Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-05-2019, 11:00   #141
KennyBanja
Newcomer
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 14
Default Re: Transfer i Frankfurt (samletråd)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Det var jo litt trist da.. Hele "glammen" forsvinner jo.. Komforten i disse 6 minuttene er jo uvesentlig.
Glammen med å kjøre Mercedes minivan?. Porschene forsvinner jo ikke.
KennyBanja is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2019, 11:22   #142
Fredrik74
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2010
Location: Mellan Stockholm och Arlanda
Posts: 621
Default Re: Transfer i Frankfurt (samletråd)

Det som ändras är att Mercedes minivan blir Volkswagen minivan.

Sannolikheten att få åka Volkswagen blir 100%. De som åkte S-klass förut får nu åka Volkswagen Cayenne och Volkswagen Panamera.
Fredrik74 is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2019, 11:22   #143
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,140
Default Re: Transfer i Frankfurt (samletråd)

Quote:
Originally Posted by KennyBanja View Post
Glammen med å kjøre Mercedes minivan?. Porschene forsvinner jo ikke.
Der serru.. Jeg leste ikke hele artikkelen. Så lenge de fremdeles har Panameraene så er jo alt greit
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2020, 01:15   #144
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Default Re: Transfer i Frankfurt (samletråd)

Frankfurt viser at det ikke er så komplisert å reise i COVID-19 tider.

https://www.youtube.com/watch?v=IFzDwsumf1M
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2020, 20:20   #145
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Default Re: Transfer i Frankfurt (samletråd)

FCT og First Lounges er stengt, men VIP Services er åpne for alle i T1.

https://vip.frankfurt-airport.com/en/

Service Catalog and Price List, link

https://www.lufthansa.com/xx/en/lounges

https://www.frankfurt-airport.com/en...t-airport.html
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2022, 21:05   #146
88charlie
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 150
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Skal til YVR via FRA en søndag i slutten av oktober, men ser litt svart på å fly 05:55 fra OSL. Siden jeg uansett måtte ha flydd fra AES til OSL dagen før, og siste avgang der er tidlig på ettermiddagen, så kan jeg like godt fortsette på 16:20 fra OSL til FRA.

Spørsmålet er hvilket hotel på FRA som egner seg best og hvor mye tid jeg bør sette av til innsjekk? YVR har avgang fra Terminal M 10:15.
88charlie is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2023, 21:53   #147
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,140
Default Re: Transfer i Frankfurt (samletråd)

Jeg har fått en transfer på FRA Oslo videre til US på 45 minutter (Lufthansa begge flighter) er ikke det alt for kort tid med 3 kilometer løping og US Security?
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2023, 21:56   #148
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,637
Default Re: Transfer i Frankfurt (samletråd)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Jeg har fått en transfer på FRA Oslo videre til US på 45 minutter (Lufthansa begge flighter) er ikke det alt for kort tid med 3 kilometer løping og US Security?

Det er ikke helt usannsynlig at det går i dass jo.
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 02-03-2023, 22:07   #149
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,920
Default Re: Transfer i Frankfurt (samletråd)

Det er snaut, men security er det ikke. Kun passjekk. Men de vet du kommer ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2023, 22:36   #150
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Transfer i Frankfurt (samletråd)

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Det er snaut, men security er det ikke. Kun passjekk. Men de vet du kommer ..
I Desember ble alle sluset ut, saa det ble ny Security (dette var rett etter de 28 hoeyre ekstremistene ble arrestert, saa det kan ha vaert midlertidig). Men selv da var jeg paa plass i kantinen 20 minutter landing(ankom B avreise A(Z)).

Det er ogsaa en fordel med CnausenClass som faar egen Passkontroll.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2023, 10:48   #151
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,684
Default Re: Transfer i Frankfurt (samletråd)

Og blir det bussgate så har vel Lufthansa en egen buss som plukker en opp med snaue connections.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2023, 23:25   #152
Egenes
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2009
Location: I nærheten av Stavanger
Posts: 1,750
Default Re: Transfer i Frankfurt (samletråd)

Ikke nødvendigvis. En kompis gikk av innkommende fly, mens flyet han skulle videre med stod på nabostanden. Innen sightseeingbussen hadde kommet frem til terminalen var gaten stengt.
Selvfølgelig mulig at LH mente at det forsatt var for tight, men han fant ut at BP på flyet til SVG forsatt ga han adgang til lounge selv etter flyet hadde gått, så han var forholdvis fornøyd med gin-utvalget i A26.
Egenes is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2023, 17:45   #153
SBT
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 774
Default Re: Transfer i Frankfurt (samletråd)

Ankom FRA med SAS på remote, ble opplyst at de som skulle til Philadelphia ( med LH) ville bli møtt ved flytrappen, der ble vi to hentet av en LH bil og kjørt til passkontroll, og fulgt fram til gaten, dette ble jeg imponert over, vi hadde jo litt tanker omkring om vi skulle rekke forbindelsen. Fløy i økonomi klasse.
SBT is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2023, 09:31   #154
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,140
Lufthansa Re: Transfer i Frankfurt (samletråd)

Litt ustø på Frankfurt for tiden.. Tidligere nevnte 45 minutter er nå da blitt til en First class flight.

- Noen som vet da om man blir automatisk hentet med bil når det er så kort connection?

- Er det da like greit å småløpe til First Class Terminalen for å ta US checken der og bli kjørt til flyet? For hele turen gjennom flyplassen samt denne US checken tar jo temmelig lang tid..

På forhånd takk.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2023, 20:54   #155
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,684
Default Re: Transfer i Frankfurt (samletråd)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Litt ustø på Frankfurt for tiden.. Tidligere nevnte 45 minutter er nå da blitt til en First class flight.



- Noen som vet da om man blir automatisk hentet med bil når det er så kort connection?



- Er det da like greit å småløpe til First Class Terminalen for å ta US checken der og bli kjørt til flyet? For hele turen gjennom flyplassen samt denne US checken tar jo temmelig lang tid..



På forhånd takk.
Jeg ville ikke tatt sjansen på å løpe ut til first class terminalen gjennom alle Mehmetene i taxikøen med den tiden.Henting med bil ved first class gjelder vel kun ved bussgate sånn normalt sett. Og sjansen for at flyet fra Osl parkerer remote er meget vel tilstede ved FRA. Lufthansa er uansett klar over din tighte connection, men du har uansett 0 å gå på ved delays.

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2023, 21:15   #156
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,638
Default Re: Transfer i Frankfurt (samletråd)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Litt ustø på Frankfurt for tiden.. Tidligere nevnte 45 minutter er nå da blitt til en First class flight.

- Noen som vet da om man blir automatisk hentet med bil når det er så kort connection?

- Er det da like greit å småløpe til First Class Terminalen for å ta US checken der og bli kjørt til flyet? For hele turen gjennom flyplassen samt denne US checken tar jo temmelig lang tid..

På forhånd takk.
Mener å huske alltid å ha fått «ekstraservice» for å rekke connection med LH når flyet er i rute, også i eco. Er du i F er jeg overbevist om at de vet hvordan de skal få deg med så lenge flyet ditt er i rute. Ville ikke rotet meg utenfor sikkerhetskontrollen jeg heller. Flyvertene pleier jo også ha stålkontroll på at du reiser videre i F og ikke C.

Er det Mia du skal til?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2023, 23:26   #157
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,140
Default Re: Transfer i Frankfurt (samletråd)

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Mener å huske alltid å ha fått «ekstraservice» for å rekke connection med LH når flyet er i rute, også i eco. Er du i F er jeg overbevist om at de vet hvordan de skal få deg med så lenge flyet ditt er i rute. Ville ikke rotet meg utenfor sikkerhetskontrollen jeg heller. Flyvertene pleier jo også ha stålkontroll på at du reiser videre i F og ikke C.

Er det Mia du skal til?
Takker. Jeg bare tenkte denne passkontrollen på FCT gjorde at man faktisk gikk i pluss med tid kontra å stå i de til tider ganske lange køene før US flightene. Er det noe.poeng og gå til FCL da for passkontroll osv der?

Desverre ikke MIA, men et nytt forsøk på å se Washington DC.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2023, 12:09   #158
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,684
Default Re: Transfer i Frankfurt (samletråd)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Takker. Jeg bare tenkte denne passkontrollen på FCT gjorde at man faktisk gikk i pluss med tid kontra å stå i de til tider ganske lange køene før US flightene. Er det noe.poeng og gå til FCL da for passkontroll osv der?

Desverre ikke MIA, men et nytt forsøk på å se Washington DC.
Men jeg skjønner ikke helt - har FRA helt annet opplegg for USA flighter enn det CPH feks har? I CPH er det jo bare passkontroll ut av Schengen før man kommer til gaten og blir stilt de spørsmålene om man har pakket bagasjen selv og lignende. Siden du har first har du jo priority boarding. Passkontroll ut av Schengen er jo ganske lite stressende for EU/EØS borgere. Nå vet jeg ikke om FRA har egates eller lignende for passkontroll, men selv uten burde det jo gå ganske fort.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2023, 16:37   #159
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Transfer i Frankfurt (samletråd)

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Men jeg skjønner ikke helt - har FRA helt annet opplegg for USA flighter enn det CPH feks har? I CPH er det jo bare passkontroll ut av Schengen før man kommer til gaten og blir stilt de spørsmålene om man har pakket bagasjen selv og lignende. Siden du har first har du jo priority boarding. Passkontroll ut av Schengen er jo ganske lite stressende for EU/EØS borgere. Nå vet jeg ikke om FRA har egates eller lignende for passkontroll, men selv uten burde det jo gå ganske fort.
Det er litt anderledes i Frankfurt (Lufthansa - United) USA Avgangene gaar fra Z terminalen, som er etasjen over A Terminalen - det er vel 2-3 forskjellige Passkontroll Steder - alle har saavidt jeg husker Premium dedikerte sluser, har aldri opplevd at det tar mer en er par minutter.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2023, 16:22   #160
Larsabal
ScanFlyer Blue
 
Larsabal's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Oslo
Posts: 268
Default Re: Transfer i Frankfurt (samletråd)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
...men et nytt forsøk på å se Washington DC.
Okey, så mange tilfeldigheter ila 4 minutter er rett og slett ikke mulig.

- "er det skap nr 747 her i garderoben?"
- "året 69, da Concorde først tok av og 911 fikk forlenget akselavstand"
- "jeg skal til Washington i morgen og se Concorde"
- "Åååhh, i Seattle har de første utgave av 747."

Takk for passiaret om tallet 69 i dag. God tur til Concorden.
Larsabal is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Agurknytt - Samletråd om flyrelaterte "agurker" og samletråd for smånytt OttoL Småprat 537 21-03-2024 19:26
Enklere transfer utland-innland på OSL fra høsten 2015 - Domestic Transfer Mekum Flyforum 668 16-06-2022 14:58
Transfer Hamburg og Frankfurt Sim_henrik Reiseforum 7 08-07-2013 16:01
Hva kan jeg gjøre i Frankfurt?(5 timers transfer) Sondbjo Reiseforum 7 16-11-2011 14:32
Transfer i Frankfurt LN-FOC Reiseforum 17 17-07-2009 00:24


All times are GMT +2. The time now is 08:15.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.