Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-10-2006, 02:37   #1
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Star Alliance Upgrade Certificate

I våres ble det annonsert at til høsten skulle det bli mulig å kjøpe seg upgrade med poeng også på andre selskaper innenfor Stjernealliansen.

Men det har da vært merkelig stille rundt det siden da. Er det noen som vet noe mer om dette? Hvor lenge må vi egentlig vente på denne muligheten?

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2006, 08:41   #2
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,543
Default Re: Star Alliance Upgrade Certificate

Den finnes allerede... SAS har ikke kommet på banen ennå - men Lufthansa, Thai Air Canada er vel klare - mulig at flere andre også er klare.
EB is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2006, 15:40   #3
TheDane
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 377
Default Re: Star Alliance Upgrade Certificate

SAS her jo ved flere lejligheder i foråret/begyndelsen af sommeren annonceret at de ville ændre både på Eurobonus konceptet og servicniveauet på flyene i Europa. Dette skulle der komme mere om i løbet af efteråret (høsten). Så venter at hører mere om begge dele snart.

Eurobonus er jo så småt begyndt med ændringerne igennem nyt design. Men ændringer i selve programmet skal også komme, her kommer SAS nok på vognen med LH, TG osv omkring Star Alliance upgrade certificate.

Omkring nye serviceniveauer på Europa flyvningerne taler vi ikke så meget antallet af klasser ombord (som jeg har forstået det), men mere hvad man skal have inkluderet på de enkelte klasser. Mit gæt er at SAS indfører lidt mere på alm. turist fx gratis Kaffe/Te/Vand/Juice men fortsætter at tage betalt for mad, samt Vin/Øl/Spiritus. Maden på turist flex forbedres og på Business fordedres også maden og mængden udvides.
TheDane is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2006, 20:27   #4
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Star Alliance Upgrade Certificate

Quote:
Originally posted by EB

Den finnes allerede... SAS har ikke kommet på banen ennå - men Lufthansa, Thai Air Canada er vel klare - mulig at flere andre også er klare.
Det vet jo jeg også. Nå tenkte jeg spesifikt for oss som har Eurobonus (som vel de fleste her inne er medlem av).

Kunne godt tenke meg å bruke SK poeng for å få en upgrade på SQ eller TG.

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2006, 04:37   #5
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Star Alliance Upgrade Certificate

Quote:
Originally posted by TheDane
Maden på turist flex forbedres og på Business fordedres også maden og mængden udvides.
Det siste håper jeg virkelig. Reiste SASCPH-ZRH og AMS-OSL i sommer forran, og det var så traurig at jeg valgte å sove begge veier.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2006, 11:14   #6
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: Star Alliance Upgrade Certificate

SAS somler med dette, både upgrade certificate og andre endringer i Eurobonus, synes jeg, men man får håpe at det er store endringer på gang som det tar tid å ordne, slik at det som kommer ut av prosessen blir bra.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is online now   Reply With Quote
Old 05-11-2006, 21:07   #7
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: Star Alliance Upgrade Certificate

This enhancement is now available to members of Asian Airlines, All Nippon Airways, Austrian, LOT Polish Airlines, Lufthansa, United, TAP Portugal och THAI and Singapore Airlines frequent flyer programs. All other Star Alliance carriers including Scandinavian Airlines will begin to offer this product later during summer 2007.

Dette ifölge EuroBonus news (internettsidene)
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2006, 08:26   #8
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Star Alliance Upgrade Certificate

Riktig, dette kommer sommeren 2007 sammen med confirmed upgrades fos EB medlemmer på SK flights slik at du kan slappe av i loungen istedet for albue race med heksene i gaten i CPH..

Problemet med *A Upgrade certs er at prisene er helt vanvittige! Lufthansa tar 50.000 poeng EN VEI for en upgrade til C. En award travel i C hos LH koster kun fra 80.000 miles t/r.....
UA tar 20.000 miles, men du kan kun oppgradere fullpris økonomi, dvs Y eller B klasse, billetter som koster mer en discounted business (Z)

*A upgrade certs er en fiasko IMO. Håper SAS finner på noe lurere, men jeg tviler på det. Jeg forventer dessverre noe a la LH
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2006, 10:29   #9
FBU
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 577
Default Re: Star Alliance Upgrade Certificate

Quote:
Originally posted by ph-ndr

Quote:
Originally posted by TheDane
Maden på turist flex forbedres og på Business fordedres også maden og mængden udvides.
Det siste håper jeg virkelig. Reiste SASCPH-ZRH og AMS-OSL i sommer forran, og det var så traurig at jeg valgte å sove begge veier.

-A
Jeg fløy OSL-MUC med LH sin C klasse, og jeg vil påstå at SK overgår LH sin med høye kneløft
FBU is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2006, 17:55   #10
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Star Alliance Upgrade Certificate

Quote:
Originally posted by FBU

Quote:
Originally posted by ph-ndr

Quote:
Originally posted by TheDane
Maden på turist flex forbedres og på Business fordedres også maden og mængden udvides.
Det siste håper jeg virkelig. Reiste SASCPH-ZRH og AMS-OSL i sommer forran, og det var så traurig at jeg valgte å sove begge veier.

-A
Jeg fløy OSL-MUC med LH sin C klasse, og jeg vil påstå at SK overgår LH sin med høye kneløft
På grunn av det lille plastboret som står i B/E setene??

Forskjellen mellom LH og SK C er ekstremt liten
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Star Alliance Upgrade Awards - God value? ILS2 Reiseforum 10 27-03-2012 11:43
Air Canada, TAM og US Airways blir med i Star Alliance Upgrade Awards-programmet FlightDeck Reiseforum 4 28-01-2011 16:15
Star Alliance launches upgrade awards sail4fun Flyforum 1 07-09-2005 17:28
Star Alliance named as world's best airline alliance TG923 Flyforum 5 16-06-2005 19:52


All times are GMT +2. The time now is 17:46.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.