Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 26-08-2010, 23:38   #1
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,915
SAS SVG-KRS-CPH-BGO-SVG med WF og SK.

Well. Da er det på tide med enda en ny trip-rapport fra Twin Otter! Sett i lys av tilbakemeldingene etter min forrige rapport SVG-AMS-PRG med KL/OK i Economy, var det en del som likte det de leste. Og sånt gir en lyst til å fortsette med slikt. Så da er det bare å sette i gang da.

Jeg har alltid likt å reise med fly. Man setter pris på og koser seg med hele opplevelsen det er å være på reise. Det er ikke bare tiden man sitter i flyet og er underveis (selv om det er morsomste) men også tiden man tilbringer på flyplasser og så videre. Selv om flyinteressen min begynte å vokse som 10-12 åring har interessen variert i grad og styrke underveis. Ting begrenser seg liksom litt når man er unge. Men nå som man har blitt voksen og er oppsatt med arbeid og inntekt så kan man jo benytte seg av litt av oppsparte midler iblant og ta seg en liten luftetur.

Til nå har disse lufteturene begrenset seg til et par turer i året gjerne i forbindelse med ferie eller annet. Men nå i sommeren oppdaget jeg den banale enkle greia det er å bare fly, for å fly. Bortkastet tid og penger vil nok noen mene. Men jeg har nok fått en litt annen oppfatning av dette de siste månedene. Man er da entusiast!!! Det var mens jeg bladde gjennom noen trip-rapporter på airliners.net-forumet at jeg skjønte at noen virkelig setter av enorme mengder av sin fritid bare for å komme seg på vingene og logge noen nye flyplasser, flyruter eller flyindivider.

Dette med kreative routinger er jo en fin ting. Jeg har ingenting mot en eller to mellomlandinger på en reise de fleste kanskje ville foretrukket å reise direkte. Sist desember fløy jeg SVG-TRF-CPH med WF på en fin liten utflukt i forbindelse med en Paramore konsert. En routing som automatisk dukket opp som en av de rimelige hos WIAS og jeg hadde jo god tid jeg. Nok om det. Det ble en kreativ routing denne gangen også. Alt for å krysse en ny flyplass av på listen og å få flydd med en gammel kjenning før det er for sent.

Som sagt, etter å ha lest noen trip-rapports og lekt litt med diverse søkemotorer så rykket det i reisefoten en gang til. Og man begynte på planleggingen av det som har blitt foreløpig to såkalte ”gutt-tours” i høst. I skrivende stund er den første turen i boks (rett og slett fordi den er ganske enkel og grei) mens den neste turen foreløpig ikke er ferdig utarbeidet. Ting kan endre seg må vite.

Planleggingen og booking av denne turen startet sist, men det er altså den første i rekken av solo-utflukter høsten 2010.

Det var etter at jeg oppdaget at jeg hadde en del bonus-poeng som var i ferd med å løpe ut på dato at jeg fant ut at det var tid for å gjøre noen grep. I løpet av en rolig kveld på jobb var det hele unnagjort. Jeg kunne helt sikkert gjort noen grep for å gjøre det hele litt mer interessant men samtidig få det unna på ikke så veldig lang tid. Man er da familie- og arbeidsmann også. I kalenderen oppdaget jeg en fridag skviset innimellom en travel jobbeperiode og jeg så på det som en mulighet for å lufte meg litt. Å komme meg litt vekk midt i all travelheten.

Så dette er hva jeg endte opp med av flyvninger på en ganske så vanlig onsdag i august.

SVG-KRS WF479. Dash 8-300. Ny flyplass i loggen
KRS-CPH SK2881 CRJ900
CPH-BGO SK2868 MD81
BGO-SVG SK4167 B736 - Atter et kort hopp mellom vestlandets to største byer.

De to første leg'ene flys i Economy mens jeg gikk for Economy Ekstra på de to siste. Det var ikke før etterpå at jeg oppdaget at jeg kunne ha kjøpt noen ekstra poeng og sørget for en tur i Biz. Men jeg hadde uansett sikret meg sete 1A på flyet fra CPH til BGO så jeg var godt fornøyd uansett. 4 timers layover på CPH skulle nok gå bra.

Veldig klar over at endringer i flymateriell kan forekomme la jeg ut på nye eventyr…..

(Må bare beklage at denne rapporten ikke krydres med fotografier. Men siden været var såpass umedgjørlig denne dagen så lot jeg kameraet bli hjemme.)

Last edited by Twin Otter; 26-08-2010 at 23:51.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2010, 23:42   #2
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,915
Default Re: SVG-KRS-CPH-BGO-SVG med WF og SK.

Kona mi svippet meg ut på flyplassen slik at jeg hadde god margin på å komme meg gjennom sikkerhetskontrollen. Online innsjekk var unnagjort dagen før avreise og man hadde sikret seg vindusplasser over hele linja. Boarding Pass hadde man også printet ut.

25. august 2010, kl. 08.00
Widerøes Flyveselskap
WF479 Stavanger (SVG)-Kristiansand (KRS)
Economy
Bombardier Dash 8-300 - LN-WFS
Sete: 11A


Første hopp på dagens utflukt gikk til det blide Sørlandet. Det vil altså si Kjevik Lufthavn i Kristiansand og det var WF som skulle stå for denne transporten. Som kjent har WF overtatt den operasjonelle driften av det såkalte Vestlink-nettverket på Vestlandet. Tidligere opererte SAS disse rutene med Fokker 50. Rikignok opererer SK fremdeles noen få ruter enda. Men det kommer jeg tilbake i en trip-rapport i oktober. Etter planen skal WF ha overtatt alle rutene på Westlink til den 1.november.

WF sine -300 har jeg etterhvert blitt veldig glad i. Jeg har fra før av 4 turer i disse maskinene henholdsvis LN-WFP og LN-WFS. Husker ikke så mye fra de to første turene (I LN-WFP) men min tur til CPH via TRF med LN-WFS i desember husker jeg veldig godt. God service og god plass ombord. I dagene før min tur håpet jeg på at det ble en annen av disse maskinene slik at jeg kunne få en ny maskin i loggen. Men man kan jo ikke være sikker selv om WF opererer 7 eksemplarer av -300. Kvelden før avreise kunne jeg lese på WF's Fly i rute-funksjon at det like vel var LN-WFS som stod oppsatt på WF479.

Jeg er ikke av dem som liker å komme for sent og miste fly. Så jeg bestemte meg for å ha marginene på min side. Selv om jeg var ferdig innsjekket på forhånd og uten bagasje tok jeg ingen sjanser. Man kan aldri vite hvordan pågang og kapasitet i sikkerhetskontrollen kan være. Så kona var veldig snill og kjørte meg til flyplassen. Inn døra, opp rulletrappen og gjennom sikkerhetskontrollen på 2 minutter. Kjapt besøk innom narvesen for å plukke opp siste utgave av Airliner World og en flaske vann før jeg fant en fin sitte plass rett ved trappa ned til den nye innenriks-fløyen. Men god utsikt til min egen og andre gater.

Innkommende fly fra KRS taxet inn før rute og parkerte rett foran nesa på meg. Så ut til å være en god last med mennesker om bord. Overvåket turn-around imens jeg pakket sammen sakene mine og stilte meg opp foran gate en. Boardet som første mann ca 0745 og fant min plass som etter hvert har blitt min faste. Forrige tur med LN-WFS var også på sete 11A. Det var nesten som jeg kjente igjen plassen min. Dagens kabinbesetning var i godt humør og det var jeg også. Da kan det bare gå godt.

Flytid ble annonsert til 25 minutter. Jeg ble helt forbløffet over hva den WF klarte å servere i løpet av turen. Det var ikke helt fullt fly. Men allikevel synes jeg det er imponerende at jeg blir servert en helt ok frokost bestående av et påsmurt frokostbrød og en kopp kaffe og det var deilig fordi jeg var godt sulten selv om jeg hadde en liten frokost før jeg dro hjemmefra.
Pushback var på rute 0800 og hjulene på WFS tok bakken (etter en interessant innflyvning med en god del sidevind) på Kjevik klokken 0833.
På vei ut takket jeg flyvertinnen for en veldig hyggelig flytur. Noen ganger skulle jeg ønske disse turene var lengre. Jeg får prøve å ta peiling på SVG-KSU en gang. Som nevnt. WF sine -300 er fly jeg trives godt i. WF leverer varene igjen! Sekser på terningen.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2010, 23:46   #3
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,915
Default Re: SVG-KRS-CPH-BGO-SVG med WF og SK.

KRS er jo ikke den største flyplassen jeg har vært på. Men koselig og litt intimt er det da. Men kanskje ikke like intimt som TRF opplevdes som i Desember. Jeg ble geleidet ut til ”Landside” sammen med de andre passasjerene. Har ikke oversikt over om det var flere en meg som fløy SVG-KRS-CPH i dag. Litt rart at KRS ikke har en egen transfergjennomgang slik TRF har. Så jeg måtte belage meg på en ny runde i sikkerhetskontrollen. Det gikk like greit som i SVG bortsett fra at jeg ble fratatt vannflaska jeg kjøpte på SVG. Ingen overraskelse der. Nuvel….
For å komme seg til utlandsgatene i KRS må man gå gjennom taxfree-butikken og den var for øyeblkket stengt. Så jeg satte meg på en barkrakk i nærheten. Ikke lenge etter kom en vakt og fikk åpnet døra og startet å sjekke boardingkort.
Etter en kjapp rekognoseringsrunde i tax-free fant jeg fort gate’n min og fant et passende bord med utsikt. Etter hvert dukket det opp en forsinkelse på innkommende fly fra CPH. Men no stress.


25. august 2010, kl. 09.45
SAS Scandinavian Airlines
SK2881 Kristiansand (KRS)- København (CPH)
Economy
Bombardier CRJ-900 - OY-KFG Maria Viking
Sete: 17F



Mitt første møte med SK sine nye CRJ's var i desember i fjor. Da jeg fløy dem hvem fra CPH til SVG etter å ha vært på konsert med Paramore. Den gangen var jeg ikke helt fornøyd med opplevelsen. Benplassen var det så som så med og jeg syntes ikke servicen var på topp heller. Denne gangen var det litt annerledes. Forsinkelse tatt i betraktning virket bakkemannskapene likevel være en effektiv gjeng som fikk snudd maskinen rimelig fort. Og boarding begynte omtrent ved ordinær avgangstid (0945). Jeg stresset ikke med å komme om bord. Reservert sete hadde jeg jo. Og denne gangen hadde jeg ordnet meg vindusplass på rad 17 som har imponerende benplass på grunn av nødutgangen som var akkurat der. Så jeg kunne strekke godt på bene og hadde det helt kurant. Når setet ved siden av meg i tillegg ble ledig så hadde jeg det vel så komfortabelt som om bord på den forrige flighten. Enda bedre faktisk.

Forresten så ble det ingen ny reg for meg denne gangen. Typisk nok var det OY-KFG som fløy formiddagsflighten KRS-CPH. Menmen. Man kan ikke få alt man ønsker seg i lekebutikken.

Pushback ca 20 minutter forsinket. Men hyggelig crew og god stemning gjorde at den ble fort glemt. En flytid på 45 minutter er også effektivt. Da vi var kommet opp på cruise var det så vidt jeg trodde at serveringsvogna ikke kom til å rekke helt bort til min rad. Men det gjorde den. Og jeg kjøpte meg en kopp kaffe til 20 kroner. Felte opp det lille bordet fra armlenet og hadde det ganske så trivielt inn mot CPH.

Vi landet vel rett før 11. Og fikk orientert meg og satte kursen mot Servisairs Executive Lounge. Jeg hadde fundert litt på hva jeg skulle finne på i CPH. Kunne tatt en kjapp tur inn til byen og tatt et par øl. Men samtidig så satte jeg pris på tryggheten å være i nærheten av flyplassen i tilfelle det skulle dukke opp noe uforutsett. For øvrig har jeg sett det meste av københavn allerede. Så for denne gangen ble det loungeopphold.

For øvrig mitt første besøk i noe som kan kalles en lounge. Foreløpig i skrivende stund en helt ok opplevelse. Godt øl og ok wifi. Men ikke sikkert jeg bruker snaue 200 spenn på dette ved en senere anledning. Vi får se. Det er verdt å notere seg at ved å betale disse 200 spenn så dekker jeg fort inn det ville betalt for t-bane billett og mat/drikke i byen.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2010, 23:46   #4
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,915
Default Re: SVG-KRS-CPH-BGO-SVG med WF og SK.

25. august 2010, kl. 14.10
SAS Scandinavian Airlines
SK2868 København (CPH)- Bergen (BGO)
Economy Extra
MD-81 - SE-DIK
Sete: 1F

Etter å ha drukket et par-tre glass med deilig dansk Tuborg og lyttet til radioprogramet ”Sexy” via nettradio begynte det å nærme seg avgang på neste maskin. Innkommende fly fra Paris som skulle ta meg videre til Bergen var noen minutter sen inn. Og jeg begynte å bli en liten smule nervøs for om jeg ville rekke flyet videre fra BGO. Men uansett hadde jeg gjennomgående billett så det var vel egentlig ingen grunn til bekymring.

Først måtte jeg en kjapp tur innom en gavebutikk. Kona ville jo gjerne ha en presang fra den utenlandsfarende. Hadde sett meg ut en passende butikk så jeg gjorde mitt ærend der før jeg plukket opp en Latte hos Starbucks for noen danske mynter jeg hadde liggende etter forrige besøk.

Jeg begynte å rusle ut mot gaten før jeg kom på at det kanskje ville bli knapt med tid for tax-free besøk i Bergen. Så jeg svingte innom en av sjappene i B-piren og plukket med meg en flaske med noe godt i.

Min bekymring om forsinket fly var grunnløs. Det var avslappet stemning med gate og boarding startet i god tid før avgang. Flyet mitt til Bergen gikk fra gate B9.

Dagens tredje leg var nok den jeg hadde sett mest frem til av alle fire. Jeg har hatt min del av flyturer i DC-9 og MD-80 serien jeg, men det begynner å bli en god stund siden så det var på tide å få frisket opp min opplevelse av å fly MD-80. Og jommen sa jeg smør. Jeg hadde sikret meg bonusbillett på Economy Extra på denne leg’en og i tillegg sikret meg plass på første rad. Det skulle fort vise seg at jeg fikk en hel tre-seter for meg der jeg satt på 1F. Benplassen ved rad 1 er jo ikke den dummeste men jeg kunne strekke bena mine lengre ut på nødutgangen på CRJ900. Men knyttnevetesten ble for all del bestått. Pute fikk jeg også.

Tydelig at det ikke var full kabinfaktor denne avgangen. "Boarding completed" på under 10 minutter. Vi var klare til å gå men som Kapteinen sa det så var det ikke så lett å få gå tidligere. Men vi pushet rett før rutetid. Ikke den lengste taksetiden heller før vi linet opp på bane 22R og tok av mot himmelen. For et fly og jeg ble faktisk litt forbauset over hvor stille det faktisk er på rad 1, men det er jo egentlig ikke så rart. Motorene henger jo helt i andre enden av flyet. Nuvel. Vi kommer oss opp i marsjhøyde og lysene om setebeltene blir slukket. I et lite minutt er jeg småredd for at danskene ikke har tenkt å servere meg noen ting. Men plutselig begynner det å skje ting i galley.

Vi fikk raskt servert et kaldt måltid bestående av en kald kyllingfilet og en blanding av rotgrønnsaker. Sistnevnte smakte ikke så veldig, men kyllingen var god den. Purser kom og tok opp bestilling av drikke og jeg ba om en øl og drikken ble servert direkte fra galley. Nydelig! Det var ikke så mye mat, så den var kjapt fortært og man ble tilbudt kaffe i tillegg til at man fikk servert konjakk til. Så satt man der og nøt utsikten og finværet på FL380 og livet var ganske så bra. Det ble tilbudt påfyll, men jeg takket først nei. Det var etter at jeg hadde vært på do at jeg ombestemte meg og fikk en ny runde med kaffe og konjakk. Fortreffelig service denne ettermiddagsflighten! Ankomst BGO før rutetid.

Terningkast 6.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2010, 23:50   #5
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,915
Default Re: SVG-KRS-CPH-BGO-SVG med WF og SK.

En annen fordel med å sitte på rad 1 er at man kommer seg først ut av flyet og det satte jeg pris på denne gangen siden jeg i utgangspunktet hadde 35 minutter på meg å komme meg ut gjennom tollen og opp til sikkerhetskontrollen igjen for å rekke neste fly. Litt mer kø i sikkerhetskontrollen denne gangen. Men likevel var jeg gjennom på 10 minutter. Det må sies å være akseptabelt på en onsdags ettermiddag. Da jeg kom meg inn i innenlands-terminalen kom det en malding om et forsinket fly på anlegget og jeg forstod fort at det var vår maskin det var snakk om.

25. august 2010, kl. 16.05
SAS Scandinavian Airlines
SK4167 Bergen (BGO)- Stavanger (SVG)
Economy
Boeing 737-600 - LN-RPH
Sete: 15A


LN-RPH var forsinket inn på grunn av noe snag tidligere på dagen som hadde ført til forsinkelser i resten av dagsprogrammet. Men likevel opplevde jeg noen positive momenter. Dette var vel første gang jeg opplevde pre-boarding på norsk innenriks. Stilig konsept. I det folk var på vei ut av flyet ble vi som skulle ombord sluset inn i en egen innhegning. Så når flyet var klart var det bare å åpne porten og komme seg ombord. Effektivt og greit og vi var faktisk ikke så veldig forsinket av gårde. Ellers er det ikke så mye mer å si om den flighten. Kort og enkel. Godt å komme hjem igjen. Parkerte på gate 14 så jeg gjetter at flyet skulle videre til ABZ: Rett ut og inn i ventende bil og bort til Forus for å spise en bedre middag med min kjære,...


Skal prøve å komme med en oppsummering i løpet av morgendagen.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2010, 06:53   #6
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,714
Default Re: SVG-KRS-CPH-BGO-SVG med WF og SK.

Fin rapport! Ser du angret på at du ikke bestillte Biz i stedet for Extra. Det skal du ikke angre på, ettersom den eneste forskjellen er at du da hadde fått tilgang til SAS Buisness Lounge. Alt annet ville vært likt. Det er bare to klasser ombord, som du sikkert så.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2010, 09:31   #7
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,203
Default Re: SVG-KRS-CPH-BGO-SVG med WF og SK.

Quote:
Purser kom og tok opp bestilling av drikke og jeg ba om en øl og drikken ble servert direkte fra galley
Hæææ! Ingen Champagne??? Det er jo en skandale! Øl er jo såååå turistklasse!!

Artig rapport fra en uvanlig runde. Vel liker jeg å fly selv, men å ta en rundtur uten et fornuftig mål og mening tror jeg ikke jeg hadde gjort. Men nå flyr jeg vel litt mer enn deg til vanlig da!

Takk for det!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2010, 12:00   #8
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: SVG-KRS-CPH-BGO-SVG med WF og SK.

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Fin rapport! Ser du angret på at du ikke bestillte Biz i stedet for Extra. Det skal du ikke angre på, ettersom den eneste forskjellen er at du da hadde fått tilgang til SAS Buisness Lounge. Alt annet ville vært likt. Det er bare to klasser ombord, som du sikkert så.
Samtidig får man jo loungetilgang i København, noe som kanskje er en fordel når man skal være der i mange timer.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2010, 12:01   #9
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,915
Default Re: SVG-KRS-CPH-BGO-SVG med WF og SK.

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Fin rapport! Ser du angret på at du ikke bestillte Biz i stedet for Extra. Det skal du ikke angre på, ettersom den eneste forskjellen er at du da hadde fått tilgang til SAS Buisness Lounge. Alt annet ville vært likt. Det er bare to klasser ombord, som du sikkert så.
Takk for tilbakemelding! Ja, det gjorde jo egentlig ingen ting at jeg ikke gikk for biz. Det hadde jo vært det samme produktet jeg hadde fått levert ombord. Det er mulig at opplevelsen av å sitte i SAS Business Lounge hadde vært litt bedre en i den jeg besøkte, men uansett. Jeg angrer ikke på noe. Fin tur!

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Hæææ! Ingen Champagne??? Det er jo en skandale! Øl er jo såååå turistklasse!!

Artig rapport fra en uvanlig runde. Vel liker jeg å fly selv, men å ta en rundtur uten et fornuftig mål og mening tror jeg ikke jeg hadde gjort. Men nå flyr jeg vel litt mer enn deg til vanlig da!

Takk for det!

BF
Hei. Hadde jeg fått Champis dersom jeg hadde bedt om det? Da gikk jeg definitivt gått glipp noe ja. Men ikke feil med øl heller. Særlig når den var av dansk fabrikat.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2010, 12:40   #10
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,915
Default Re: SVG-KRS-CPH-BGO-SVG med WF og SK.

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Samtidig får man jo loungetilgang i København, noe som kanskje er en fordel når man skal være der i mange timer.
Jeg besøkte som sagt Servisair sin Lounge i terminal 2. Helt ok det. Betalte 200 spenn for det. Hadde ikke nok bonuspoeng til å booke i biz.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2010, 12:42   #11
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,837
Default Re: SVG-KRS-CPH-BGO-SVG med WF og SK.

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Hei. Hadde jeg fått Champis dersom jeg hadde bedt om det? Da gikk jeg definitivt gått glipp noe ja. Men ikke feil med øl heller. Særlig når den var av dansk fabrikat.
Ja, innen Europa og Scandinavia er det normalt samme drikkeutvalget på biz som i Extra
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 30-08-2010, 21:28   #12
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: SVG-KRS-CPH-BGO-SVG med WF og SK.

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Jeg besøkte som sagt Servisair sin Lounge i terminal 2. Helt ok det. Betalte 200 spenn for det. Hadde ikke nok bonuspoeng til å booke i biz.
Jeg skjønner - poenget mitt var bare at man i utgangspunktet får en del igjen for å oppgradere til Business på intraskandinaviske ruter når man har så mye som tre timer på Kastrup. SAS Business Lounge er vel også en del bedre en Servisair-loungen. Men om man ikke har tid til lounge, er det selvsagt ikke noe poeng å bestille Business fremfor Economy Extra. Om bord er jo tilbudet det samme.

Uansett, takk for rapporten.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2010, 21:42   #13
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,915
Default Re: SVG-KRS-CPH-BGO-SVG med WF og SK.

Servisair loungen var helt ok den. Men er ikke sikker på om jeg gjør det igjen nei.

Konklusjon
Jeg synes SK innfrir til forventningene mine for denne turen. Der de fleste ville gå for en direkte avgang til sin destinasjon der det er mulig synes jeg det er kjekt med en ekstra omvei om det ikke medfører alt for stor økning i pris.

WF gjorde en bra jobb på dagens første flight til KRS og jeg fikk et helt ok møte med KRS. Veldig kjekt å ha en ny flyplass på jobben.

Turens høydepunkt CPH-BGO i Economy Extra. (Hadde jeg bare kommet på å bestille Champers.....)

Neste tur for meg blir en tur HAU-BGO-SVG i slutten av oktober. Formål med turen: Å få flydd Fokker 50 før den forsvinner helt fra norsk innenriks.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2010, 22:18   #14
L1011-500
ScanFlyer Silver
 
L1011-500's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo
Posts: 644
Default Re: SVG-KRS-CPH-BGO-SVG med WF og SK.

Veldig fin lesning dette!

[QUOTE=Jeg har alltid likt å reise med fly. Man setter pris på og koser seg med hele opplevelsen det er å være på reise. Det er ikke bare tiden man sitter i flyet og er underveis (selv om det er morsomste) men også tiden man tilbringer på flyplasser og så videre. [/QUOTE]

Fint å se at det er andre også som ser på reisingen slik!
L1011-500 is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2010, 16:25   #15
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,915
Default Re: SVG-KRS-CPH-BGO-SVG med WF og SK.

Quote:
Originally Posted by L1011-500 View Post
Veldig fin lesning dette!



Fint å se at det er andre også som ser på reisingen slik!
Takk for hyggelig feedback alle sammen!
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
DHL starter CPH-BGO-SVG, CPH-KRS/AES og OSL-TRD storg Flyforum 42 26-01-2023 10:55
BGO-OSL-BCN-OSL-BGO-OSL-BCN-OSL-BGO-CPH-GVA-CPH-BGO-CPH-GVA-CPH-BGO-SVG-CPH-EWR-YHZ 737-405 TripReports 32 16-12-2014 01:13
SVG-BGO-SVG med Norwegian andreas97sas TripReports 8 07-08-2011 22:12
SVG-OSL-LIS & LIS-CPH-SVG med TAP og SAS! chrSVGa380 TripReports 10 29-07-2011 22:42
TripReport SVG-CPH-LCY og STN-BGO-SVG sirpjalle TripReports 15 14-05-2008 22:25


All times are GMT +2. The time now is 22:54.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.