Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-07-2010, 11:37   #1
S. Holberg
ScanFlyer Gold
 
S. Holberg's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Location: Smøla
Posts: 1,812
OSL OSL mest effektiv

Det sier DN:
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv...T.mc_id=dn_rss

"Norges hovedflyplass får prisen blant annet fordi den er mest effektiv når det gjelder antall flyvinger per ansatt, og håndtering av passasjerer per ansatt. I tillegg får OSL prisen for økende andel internasjonal trafikk, melder NRK"
__________________
-S. Holberg
S. Holberg is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2010, 11:53   #2
Farmer
ScanFlyer Crusty
 
Farmer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
Default Re: OSL mest effektiv

Vel fortjent!
OSL er en fantastisk fin flyplass med korte avstander, hvor det meste går fort og smertefritt. Det er ikke mange store flyplasser i dag hvor det som oftest tar mindre enn 10 min fra man kommer inn dørene til man er ved gate, uansett om man reiser innenlands eller utenlands.
__________________
Upcoming flights:

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2010, 12:10   #3
LN-TIB
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,665
Default Re: OSL mest effektiv

Quote:
Originally Posted by Farmer View Post
Vel fortjent!
OSL er en fantastisk fin flyplass med korte avstander, hvor det meste går fort og smertefritt. Det er ikke mange store flyplasser i dag hvor det som oftest tar mindre enn 10 min fra man kommer inn dørene til man er ved gate, uansett om man reiser innenlands eller utenlands.
Vil tro du som WIAS ansatt nyter godt av fasttrack For oss andre dødelige virker OSL som en tungvint og tidkrevende flyplass med mye kø. Var nylig i SA i forbindelse med VM, og vi var skjønt enig når vi kom hjem at den minst effektive transitt flyplassen var OSL.
LN-TIB is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2010, 12:18   #4
Farmer
ScanFlyer Crusty
 
Farmer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
Default Re: OSL mest effektiv

Quote:
Originally Posted by LN-TIB View Post
Vil tro du som WIAS ansatt nyter godt av fasttrack For oss andre dødelige virker OSL som en tungvint og tidkrevende flyplass med mye kø. Var nylig i SA i forbindelse med VM, og vi var skjønt enig når vi kom hjem at den minst effektive transitt flyplassen var OSL.
Nei, ingen i Selskapet har en slik tilgang til fasttrack i kraft av sin stilling;-)
Stort sett går sikkerhetskontrollen meget raskt unna, og i går ettermiddag når jeg passerte gjennom der var det mange reisende, men likevel var hele prosedyren med innsjekk, bagasjeinnlevering , security og en liten gåtur til gate 18 unnagjort på rundt 10 min( uten bruk av Fasttrack)
Får de i tillegg ordnet det slik at utland/innland transfer blir smidigere, blir flyplassen uslåelig!
__________________
Upcoming flights:

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2010, 12:46   #5
LN-TIB
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,665
Default Re: OSL mest effektiv

Quote:
Originally Posted by Farmer View Post
Får de i tillegg ordnet det slik at utland/innland transfer blir smidigere, blir flyplassen uslåelig!
Er i hovedsak dette jeg tenker på. At en må ut for å stille i ny kø for bagdrop, for så ny sikkerhetskontroll gjør overgangen tungvint.

Litt OT; Transitt er når man sitter ombord mens transfer er når man bytter fly?! Begrepene går litt i surr for meg
LN-TIB is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2010, 13:04   #6
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: OSL mest effektiv

Quote:
Originally Posted by LN-TIB View Post
Er i hovedsak dette jeg tenker på. At en må ut for å stille i ny kø for bagdrop, for så ny sikkerhetskontroll gjør overgangen tungvint.
Men det er nå en gang tollregelverket, og ikke noe OSL som sådan kan gjøre noe med.

Reagerer dog litt på å måle i antall ansatte -- det er jo klart OSL gjør det bedre enn CPH - sistnevnte har security og vektere inhouse hvilket gir et langt høyere antall ansatte, uten å nødvendigvis være mindre effektiv.


Dog, jeg mener jo OSL er effektiv, og kømessig(security) er det sjeldent ville tilstander - det skjer jo - og det er litt ventetid i peak - men ikke utover normalt og det som bør forventes.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2010, 14:13   #7
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: OSL mest effektiv

Et godt eksempel på effektiviteten på OSL er punktligheten. Under ser dere en graf som viser de to største operatørene på OSL - deres punktlighet på OSL og tallene de angir fra hele sitt nettverk. Dette er 12 måneders rullerende tall og dermed ser man også godt utviklingen over tid.

Når det gjelder denne prisen som OSL vant, så er den også omtalt her i går: http://forum.flyprat.no/showpost.php...2&postcount=49
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Punktlighet_2010-06.jpg
Views:	348
Size:	41.9 KB
ID:	27347  
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2010, 15:04   #8
PP
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
Default Re: OSL mest effektiv

Quote:
Originally Posted by LN-KGL View Post
Når det gjelder denne prisen som OSL vant, så er den også omtalt her i går: http://forum.flyprat.no/showpost.php...2&postcount=49
...og jeg formoder at du for dit eget vedkommende har fået afklaret hvem som var runner-up
__________________
Kommende flyvninger:
--------------------

PP is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2010, 15:20   #9
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,143
Default Re: OSL mest effektiv

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Reagerer dog litt på å måle i antall ansatte -- det er jo klart OSL gjør det bedre enn CPH - sistnevnte har security og vektere inhouse hvilket gir et langt høyere antall ansatte, uten å nødvendigvis være mindre effektiv.
Nå har de vel regnet antall passasjerer per antall ansatte på flyplassen [B]ikke /B] per antall ansatte i Oslo Lufthavn AS.
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2010, 21:26   #10
amatør
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
Default Re: OSL mest effektiv

Ja OSL får nyte annerkjennelsen så lenge de kan, til høsten begynner byggingen av T2, og da blir det helt andre boller deroppe.
Åh, som jeg skulle ønske de kunne holdt seg til de opprinnelige planene!
amatør is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2010, 21:30   #11
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: OSL mest effektiv

Quote:
Originally Posted by LN-KOG View Post
Nå har de vel regnet antall passasjerer per antall ansatte på flyplassen [B]ikke /B] per antall ansatte i Oslo Lufthavn AS.
Aha, det kan være - da stiller det seg litt annerledes.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2010, 22:24   #12
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: OSL mest effektiv

Bra at de er effektive, det betyr vel mer penger på bunnlinja, som igjen burde gi bedre tjenester. Sikkerhetskontrollen har de jo fått orden på, og jeg er enig med Farmer - ikke mange steder du bruker så kort tid fra fortauet til gaten eller motsatt.

I mine øyne er det en del ting som er veldig irriterende i mine øyne som passasjer på utland, og som for meg er ineffektivt. At man må gå rundt halve flyplassen for å komme til gate 30 eller 32 (eller hva den heter). Det er jo en glassvegg med dør rett ved inngang utland, den burde de kunne åpnet når gatene brukes til utland. Og det samme når man kommer inn på gate 37/39 osv. etter at restauranten overtok 2. etasje - makan til unødvendig omvei for å skaffe tilveie et par ekstra spisebord. Men det er vel prisen man betaler for at man flyr fra et kjøpesenter. Ja, det er små detaljer, men irriterende når det skal små grep til for å løse det.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2010, 07:44   #13
apron
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 440
Default Re: OSL mest effektiv

Quote:
Originally Posted by LN-KGL View Post
Et godt eksempel på effektiviteten på OSL er punktligheten. Under ser dere en graf som viser de to største operatørene på OSL - deres punktlighet på OSL og tallene de angir fra hele sitt nettverk. Dette er 12 måneders rullerende tall og dermed ser man også godt utviklingen over tid.

Når det gjelder denne prisen som OSL vant, så er den også omtalt her i går: http://forum.flyprat.no/showpost.php...2&postcount=49
Absolutt interessant graf - som rullerende viser den positiv DY utvikling. Hvordan ser den ut uten 12mnd rullerende? Har du en slik også KGL?
apron is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Når er det mest påsketrafikk på OSL? Nja Småprat 6 12-04-2019 22:29
Norwegian mest fuel effektiv pr. passasjer på transatlantisk Wahoo Småprat 24 20-10-2018 09:59
OSL - Litt ymse, men mest PIA viking1965 Bilder & foto 12 28-07-2010 22:28
CPH mest effektiv, OSL nummer to The Ticketor Flyforum 1 10-07-2008 11:17
Mange bilder, mest OSL... petru26 Bilder & foto 10 21-06-2008 21:59


All times are GMT +2. The time now is 14:36.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.