Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-04-2006, 17:56   #1
Extra 230
Newcomer
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 29
Default March Madness

Igjen har jeg fått god uttelling i hva jeg fastholder er verdens beste Frequent Flyer program, United Mileage Plus. Alle som hadde fløyet over 40.000 miles i fjor fikk i år tilbud om 3 ganger miles ved reiser med UA i mars måned. I tillegg vile jeg som Premier Executive (Star A Gold) få 100% ekstra, altså 4x miles.

Jeg hadde behov for å reise en tur til Hong Kong og lanserte derfor den litt vanvittige ideen å fly dit den "gale veien", altså via USA! Jeg fant en billlig UA bilett JFK-HKG for 470 USD og en rimelig OSL-JFK med UA fra LHR, tilsammen kom det hele på ca. 7000 NOK. Hos UA får man full miles utbetaling uansett booking klasse, ingen kompliserte regeler. I tilegg får man som Premier (*S) eller høyere plass i Economy Plus med god benplass og preboarding.

På turen bort hadde jeg en overnatting på JFK, videre SFO-HKG dagen etter. Hjemreisen en uke etter var litt mer strabasiøs, HKG-NRT-JFK-LHR-OSL i ett strekk! Var heldig og ble oppgradert til C HKG-NRT og videre til JFK. Da er det værste unnagjort, JFK-LHR fortoner seg som en kort commuter flight i forhold.... Som *G kan man jo også benytte seg lounger på flyplassene så man får tatt seg en dusj, etc. Det har vært forholdsvis greit og rimelig å opparbeide seg til *G hos United (50.000 miles / år), selv om jeg stort sett reiser i fritidesøyemed. Jeg hadde aldri oppnådd dette hos EB..........

Jeg endte turen med ca. 110.000 miles på kontoen. UA er også trolig det mest generøse selskapet i *A i forhold hvor mange miles bonusreiser koster, så jeg skal nok nyte godt av dette....

Jeg vil anbefale alle som sliter med EB å vurdere MP. Det er mulig EB er det beste for folk som hovedsaklig reiser på business og eco flex innen Europa, men for fritidsreisende som flyr mest økonomiklasse, og særlig om man er en del i USA, er MP sterkt å anbefale.

- Thore
Extra 230 is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2006, 14:57   #2
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,584
Default Replying to Topic 'March Madness'

Bra innspill/råd...
EB is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Airport madness 2 / ATC-sim og andre flyspill Discus Småprat 57 02-12-2018 14:14
Winter Madness Fredrik KH TripReports 6 25-12-2013 21:10
Alitalia madness bonanza jefi99 Småprat 4 24-10-2012 20:11


All times are GMT +2. The time now is 12:53.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.