Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-11-2017, 10:23   #21
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Oktoberfest MUC

Et tips er å sørge for å booke bord i et av de mange teltene, da det alltid er greit lete etter plass.

Ellers så vet jeg ikke helt hva det vil innebære at dere er enige om hotellstandarden, men min mening og erfaring, er at når man er på guttetur til Oktoberfest i München er det ikke hotellet man er mest på og dermed kan man godt "snobbe ned". Har ingen konkrete anbefalinger, men er jo greit å ikke være for langt unna Theresienwiese, hvor det jo skjer
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 10-11-2017, 10:32   #22
Wig-wag
ScanFlyer Molded
 
Wig-wag's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,111
Default Re: Oktoberfest MUC

Det går an å bare reke rundt på området, men den rette festen opplever man med å ha plass med bord i et av teltene. Faktisk gjerne helst første bordsetning på ettermiddagen.

Jeg bodde på Tryp München City Center Hotel, som er bare 10 minutters gange fra en av inngangene til Theresienwiese. Ikke billig, men veldig beleilig.

Ellers å er det mange som velger å bo langt unna, f.eks. Garmish Partenkichen. Da tar man toget inn til sentralstasjonen og det er også ganske nær Wiesen.
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Wig-wag is offline   Reply With Quote
Old 10-11-2017, 11:03   #23
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Oktoberfest MUC

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Et tips er å sørge for å booke bord i et av de mange teltene, da det alltid er greit lete etter plass.

Ellers så vet jeg ikke helt hva det vil innebære at dere er enige om hotellstandarden, men min mening og erfaring, er at når man er på guttetur til Oktoberfest i München er det ikke hotellet man er mest på og dermed kan man godt "snobbe ned". Har ingen konkrete anbefalinger, men er jo greit å ikke være for langt unna Theresienwiese, hvor det jo skjer
Vi har fått tips om at å booke bord til ca 14 gutter er litt vrient, men at stalltipset er at ved å bo på et av de bedre hotellene så ordner de bord "lett".

Uansett så blir det nok nærme denne plassen så man slipper å stå i taxi/buss-kø med sveiseblink og knestrømper.

Standarden er alltid en heftig diskusjon, men nesten halvparten av gutta har gitt seg og vi kan finne et fire stjerners da det bare er til søvn og lett rehab
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 10-11-2017, 14:34   #24
vstenhjem
ScanFlyer Blue
 
vstenhjem's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: MUC
Posts: 348
Default Re: Oktoberfest MUC

Sjekk ut hotellene som ligger langs Lindwurmstrasse! Sendlinger Tor/goeheplatz er også veldig hyggelig Og praktisk område!
vstenhjem is offline   Reply With Quote
Old 10-11-2017, 17:40   #25
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: Oktoberfest MUC

10 Oktoberfester på samvittigheten. Har bodd på:
- Hilton Munich City (pusses opp nå)
- Vierjahrezeiten Kempinski
- Munich Palace Hotel
- Le Meridien
- Holiday Inn Munich City

Kempinski er for meg favoritten. Bodd der seks ganger. Super beliggenhet i sentrum (ingen vits å bo rett ved "festen"), topp standard, høy pengefaktor (mye å se på i lobbybaren), flott spa - men koster skjorten!

Palace er litt utenfor allfarvei, så ryker mye penger i taxi. Bra hotell, dog. Virkelig bra.

Le Meridien leverte helt greit. Beliggenhet ved jernbanestasjonen er ikke helt i smørøyet (Marienplatz). Fabelaktig concierge som hadde kontakter overalt.

Hilton og Holiday Inn ble utelukkende valgt pga uslåelig pris. Sistnevnte disket opp med bedbugs for en av mine medreisende.

Ellers:
Med så mange mannfolk må dere booke alt på forhånd. Bord på festen, adgang til nattklubber, gode restauranter etc. Å komme "dropp-inn" med så mange er oppskrift på "nein!", uavhengig av hvor pent du er kledd.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 10-11-2017, 17:50   #26
EvakCPH
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
Default Re: Oktoberfest MUC

Oktoberfest i München er på ingen måde en kliche!

Jeg har boet i byen, så jeg kender desværre ikke så meget til hotellerne, men kan heldigvis se at der er andre, der har erfaring med det.

Glæd dig til turen! Og ja, som det nævnes bør I reservere bord på forhånd eller berede jer på at møde op på pladsen klokken 7 om morgenen og stille jer i kø foran et telt. Jeg kan sige at det er prøvet og det er da også en oplevelse at stå i lederhosen, "træsko" og resten af klæderne og hælde bajer ned i svælget, inden solen endnu rigtig er stået op.
EvakCPH is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Oktoberfest 2010 Someone TripReports 19 07-03-2014 08:36


All times are GMT +2. The time now is 09:10.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.