan-American
Newcomer
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 11
Star Alliance Generelle spørsmål om å reise med Brussel Airlines

Skal reise sammen med familien til Alicante i sommer på absolutt billigste økonomi klasse med Brussels Airlines via Brussel. Ser at Brussels Airlines er med i Star Alliance, for jeg da noen fordeler der med min Eurobonus Gold status i SAS? Kan jeg regne med å kunne bruke fast track og utenriks lounge for hele familien på OSL? Kan jeg regne med å få tilgang på lounge i Alicante og Brussel for familien?

Pan American
Pan-American is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2015, 14:48   #2
TGjr
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Ganske syd
Posts: 281
Default Re: Brussels airlines og Eurobonds Gold

Sålenge du reiser med Star - så kan du bruke Star Lounge for hele familien.
TGjr is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2015, 15:00   #3
orhel
ScanFlyer Blue
 
orhel's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Location: Bodø
Posts: 484
Default Re: Brussels airlines og Eurobonds Gold

Kun en gjest i lounger som ikke er drevet av SAS..
__________________
Upcoming flights:
12.03.15: SK 4561 BOO-TRD 15.03.15: SK 4576 TRD-BOO
29.03.15: SK 4117 BOO-OSL 30.03.15: UA 39 OSL-EWR
05.04.15: LH 404 EWR-FRA
06.04.15: SK 4756 FRA-OSL, SK 4116 OSL-BOO
orhel is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2015, 15:58   #4
vstenhjem
ScanFlyer Blue
 
vstenhjem's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: MUC
Posts: 348
Default Re: Brussels airlines og Eurobonds Gold

Når du sier absolutt billigste klasse, mener du da Check&Go (N)? Denne har ikke bagasje inkludert, og SN tar fra 1. Februar vekk 1 gratis bag for *G i Check&Go.
vstenhjem is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2015, 17:37   #5
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,618
Default Re: Brussels airlines og Eurobonds Gold

Alicante blir nok ingen lounge, da kontraktloungen har 1 gjest etter boka. I Brussel derimot er det vel greit siden du har en SAS drevet lounge.
view is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2015, 17:53   #6
Are G
EBD
 
Join Date: Feb 2014
Location: Kristiansand / Oslo
Posts: 991
Default Re: Brussels airlines og Eurobonds Gold

Jeg hadde med kone og to barn i Las Palmas uten noen kommentar... Dette var kontraktslounge og vi fløy med sas (charter....Hehe...)
Are G is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2015, 16:38   #7
737-405
ScanFlyer Gold
 
737-405's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
Star Alliance Bookingreferanse hos Brussels Airlines

Hei!

Har en reise som er booket gjennom United.com. En av turene på denne reisen går med Brussels Airlines. Jeg har fått ett reservasjonsnummer gjennom United, som er bekreftet hos Brussels. Når jeg forsøker å logge på hjemmesiden til Brussels - er det imidlertid uten suksess.

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få lagt inn seter/sjekket at alt er OK på denne ? Flyr til informasjon i Business (P) dersom det har noe å si.

Takknemlig for all hjelp.
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg
737-405 is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2015, 23:40   #8
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: Bookingreferanse hos Brussels Airlines

Quote:
Originally Posted by 737-405 View Post
Hei!

Har en reise som er booket gjennom United.com. En av turene på denne reisen går med Brussels Airlines. Jeg har fått ett reservasjonsnummer gjennom United, som er bekreftet hos Brussels. Når jeg forsøker å logge på hjemmesiden til Brussels - er det imidlertid uten suksess.

Takknemlig for all hjelp.
På united.com logger du deg inn på "manage my reservation". Der står det rett under "Reservation Tools": "This reservation contains partner flights. View additional confirmation numbers."

Klikker du på den får du nok opp Brussels sitt bookingnummer.
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2015, 13:33   #9
Snøhvit
Newcomer
 
Join Date: Jan 2015
Posts: 1
Default Re: Bookingreferanse hos Brussels Airlines

Quote:
Originally Posted by 737-405 View Post
Hei!

Har en reise som er booket gjennom United.com. En av turene på denne reisen går med Brussels Airlines. Jeg har fått ett reservasjonsnummer gjennom United, som er bekreftet hos Brussels. Når jeg forsøker å logge på hjemmesiden til Brussels - er det imidlertid uten suksess.

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få lagt inn seter/sjekket at alt er OK på denne ? Flyr til informasjon i Business (P) dersom det har noe å si.

Takknemlig for all hjelp.
Du må nok ringe Brussels support for å få valgt seter. Har bestilt United/Brussels to ganger selv, og det har ikke vært mulig å få den opp på nettsidene til Brussels, hverken med Brussels eller United bookingnummeret. Support var hjelpsomme uten å si at dette var noe jeg kunne ordne selv, så de er nok kjent med det.
Snøhvit is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2015, 13:41   #10
737-405
ScanFlyer Gold
 
737-405's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
Default Re: Bookingreferanse hos Brussels Airlines

Quote:
Originally Posted by Snøhvit View Post
Du må nok ringe Brussels support for å få valgt seter. Har bestilt United/Brussels to ganger selv, og det har ikke vært mulig å få den opp på nettsidene til Brussels, hverken med Brussels eller United bookingnummeret. Support var hjelpsomme uten å si at dette var noe jeg kunne ordne selv, så de er nok kjent med det.
Takker for hyggelig svar, Snøhvit Da blir det fort en telefon til Brussels support i løpet av kort tid.
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg
737-405 is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2015, 16:04   #11
Sundet81
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 380
Default Re: Bookingreferanse hos Brussels Airlines

Quote:
Originally Posted by 737-405 View Post
Takker for hyggelig svar, Snøhvit Da blir det fort en telefon til Brussels support i løpet av kort tid.
Fikk du valgt seter på forhånd ved å ta kontakt med Brussels Airlines direkte? Jeg har booket gjennom dem, men får ikke opp setevalg under manage my booking. Får man forhåndsvalgt sete med *A Gold hvis man tar kontakt? Vil nødig havne i midtsete...
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2015, 00:07   #12
litt-amatør
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,363
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Brussel Airlines

Jeg har akkurat bestilt billett BRU-OSL en vei med Brussel Airlines for en kamerat av meg. Den er betalt på mitt kort, og han kommer ikke til å ha dette kortet ved innsjekking i Brussel. Har gjort dette tidligere med SAS uten at det har vært noe problem, men vet at BA og flere andre er strengere her. Er det grunn til å tro at han vil få problemer ved innsjekk i Brussel?
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2015, 01:34   #13
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Brussel Airlines

Quote:
Originally Posted by litt-amatør View Post
Jeg har akkurat bestilt billett BRU-OSL en vei med Brussel Airlines for en kamerat av meg. Den er betalt på mitt kort, og han kommer ikke til å ha dette kortet ved innsjekking i Brussel. Har gjort dette tidligere med SAS uten at det har vært noe problem, men vet at BA og flere andre er strengere her. Er det grunn til å tro at han vil få problemer ved innsjekk i Brussel?

Hvorfor skulle man trenge å ha med bankkortet sitt? Det er vel likegyldig hvem som har betalt.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2015, 02:10   #14
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Brussel Airlines

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Hvorfor skulle man trenge å ha med bankkortet sitt? Det er vel likegyldig hvem som har betalt.

Spør f.eks. BA. Har selv måtte vise kortet jeg har betalt med flere ganger når jeg har flydd med dem.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2015, 02:41   #15
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Brussel Airlines

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Hvorfor skulle man trenge å ha med bankkortet sitt? Det er vel likegyldig hvem som har betalt.

Med tanke på hvor mye svindel bransjen utsettes for, er dette ett tiltak enkelte flyselskaper krever for å beskytte seg. Du som forbruker er godt beskyttet, men forhandlere kan stå ansvarlig selv om kortselskapet har autorisert transaksjonen...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2015, 16:02   #16
litt-amatør
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,363
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Brussel Airlines

Sendte e-post til Brussels Airlines om dette og fikk svar i løpet av to timer. Bra.
Her er svaret:

Dear XXX,

Kindly be advised once a ticket is issued there should not be any problem at the airport,please advised passenger to show ID or Passport at the counter.


Regards
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer) Tornerose Reiseforum 464 06-03-2024 13:56
Generelle spørsmål om å reise med KLM stonyo Reiseforum 124 22-03-2023 11:31
Generelle spørsmål/tips om å reise med Qatar Hpkris Reiseforum 245 10-11-2020 14:49
Reise med Aegean (generelle spørsmål) jamesclandestine Reiseforum 31 06-08-2018 18:19
Reise med Ethiopean (Generelle spørsmål) Norge Rundt På 14 Dager Reiseforum 29 30-09-2017 07:35


All times are GMT +2. The time now is 01:27.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.