Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 25-09-2014, 15:41   #1
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Norwegian OSL-ARN-FLL-OSL

OSLO-STOCKHOLM-FORT LAUDERDALE-OSLO

Årets sommerferie gikk til Florida og et 14 dagers cruise i Karibien fra Miami med MSC Cruise's flaggskip MSC Divina.

http://www.msccruisesusa.com/us_en/M.../Overview.aspx

For å komme oss over Atlanteren vurderte vi flere alternativ for å gjøre dette så tids- og kostnadseffektivt samt komfortabelt som mulig. Det viste seg at Norwegian kom best ut med Premium Economy Class. Dessuten fikk vi da testet B787-8 Dreamliner Vi valgte å reise til MIA to dager før skipets avgang og dermed måtte vi via ARN på utreisen men ettersom avgang til FLL er først kl 16 fra ARN så var ikke det noe stress. Retur direkte til OSL to dager etter skipets ankomst. To netter på hotell i MIA før cruiset og to netter på hotell i FLL etter cruiset var veldig behagelig.

21.08.14 DY812 OSL-ARN/DY7035 ARN-FLL

Flighten til ARN gikk til oppsatt tid kl 1150 med B737-800 og verdt å merke seg er at det ikke er mulig å sjekke inn på automat på reiser til USA med Norwegian. Tiden på ARN gikk til en god lunch samt å titte litt rundt, mange år siden sist. Synes flyplassen er fin, selv om dette også er blitt et shoppingsenter. Samme kjede restauranter som en finner overalt på flyplasser i dag. SMS fra DY tikket inn med info om 1 times forsinkelse til FLL. Sent ankommende fly fra FLL var grunnen skulle det vise seg. Flyet landet med en liten teknisk feil kl 1450, en time og 10 minutter før vår avgangstid. Ny SMS kom med ny avgangstid kl 1750.

EI-LND under turnaroundservice på ARN:



Ombordstigning fra kl 17 og våre seter var 2DE i Premium Economy. God benplass og behagelige seter med fotstøtte. Veldig god recline. Bevegelig hodestøtte og IFE skjerm med Android underholdning og snackbar innfelt i midtarmlene. Pledd og høretelefoner lå i setene. Det var svært interessant å studere interiøret i kabinen og det er mange fellestrekk med SKY interiør på 737-800.



God utsikt mot skjerm på fremre kabinvegg. Denne viste interaktivt routemap under hele reisen, et system som jeg synes er fremragende og veldig informativt.



Premium Economy var nesten helt full. Avgang kl 1750 og kapteinen fortalte at han regnet med å sette hjula i bakken i FLL kl 2120 lokal tid, 1 time og 20 minutter forsinket. Ruten i dag tok oss over Midt Norge, Island, sørspissen av Grønland, New Foundland, Boston, New York og rett ned til FLL. Flytid 9,05.



Straks etter avgang kom dagens middag, valg mellom biff eller kyllingfilet og jeg valgte det siste alternativet. Reker til forrett og sjokolademusse til dessert. Alt var velsmakende men porsjonen for liten. De kjørte en fin touch etter maten, kaffe/te samt cognac eller baileys for de som ønsket det. Juice og vannservice flere ganger før en god wraps ble servert før landing. Jeg ble imponert over IFE systemet som hadde en haug filmer å velge mellom. Snackbaren fungerte utmerket men den åpnet først to timer etter avgang, noe jeg synes var vel sent. Tok ikke lange tiden fra man bestillte til varene ble levert av crew. Flott innflyvning over Florida og landing 2120 lokaltid. Buss fra fly til ankomsthall og immigration som tok TID, ca 1,30 i kø. Bagasjen var da på båndet, raskt gjennom Customs før det var å hive seg i en taxi for turen til Miami der vi skulle bo på flotte EPIC hotel i to netter. Vi betalte USD 80,- for turen. Perfekt beliggenhet midt i downtown og noen minutters gange til shopping- og fornøyelsesområdet Bayside Marketplace. Dessuten kun 5 minutter med taxi til cruiseterminalen.

Et par bilder fra Hotel Epic. Rom i 29 etasje med balkong:





Cruiset startet med en fantastisk utseiling fra Miami:



Før vi satte snuten hjemover etter cruiset bodde vi to netter i Fort Lauderdale. Vi bodde på et lite boutique hotell, The Pillars med kun 18 rom. Herlig sted ved kanalen i 111 N Birch Road for de som er lokalkjent. Et steinkast fra stranda. Et par bilder fra The Pillars Hotel:







08.09.14 DY7032 FLL-OSL

Hotellet ordnet transfer til FLL airport og Norwegian flyr fra Terminal 3. Avgang 2130 til OSL. Rask og effektiv innsjekking i egen skranke for Premium Economy Class. Innsjekk åpner 3 timer før avgang. Hyggelig personale. Ingen lounge tilgjengelig i terminal 3 som heller ikke byr på mye annet. Et par kiosker og en knøttliten duty-free i en krok, that's it. Her trengs det renovering.







Maskinen i kveld, EI-LNE kom fra CPH på tid men det drøyet med ombordstigning. Folk begynte å lure på om det ble forsinkelse. Først kl 2110 startet den med avgang kl 2130. Var ikke mange sjelene i Premium Economy Class denne kvelden og det skulle bli en meget behagelig flight til OSL. Vi hadde nå seter 2AC. Nå fikk vi også velkomstdrink som Norwegian hadde innført samtidig med loungetilgang. Veldig hyggelig.

Premium Economy Cabin:



Kapteinen beregnet en flytid på 8 timer og 5 minutter og ruten tok oss rett ut i Atlanteren, vi passerte sør for både Grønland og Island, rett over Færøyene og innover Norge litt nord for Bergen. Flott takeoff fra FLL der vi kunne se kysten av Florida en god stund før vi forsvant utover Atlanteren. Imponerende climb med B787 og cruisehøyde var hele 43000 FT. Vi ble spurt om vi ville bli vekket til frokost, noe jeg takket ja til. Rask og effektiv servering, denne gang valgte jeg biffen. Velsmakende men igjen for liten porsjon. Våknet sør av Island til denne utsikten:



Frokost ble servert, bestod av rundstykke, omelett og yoghurt, smakte helt ok. Her kunne man servert to rundstykker....

Ferien er definitivt snart over....



EI-LNEOSL:



Konklusjon:

Jeg synes Norwegian tilbyr et meget bra produkt i Premium Economy Class. God komfort, fin og effektiv service av profesjonellt og hyggelig crew. Crew fra base ARN og FLL på disse flightene. God kvalitet på catering bortsett fra at porsjonene er for små for lange flighter. Praktisk informasjon inflight av automatisk PA annonsering. Flyet i seg selv er meget komfortabelt, stillegående og svært fresht interiørmessig på alle måter. Flyet fløy veldig behagelig, også i turbulens. Romslige toaletter. Veldig bra IFE og genial snackbar. Stille og rolig der fremme. Gikk meg noen turer i Economy Class og også der så det veldig fresht og fint ut. Så ut som at folk hadde en bra opplevelse. Jeg tar gjerne en ny reise med Norwegian Long Haul
__________________
MD11 - King Of The TriHolers

Last edited by MD11; 26-09-2014 at 14:48.
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2014, 16:09   #2
Hagen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 202
Default Re: OSL-ARN-FLL-OSL

Takk for en fin rapport!

Det så slett ikke verst ut.
Hagen is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2014, 16:28   #3
VC-10
ScanFlyer Crusty
 
VC-10's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,545
Default Re: OSL-ARN-FLL-OSL

Bra rappport MD11. Ser ut til at du har hatt en fin ferie.
Godt å høre om gode opplevelser med Norwegian longhaul - det er ikke så vanlig å høre positive ting her i gården, selv om jeg regner med at de aller fleste er godt fornøyd!
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2014, 16:56   #4
B738
ScanFlyer Gold
 
B738's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 346
Default Re: OSL-ARN-FLL-OSL

Flott rapport! Det virker jo som at de aller fleste er fornøyde med Norwegian Long Haul så lenge de ikke er forsinket
__________________
B738
B738 is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2014, 19:08   #5
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: OSL-ARN-FLL-OSL

Flott rapport og gode bilder Skal avgårde med DU neste sommer, gleder meg til å prøve produktet.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2014, 19:11   #6
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: OSL-ARN-FLL-OSL

Takk for flott rapport
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2014, 10:19   #7
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: OSL-ARN-FLL-OSL

Flott rapport og jeg haaper de fleste reisende tross alt har det saann naar de reiser med Norwegian paa Longhaul. Jeg har ikke forsoekt dem ennaa, ettersom jeg bor langt unna der Norwegian flyr, men det blir nok raad etterhvert.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2014, 12:56   #8
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: OSL-ARN-FLL-OSL

Takk for flott rapport! Så ut som en veldig behagelig tur - og bra at de har gjort en del forbedringer i Premium Economy med loungetilgang, velkomstdrink og slikt.

Jeg trodde det bare var ansatte fra BKK- og USA-basene som blir brukt på interkontinentale ruter, og ikke ansatte fra de skandinaviske basene.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2014, 13:18   #9
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,163
Default Re: OSL-ARN-FLL-OSL

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Jeg trodde det bare var ansatte fra BKK- og USA-basene som blir brukt på interkontinentale ruter, og ikke ansatte fra de skandinaviske basene.
I vår da jeg reiste med samme ruta, var kabinpersonalet fra Thailand og Finland.

Ypperlig rapport, forøvrig. Var det ingen ansatte fra Thailand ombord på noen av avgangene?
WF-380 is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2014, 14:44   #10
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: OSL-ARN-FLL-OSL

Tusen takk for flotte tilbakemeldinger Det var en veldig behagelig reise på alle måter. De siste forbedringer i Premium Economy gjør at produktet løftes opp på et godt nivå etter min mening.

Angående crew ombord så var det ingen crew fra BKK basen på disse flyvningene. Det er åpnet en ny longhaul base for cabin crew på ARN og det er disse sammen med crew fra FLL og JFK som flyr Skandinavia-FLL og andre US destinasjoner. I tillegg blir det ny longhaulbase på LGW for både piloter og cabin crew.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2014, 23:07   #11
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: OSL-ARN-FLL-OSL

Takk for glimrernde rapport!
Absolutt "to the point". Fint å lese noe positivt om rødnesene.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2014, 08:32   #12
Norfindir
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2014
Location: Son, Vestby, Norge
Posts: 313
Default Re: OSL-ARN-FLL-OSL

Hører gjerne om båtturen også. Vurderer en tilsvarende rur etterhvert
Norfindir is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2014, 03:25   #13
wilhelm
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2010
Location: Oslo, Norway
Posts: 368
Default Re: OSL-ARN-FLL-OSL

Takk for bra tr. Dro også mellom OSL og FLL i sommer i premium hos DU. Vi var godt fornøyde. Svenske piloter og norsk/svensk/amerikansk cabin crew.

w
wilhelm is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2014, 09:15   #14
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: OSL-ARN-FLL-OSL

Takk for fin rapport

Flott å se at Norwegian leverer en fin opplevelse ombord. Det frister å prøve denne ruten selv!
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2014, 11:26   #15
Fredrik74
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2010
Location: Mellan Stockholm och Arlanda
Posts: 621
Default Re: OSL-ARN-FLL-OSL

Tack för rapport. Det ser bra ut så länge man inte är alltför försenad
Fredrik74 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
RTW: OSL-ARN-HKG-PVG-GUM-TKK-PNI-KSA-KWA-MAJ-HNL-LAX-ARN-OSL (Inkl. 'UA155 -The Isla Utpaatur TripReports 39 11-01-2018 14:44
Norwegian OSL-FLL 10.des? CapeFL Register- og ATC-Forum 5 08-12-2013 18:56
Til Florida med SAS og Continental, OSL-ARN-EWR-FLL-ORD-ARN-OSL WF-380 TripReports 16 02-05-2011 15:18
OSL-FLL via PHL? flyKSU Flyforum 19 12-05-2009 16:37
Kansellerer OSL-FLL MD11 Flyforum 14 30-05-2008 10:54


All times are GMT +2. The time now is 16:49.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.