Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-03-2013, 10:28   #81
TOS_EBG
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
Default Lovforslag åpner for skattejakt på flybonus

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Vel, vel. Dersom man går inn for å snyte på skatten så er det naturligvis rom for det. Hvis det er en boks som skal fylles ut i et skjema så tror jeg veldig mange vil velge å rapportere dette på ære og samvittighet og som best man kan, men det er mulig jeg er spesielt naiv som tror dette.
Dette føler jeg havner i samme klasse som å tråkke for hardt på gasspedalen..........
__________________
Since July 2007:
TOS_EBG is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2013, 10:34   #82
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Lovforslag åpner for skattejakt på flybonus

Quote:
Originally Posted by gustavf View Post
Du vet jo at dette er bare tull, i hvert fall når du kombinerer det med adresse og telefonnummer. Din far får ikke din selvangivelse i posten og du får ikke hans, selv om det står samme navn på øverste adresselinje og ikke noe personnummer på utsida av konvolutten.

Men som du selv skrev lenger opp, du kommer jo bevisst med faktafeil kun for å "trekke i beinet" og få et svar, så det er vel ikke noe poeng i å bruke noe mer energi på dette.
Nja, dette "rapporteringssystemet" vil uansett være såpass full av hull og det vil være såpass lett å komme seg unna, at skulle de innføre det vil skatteinntektene ikke i nærheten dekke inn byråkratikostnadene.

Jeg er overhodet ikke bekymret for eventuelt i fremtiden måtte begynne å skatte av bonuspoeng skulle jeg begynne å reise mye i jobben. Det som bekymrer meg er at dette er ytterligere et tulleprosjekt hvor myndighetene skal kaste bort enda mer av de skattepengene jeg allerede bidrar med

Quote:
Originally Posted by blazius View Post
Vel, der har jeg stikk motsatt erfaring av deg. Jeg føler ikke at jeg lever spesielt sparsommelig når jeg er på tjenestereiser, men klarer sjelden bruke mer en halve diettsatsen. Nå er jeg typen som gjerne kjøper kveldsmat på en lokal dagligvarebutikk snarere enn å spise kveldsmat på hotellets restaurant, og jeg smører (og betaler for) matpakke ved hotellfrokosten som holder meg gående hele dagen.
Delvis enig, og spesielt på utlandsreiser er det lett å sitte igjen med en overskudd på dietten ut i fra min erfaringer

Quote:
Originally Posted by TOS_EBG View Post
Dette føler jeg havner i samme klasse som å tråkke for hardt på gasspedalen..........
God sammenligning
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2013, 10:36   #83
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Lovforslag åpner for skattejakt på flybonus

Forstår ikke helt at noen kan mene at uttak av bonusreiser ikke bør være skattepliktige. Det må da prinsipielt være helt udiskutabelt. At kontrollen kan by på utfordringer gjelder vel de fleste skattespørsmål..... Det er er da langt mer rimelig at ansatte blir kompensert på annen måte når reisebelastningen blir for høy.

Men samtidig viser den følelsesmessige og engasjerte debatten kanskje mest av alt hvordan både fornuft, argumenter og vanlig rasjonell tankegang blir lagt til side når noen har noen bonuspoenger, et gullkort og en fin bonusreise i sikte. Det er vel også derfor de er så lønnsomme for flyselskapene.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2013, 10:40   #84
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Lovforslag åpner for skattejakt på flybonus

Quote:
Originally Posted by TOS_EBG View Post
Nåja, om man ser på hva som er satt rundt omkring og sammenligner med den norske satsen ligger det jo helt klart en slags kompensasjon i dette. Det er jo noen steder som er helt klart out of scope, og helt sikkert kan korreleres med steder det kan være litt utfordrende å få statsansatte til å reise til. Og ser man på hva som skjedde når man gikk fra ubeskattet nattillegg via beskatning til overnatting på regning, så er det jo helt klart at kompensasjonen for denne bortfalte fordelen er at man kan bo på 5* hotell i og med at satsen ble hevet godt over hele fjøla, noen steder med over 1000kr natta.

Om de skulle få til beskatning av bruk av bonuspoeng vil det jo igjen bare føre til at bedriftene må øke sine ytelser til de ansatte for å kompensere for dette.
Joda, på enkelte destinasjoner spesielt utenlands så kan det være at man sitter igjen med et overskudd. Dette varierer, som du korrekt påpeker, ganske mye. Storbritannia utenom London har f.eks. bare 650,- i kost, noe man fort drar på seg om man skal ha både lunsj og middag. Andre steder er jeg nok enig i at satsene er romsligere. Min erfaring fra de stedene jeg reiser er iallefall at jeg sjelden har noe overskudd på dietten. Kanskje jeg bare spiser for dyrt...

Hva angår overnatting så er vel i såfall kompensasjonen at man får bo på et bedre hotell - ikke noe man sitter igjen med i netto.

Quote:
Originally Posted by TOS_EBG View Post
Dette føler jeg havner i samme klasse som å tråkke for hardt på gasspedalen..........
Greit nok. Jeg ville iallefall følt et sterkt press for å rapportere som best jeg kan dersom det var et felt/en boks på reiseregningen som skulle fylles ut i forhold til bonusopptjening, og som jeg viste kunne være basis for beskatning. Er det slik å forstå at man som hovedregel tråkker for hardt på gasspedalen dersom ingen er der til å se hva man gjør?
TOS is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2013, 11:31   #85
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,714
Default Re: Lovforslag åpner for skattejakt på flybonus

Problemet med et system der man skal krysse av for at man får bonuspoeng, er at man stadig vekk ikke får riktig antall poeng, eller ikke poeng i det hele tatt. I tillegg setter dette store krav de reisende til å vite hvilke billettklasser man reiser i for å vite om man får 10%, 25%, 50% 100%, 125% osv. Er det en forutsetning at alle skal sette seg inn i dette?

Neste sak er at hva er et bonuspoeng verdt? Det er stor forskjell på verdien av en mile eller ett poeng, alt ettersom hvilket selskap man reiser med og hvilket program man bruker. Det er bare å se på DM som krever nesten halvparten av poengene for en 1.klassetur til Asia kontra SAS. Hvordan skal dette følges opp med et avkryssingssystem?

Tredje sak er at poeng devalueres stadig vekk. Skal disse skattlegges etter dagens verdi, eller etter den verdi de har når man faktisk har samlet opp nok til å bruke de til noe fornuftig? Her er det mange eksempler på at uttakstabellene endres tildels betydelig.

Fjerde sak er ekstra bonuskampanjer (triple poeng f.eks.). Hvordan skal dette behandles i et avkryssingssystem på et reiseregningsskjema?
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2013, 12:04   #86
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: Lovforslag åpner for skattejakt på flybonus

Jeg mistenker at bonuspoengdirektoratet som jeg foreslo tidligere i tråden må ansette noen flere byråkrater for å holde tritt med arbeidsmengden. Hvordan skal de f. eks. forholde seg til bonuspoeng opptjent gjennom Trumf-overføring, der en ansatt handler inn lunsjmat til bedriften, men bruker privatkort til å betale med?

Nytt estimat: 100 heltidsansatte + eget IT-system (midlene trekkes fra politiets IKT-budsjett)

Det generelle underskuddet (skatteinntektene minus kostnaden for å kreve de inn og å drive kontrollvirksomhet) trekkes fra Nasjonal Transportplan (Intercity-triangelet skrinlegges på ubestemt tid), samt at flyplassavgiftene går opp.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2013, 12:08   #87
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Lovforslag åpner for skattejakt på flybonus

Quote:
Originally Posted by TOS_EBG View Post
Nåja, om man ser på hva som er satt rundt omkring og sammenligner med den norske satsen ligger det jo helt klart en slags kompensasjon i dette. Det er jo noen steder som er helt klart out of scope, og helt sikkert kan korreleres med steder det kan være litt utfordrende å få statsansatte til å reise til. Og ser man på hva som skjedde når man gikk fra ubeskattet nattillegg via beskatning til overnatting på regning, så er det jo helt klart at kompensasjonen for denne bortfalte fordelen er at man kan bo på 5* hotell i og med at satsen ble hevet godt over hele fjøla, noen steder med over 1000kr natta.

Om de skulle få til beskatning av bruk av bonuspoeng vil det jo igjen bare føre til at bedriftene må øke sine ytelser til de ansatte for å kompensere for dette.
Mange tjener godt på diett, ingen tvil om det. For min egen del pleier jeg å sitte igjen med ca halvparten netto, hvis jeg velger å spise normalt nøkternt.

Jeg kjenner flere som sitter igjen med 6 sifret beløp årlig skattefritt etter at merkostnader for å være borte fra hjemmet er trukket fra. Dette er på grunn av gunstige ordninger. Litt merkelig at dette ikke blir sett nærmere på, for bonus i jobbsammenheng ender vel på 2 og 3 sifret verdi for de fleste av oss.

Uansett, ender det opp med at man skatter av bonuspoeng, så er det ikke verre enn å bruke opp poengene i jobbsammenheng på oppgradering eller handlevogna ombord, eller bare la de gå ut på dato. Jeg ser ikke problemet, for jeg tror ikke det blir noe problem
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2013, 12:56   #88
TOS_EBG
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
Default Re: Lovforslag åpner for skattejakt på flybonus

Forresten, om man tjener seg opp til EBG ved hjelp av jobben, da må vel de 25% ekstra poengene man tjener på privatreiser også beskattes? ;-)
__________________
Since July 2007:
TOS_EBG is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2013, 13:26   #89
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,163
Default Re: Lovforslag åpner for skattejakt på flybonus

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Jeg kjenner flere som sitter igjen med 6 sifret beløp årlig skattefritt etter at merkostnader for å være borte fra hjemmet er trukket fra. Dette er på grunn av gunstige ordninger. Litt merkelig at dette ikke blir sett nærmere på, for bonus i jobbsammenheng ender vel på 2 og 3 sifret verdi for de fleste av oss.
jeg antar det er fordi det er en ordning som opprinnelig var laget for og benyttes av mange statsansatte byråkrater og politikere. Av samme grunner er f.eks. diettsatsen for Washington DC mye høyere enn i resten av USA. Tidligere hadde også Brussel satser langt høyere enn resten av Belgia.

Jeg går ut i fra at det er slutt på den regelen om at diettsatser utover 25 (eller hva det var) dager på rad var skattepliktige? Var ihvertfall regelen i 2005. Bortimort halverte diettsatser var ikke mye å bli feit av.
WF-380 is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2013, 13:40   #90
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Lovforslag åpner for skattejakt på flybonus

Quote:
Originally Posted by WF-380 View Post
Tidligere hadde også Brussel satser langt høyere enn resten av Belgia.
Gjelder fortsatt (ihvertfall i 2012), men så er Brussel mye dyrere enn resten av Belgia.....at Berlin derimot har en egen sats enn resten av Tyskland er mer uforståelig
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2013, 13:52   #91
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Lovforslag åpner for skattejakt på flybonus

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Gjelder fortsatt (ihvertfall i 2012), men så er Brussel mye dyrere enn resten av Belgia.....at Berlin derimot har en egen sats enn resten av Tyskland er mer uforståelig
Det stemmer ikke med informasjonen som ligger ute på FAD sine sider. belgia har en sats (800,- for diett). Det er København, Paris, Moskva, St Petersburg, London, Geneve, Zurich, Berlin og Wien som har særsats i forhold til de aktuelle landene i Europa. Påslagene for disse landene er ikke store (bortsett fra i Russland, av gode grunner).

Uten at jeg skal trekke "gevinsten/merutbetaling" for kost i tvil, så skal man reise mye og leve billig for å sitte igjen med et 6 sifret beløp netto. Washington DC har 1400kr i kost per døgn (som den høyeste satsen, så vidt jeg kan se), så om man er der 1/3 av året og ikke spiser noe så får man utbetalt ca 170.000,-. Er man halve året på reise i Brussel så får man ca 150.000 brutto i diett (men da er ingenting trukket fra for diett).

Edit: Hva angår Brussel så ser det for meg ut som om det har vært 20-30 kroner ekstra i diett der kontra ellers i Belgia de siste 8-10 årene (inntil 2011 når man innså at det ikke var noe poeng). Så veldig stor forskjell har det ikke vært.

Last edited by TOS; 07-03-2013 at 14:02.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2013, 13:59   #92
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Lovforslag åpner for skattejakt på flybonus

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Det stemmer ikke med informasjonen som ligger ute på FAD sine sider. belgia har en sats (800,- for diett). Det er København, Paris, Moskva, St Petersburg, London, Geneve, Zurich, Berlin og Wien som har særsats i forhold til de aktuelle landene i Europa. Påslagene for disse landene er ikke store (bortsett fra i Russland, av gode grunner).

Uten at jeg skal trekke "gevinsten/merutbetaling" for kost i tvil, så skal man reise mye og leve billig for å sitte igjen med et 6 sifret beløp netto. Washington DC har 1400kr i kost per døgn (som den høyeste satsen, så vidt jeg kan se), så om man er der 1/3 av året og ikke spiser noe så får man utbetalt 168.000,-.
Det var ihvertfall det hos min tidligere arbeidgiver, som hevdet det var statens satser, de par gangene jeg var i Brussel
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2013, 14:06   #93
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Lovforslag åpner for skattejakt på flybonus

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Det var ihvertfall det hos min tidligere arbeidgiver, som hevdet det var statens satser, de par gangene jeg var i Brussel
Før 2012 så er det korrekt. Siste år med forskjell i satsen var 2011, og da var forskjellen på kr 20,- per døgn:

http://www.regjeringen.no/nb/dep/fad...html?id=438645
TOS is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2013, 14:17   #94
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Lovforslag åpner for skattejakt på flybonus

Quote:
Originally Posted by WF-380 View Post
Jeg går ut i fra at det er slutt på den regelen om at diettsatser utover 25 (eller hva det var) dager på rad var skattepliktige? Var ihvertfall regelen i 2005. Bortimort halverte diettsatser var ikke mye å bli feit av.
Diettsatsen er vel fortsatt skattefri, men reduseres med 25% fra døgn 29.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2013, 15:51   #95
LN-VLE
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
Default Re: Lovforslag åpner for skattejakt på flybonus

Men tilbake til topic, skattejakt på flybonus.

Er det trolig at dersom en bedrift tillater at ansatte på tjenestereiser kan tjene opp bonuspoeng for private reiser, så vil disse bedriftene bli pålagt å føre regnskap over bonuspoeng opptjent på tjenestereiser og hvordan de blir brukt? Slik at bonuspoeng opptjent på tjenestereiser, men brukt på private turer blir oppgitt til beskatning og poeng brukt til oppgradering på tjenestereiser unngår beskatning? Og vil et slikt pålegg bli så byråkratisk og dyrt for bedriftene at de rett og slett bestemmer seg for at ansatte ikke kan opptjene bonuspoeng på jobbreiser?

At noen her inne mener at moralen og etikken blant ansatte i norske bedrifter er så lav at et forbud fra arbeidsplassen likevel ikke vil bety noe, får stå for disses mening. Jeg tror at de aller fleste vil følge de regler som gjelder i sin bedrift.




Vidar
LN-VLE is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2013, 16:00   #96
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Lovforslag åpner for skattejakt på flybonus

Om oss si at jobberiser står for 50% av poengopptjeningen som har gitt gullstatus og at man pga gull tjener 25% mere poeng på private reiser. Skal den ekstra opptjeningen på private reiser da beskattes? Og hvor mye?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2013, 16:18   #97
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator
 
gustavf's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,441
Default Re: Lovforslag åpner for skattejakt på flybonus

Quote:
Originally Posted by LN-VLE View Post
Er det trolig at dersom en bedrift tillater at ansatte på tjenestereiser kan tjene opp bonuspoeng for private reiser, så vil disse bedriftene bli pålagt å føre regnskap over bonuspoeng opptjent på tjenestereiser og hvordan de blir brukt?
Lite sannsynlig. Dette lovforslaget går på hvilke registre skatteetaten skal kunne få innsyn i. Det endrer ikke noe på hva som er skattbart eller hvem som har plikt til å oppgi hva.
__________________
Meld deg inn i Foreningen Flyprat:
http://foreningen.flyprat.no/
gustavf is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2014, 22:51   #98
C130
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,547
Thumbs down Skatt på bonusreiser.

I Stavanger Aftenblad (abonnement) kan vi lese følgende:

Quote:
Tusenvis av nordmenn har flydd gratis på bonuspoeng fra jobbreiser uten å betale skatt. En lovendring gjør at de lettere kan oppdages og straffes.
Skattedirektoratet kan ikke si om flyselskaper eller arbeidsgivere allerede er kontrollert for å avsløre skattesnusk. De har taushetsplikt.

- Men det er riktig at det er kommet en endring, en klargjøring, når det gjelder muligheten til å kontrollere i hvilken grad dette faktisk blir innberettet, sier direktør Øivind Strømme i Skattedirektoratet.

SAS kan bli tvunget til å levere ut informasjon om sine bonuskunder.

- Men vi leverer ikke ut passasjeropplysninger med mindre vi blir pålagt. All passasjerinformasjon er konfidensiell, sier pressekontakt Tormod Sandstø i Scandinavian Airlines SAS.

- Millioner er unndratt

Årlig unndrar norske arbeidstakere trolig millioner av skattekroner på flybonusreiser - med god hjelp fra sine arbeidsgivere.

- Det er bare et fåtall som fører reisene opp på selvangivelsen. Jeg har jobbet 18 år i skattevesenet og sett utallige selvangivelser, men jeg så aldri noen som førte opp reisene, sier rådgiver Øivind Elvestad i Infotjenester AS, en juridisk rådgiver for norsk næringsliv, offentlige etater og kommuner.
Mitt spørsmål blir da: Hvordan skal de skille mellom privat opptjente poenger og poenger fra jobbreiser ved bestilling av en bonusreise?
Hva med poenger opptjent ved f.eks. trumf ?
Hvordan skal man verdsette bonusreisen ? En reise SVG-OSL og en reise SVG-LYR koster like mange poeng....
Dette blir rett og slett for dumt og helt håpløst !
C130 is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2014, 23:10   #99
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,247
Default Re: Skatt på bonusreiser.

Denne typen artikler dukker opp med jevne mellomrom. Detter kommer nok aldri til å bli noe av. Noen av grunnene:

- Ikke lett å sette verdi på bruk av poeng. Som nevnt over SVG-BGO-SVG koster like mye poeng som AES-OSL-LYR-OSL-AES.

- Hvordan kan man skille mellom poeng opptjent jobb/privat?

- Vi kan bytte fra SAS til andre *A Partners som ikke har samme innberetningsplikt.

- De som har opptjent HORVER av bonuspoeng ifm utlegg for arb.giver. Skal dette også skattelegges? Hvordan skal forbruk privat skilles fra utlegg arb.giver? Arbeidsgiver har jo intet forhold til hvilket kort man bruker når man gjør utlegg.

- etc etc etc -

Thomas
fluxie is online now   Reply With Quote
Old 20-02-2014, 23:55   #100
Tjab
Upgrade me....
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,044
Default Re: Lovforslag åpner for skattejakt på flybonus

Det er kun i Norge dette blir en så stor sak og kan bli ett faktum.(nå googler sikkert noen opp et "nehehei, det er sånn dere og der"). Typisk Norsk Jantelov og avundsjuke.

Helt utrolig at folk faktisk mener at alt mulig skal skattelegges.
Det er blitt sånn i her at folk som vinner i lotto ikke rekker å glede seg, da de er alt for opptatt av at det har gått til helvete med naboen

Men men, la skattekravene komme. Jeg skal betale jeg, er så lite uansett for min del.
__________________


Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Aftenposten: Regjeringen vil forby flybonus på kredittkortet Sykkelthor Småprat 15 31-03-2017 20:34
BA åpner Seoul Someone Flyforum 3 03-05-2012 16:04
Åpner for prishopp sirpjalle Flyforum 5 25-04-2008 08:39
Flybonus kan bli ESA-sak AirbusTrond Flyforum 15 22-10-2007 14:54
Åpner for gambling på fly Trety Flyforum 0 02-11-2005 23:42


All times are GMT +2. The time now is 13:26.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.