Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-07-2011, 15:51   #1
LNv22
ScanFlyer Gold
 
LNv22's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
Star Alliance OSL-FRA-IAH-PHX-PAE-SEA-FRA-OSL + SMDII + Roadtrip Washington og omegn

OSL-FRA-IAH-PHX-PAE-SEA-FRA-OSL + Star Mega DO II + Roadtrip Washington og omegn!


Jeg har lest så mange trip reports her og setter stor pris på alle bidragsyterne som gjør forumet så innholdsrikt.

Selv er jeg imidlertid ikke like fink til å dele mine erfaringer, men man kan jo gjøre et forsøk på å bli bedre til akkurat det.

Det er en liten stund siden jeg gjennomførte nærværende tur, og dere får bære med meg dersom det på enkelte punkter er litt lite informasjon. Jeg har hverfal en drøss med bilder, og ut i fra det jeg leser av kommentarer i andre rapporter virker det som flertallet ønsker en del bilder fra destinasjonene også. Jeg har derfor inkludert dette. Skulle det bli for mye eller for lite av det ene eller andre er det bare å si i fra. Ellers er jeg alltid glad for tilbakemelding.

STAR MEGA DO II

Jeg bestemte meg tidlig i september for å delta på Star Mega DO II. Bakgrunnen for det var det jeg hadde lest og hørt om Star Mega DO I, samt generell reiselyst. Et besøk hos Boeing i Seattle sto også høyt på listen og med flere ildsjeler i arrangementskomiteen var jeg ganske sikker på at dette var turen å være med på!

Årets tur, inkludert mengder av fly-snacks, var som følger:

OSLFRAIAHPHXPAESEAFRAOSL

Opplegget for min del begynte i Frankfurt. Star Mega DO II kunne ikke ordne tilslutningsbilletter til FRA, så disse måtte jeg ordne selv. SAS hadde tidene som passet meg best. Et kjapt søk på lufthansa.no avslørte at de samme SK flightene var billigere å booke via LHs websider, så de fikk æren av å håndtere bestillingen. OSLFRAOSL ble derfor booket på lufthansa.no til kr 1284 i hhv. L og E klasse.

LH 6231
OSLFRA
Avg. 09:55


Oppmøte på OSL skjedde i god tid da jeg på ingen måte ville risikere å komme for sent til den planlagte omvisningen hos Lufthansa i FRA.

Det var god med folk i innsjekkingsområdet, men jeg kom meg forholdsvis fort igjennom både det og secutity.

I terminalen slo jeg meg ned i et rolig hjørne på Seefood bar med et rekesmørbrød og en farris. Her fikk jeg slått opp laptopen og jobbet en drøy time før jeg ruslet mot gaten.

Boarding gikk som normalt og jeg fant fram til mitt sete som jeg på forhånd hadde reservert; 10F. Jeg velger alltid 10A eller 10F når SK flyr med 737-600, og grunnen til det er vel ganske åpenbart:

God benplass på rad 10 sete A/F


Vel oppe i luften kom serveringen i gang. Jeg takket ja til en kopp kaffe og holdt meg til det. Tiden gikk videre med til å ferdigstille arbeidet jeg hadde startet på i terminalen, så laptopen ble bootet opp igjen.

Når man var ferdig med det, ble det tid til å se igjennom dagens aviser, samt SAS sitt inflight magasin. Noen bilder ble det også.

Fine farger


In flight


Husker ikke helt belegget på denne flighten, men det var nokså glissent. Jeg hadde flere rader med ledige tresetere rundt meg, og det var en ellers rolig og behagelig stemning om bord.
Etter ca to timer var det klart for landing og vi begynte nedstigningen til FRA.

Delta på FRA


United på FRA


Vel nede og ute av flyet var det rask gang bort til Sheraton, hvor rom var booket for natten. Jeg sjekket inn og fikk utdelt nøkkelkort til meg selv og min romkamerat Someone (som ikke kom nedover før utpå kvelden). Så var det en kjapp tur opp på rommet for å slenge fra seg bagasjen og lignende, før man igjen var nede i resepsjonsområdet og hilste på andre deltakere som kom fra alle verdenshjørner.

Etter at de fleste hadde kommet, og i alle fall tidspunktet for første delen av programmet var kommet, var det dags for avreise med buss til Lufthansa Technik. Bussturen tok ca 20 minutter og så ut til å gå omtrent rundt hele flyplassen.

Ved ankomst Lufthansa Technik måtte samtlige igjennom en sikkerhetskontroll og scan før man fikk komme ut foran hangaren der "Munich" (A380-800) sto og ventet på oss. Omvisningen latet til å være mer eller mindre "fri", men vi ble til å begynne med delt inn i grupper ledet av teknisk personell fra Lufthansa som kunne svare på alt mellom himmel og jord. Etter gjennomgangen med disse var det god tid til å utforske maskinen på egenhånd. Rett og slett et svært så bra opplegg! Jeg legger ved en del bilder med kommentarer og lar disse tale for seg:




First class cabin, 2nd floor





Forklaringer og demonstrasjoner



Business class, 2nd floor




Utsikt ut fra dør R2(?) på 2nd floor, LITT av en vingeflate



Mann vs maskin


Galley


Dør og låsemekanisme


Detalj dør



Hele 1st floor på Lufthansa A380 er economy class.

Economy class




__________________
Next up:
Mye moro!
-
Star Alliance Gold / One World Sapphire

Last edited by LNv22; 03-07-2011 at 16:29.
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2011, 15:52   #2
LNv22
ScanFlyer Gold
 
LNv22's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
Default Re: OSL-FRA-IAH-PHX-PAE-SEA-FRA-OSL - Star Mega DO II!

Ved gally nr. 2 forfra er det en luke i gulvet. Åpnes den ønskes man velkommen ned i kjelleren, nemmelig crew rest area:



Hvis jeg ikke husker feil, var det over ti sengeplasser her nede.







Dør som leder til cargo hold



Så var det på tide å bevege seg på utsiden av maskinen… fortsettelse følger senere i kveld!
__________________
Next up:
Mye moro!
-
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2011, 16:32   #3
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,915
Default Re: OSL-FRA-IAH-PHX-PAE-SEA-FRA-OSL - Star Mega DO II!

Denne trip-rapporten ser ut til å blir bra! Gleder meg til fortsettelsen!
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2011, 20:50   #4
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,282
Default Re: OSL-FRA-IAH-PHX-PAE-SEA-FRA-OSL - Star Mega DO II!

Gleder meg også......
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2011, 09:41   #5
litt-amatør
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,363
Default Re: OSL-FRA-IAH-PHX-PAE-SEA-FRA-OSL - Star Mega DO II!

Kjempebra rapport. Ser frem til neste steg.
__________________
Neste flyvning:
24.01.23: OSL-LPA (DY 1816)
01.02.23: LPA-OSL (FS 1283)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2011, 11:21   #6
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,248
Default Re: OSL-FRA-IAH-PHX-PAE-SEA-FRA-OSL - Star Mega DO II!

Keep it coming!
Thomas
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2011, 15:53   #7
LNv22
ScanFlyer Gold
 
LNv22's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
Default Re: OSL-FRA-IAH-PHX-PAE-SEA-FRA-OSL - Star Mega DO II!

DEL II



Da jeg ved LHs besøk i Oslo fikk studere den samme maskinen ("Munich") innendørs, inkl. omvisning i cockpit med Lufthansas "chief pilot", var jeg ivrig etter å ta og føle på maskinen fra utsiden også. Dette var det tydelige restriksjoner på ved besøket på OSL, men her på Lufthansas hjemmebane var det frie tøyler!

Det første jeg gjorde var å alliere meg med en av Lufthansa Techniks ingeniører, som ga meg en mer eller mindre privat gjennomgang av A380 sitt understell, herunder oppheng, dempere, hjul og bremser.

Nesehjul


Nesehjul og demper


Detalj


Double bogie


Hjulbrønn for double bogie i vinge


Triple bogie




A380 er flat under


Undertegnede vs maskin


Oversiktsbilde main gear


Zoom main gear


Etter dette var det en nærmere titt på motorene som er av typen RR Trent 900

Nr. 3


Nr. 3


Undertegnede, RR Trent 900 og mulig FOD


Detalj, fan spinning


Farvel for denne gang "Munich" D-AIMB


Mer om noen minutter
__________________
Next up:
Mye moro!
-
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2011, 16:06   #8
LNv22
ScanFlyer Gold
 
LNv22's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
Default Re: OSL-FRA-IAH-PHX-PAE-SEA-FRA-OSL - Star Mega DO II!

Workshops, middag og overraskelser

Etter vårt besøk hos Lufthansa Technik var det tilbake i bussene som satte kursen mot Lufthansas hovedkvarter på FRA.

Her ble vi videre inndelt i grupper som gjennomgikk en rekke workshops mht. forbedring av Lufthansas in flight entertainment. Det ble servert rikelig med snitter, drikke og snacks. Det hele tok vel i underkant av to timer og var egentlig ganske artig. Det var utrolig hvilke ideer og forslag folk har til fremtidens IFE, og det virket som om Lufthansa tar arbeidet med å kartlegge dette nokså seriøst.

Oppsummert uttrykte Lufthansa at mange ønsker et IFE system hvor brukeren har en egen profil som kan lastes opp til brukerens sete ved boarding. Profilen inneholder det brukeren har spesifisert selv, som for eks. galleri av filmer og underholdning, musikk osv. Det er videre essensielt at systemet har internettoppkobling og at brukeren har tilgang til sine egne streaming tjenester som Spotify osv. og ikke er bundet av selskapets (begrensede) innholdsdatabaser. Mot toppen av listen var også banale og enkle ting som stabilitet og at systemene må være responsive.

Workshopen ble avsluttet og gruppene ble gjenforent. En spasertur gjennom kontorene og vi ankom stedet kvelden skulle tilbringes for middag, god drikke og hygge.

Det er imponerende lokaler Lufthansa har på FRA



Jeg kan ikke si annet enn at det var en svært hyggelig mottakelse med oppvartning over all forventning.

Aperitif


Fantastisk massasje



Vi ble også tatt godt i mot av de øvrige selskapene som deltok. De inviterte til hyggelige diskusjoner og hadde med seg mer eller mindre lokale spesialiteter, for det meste bestående av alkoholholdige varer i rikelige kvanta.

Austrian


Swiss


Brussels Airlines


Utenom vin, champagne og øl, var det innsalg av sjokolade, konfekt og spekemat


Og mer pushing av rose…


Mmm.. smake smake


Naturligvis hadde alle selskapene med seg rikelig med goodie bags, her representert ved BMI



Someone tilsluttet seg også middagen etter hans litt sene ankomst til FRA. Kan ikke si annet enn at vi hadde en super kveld!


Ledelsen i LH sier noen velvalgte ord før maten


Rutesjefen i Star Alliance (som jeg satt på bord med) følger opp


Miles-guruen selv, Randy Peterson, er en livlig kar å ha rundt bordet


Det sto ikke på oppvartningen..



Etter maten var det duket for å avsløre kveldens store overraskelse. Vi ble, noen mer bedugget enn andre, sluset inn i busser som så kjørte oss til LH First Class Terminal!

LH First Class Terminal FRA


Her var det bare å bestille og prøve det man måtte ønske ut i de små timer….

Oppsummert ga Lufthansa oss en super opplevelse og en innholdsrik dag. Vel gjennomført!
Jeg må si at jeg ikke helt husker når jeg kom meg i seng, men det var nok ikke alt for sent etter som jeg så frem til FRAIAH med LH i C dagen etterpå.

Stay tuned for:

LH440 FRA - IAH 744 C klasse
__________________
Next up:
Mye moro!
-
Star Alliance Gold / One World Sapphire

Last edited by LNv22; 03-07-2011 at 12:56.
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2011, 16:42   #9
HS-TLD
ScanFlyer Silver
 
HS-TLD's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Location: Røyken, Buskerud
Posts: 670
Default Re: OSL-FRA-IAH-PHX-PAE-SEA-FRA-OSL - Star Mega DO II!

Aahhh...helt sjef med detaljbilder, takk skal du ha ! (så langt...) Så ut som et meget bra opplegg fra Lufthansa dette!
__________________


Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2011, 19:10   #10
FlyboyKarsten
ScanFlyer Gold
 
FlyboyKarsten's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Madla
Posts: 1,148
Default Re: OSL-FRA-IAH-PHX-PAE-SEA-FRA-OSL - Star Mega DO II!

Veldig bra og pene bilde . Veldig bra dokumentert også fortsett slik
FlyboyKarsten is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2011, 04:41   #11
netRud
Traveler Student
 
netRud's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Location: Molde
Posts: 105
Thumbs up Re: OSL-FRA-IAH-PHX-PAE-SEA-FRA-OSL - Star Mega DO II!

Blir dette arrangert vært år? kunne gjerne å tenkt meg på en sånn tur
netRud is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2011, 05:17   #12
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,754
Default Re: OSL-FRA-IAH-PHX-PAE-SEA-FRA-OSL - Star Mega DO II!

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=88757

Her er linken til årets DO! Og som Tommy har nevnt er det ikke mange plassene igjen.
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2011, 12:28   #13
Ståle
Amatør
 
Ståle's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
Default Re: OSL-FRA-IAH-PHX-PAE-SEA-FRA-OSL - Star Mega DO II!

Meget spennende, takker så mye!
__________________
Reis og lev !

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2011, 22:14   #14
LNv22
ScanFlyer Gold
 
LNv22's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
Lufthansa Re: OSL-FRA-IAH-PHX-PAE-SEA-FRA-OSL + SMDII + Roadtrip Washington og omegn

DEL III


Vi (Someone og jeg) hadde beregnet god tid dagen etter og var i terminalen omtrent to og en halv time før avgang. Vi valgte hver vår business skranke for innsjekk og Someone fikk sendt bagasjen sin og mottatt boardingkort på noen minutter.

For min del så sjekk-in agenten bak skranken mer og mer forundret ut etter hvert som minuttene gikk. Bookingen min var der, med navn, flight, setereservasjon og det hele, men hadde ikke blitt "billettert".

Skyter inn litt informasjon om bestilling av billettene:
Billettene til SMDO II sine transatlantiske flighter hadde blitt bestilt via SMDO sine hjemmesider, hvor man i registreringsskjemaet anga hvilke LH fligher man trengte og i hvilke klasser. Et par uker senere, etter man også hadde formidlet kredittkortinformasjon, mottok man e-ticket pr. e-post og alt skulle være klart for avreise. Jeg så imidlertid de to siste ukene før avreise at ingenting hadde blitt belastet mitt kredittkort, og kontaktet derfor SMDO og Lufthansa. Da det fortsatt var slik to dager før avreise kontaktet jeg de samme personene igjen og fikk da på nytt en bekreftelse fra Lufthansa at alt var i orden med bookingen og at de ønsket meg en god reise. Jeg var skeptisk til situasjonen, og skrev derfor ut e-post korrespondansen og tok denne med til flyplassen.

Sjekk-in agenten beklagde situasjonen og måtte meddele at jeg ikke kunne bli med LH440 den dagen med den billetten. Jeg ble videre henvist til å kontakte Lufthansa sitt billettkontor. Situasjonen tatt i betraktning, gikk jeg sporen streks i rett linje til Lufthansa First Class billettkontor for å få orden i sakene. Uaktuelt å stå i kø eller lignende når de har rotet det til slik. Someone slo seg ned i en sofasalong inne på First Class kontoret og utsatte loungebesøket og champagnen til fordel for et glass vann.

Jeg forklarte så situasjonen for agenten og fremla de tidligere dagenes e-post korrespondanse. Jeg sto videre klar med det tidligere publiserte kredittkortet og var klar til å betale den avtalte Z-fare prisen og bli ferdig med saken. Det viste seg at det ikke skulle være så enkelt.

Lufthansa kontoret som hadde avtalt prisene med Star Mega DO var et kontor i USA (New York hvis jeg ikke husker feil). Da det var nattestid der var det ikke mulig å få tak i noen, og ut i fra det "bildet" de hadde på skjermen i FRA var det ikke mulig å selge billettene til den avtalte Z-fare her. Jeg uttrykte noe misnøye med situasjonen og fortalte videre at jeg synes det var underlig at dette ikke kunne løses fra FRA som er hovedbasen til selskapet. Etter ytterligere forsøk fra agentens side om å "tvinge" bookingen igjennom og belaste mitt kort, måtte han dessverre gi opp.

Mitt eneste alternativ for å bli med LH440 i dag, og opprettholde den tidligere bookingen av returen til Europa, var i flg. agenten å kjøpe en full fare business billett (C-klasse) for den "nette" sum av ca kr 45.000 (FRAIAH, SEAFRA).

Bookingen for SMDO II var tross alt ikke gjort av meg selv, og jeg hadde ved flere anledninger kontaktet arrangørene bak SMDO II og Lufthansa, så jeg følte at dette virkelig ikke var et forhold jeg kunne klandres for. Jeg ringte derfor en av hodene bak SMDO II og forklarte situasjonen. Vedkommende kom raskt til stedet og forsøkte å løse situasjonen med personalet bak disken, dessverre uten hell.

Resultatet ble, at vedkommende la ut 45.000 for full fare billetten i C klasse, hvorpå dette senere skulle bli refundert ham, og mitt kort belastes det opprinnelige avtalte beløpet. Godt håndtert, men etter min mening skulle det også bare mangle.

Da sto man der, klar til innsjekk, omtrent halvannen time forsinket. Godt vi hadde beregnet god tid! Og stor takk til Someone som også ventet sammen med meg i LH First Class billett kontoret. Ingen champagne, likevel et par glass vann fra kildevanndispenseren.

Vi spaserte igjennom security, så bortover i A piren for så å ta en av to BITTE SMÅ heiser opp i en proppfull "Tower Lounge".

Noe burde gjøres med inn- og utslusingen av folk her, lang kø for å komme både opp og ned til sider. Helt OK utvalg av mat og drikke, men utsikten var det ikke noe å si på med direkte og klar utsikt til maskinen som skulle ta oss over til IAH som LH440 denne dagen (iPhone bilde):



Dette var D-ABVH. Maskinen er malt i Boeing - Lufthansa livery som feirer 50års samarbeid. Denne 747-400 maskinen ble levert i april 1991 er nå over 20 år gammel.

Straks vi hadde fått tatt oss en liten matbit og drikke var det dags å gå om bord i D-ABVH.


LH440
Boeing 747-400
3. november 2010
Sete 25A


Vel om bord og plantet ned i sete 25A kunne man konstatere at benplassen var god og at knyttnevetesten var godkjent (siste iPhone bilde).


Vi gikk begge for et glass champagne og det var bare å starte skålingen

Etter at glassene var samlet sammen satte vi kursen mot rullebanen.

En stor, tung og hengende vinge. I like!


Air Canada, her representert med en 777-300


United Airlines 777-200 gjøres klar for ny tjeneste


Vel borte ved holding, bevitnet vi Lufthansa A340-300 lande og en Delta 767-(200?) ta av


Delta klar for avgang


Etter lineup på banen ble slusene åpnet og vi rullet i nærmere 60 sekunder før vingene sakte bøyde seg oppover og til slutt løftet den tunge "dronningen" opp i luften

__________________
Next up:
Mye moro!
-
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2011, 22:17   #15
LNv22
ScanFlyer Gold
 
LNv22's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
Lufthansa Re: OSL-FRA-IAH-PHX-PAE-SEA-FRA-OSL + SMDII + Roadtrip Washington og omegn

Betjeningen kom rundt med menyer og hvite duker. Mer champagne ble bestilt.

Forretten besto av følgende valgmuligheter:

-Marinated King Prawns on mixed Melon Salad

-Veal Roulade with Mushrooms, dried Fruit, Bulgur Salad, Orange and Carrot Sauce

-Mixed Lettuce with Herb Mushrooms, Olives and Bell Pepper with Spanish Dressing

Vi gikk begge for kalverulladen. Den var helt OK. Rødvin ble valgt til drikke.



Forretten ble fjernet, fortsatt litt rødvin igjen etter to runder.


Vi venter spent på neste rett og nyter utsikten



Og enkelte studerer menyen en gang til


Hovedretten måtte velges ut i fra disse tre alternativene:

-Red Mullet Filet on Paella with Mussels

-Garganelli with Tomato Sauce, Cheese and Olives

-Roast Goose with Red Cabbage, Potato Dumplings and Herb Crumb Butter

Jeg har dårlig erfaring med red mullet, så den utgikk. Valgte derfor pasta. Denne var faktisk ganske god.




Noe surr med vinene de hadde om bord i forhold til hva som var listet i menyene, men godt var det og flere ble testet ut.


Til dessert ble det ost og portvin.






Deretter kaffe, likør og cognac.






Det var knallstemning om bord og det ble et par enkle drinker..



Senere ut i flighten var det duket for kake




Vi gikk begge for en Warsteiner ved siden


Etter kaken, et par glass og hyggelig prat, tok vi turen opp i First Class og sa hei til øvrige SMDO II deltakere.
__________________
Next up:
Mye moro!
-
Star Alliance Gold / One World Sapphire

Last edited by LNv22; 10-08-2011 at 22:37.
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2011, 22:18   #16
LNv22
ScanFlyer Gold
 
LNv22's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
Default Re: OSL-FRA-IAH-PHX-PAE-SEA-FRA-OSL + SMDII + Roadtrip Washington og omegn

Tilbake i setet!


Nå var det duket for ny servering, og jeg valgte "Linguini with spinach and tomato sauce". Faktisk veldig bra!




Rester, glass, duker osv ble samlet inn og maskinen klargjort for landing i Houston.

Snart nede på IAH


Fin landing, og vi takset inn til terminalen i tungt regnvær.

Mitt sete det siste halve døgnet:


Oppsummert var dette utrolig hyggelig flytur. En jeg virkelig kommer til å huske lenge.

Crewet utøvde gjennomgående veldig bra service, men maten var imidlertid ikke like bra som min forrige C klasse tur med Thai tidligere på året. Hjemturen med LH, SEAFRA, viste seg imidlertid fra en god side hva angår mat. mer om det senere!

En del kø i immigration, men det gikk ikke alt for langt tid før vi var igjennom. Herlig å være tilbake i USA.



Deretter ventet shuttlebusser til Sheraton IAH, hvor de neste nettene skulle tilbringes.

Her slo vi oss ned i hotellbaren og fikk oss et par kalde.


Senere på kvelden valgte en større gjeng å ta turen ut på en lokal Grill med navn Mo's BBQ.


Inne hos Mo ble det bestilt kjøtt og bakte poteter… Jeg lar bildene tale for seg selv.


"Noen" var imponert over tørkerullholderen..








Vi hadde nå gjennomført en laaaang dag og jeg begynte å henge godt med hodet. Taxi ble bestilt og jeg så frem til å komme til hotellet for å slenge meg i sengen.

"Noen" lente seg heller til en takstøtte utenfor Mo's


Dag I i Houston var over og jeg har hatt en super tur så langt!

Imorgen ventet et besøk hos Continental på IAH.


-----


Jeg håper dette har vært underholdende eller interessant lesing.
Kommentarer mottas med takk.

Mer kommer! (Besøk hos Continental, SMDO II charter IAH-PHX-PAE, opphold i Seattle, roadtrip Washington og British Columbia, SEA-FRA i C + + )
__________________
Next up:
Mye moro!
-
Star Alliance Gold / One World Sapphire

Last edited by LNv22; 10-08-2011 at 22:44. Reason: Fjernet enkelte feil
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2011, 00:59   #17
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: OSL-FRA-IAH-PHX-PAE-SEA-FRA-OSL + SMDII + Roadtrip Washington og omegn

Venter på resten , dette var godt lesestoff og bra dokumentert med bilde bruk
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2011, 18:00   #18
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: OSL-FRA-IAH-PHX-PAE-SEA-FRA-OSL + SMDII + Roadtrip Washington og omegn

Vanvittig herlig dejavu!! Takker for titten, gleder meg til resten
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2011, 15:11   #19
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: OSL-FRA-IAH-PHX-PAE-SEA-FRA-OSL + SMDII + Roadtrip Washington og omegn

Meget bra så langt, venter i spenning på resten
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2011, 19:24   #20
HS-TLD
ScanFlyer Silver
 
HS-TLD's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Location: Røyken, Buskerud
Posts: 670
Default Re: OSL-FRA-IAH-PHX-PAE-SEA-FRA-OSL + SMDII + Roadtrip Washington og omegn

Utrolig bra fortsettelse LNv22 - takk skal du ha...koser meg her jeg sitter og leser! Det har vært veldig underholdende òg interessant lesning........Objektivet (objektivene?) ditt tegner meget skarpt og bra, kan man spørre om hva slags fotoutstyr som er brukt?
__________________


Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
The Western USA roadtrip 2014 PHX-LAS-SFO - Tips sökes Savipix Reiseforum 14 11-01-2014 11:52
Går det direktefly fra OSL til Washington DC? Norge Rundt På 14 Dager Småprat 3 31-10-2012 10:15
OSL-FRA-SEA Business trip hstad TripReports 10 09-06-2012 18:05
OSL/GOT-FRA-SEA-FRA-BGO Chriscross TripReports 10 07-12-2011 17:03
OSL-FRA-SFO-LAS-JFK-FRA-OSL – Guttetur til Vegas og New York. Utpaatur TripReports 22 26-05-2011 23:23


All times are GMT +2. The time now is 00:39.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.