Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 19-03-2023, 03:39   #1
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,289
Default God søndag fra tropene

God morgen fra Chiang Mai. Har nå snart vært her en uke. Betydelig flere turister her enn på samme tid i fjor. Både «faranger» og ikke minst så er kineserne tilbake for fullt. Bra for det lokale næringslivet, mange nye steder har dukket opp eller blitt gjenåpnet det siste året. Temperaturen her er behagelig og luftkvaliteten er heller ikke så ille. Har kommet noen regnskurer på kvelden som både sørger for bedre luft og behagelige temperaturer. Ingen store prosjekter på hytta i år, en seng som skiftes ut og så har man gått til anskaffelse av gressklipper.

I dag går turen «ut i skogen og opp på fjellet» for å besøke svigers et par dager. Ellers har vi som daglig rutine og oppsøke en ny kaffebar hver dag, gjerne en med lokalprodusert kaffe. Det er mye å velge mellom, her et par bilder fra en utendørsvariantene.





Ha en strålende søndag, helst med god kaffe
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2023, 06:01   #2
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,591
Default Re: God søndag fra tropene

God morgen fra Røros. Etter gårsdagens 5 kultur/konsertopplevelser er det greit med en fridag. At KrF-VALGERD skulle gå rundt å spørre om jeg ville ha påfyll av Chablis var en tanke jeg for noen år siden ville sagt var «beyond ko-ko» - men nå har det skjedd to dager på rad. Da er det kanskje håp for oss alle. Vlsignet søndag ønskes!
EB is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2023, 06:29   #3
FQTV
EBG
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,259
Default Re: God søndag fra tropene

Morn fra havet.

Enda en slapp nattevakt som går mot slutten.
Bare å komme seg i køyen og sove litt mens man drømmer om "frokosten" som er seafood buffe.

Ja ja, 3 nattevakter igjen før hjemreise.


FQTV
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2023, 06:45   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,852
Default Re: God søndag fra tropene

God morgen fra Tjøme. Grått og tåkete ute. Første plan for dagen er hockeycup for eldstemann, før minstemann og jeg sniker oss tidlig unna for våte tog, buss for tog og buss m, for å rekke en bursdag i Bærum. Ha en fin dag
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2023, 09:12   #5
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,229
Default Re: God søndag fra tropene

God morgen fra Riksen.

ERCP som skulle vært gjort i går blir etter all sannsynlighet tatt til uken. Skulle det blitt gjortbi helgen måtte jeg legges i narkose og det ville legene helst unngå. Hvis prøvene er dårligere enn i går blir det gjort i dag eller blir det til uken med sedasjon. Om det ikke blir ERCP isdag så blir det løslatelse ser det ut til.
__________________
Upcoming flights: Juni OSL- MXP-CPH-OSL (SK), juli OSL-DUB-OSL (SK), juli OSL-BCN-OSL (SK)
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2023, 11:17   #6
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,975
Default Re: God søndag fra tropene

G’morgen fra semitropene …. Nok en morgen med kuldegrader. Langtidsvarslet spår en kald natt til, før pilen vendes oppover. Good riddance.

Nå skal fe (bikkjene) og folk (meg) frokosteres før det blir å vente på at det lysner så jeg kan ta dagens topptur. Håper å rekke helt opp i dag før arbeidsdagen starter.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2023, 11:44   #7
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,181
Default Re: God søndag fra tropene

Quote:
Originally Posted by EB View Post
At KrF-VALGERD skulle gå rundt å spørre om jeg ville ha påfyll av Chablis var en tanke jeg for noen år siden ville sagt var «beyond ko-ko» - men nå har det skjedd to dager på rad. Da er det kanskje håp for oss alle. Vlsignet søndag ønskes!
EB og Valgerd som Chablis-homies. Da står ikke væla til Påske. Eller muligens er det nettopp det den gjør?

God morgen fra Lillestrøm. Her drar vi straks opp til OSL for kosetur til London. En såkalt langhelg, siden vi tross alt skal hjem på mandag og ikke søndag. I kveld skal vi til og med spise på en av de beste (minst topp 3) restaurantene vi har vært på. Så det blir bra

Ha en ekstra best søndag dere også.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2023, 11:52   #8
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,943
Default Re: God søndag fra tropene

Halloween fra en parkbenk på Kolsås. Siden huset skal forhåpentligvis bli fylt opp av fremmede med (feit?) bankkonto så har jeg flyktet med junior så han kan sove. Venter en natt på Thon Oslofjord også så man enkelt holder huset visningsklart til i morgen også
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2023, 11:55   #9
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,172
Default Re: God søndag fra tropene

God morgen fra et tåkete Knaus. Langfrokosten er akkurat ferdig og man sitter foran peisen og (ubegrunnet) furter over en herpet stortå fra badeparken i går. Dragen mener det er brist og null sympati for det. Eneste tiltak er at det blir 17 flyet i steden for 22 flyet i kveld for å få seg en god dose søvn.

Savner gjengen og Knausen allerede.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2023, 12:21   #10
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: God søndag fra tropene

Søndag i Fort Lauderdale også. Tar en langhelg her for å spise og drikke godt med gamle venner, samt å pakke ting og tang før vi legger ut leiligheten til salgs.
Savner denne byen pga en flott mat butikk som heter Whole Foods samt flyplassen med direkte ruter til Norge.
Savner dog ikke trafikken. (Kø kjøring på en lørdags ettermiddag på I-95)
Skal bli godt å komme tilbake til Palm Coast selv om det er mindre mat utvalg og kjøligere i været.
Her er en video snutt fra Palm Coast og fra marinaen der vi bygger hus.
(Reklame flim)
https://youtu.be/FlEPnfMc4HU
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2023, 12:44   #11
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,362
Default Re: God søndag fra tropene

God formiddag fra en overskyet Vikersundbakke. Da er jentenes aller første hoppkonkurranse gjennomført, med masse glede både blant publikum og hoppere. Dette var skikkelig gøy og også litt emosjonelt. Vi føler virkelig at vi har vært med på å skrive idrettshistorie. Aldri har jeg opplevd at hopperne bruker så lang tid, både med media og med hverandre, etter et renn. Skikkelig gøy.
Jeg sa til far-Egner-Granerud at det hadde vært jordskjelv i Asker. Først så han skrekkslagen ut, så sa jeg at det var Torbjørn Yggeseth som roterte i graven, da smilte han og sa at han håpet Toni Innauer satt nedi innsbruch og tok seg en stor muggen gammel bolle.

Nå venter vi på at gutta skal komme opp fra Drammen, så blir det hopprenn og Raw Air avslutning for dem. Vi er nok hjemme ved 21 tiden og da er det nok rett i seng for midt vedkommende.
Ha en fortsatt strålende dag alle sammen.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2023, 14:32   #12
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,975
Default Re: God søndag fra tropene

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Savner denne byen pga en flott mat butikk som heter Whole Foods samt flyplassen med direkte ruter til Norge.
Savner dog ikke trafikken. (Kø kjøring på en lørdags ettermiddag på I-95)
Skal bli godt å komme tilbake til Palm Coast selv om det er mindre mat utvalg og kjøligere i været.
'Whole Paycheck' er overvurdert. Publix holder lenge. Noe dyrere enn Walmart og Aldi, men veldig bra deli og godt utvalg ellers. De har en hyllemeter med europeiske varer også.

Da ble det 7800 skritt og 28 etasjer før jobb iflg skritteller'n .. Fint oppå den lokale 'knausen' men vinden må ha kommet fra Minnesota ... Jaggu blåste det surt oppå der ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2023, 15:27   #13
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: God søndag fra tropene

Quote:
Whole Paycheck' er overvurdert. Publix holder lenge. Noe dyrere enn Walmart og Aldi, men veldig bra deli og godt utvalg ellers. De har en hyllemeter med europeiske varer også.
Da er du ikke bortskjemt Mr. MOW: Vi hadde Whole Foods i nabolaget flere år og ble godt vant til ferskpresset appelsinsaft, som du lager selv og tapper på flaske. Samt mye god sjømat som fersk kveite, hummer og snadder. Nybakt brød og ferske croissants, etc, etc.
Publix har lite eller ingenting av dette, men kanskje et bedre utgave i nærheten der du bor?
Husmannskost i Palm Coast, men fersk fisk får man.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2023, 16:00   #14
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,975
Default Re: God søndag fra tropene

God utvalg av sjømat både hos Publix og 'slakteren' over gata, som får truck fra Savannah to-tre ganger i uka. Og gjør man seg til venn med damene i bakerdisken, får man bakevarer rett ut av ovnen.
Nei, det er ikke Whole Foods, men synes ikke prisforskjellen er verdt det.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2023, 19:15   #15
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: God søndag fra tropene

Quote:
Og gjør man seg til venn med damene i bakerdisken, får man bakevarer rett ut av ovnen.
Joda, dem baker fersk brød på vår lokale Publix i Palm Coast også, men det er
nød-brød: Alt er mykt som skumgummi, finnes ikke skorpe, tyggemotstand eller
smak, kan bare svelge det rett ned som billig vomfyll
I større byer i USA har man Tyske, Franske og Italienske bakerier, der får mann godt brød, men ikke på noe Publix jeg har besøkt, kanskje er det bedre der du bor..?
Må legge ned pennen nå, skal en tur på Whole Foods og kjøpe noe mat for kvelden..
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2023, 19:20   #16
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,975
Default Re: God søndag fra tropene

De har en type helkornbrød som er helt ålreit, med skikkelig skorpe. Da kan jeg skjære meg en skikkelig blings. Men ja, brødvarer er generelt et sorgens kapittel her borte,
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2023, 19:59   #17
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,229
Default Re: God søndag fra tropene

Da ble det endringer her inne i dag. Legene fant plutselig ut at de likevel ville gjøre en ERCP i dag. Det ble gjort i full narkose men jeg begynner å komme til hektene igjen nå. Jeg må være til i morgen, men jeg håper jeg får dra hjem da.

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Joda, dem baker fersk brød på vår lokale Publix i Palm Coast også, men det er
nød-brød: Alt er mykt som skumgummi, finnes ikke skorpe, tyggemotstand eller
smak, kan bare svelge det rett ned som billig vomfyll
I større byer i USA har man Tyske, Franske og Italienske bakerier, der får mann godt brød, men ikke på noe Publix jeg har besøkt, kanskje er det bedre der du bor..?
Må legge ned pennen nå, skal en tur på Whole Foods og kjøpe noe mat for kvelden..
Løsningen på dette er da enkel LN-RTP. Det er da bare å bake brød selv så får du det akkurat som du vil. 😊
__________________
Upcoming flights: Juni OSL- MXP-CPH-OSL (SK), juli OSL-DUB-OSL (SK), juli OSL-BCN-OSL (SK)
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2023, 20:15   #18
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: God søndag fra tropene

Ble sulten av å skrive om godt brød, måtte på WF, løpe og kjøpe må vite..

Må også ha en duggfrisk Stella mens man venter til kveldsmat med fersk brød og nymalt peanutsmør.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	B9CA3857-53A9-4311-A72F-854A3B048F04.jpeg
Views:	138
Size:	412.0 KB
ID:	53048  
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2023, 20:19   #19
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: God søndag fra tropene

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
Da ble det endringer her inne i dag. Legene fant plutselig ut at de likevel ville gjøre en ERCP i dag. Det ble gjort i full narkose men jeg begynner å komme til hektene igjen nå. Jeg må være til i morgen, men jeg håper jeg får dra hjem da.



Løsningen på dette er da enkel LN-RTP. Det er da bare å bake brød selv så får du det akkurat som du vil. 😊
Joda, har bakt mye brød her i USA, men foretrekker å kjøpe fra baker hvis det er mulig.
Det blir ikke helt den store susen av hjemmelaget brød, forskjellig mel man får her.
Har kjøpt frossen deig fra Tyske delier og stekt det i ovn, det blir bra.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2023, 20:26   #20
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: God søndag fra tropene

Får prøve flaske bildet igjen, skjønt den ble tom plutselig, bra det er mere i kjøle skapet..

Er dette populært i Norge?
(Skjønt Norsk øl er så bra at man slipper vel å importere...)
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	EE2BA24E-4E47-4E1B-A6CB-085D6B255784.jpeg
Views:	138
Size:	224.4 KB
ID:	53050  
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
God søndag fra tropene TriStar Flyforum 33 04-04-2022 18:45
God søndag fra flybussen fra #mito robertaas Flyforum 15 31-03-2019 22:55
God søndag fra Hvalstad Someone Flyforum 2 06-01-2019 14:47
God søndag fra Oslo EB Flyforum 27 12-09-2016 10:07
God søndag frå tropene! zico77 Flyforum 18 27-05-2012 22:44


All times are GMT +2. The time now is 03:46.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.