Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 31-05-2017, 10:24   #2481
eql1zr
ScanFlyer Silver
 
eql1zr's Avatar
 
Join Date: Jul 2014
Posts: 553
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Quote:
Originally Posted by CaptainMorgan View Post
Har bodd et par år i statene nå. Alltid brukt norske debit/credit-kort. Er dessverre ingen pumper som godtar AMEX-kortet så vidt meg bekjent, selv om jeg har hørt man kan taste 00000 osv, uten at dette har funket for meg. Det letteste er å gå inn å kassa og betale på forhånd der. Betaler du 20 bucks men kun fyller for 15, så vil resterende 5$ bli overført tilbake ila kort tid.
"76" godtar amex ved pumpene. Tast inn valgfri fem siffer som zip-kode
eql1zr is offline  
Old 04-06-2017, 13:14   #2482
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Ble belastet for årskontingent i år også selv om jeg er EBD, men ordnet det på chatten. Her må man tydeligvis passe på selv.
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline  
Old 05-06-2017, 00:14   #2483
FQTV
EBG - QR Gold
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,243
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Quote:
Originally Posted by CaptainMorgan View Post
Har bodd et par år i statene nå. Alltid brukt norske debit/credit-kort. Er dessverre ingen pumper som godtar AMEX-kortet så vidt meg bekjent, selv om jeg har hørt man kan taste 00000 osv, uten at dette har funket for meg. Det letteste er å gå inn å kassa og betale på forhånd der. Betaler du 20 bucks men kun fyller for 15, så vil resterende 5$ bli overført tilbake ila kort tid.


Uten å notere meg hvilken stasjoner jeg tanket på så tok alle AMEX og mitt forrige spm om zip-kode ble løst med å bruke 00000.


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is offline  
Old 16-01-2018, 17:18   #2484
BGOflyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 127
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Om man har hatt SAS Amex Platinumkort fra mai 2015 og i ett år og mottatt 12000 velkomstpoeng da, får man nye velkomstpoeng om man bestiller dette kortet på nytt nå?
BGOflyer is offline  
Old 29-01-2018, 19:28   #2485
Fleksnes
Newcomer
 
Join Date: Jan 2017
Posts: 17
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Skaffet med Amex premium nå, når kan jeg forvente at bonuspoengene er inne på EBkontoen?

Kortet er selvsagt tatt i bruk, og hvordan ser jeg hvor mye bonuspoeng jeg henter ut ved bruk av kortet?
Fleksnes is offline  
Old 30-01-2018, 00:43   #2486
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Quote:
Originally Posted by Fleksnes View Post
Kortet er selvsagt tatt i bruk, og hvordan ser jeg hvor mye bonuspoeng jeg henter ut ved bruk av kortet?
Står pr. transaksjon på fakturaen hvis du mener løpende oversikt.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline  
Old 31-01-2018, 20:13   #2487
Fleksnes
Newcomer
 
Join Date: Jan 2017
Posts: 17
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Tenkte mest på når de dukka opp på eurobonuskontoen. Både forbrukspoeng og velkomstgaven
Fleksnes is offline  
Old 02-02-2018, 09:29   #2488
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Poengene pleier å komme 3-5 dager etter fakturadato. Mange år siden jeg fikk velkomstpoengene, men mener jeg fikk de etter første faktura, altså ganske raskt.
Eriksan is offline  
Old 31-08-2018, 00:21   #2489
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

<mod>

Saksopplysning - den gamle typen kort i denne tråden.


Nye kort som kommer diskuteres i ny tråd: https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=146771


</mod>
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)

Last edited by Discus; 31-08-2018 at 19:27.
Discus is offline  
Old 01-09-2018, 14:06   #2490
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: AmericanExpress SAS/EB-kort (nytt kort fra 2019)

Til dere som har fått avvist deres amex kort i dag så er det bare en midlertidig feil hos Amex og dnb. Er noe problem med koblingen. Det skal bli fikset ila kort tid.

Jeg kan i tillegg opplyse om at DNB kommer med et motsvar til AMEX sine nye (elendige) kort. Det vil bli sendt ut mer opplysninger om dette ila høsten. Blir spennende!
Chr1st1an is offline  
Old 01-09-2018, 15:10   #2491
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Quote:
Originally Posted by Chr1st1an View Post
Til dere som har fått avvist deres amex kort i dag så er det bare en midlertidig feil hos Amex og dnb. Er noe problem med koblingen. Det skal bli fikset ila kort tid.

Jeg kan i tillegg opplyse om at DNB kommer med et motsvar til AMEX sine nye (elendige) kort. Det vil bli sendt ut mer opplysninger om dette ila høsten. Blir spennende!


Takk for info. Prøvde for ca 15 minutter siden og da fikk man fortsatt avvist på terminalen. Typisk når man finner steder som faktisk tar kortet

Og ser fram til motsvaret fra DNB
__________________
Upcoming flights: None


Last edited by jcnorway; 01-09-2018 at 16:47.
jcnorway is offline  
Old 01-09-2018, 22:31   #2492
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: AmericanExpress SAS/EB-kort (nytt kort fra 2019)

Quote:
Originally Posted by Chr1st1an View Post
Til dere som har fått avvist deres amex kort i dag så er det bare en midlertidig feil hos Amex og dnb. Er noe problem med koblingen. Det skal bli fikset ila kort tid.

Jeg kan i tillegg opplyse om at DNB kommer med et motsvar til AMEX sine nye (elendige) kort. Det vil bli sendt ut mer opplysninger om dette ila høsten. Blir spennende!
Var vel noe snakk om en MasterCard-variant fra DNB. Hadde vært supert om de kommer med noe World Elite.

Er nok redd for at kommer til å gå rett Amex Elite-fella for å få de 20000 basis poengen, selv om man vel I teorien vel nesten kan få like mange poeng på to turer til 3000 kr/stk til Asia/USA. får liksom ikke lov til å ta de turene av kona lenger uten at barna er med, og de går på skolen.
Chriscross is offline  
Old 05-09-2018, 00:06   #2493
haakonks
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 725
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
Takk for info. Prøvde for ca 15 minutter siden og da fikk man fortsatt avvist på terminalen. Typisk når man finner steder som faktisk tar kortet

Og ser fram til motsvaret fra DNB
"Bli kvitt DNB" er jo det eneste positive med at AmEx tar over egne kort i Norge...

At DNB kommer med noe "bra" tilsvar til AmEx tror jeg ikke før jeg får se det. De er ikke akkurat kjent for å gi ved dørene.
haakonks is offline  
Old 05-09-2018, 00:21   #2494
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Quote:
Originally Posted by haakonks View Post
"Bli kvitt DNB" er jo det eneste positive med at AmEx tar over egne kort i Norge...

At DNB kommer med noe "bra" tilsvar til AmEx tror jeg ikke før jeg får se det. De er ikke akkurat kjent for å gi ved dørene.
Hva er det som er så omågjøre med å bli kvitt DNB egentlig? Synes de funker tipp topp som bank jeg.

Det eneste annoying må være at de har stålsatt seg på at 250k er maks bruksgrense på AmEx kortet mitt og denne måneden har jeg derfor måttet betale det ned 2 ganger. Har skjedd flere ganger før og det er irriterende. Var aldri et issue før når jeg hadde vanlig grønt AmEx i gamle dager.

Men ellers funker jo DNB tipp topp nå. Gode kort og en flotters dagligbank.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline  
Old 05-09-2018, 21:47   #2495
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Hva er det som er så omågjøre med å bli kvitt DNB egentlig?
Dnb har ingen god nettbank løsning for amex. Det er vel det punktet de fleste irriterer seg over.

Problem nr to er at Dnb har vel den desidert dårligste nettbanken i dette landet. De har bygget den opp (Evry har vel strengt tatt bygget den) imange år og gjort den alt for avansert. Det gjør at den til stadighet ikke fungerer.

Jeg har ikke Dnb i privat sammenheng annet enn via amex, men benytter dem i jobb. Og makan til opplegg de holder på meg trodde jeg ikke var mulig i 2018.

- Skyhøye gebyrer for alt fra betaling av faktura til bruk av nettbank.
- Må ha Internet Explorer (evt Safari) for å kunne utføre visse tjenester.
- Stabilitet på lik linje med min 7 mnd gamle unge som prøver å stå oppreist.
- Inn/utbetalinger som endrer seg fra dag til dag. (altså plutselig endrer godskrevet dato)
- Uhyre vanskelig å finne tjenester.

Om man har benyttet andre nettbanker ila de siste 10 år så skjønner man fort hvor elendig dnb er.

Nok rant om Dnb, men der har du forklaringen.
Chr1st1an is offline  
Old 05-09-2018, 22:22   #2496
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Quote:
Originally Posted by Chr1st1an View Post
Dnb har ingen god nettbank løsning for amex. Det er vel det punktet de fleste irriterer seg over.


Den skjønte jeg ikke helt? Enten er det noen funksjoner i kortet jeg ikke aner finnes, men skjønner ikke hva Amex har med nettbank å gjøre?

Annet enn at månedens eFaktura kommer seilende inn en gang hver måned
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline  
Old 05-09-2018, 22:51   #2497
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Quote:
Originally Posted by Chr1st1an View Post
Dnb har ingen god nettbank løsning for amex. Det er vel det punktet de fleste irriterer seg over.

Problem nr to er at Dnb har vel den desidert dårligste nettbanken i dette landet. De har bygget den opp (Evry har vel strengt tatt bygget den) imange år og gjort den alt for avansert. Det gjør at den til stadighet ikke fungerer.

Jeg har ikke Dnb i privat sammenheng annet enn via amex, men benytter dem i jobb. Og makan til opplegg de holder på meg trodde jeg ikke var mulig i 2018.

- Skyhøye gebyrer for alt fra betaling av faktura til bruk av nettbank.
- Må ha Internet Explorer (evt Safari) for å kunne utføre visse tjenester.
- Stabilitet på lik linje med min 7 mnd gamle unge som prøver å stå oppreist.
- Inn/utbetalinger som endrer seg fra dag til dag. (altså plutselig endrer godskrevet dato)
- Uhyre vanskelig å finne tjenester.

Om man har benyttet andre nettbanker ila de siste 10 år så skjønner man fort hvor elendig dnb er.

Nok rant om Dnb, men der har du forklaringen.
Har aldri opplevd noe av det du beskriver for å være ærlig. Men då bruker jeg vanlige nettlesere.

Nettbanken er faktisk en av grunnene til at jeg liker DNB.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline  
Old 05-09-2018, 23:15   #2498
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Den skjønte jeg ikke helt? Enten er det noen funksjoner i kortet jeg ikke aner finnes, men skjønner ikke hva Amex har med nettbank å gjøre?

Annet enn at månedens eFaktura kommer seilende inn en gang hver måned
Hehe.
Da antar jeg du aldri har vært her:
https://www.americanexpressonline.no/
Chr1st1an is offline  
Old 05-09-2018, 23:24   #2499
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Har aldri opplevd noe av det du beskriver for å være ærlig. Men då bruker jeg vanlige nettlesere.

Nettbanken er faktisk en av grunnene til at jeg liker DNB.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Vi har alle våre behov og vaner. Jeg har benyttet Skandiabanken som min primære bank siden 2003 og har aldri opplevd problemer. Har også vært innom Sparebank 1 og Sogn & Fjordane. Ingen av de har på 10+ år lagd like mye problemer som Dnb har klart på 1års bruk.
Er nok derimot litt forskjell på privat og bedrift. Jeg benytter nok dnb nettbanken noe mer enn snittet. :-/

Bare det at de klarte å sperre alle amex kort i helgen, og når man ringer dem så blir man koblet fra køen etter 3 min. Chat funksjonen på nettet klarte ikke å koble opp pga tekniske problemer. Det ble referert til en side man kunne se på status på Dnb sine systemer. Der stod det: "alle systemer fungerer normalt".

Etter ca 3-4 t fikk jeg kontakt per tlf og da kom det en innrømmelse at både chat og tlf hadde store problemer og koblingen mot Amex var borte slik at alle kort ble sperret. Da har du noen problemer med systemene dine som du ikke skulle hatt i 2018 med den gigantiske it avdelingen som jobber med Dnb systemene.

Forøvrig er det vel bare å google dnb og problemer, så har du nok lesestoff i kveld. hehe
Chr1st1an is offline  
Old 05-09-2018, 23:24   #2500
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Quote:
Originally Posted by Chr1st1an View Post
Hehe.

Da antar jeg du aldri har vært her:

https://www.americanexpressonline.no/


He He det stemmer.

Så hva skal jeg inn der for?
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Eurobonus + DNB = Sant DY_ENZV Reiseforum 78 15-04-2018 16:20
American Express EuroBonus-vennlige butikker (del 1) Robbiedeluxe Reiseforum 362 18-06-2015 21:07
SAS inngaar partnerskap med verdens American Express! Tommy777 Flyforum 4 16-02-2009 11:18
Spanair til sengs med American Express MD90 Flyforum 1 28-09-2004 11:22


All times are GMT +2. The time now is 00:12.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.