Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 08-04-2013, 21:13   #41
gygrid
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 245
Default Re: Avianca Lifemiles

Burde kanskje nevnt at det ikke er noen tradisjonell "DM tur" jeg er på utkikk etter. Etter å ha bodd noen år i USA flytter jeg hjem til Norge når visumet mitt går ut sent i juni. Jeg er derfor på utkikk etter en one-way ticket. Siden Lifemiles tilbyr det for 50% av roundtrip priser (halvparten av f.eks. US Airways) er det en god match for meg. Jeg har ca 11 000 miles. Hvorvidt jeg kjøper ekstra nå og hvor mye, avhenger helt av hvorvidt jeg får booket bonustur hjemover.

For slutten av juni er SEA akkurat like håpløst som SFO. Over en periode på 3 uker fant jeg et alternativ, economy med 26 timers reisetid.

Spørsmålet er vel hvorvidt jeg skal ha is i magen og gamble på at det åpner seg nye muligheter ved et senere tidspunkt. Fra SFO er det masse muligheter både i economy og business om jeg sjekker for neste uke. Men vil situasjonen være den samme i juni. Jeg risikerer å måtte kjøpe en last minute dyr roundtrip billett med retur jeg ikke trenger, samt å kjøpe masse miles jeg ikke har bruk for.
gygrid is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2013, 22:05   #42
ostis
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2007
Location: Jessheim
Posts: 101
Default Re: Avianca Lifemiles

Jag har tyvärr ingen möjlighet att kunna åka själv inom den närmaste framtiden. Är lite osäker på reglerna med det här, men kan jag köpa poäng och sen boka en tur till min syster och hennes kille?
ostis is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2013, 01:24   #43
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,236
Default Re: Avianca Lifemiles

Quote:
Originally Posted by chrisljo View Post
Godt poeng.

Flexi visa har maks 200 kr i opptjening per kalendermåned, det synes jeg svekker kortet mye.

Noen som vet om det er en maksgrense på NAF kortet?
NAF har 2500 i året som maksgrense (ikke månedsgrense) samme som TwoCards
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2013, 09:57   #44
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,173
Default Re: Avianca Lifemiles

Quote:
Originally Posted by gygrid View Post
Burde kanskje nevnt at det ikke er noen tradisjonell "DM tur" jeg er på utkikk etter. Etter å ha bodd noen år i USA flytter jeg hjem til Norge når visumet mitt går ut sent i juni. Jeg er derfor på utkikk etter en one-way ticket. Siden Lifemiles tilbyr det for 50% av roundtrip priser (halvparten av f.eks. US Airways) er det en god match for meg. Jeg har ca 11 000 miles. Hvorvidt jeg kjøper ekstra nå og hvor mye, avhenger helt av hvorvidt jeg får booket bonustur hjemover.
Er ikke noe galt med hverken DM-tur eller LM-tur. Skal selv på LM-tur.. Det jeg mente var at de som har vært på noen av disse nok har mer peil på tricks for å søke frem ledige turer enn lille meg.

Pointet med miles og tur er at du ikke kan regne med å finne billetter på spesifikk dato eller destinasjon. SFO og LAX fyller de allerede flyene til og da gidder de jo ikke "gi bort" billetter. Derfor er det vrient derfra.

Happy hunting
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2013, 10:03   #45
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,974
Default Re: Avianca Lifemiles

Quote:
Originally Posted by chrisljo View Post
Du må ha aktiv konto før 8. april for å få bonus. Tilbudet står til 31. april.
FØR 8. april, eller holder det at en oppretter konto/får bekreftelse den datoen ?
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2013, 14:17   #46
Islending
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Nov 2009
Location: LHR
Posts: 854
Default Re: Avianca Lifemiles

Da har jeg endelig bestilt billett med LifeMiles. SQ26 én vei i Business i mai (har retur med første JFK-OSL DU-flight)!

Bookingen kommer opp som bekreftet på både Singapore Airlines sine sider (og appen) og på checkmytrip.com. Amadeus-koden fungerer merkelig nok ikke på SAS og LH sine sider.

"Problemet" er at på SQ sine sider står det følgende:

Quote:
Passenger Mr XXXXX XXXXXXXXX is not ticketed yet.
Bør jeg være bekymret?

Får heller ikke velge seter selv om dette skal være mulig for C-passasjerer. Regner med at det sikkert går så snart jeg får billettnummer, eller?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Singapore airlines bekreftelse.jpg
Views:	414
Size:	48.2 KB
ID:	34203  
__________________
Islending is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2013, 14:30   #47
Peppep
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
Default Re: Avianca Lifemiles

Gratulerer! Hvis det nettopp ble bestilt, ville jeg ha gitt det en dag eller to. Vet som nevnt at flere har bestilt den samme ruten tidligere uten problemer. Hold oss oppdatert.

Veldig OT, men er det i økonomi eller premium hos DY?
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge
Upcoming:
Peppep is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2013, 14:52   #48
Islending
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Nov 2009
Location: LHR
Posts: 854
Default Re: Avianca Lifemiles

Quote:
Originally Posted by Peppep View Post
Gratulerer! Hvis det nettopp ble bestilt, ville jeg ha gitt det en dag eller to. Vet som nevnt at flere har bestilt den samme ruten tidligere uten problemer. Hold oss oppdatert.

Veldig OT, men er det i økonomi eller premium hos DY?
Ble bestilt rundt 8 i dag tidlig. Venter og ser hva som skjer.

Har eco (fikk en av de 800kr billettene de la ut i starten), men vurderer upgrade til 3000-noe kr.
__________________
Islending is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2013, 14:55   #49
Islending
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Nov 2009
Location: LHR
Posts: 854
Default Re: Avianca Lifemiles

Btw. Ved å betale 40% av billetten med poeng og resten i cash sparte jeg $72.
__________________
Islending is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2013, 15:04   #50
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,828
Default Re: Avianca Lifemiles

Quote:
Originally Posted by Islending View Post
Amadeus-koden fungerer merkelig nok ikke på SAS
det ville vel vært mer merkelig om den fungerte?
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 12-04-2013, 15:19   #51
Peppep
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
Default Re: Avianca Lifemiles

Quote:
Originally Posted by Islending View Post
Bookingen kommer opp som bekreftet på både Singapore Airlines sine sider (og appen) og på checkmytrip.com. Amadeus-koden fungerer merkelig nok ikke på SAS og LH sine sider.
Forsøk heller "manage my booking" hos Saudi Airlines (av alle ting). Hvis det står "paid" som status der er bookingen gått gjennom i følge en del innlegg på Flyertalk. Men jeg ville uansett ikke ha vært nevneverdig bekymret.
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge
Upcoming:
Peppep is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2013, 17:37   #52
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Avianca Lifemiles

Quote:
Originally Posted by Islending View Post
Amadeus-koden fungerer merkelig nok ikke på SAS og LH sine sider.
Amadeus setter inn sperrer så selskapene ikke kan gå inn i andre selskapers bookinger med mindre det er reelt behov for det, hvorfor du synes det er merkelig kan jeg ikke skjønne.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2013, 18:04   #53
Islending
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Nov 2009
Location: LHR
Posts: 854
Default Re: Avianca Lifemiles

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post
Amadeus setter inn sperrer så selskapene ikke kan gå inn i andre selskapers bookinger med mindre det er reelt behov for det, hvorfor du synes det er merkelig kan jeg ikke skjønne.
Jeg har pleid å få opp f.eks. DM-bestillinger (uten SAS legs) hvor jeg har ofte har kunnet velge sete på LH, UA, TG, etc så lenge det har vært en Amadeus-ref. Setereserveringen fungerte ikke alltid, men bookingene poppet hvertfall opp.

Nesten alltid gikk det også an å gå inn på Lufthansa eller Miles & More sidene for å endre bonusprogram til LH*G eller SK*G.
__________________
Islending is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2013, 18:21   #54
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Avianca Lifemiles

Quote:
Originally Posted by Islending View Post
Jeg har pleid å få opp f.eks. DM-bestillinger (uten SAS legs) hvor jeg har ofte har kunnet velge sete på LH, UA, TG, etc så lenge det har vært en Amadeus-ref.
Enkelte selskaper gir andre partnere og andre tilgang ettersom de mener det er et behov for det. Tilgang til alle segmentene får man også om det er et av selskapene med i bookingen som gir tilgang.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2013, 18:08   #55
Fellowplane
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 229
Default Re: Avianca Lifemiles

I går ble tur til Hawaii neste vinter booket. Dårlig med tilgjengelighet, fant ingenting i biz fra Norge, så routingen krever posisjoneringsflight t/r CDG.

Utreise: CDG-ICN-HNL, Asiana Biz
Hjemreise: HNL-IAD-CDG, United Biz

Prisen ble 96k miles + $2179 for to personer. Inkludert kostnad for innkjøpte miles (2 for 1 tilbud) ender vi på ca 10500 kr. per person.

Ser nå 24 timer senere at hele routingen kommer opp på checkmytrip.com og står som confirmed. Imidlertid står det ikke noe e-ticket nummer der. Har heller ikke mottatt eticket på mail, kun reservasjonsnummer. Noen erfaringer med hvor lang tid lifemiles bruker på å sende ut dette?
Fellowplane is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2013, 22:04   #56
Peppep
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
Default Re: Avianca Lifemiles

Quote:
Originally Posted by Islending View Post
Ble bestilt rundt 8 i dag tidlig. Venter og ser hva som skjer.
Hvordan gikk det? Ser at muligheten for å booke SQ gjennom LifeMiles har dukket opp i flere blogger de siste dagene, så vurderer å booke JFK-FRA ganske kjapt i tilfelle muligheten forsvinner (like paranoid som alltid ).

Jeg taper vel bare bookinggebyret på 25 USD hvis jeg må avbestille?
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge
Upcoming:
Peppep is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2013, 22:21   #57
Islending
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Nov 2009
Location: LHR
Posts: 854
Default Re: Avianca Lifemiles

Quote:
Originally Posted by Peppep View Post
Hvordan gikk det? Ser at muligheten for å booke SQ gjennom LifeMiles har dukket opp i flere blogger de siste dagene, så vurderer å booke JFK-FRA ganske kjapt i tilfelle muligheten forsvinner (like paranoid som alltid ).

Jeg taper vel bare bookinggebyret på 25 USD hvis jeg må avbestille?
Fortsatt ikke ticketed... Begynner å bli litt paranoid! Forhåpentligvis er den det når jeg sjekker i morgen... Regner med at det skal gå fint. Men hvis ikke den er ticketed i morgen, tar jeg en telefon til Colombia.

Vurderer også en omvei hjem fra Canada i sommer via EWR og SIN. Men får se hvor langt pengene strekker...
__________________
Islending is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2013, 22:29   #58
Fellowplane
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 229
Default Re: Avianca Lifemiles

Hmm, kan jo være mulig at dette gjøres manuelt og at det ikke blir gjort i helgene. Da er jeg ihvertfall ikke alene om å vente på billettnr. Har søkt litt rundt i diverse fora og det ser ikke ut til å være uvanlig å måtte vente noen dager på å bli ticketed.
Fellowplane is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2013, 22:33   #59
Islending
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Nov 2009
Location: LHR
Posts: 854
Default Re: Avianca Lifemiles

Quote:
Originally Posted by Fellowplane View Post
Hmm, kan jo være mulig at dette gjøres manuelt og at det ikke blir gjort i helgene. Da er jeg ihvertfall ikke alene om å vente på billettnr. Har søkt litt rundt i diverse fora og det ser ikke ut til å være uvanlig å måtte vente noen dager på å bli ticketed.
Men i et forum leste jeg at SQ kun holder billettene i 72 timer, og hvis ikke de er ticketed etter det, så slettes reservasjonen. Kl 8 i morgen tidlig er det 72 timer siden bookingen... :|
__________________
Islending is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2013, 23:07   #60
Peppep
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
Default Re: Avianca Lifemiles

Nå er vi i hvert fall tre i samme båt, har (forhåpentligvis) booket JFK-FRA-OSL-BGO med SQ/SK (Go Plus, ikke business ). Ikke helt ideelt, ville heller ha hatt direkte FRA-BGO eller via CPH. Men er likevel strålende fornøyd hvis denne går gjennom.

Islending: Jeg får opp en egen SQ-ref når jeg slår opp bookingen på CheckMyTrip - har du forsøkt den på www.singaporeair.com? Min blir ikke funnet der, men den var jo nettopp bestilt, så jeg får følge mitt eget råd og gi det en dag eller to.
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge
Upcoming:
Peppep is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Guide til kjøp og bruk av LifeMiles Fly med oss Reiseforum 0 04-05-2013 18:33
Avianca A320 sk931 Bilder & foto 1 15-06-2012 12:59


All times are GMT +2. The time now is 16:51.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.