Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 08-11-2012, 18:04   #41
ohegge
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2008
Location: Storholmen i Romsdal
Posts: 465
Default Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Prøvd i to timer å bestille billetter nå.... Norwegian sliter i dag, for å si det mildt, ja.... Det er vel ikke lurt å spørre hvilke andre søkemotorer som finner billetter hos Norwegian heller? Finn.no fant billetter for en times tid siden, men nå kommer bare Finnair opp der, som billigste.... Skyscanner.net har heller ikke Norwegian inne...
ohegge is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 18:31   #42
teamseacow
ScanFlyer Silver
 
teamseacow's Avatar
 
Join Date: Oct 2012
Location: London / Stockholm
Posts: 644
Default Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Quote:
Originally Posted by ohegge View Post
Prøvd i to timer å bestille billetter nå.... Norwegian sliter i dag, for å si det mildt, ja.... Det er vel ikke lurt å spørre hvilke andre søkemotorer som finner billetter hos Norwegian heller? Finn.no fant billetter for en times tid siden, men nå kommer bare Finnair opp der, som billigste.... Skyscanner.net har heller ikke Norwegian inne...
Norwegian har stengt nettsidene nå for å oppgradere kapasiteten. Du må nok dessverre vente til i morgen/senere i kveld. Husk at om du bestiller via finn er det ikke sikkert at mat, bagasje ol er inkludert
teamseacow is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 18:57   #43
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Det er godt vi har flyttet fra dette landet med alle de dumme og sirumpa menneskene Tommy?
Vel, jeg observerer at folk er utrolig imponert over og hopper rett paa 3500 t/r NYC. Vi har sett priser som er langt lavere enn det.

DY har hatt verdens mest sirumpa konkurrent i SAS. De entrer naa verdens mest konkurranseutsatte marked mellom Europa og NYC. De vil konkurrere direkte med verdens stoerste flyselskap som har over 10 milliarder USD i banken, ikke mot konkurstruede, superkaos SAS. UA tilbyr i tillegg tilgang til resten av USA og mellom og soer Amerika for 4200-4500. Reidar har jo gang paa gang postet at det koster 4500 feks OSL-EWR-SEA-SFO-EWR-OSL og ogsaa andre steder i USA. Noe saant kan ikke DY tilby engang (da avtaler med partner ikke er klart og ankomsttiden til NYC ekskluderer all fornufig connection) og dersom de vil tilby JetBlue billetter blir prisen GARANTERT minst 1000 kroner dyrere enn UA og Jetblue har ett elendig nettverk i forhold til UA og partnere i USA

Helt klart at det er myyyye Kjos cool aid ute aa gaar, det er utrolig mange ting mange her glemmer:

Seter maa man bestille paa forhaand, i 9/8 (ikke 7 timer) er det ihvertfall viktig for de fleste aa ikke faa ett midtsete, saa da maa du paaregne deg 4-500 kroner ekstra. Mat og drikke maa man ogsaa ha paa en saapass lang flight.

Man ankommer til NYC saapass sent paa kvelden at man ikke kan komme seg videre stort sett noen steder. Det betyr at dette er en NYC rute. Punktum. Vi vet hvor stor andel av UA og SK reisende som skal videre er flere enn det som ender opp i NYC.

De vil operere med 3 ukentlige, det er TOTALT. SAS har vel naermere 20 ukentlige avganger fra NYC? Dersom det blir snag (og det har vi sett paa 787 mange ganger allerede) staar man fast i dagesvis, kanskje ukesvis siden neste fly sannsynligvis er stappet. Du kan banne paa at dersom DY forsoeker aa ombooke til andre selskaper at de kommer til aa ta seg MEGET godt betalt for disse setene.

Naar det gjelder priser, vil disse REALISTISK ligge mellom 3500-6K norske kroner all in, eller 600-1000 USD, saa man vil ligge FRA ca. 500 norske billigere enn det konkurrentene. Har du status, er det overhodet ikke verdt det.

Hver t/r med SAS til NYC i Economy opptjener nesten nok til en enveis oppgradering fra Economy til Economy Extra. Hver t/r i Economy Extra, gir deg halvannen enveis oppgradering. Mange har gullkort og har tilgang til lounger verden rundt, noe DY ikke tilbyr.

Da kan man spoerre seg om det er verdt aa kanskje spare 500 kroner (eller en t/r flytog billett og en pils)

Naar det gjelder premium economy, kan jeg ikke annet enn aa le. FRA 12K t/r NYC?? Min neste Europatur i BETALT business koster 2212 USD all in t/r med pannekakeflat seng. Priser rundt dette ser du hele sommeren og rundt alle hoeytider. Jeg flyr ogsaa regelmessig med BA for 7000 norske t/r USA i Premium Economy og oppgraderer alltid til lie flat biz bekreftet ved bestilling for litt over 10K poeng.

Men som du sier, det finnes utrolig mange som blindt flyr Norwegian og igjen, hver sin lyst. Som jeg har sagt tidligere, BKK vil sikker bli en vinner, det som blir mer spennede er aa se hvordan de skal fylle 900 seter i uken t/r USA. Naa er sikkert ikke det saa vanskelig siden SAS har rundt 5K seter aa selge i uken, saa de klarer det sikkert, men paa lengre sikt, blir utfordringen aa selge billetter FRA USA og med rutetidene de har introdusert, dersom det blir ett samarbeide med Jetblue vil det vaere helt haaploest for folk aa komme seg videre. I tillegg kan du jo Kan jo hende at sirumpa nordmenn vil se mer av USA enn NYC. Jetblue som partner er OK, men de har utrolig daarlig frekvens rundt om i USA.

Og med denne posten vant sikkert Sleskekjos flere nye kunder

Last edited by Tommy777; 08-11-2012 at 19:06.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 19:14   #44
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,246
Default Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

+1 til Tommy. Jeg skulle til å skrive noe lignende, men du tok nesten ordene ut av min munn.

Thomas
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 19:33   #45
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Nå er vel dette forum et godt eksempel på at ikke-rasjonelle og følelsesmessige forhold også spiller en rolle ved valg av flyselskap. Det gjelder vel såvel for mange som velger SAS, og for mange som velger DY -eller andre. Men noen insisterer på å argumentere for at valget utelukkende er rasjonelt, åkke som.... - bare en observasjon. Og det er jo godt at smaken er forskjellig.

Ellers skyldes jo DYs suksess at man i stor grad klarer å skape nye markeder og nye behov. Helgeturer til Polen kom ikke før Kjos tilbød det, til en billig penge... Nå ønsker folk å fly mer på en grei måte og med et selskap de kjenner, og mer trafikk vil bli generert. Så starter man med kjente reisemål, og så kommer Rio og Cape Town etter hvert -og til en dels misnøye, så står nok nordmenn i kø også da... Så langt har dette vært genialt. Og det er ikke fordi nordmenn er en spesiell folkegruppe eller dumme, slik noen synes å ønske å skape inntrykk av.

Så er det bare å håpe at satsingen blir vellykket. Ser selvsagt de mange skjær i sjøen, men den som intet våger, vinner intet. osv.

For flyfolk er det vel stort sett en jubeldag, forhåpentligvis!!

Last edited by AirbusTrond; 08-11-2012 at 19:36.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 19:46   #46
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Flysnobberiet ser ingen ende ut å ta her. Jeg betalte 2200 kroner t/r til NY med Norwegian i høysesong! SK skal ha 8k t/r de datoene jeg har valgt. Det blir for testens skyld det her da. Norwegian er ikke noe nettverksselskap, det er klart de bryr seg mest om punkt til punkt.Og jeg er heller ikke i den kategorien at jeg tror alltid at Kjos har de billigste billettene, men du skal vitterlig lete lenge etter 2200 kroner t/r New York i høysesong. Joda dette er kampanjepriser, men at "nordmenn hopper kun på billigste billetter" er ikke noe bare vi driver med her på berget.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 19:51   #47
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Vil gerne vide hvad DY gør i fald de får en aflysning,,og evt 2 dages delay...hvad sker der så med deres pax..ny booking ??? pengene retur( tror jeg ikke på)
Dyrt med pax på hotel i f.ex NYC
Rebooking på SK/BA/AF osv osv er vel et no go....Det er såmænd ikke for at være negativ
Vil bare gerne ved hvad jeg kan regne med, hvis jeg skulle blive ramt på den afgang jeg vil med
Hilsen Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden

Last edited by sk931; 09-11-2012 at 08:10.
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 19:57   #48
Nils
Newcomer
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 39
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Merkelig at sidene fortsatt er nede. Nesten så en mistenker at det ikke bare er antall brukere som er problemet.
Nils is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 20:13   #49
laurenz
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Folk får mene hva de vil, jeg er fornøyd med min billett til halve prisen av hva som det annonseres for nederst i denne tråden. First flight :-)
laurenz is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 20:14   #50
Barskog
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2008
Location: Vestfold
Posts: 124
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Mobilsidene deres er stabile: http://m.norwegian.no

Klikk her for å komme direkte til "lavpriskalenderen" OSL-JFK: http://m.norwegian.no/Pages/Availabi...0522&rnd=41435

Ser at det nesten ikke finnes noen billige billetter lenger. Mulig dette er en del av feilen som har forårsaket at de har tatt ned www siden.
__________________
Hvorfor sitte inne når alt håp er ute!
Barskog is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 20:15   #51
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

2000-4000 om sommeren er jo svaert billig, da maa man gjerne ut med det dobbelte og vel saa det. Ellers er rundt 3500-4000 ganske vanlig.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 20:36   #52
FQTV
EBG - QR Gold
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,243
Star Alliance Re: Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter

[QUOTE=FlyHi;795805]Nordmænd elsker at se deres "eget navn og flag" på halen af et fly - og er jo igennem årene blevet "overbevist" om at Kjos altid er billigst - uanset hvad der så ellers er sandheden. QUOTE]

Jeg, er Nordmann og når jeg leser hva du skriver så tenker jeg "makan til svada skal man leite lenge etter"
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is online now   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 20:39   #53
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Prisene til nyc er supre for juli-augustreiser, men nå finnes de antagelig ikke lenger. Som flere sier her er det mange som kun sjekker DY selv alternativene finnes. Kjos er en pr maskin av en annen verden, personlig er jeg enig i sleske-Kjos tittelen. Jovvvviale asvokater er det all frunn å være skeptisk til. Jeg er spent på hvilke priser vi vil se fra andre selskaper fremover, selskaper som har bedre reisetider til BKK. Kanske TK slår til med 7777 kr ogjen. Nyc tidene synes jeg er greie og en ettermiddagsavgang har vi jo ikke hatt fra osl tidligere. Så en statistikk for ferienyer der NYC hadde en økning på 200% fra Norge etter at sas startet. Tviler ikke på at Dy klarer fylle tre fly i uken med non-stop passasjerer.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 20:46   #54
mann78
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2012
Location: Akershus
Posts: 395
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Quote:
Originally Posted by Barskog View Post
Mobilsidene deres er stabile: http://m.norwegian.no

Klikk her for å komme direkte til "lavpriskalenderen" OSL-JFK: http://m.norwegian.no/Pages/Availabi...0522&rnd=41435

Ser at det nesten ikke finnes noen billige billetter lenger. Mulig dette er en del av feilen som har forårsaket at de har tatt ned www siden.
Fikk bestillt en billett via mobilsidene, mottok bekreftelse via sms. Men når virker det som det er nede her også...håper reisen ble registrert da. Får teknisk feil på det meste nå.
mann78 is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 20:50   #55
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Quote:
Originally Posted by fluxie View Post
+1 til Tommy. Jeg skulle til å skrive noe lignende, men du tok nesten ordene ut av min munn.

Thomas
Er også enig i dette. Er prisen den eneste viktige, ja, da stiller DY sterkt. Ser man på litt andre ting og hva man får for pengene, så er det nok andre selskap som frister mer. Så kan man jo spørre seg, hvis prisen er absolutt det viktigste, er virkelig NYC den riktige byen å dra til? Den typiske DY-reisende tar vel inn på vandrehjem siden det er billigst?
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 20:56   #56
haavig
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
Default Re: Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post

Men igen - de får sikkert success med det. Nordmænd elsker at se deres "eget navn og flag" på halen af et fly ..
Hvor har du dette fra?
haavig is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 20:57   #57
Bacardi
Lurker
 
Bacardi's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 591
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Er jo flott å ha muligheten å velge Skal man videre kan man ta UA/SK, skal man besøke onkel Karstein i Brooklyn kan man ta DY. Evt motsatt dersom man har andre preferanser...
Bacardi is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 20:59   #58
TenFour
ScanFlyer Blue
 
TenFour's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Location: Sarpsborg
Posts: 154
Default Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Den typiske DY-reisende tar vel inn på vandrehjem siden det er billigst?
Ja, og hva så ?
TenFour is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 21:00   #59
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Det gjenstår vel å se om DY har gjort hjemmeleksen sin, for basert på en del kommentarer her så blir det nok bare sorgen... Kanskje ikke ulikt kommentarene DY fikk her når de startet opp, for det var ikke så rent få som mente at det kun ville være i maks 1 år...

Som AirbusTrond skriver så har DY faktisk vært flinke til å skape mertrafikk, iallefall på en del av de europeiske destinasjonene. En del av våre danske venner mener tilsynelatende at man blindt velger DY av nasjonalistiske grunner, mens andre mener at vi gjør det fordi vi er så enkle. Kanskje er begge deler rett, men det gjenstår å se. Det blir også interessant å se hva som blir "gjennomsnittsprisen" på DY kontra konkurrentene, for som det vises til så er de jo ikke slik at alle får kjøpe billetter til 3500,- med andre selskaper (selv om startprisen kanskje er der i lavsesong).
TOS is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 21:10   #60
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Men man vil nå vel mest sannsynlig kanskje se at QR og Thai setter ned prisene for å konkurrere på BKK ruta. Med avgangstid fra BKK kl 07 på morran så er den jo helt på trynet.
__________________
Upcoming Flights 2016
24. April BKK-OSL (DY)
22.Aug OSL-DXB-BKK (EK)
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Service ombord på SAS longhaul Ståle Reiseforum 76 16-10-2023 20:58
SAS - LongHaul priser i Business peterfox Reiseforum 1 04-08-2014 08:22
AirBerlin - service og komfort? (splittet) Bizflyer Reiseforum 7 10-03-2012 18:25
Komfort/service - Air China 777-300? ostis Reiseforum 4 19-01-2012 13:32


All times are GMT +2. The time now is 14:17.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.