Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-03-2014, 08:58   #41
sexten
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2013
Location: BGO
Posts: 289
Default Re: Nice - hovedtråd

Quote:
Originally Posted by Fbu76 View Post
Kan vel kanskje skrive noe generelt og ikke bare drive egenreklame. De 4-5 leilighetene jeg kjenner til i Cannes er eid av nordmenn som bruker dem mye selv. Det finnes en lokal engelsktalende person som fikser det meste. Det finnes en person som rengjør leilighetene ifb med utleie. Du får:
-en ren leilighet på 40-50 kvm
- pris i juli ca 800-900 euro pr uke.
- et fulllverdig kjøkken hvor du kan lage litt mat av de fantastiske råvarene du får kjøpt på markedet.
- standard er godt vedlikehold med "ikea-standard"
- økonomisk sikkert/ ikke noe tull og lureri
-nøkler i Norge før avreise (hovedregel).
-24. Timers service/ rådgivning fra eier under oppholdet.
Nydelig område, men varmt i juli. Leilighetene i gamlebyen i Cannes har sjelden aircondition.
Litt nysgjerrig på om du har noko formeining om denne prisen kjem til å endra seg dramatisk (litt vil den nok) når Fotball-EM startar i 2016? Akkurat dette området er svært attraktiv (for meg iallfall) då det er nærleik til både Marseille og Nice som er arrangørbyar.
sexten is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2014, 11:37   #42
Fbu76
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2013
Location: Nittedal
Posts: 259
Default Re: Nice - hovedtråd

Quote:
Originally Posted by sexten View Post
Litt nysgjerrig på om du har noko formeining om denne prisen kjem til å endra seg dramatisk (litt vil den nok) når Fotball-EM startar i 2016? Akkurat dette området er svært attraktiv (for meg iallfall) då det er nærleik til både Marseille og Nice som er arrangørbyar.
Nå er vel ikke jeg spesialist på dette, men kan i alle fall si at en leilighet som nevnt over koster 3.000 Euro for 10 dager under Filmfestivalen i mai. 1.000 Euro er normalprisen under de månedlige congressene i Festivalpalasset. Disse leilighetene ligger bare et par hundre meter unna. Jeg har selv sett en slitt leilighet på 80 kvm gå for 20.000 Euro (ja jeg mener euro) for 2 uker under Filmfestivalen. Der kunne du stå på balkongen og se rett ned på den røde løperen. Sikkert presse. Dette markedet tilpasser seg etterspørselen hele tiden, så regner med at prisene under EM også vil gjøre det.
__________________
EBG
Upcoming:
Sept 17-27 OSL-NCE-OSL

Last edited by Fbu76; 02-03-2014 at 12:58.
Fbu76 is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2014, 01:47   #43
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Nice - hovedtråd

Quote:
Originally Posted by sexten View Post
Litt nysgjerrig på om du har noko formeining om denne prisen kjem til å endra seg dramatisk (litt vil den nok) når Fotball-EM startar i 2016? Akkurat dette området er svært attraktiv (for meg iallfall) då det er nærleik til både Marseille og Nice som er arrangørbyar.
De har noen store begivenheter i området som kan gi deg en pekepinn på hva du kan forvente; Sammenlign feks priser utenom og under filmfestivalen i Cannes og formel1 i Monacco. Ikke bare dobles, eller tredobles, prisene i disse periodene, de atraktive målene fullbookes også lang tid i forveien.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2014, 12:52   #44
flappflapp
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2010
Location: Oslo
Posts: 394
Default Re: Nice - hovedtråd

Quote:
Originally Posted by lanorge View Post
Skal til Nice i juli sammen med 7 andre og lurer på om det finnes gode alternativer til hotell for så mange. Er det noen som har gode erfaringer med å leie en ferieleilighet i nærheten av Nice?
Ferieleiligheter går det "13 av på dusinet" nede i området der, så det bør absolutt være mulig å finne noe. Som det antydes i en annen post, det er mange nordmenn som finansierer sine leiligheter/feriehus der nede med utleie til andre (nordmenn). Pris og standard varierer selvsagt med beliggenhet. Cannes er jo manges favoritt, men det er flust med andre bra steder i området. Det kommer jo også an på hva slags type følge man er, om man vil bruke €€€ på å spise og drikke og gå på byen (gjelder Cannes og flere av de andre kystbyene), eller om man er fornøyd med å finne hyggelige og gode restauranter i mindre byer, og eventuelt handle og lage en del mat selv. Trekker man litt inn fra kysten vil man nok kunne få større leiligheter til en billigere penge, og roligere omgivelser og ofte også litt trivelige byområder enn hva som finnes nede langs kysten. Vurderer du et objekt, så sjekk det gjerne ut på Google StreetView, det er ikke absolutt alle områder der nede som er supersjarmerende.

Her er et eksempel på et hus som leies ut av nordmenn, og som ligger litt inn i landet (bekjente av mine foreldre). Har ikke vært der selv, men det kan nok være et meget gunstig alternativ til jetset-livet nede i Cannes (med mindre det er jetset-livet man vil oppsøke, da ).
flappflapp is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2014, 17:52   #45
lanorge
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stavanger
Posts: 552
Default Re: Nice - hovedtråd

Takker for mange gode tips! Skal sjekkes ut.
__________________

www.flymodeller.no
lanorge is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2016, 19:17   #46
Fbu76
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2013
Location: Nittedal
Posts: 259
Default Re: Nice - hovedtråd

Ser at BA har byttet terminal i NCE. Da vi landa forrige torsdag, så vi en A319 fra BA parkert ved T1. I kveld er BA2625 til Gatwick satt opp fra T1 og to flighter til LHR i morgen går herfra. Tidligere har hele One World og SkyTeam, samt Easyjet gått fraT2. Ser ut som det er kun BA som er flyttet.
__________________
EBG
Upcoming:
Sept 17-27 OSL-NCE-OSL
Fbu76 is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2016, 21:39   #47
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Nice - hovedtråd

Quote:
Originally Posted by Fbu76 View Post
Ser at BA har byttet terminal i NCE. Da vi landa forrige torsdag, så vi en A319 fra BA parkert ved T1. I kveld er BA2625 til Gatwick satt opp fra T1 og to flighter til LHR i morgen går herfra. Tidligere har hele One World og SkyTeam, samt Easyjet gått fraT2. Ser ut som det er kun BA som er flyttet.
Nok en grunn til å holde seg til SkyTeam
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2016, 20:22   #48
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Nice - hovedtråd

Noen som har bodd på Radisson hotellet i det siste?

Og hvor "usentralt" er det i praksis? Sist gang bodde jeg opp mot Mont Boron og syntes ikke det var problematisk usentralt, men er jo andre siden av byen


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 20-08-2016, 01:04   #49
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Nice - hovedtråd

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Noen som har bodd på Radisson hotellet i det siste?

Og hvor "usentralt" er det i praksis? Sist gang bodde jeg opp mot Mont Boron og syntes ikke det var problematisk usentralt, men er jo andre siden av byen
Tja. Om man vil gå så er det f.eks. et ganske godt stykke fra Radisson og inn til gamlebyen (vil gjette på en drøy halvtime, eller deromkring).
TOS is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2016, 11:28   #50
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Nice - hovedtråd

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Noen som har bodd på Radisson hotellet i det siste?

Og hvor "usentralt" er det i praksis? Sist gang bodde jeg opp mot Mont Boron og syntes ikke det var problematisk usentralt, men er jo andre siden av byen


Sent from my iPhone using Tapatalk


Var i Nice i fjor og vurderte Radisson til å være for langt fra sentrum. Endte opp med et meget hyggelig Best Western hotell i gamlebyen; Hotel Massena. At jeg ble oppgradert til junior suite bidro selvfølgelig til den positive opplevelsen. Men absolutt et fint alternativ med supersentral beliggenhet.


Sent from my iPad using Tapatalk
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2016, 02:02   #51
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Nice - hovedtråd

Radisson var ikke noe særlig sist jeg bodde der. Det var dog på senhøsten, med stengt pool etc. Tror det var i 2012.
Beliggenheten er ikke helt sjef om man gjerne 'stikker en tur oppm rommet' noen ganger om dagen og restaurantlivet i nærheten er begrenset. Bakevje heter det på bekkenorsk.
Å komme seg inn til byen er ikke noe problem; busser i konstant strøm for en billig penge. Hjem i sene timer fordrer apostlenes eller drosje.
Vi bor ofte på Royal; herlig beliggenhet, variabel service. Massena som nevnes over er også bra, men da litt bort fra strandlinjen.
Hyatt har jo overtatt Palais de Mediterranee, men jeg syns det koster mer enn det smaker.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2016, 02:32   #52
Fbu76
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2013
Location: Nittedal
Posts: 259
Default Re: Nice - hovedtråd

Det er 3,4 km å gå langs strandpromenaden fra Radison til Gamlebyen og til rue Messena. Fint å gå langs strandpromenaden på dagtid, men på seine kvelder er det mindre og mindre opplyst og folksomt til lenger gra sentrum man kommer. Støtter ordet "litt bakevje". Bodde en del på Le Meredien for en del år siden. Nydelig takterasse og midt i smørøyet. Går rykter om at det begynner å bli litt slitt.

OT: Kom med SK4700 opp fra Nice i kveld. I går ble kvelden tilbragt på takterassen til Radison Blue, men det var i Cannes 3 mil unna. Det hotellet ligger virkelig sentralt. 50 meter til fin sandstrand og 100 meter til alt. Cannes har i motsetning til Nice fine sandstrender.
__________________
EBG
Upcoming:
Sept 17-27 OSL-NCE-OSL
Fbu76 is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2016, 22:08   #53
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Nice - hovedtråd

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Noen som har bodd på Radisson hotellet i det siste?

Og hvor "usentralt" er det i praksis? Sist gang bodde jeg opp mot Mont Boron og syntes ikke det var problematisk usentralt, men er jo andre siden av byen


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kjørte forbi det på vei til flyplassen da jeg var i Nice i juni. Ville definitivt unngått det - langt unna og ikke særlig sjarmerende med sånne store sydenhoteller. Ville heller valgt et hyggelig lite boutiquehotell eller b&b i gamlebyen, gjerne med en liten balkong.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2016, 22:21   #54
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Nice - hovedtråd

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Kjørte forbi det på vei til flyplassen da jeg var i Nice i juni. Ville definitivt unngått det - langt unna og ikke særlig sjarmerende med sånne store sydenhoteller. Ville heller valgt et hyggelig lite boutiquehotell eller b&b i gamlebyen, gjerne med en liten balkong.
Har hørt mye pent om dette hotellet: http://www.booking.com/hotel/fr/hotelsuissenice.no.html

Det var dessverre fullbooket når vi var der i sommer. Endte på AC by Marriott "rundt hjørnet" fra Le Negresco.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2016, 22:27   #55
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Nice - hovedtråd

Endte med og bestille på Radisson, men det var et litt økonomisk spørsmål, rett og slett da jeg fikk brukt poeng, så får "gratis" veie opp for andre ulemper

Derimot skal vi også bo andre steder og skal blant annet bo i St Paul de Vence på et hotell jeg har blitt anbefalt der:

http://www.lesaintpaul.com


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 22-08-2016, 08:20   #56
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Nice - hovedtråd

Jeg har forresten ikke booket alle nettene i området for denne turen, og har det noen som kan anbefale noe hyggelig i Antibes?


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 22-08-2016, 14:42   #57
SBT
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 774
Default Re: Nice - hovedtråd

Bodde på et koselig hotel i Antibes, moderne innredet, og fikk rom med balkong. Tror ikke det er så veldig mange ok hoteller i Antibes. se:
www.la-place-hotel.com/en/
SBT is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2016, 04:54   #58
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Nice - hovedtråd

Noen som har triks på lur for Negresco?
Kunne tenke meg å lure Den Gamle inn på et hyggelig rom vårish 2017.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2019, 20:44   #59
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Nice - hovedtråd

Noen som har erfaring med strandhoteller (med badebasseng) eller mer resort steder i nærheten av Nice, men ikke i sentrum og helst max 1 time å kjøre fra flyplassen.
Vi skal leie hus i oppe i lia i området i 8 dager i september, men har 4 dager vi tenker ta litt nærmere kysten
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 25-01-2019, 11:35   #60
BOB KARE
underdog
 
BOB KARE's Avatar
 
Join Date: Dec 2014
Location: ENZV
Posts: 25
Default Re: Nice - hovedtråd

...angående Nice. I fjor sommer vi var med familie der for 6 dager. Bodde på en plass i Airole (ITA) det er 35-40 min fra flyplass hvis dere bruker motorvei. Bodde på AirBnB rett ved gamle togstasjon. Plassen hadde både bassenget og elv hvor bade og sole seg. I vinterstiden kan brukes til å reise på fjell og stå på ski.. Var imponert av strandene i Ventimiglia. Selvsagt blir testet både Menton, Sanremo, Nice og Monaco...
BOB KARE is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Reisetips i Australia - Hovedtråd jameson82 Reiseforum 70 26-01-2023 12:16
Lisboa (hovedtråd) Someone Reiseforum 57 14-12-2018 16:42
Hovedtråd: Amsterdam JonathanAxell Flyspotting 24 18-04-2015 17:01
Paris hovedtråd (2011) Futura Reiseforum 42 24-10-2011 12:31
Hovedtråd: Roma Harald Oanes Flyspotting 0 17-09-2011 09:50


All times are GMT +2. The time now is 17:16.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.