Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-05-2016, 15:10   #161
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Også veldig spent på kvalifiseringskrav. Frykter kvalifisering basert på inntjening, derfor usikker på om det er lurt å kjøpe nytt årskort i år, eller heller kjøpe halvårskort.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Blir det sånn, så gidder jeg ikke bry meg om SAS lenger ( tror jeg har sagt det noen ganger før, men...) og holder meg til BA fullt ut.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
__________________

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2016, 14:06   #162
mann78
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2012
Location: Akershus
Posts: 395
Default Re: Eurobonus 3.0

Hva er korrekt omregningsfaktor for poeng vs penger? utfra hva ting koster med poeng i shopen ser det ut som ca 31kr pr poeng. Er trumf sin omregningsfaktor den rette kanskje?
mann78 is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2016, 15:23   #163
SAS_flyer
ScanFlyer Blue
 
SAS_flyer's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 368
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by mann78 View Post
Hva er korrekt omregningsfaktor for poeng vs penger? utfra hva ting koster med poeng i shopen ser det ut som ca 31kr pr poeng. Er trumf sin omregningsfaktor den rette kanskje?
Kommer helt an på hva en tar ut og hvordan. Oppgradering er feks noe av det som gir mest valuta for pengene. Også her varierer verdien, men en kommer vel opp i 2 kroner per poeng om en er heldig med lav pris på billett i utgangspunktet og oppgradering Go til Business.

PS. Grovt regnet.
SAS_flyer is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2016, 13:57   #164
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Eurobonus 3.0

Kanskje ikke helt eurobonus 3.0, men nært nok!

Kul greie, som er med å gjøre stas på de som har EBG, vel fortjent egentlig.
Ikke at jeg blir EBG i nær fremtid, men de som flyr så mye at de klarer det fortjener jaggu litt perks!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Screenshot_2016-06-02-12-53-49.jpg
Views:	1606
Size:	69.8 KB
ID:	40700  
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2016, 13:02   #165
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Eurobonus 3.0

Begynner vi igjen å få sjokkis i posten? Var "dobbelt gull" for noen år siden, og da fikk vi håndlaget konfekt til jul.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2016, 15:02   #166
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Begynner vi igjen å få sjokkis i posten? Var "dobbelt gull" for noen år siden, og da fikk vi håndlaget konfekt til jul.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dævven, det hadde jo vært helt kanon. Husker også de julesjokkisene. Før det fikk vi sånn pass- og reisemappe. Den bruker jeg fremdeles. Sammen med de gjennomsiktige amenity bag'ene
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2016, 18:31   #167
Sundet81
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 380
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by kekker View Post
Kanskje ikke helt eurobonus 3.0, men nært nok!

Kul greie, som er med å gjøre stas på de som har EBG, vel fortjent egentlig.
Ikke at jeg blir EBG i nær fremtid, men de som flyr så mye at de klarer det fortjener jaggu litt perks!
Dette er vel strengt talt bare SAS som annonserer at de skal begynne med Gold Track, altså også slippe andre *A-kunder enn kun de som flyr med SAS/WF gjennom FT på skandinaviske flyplasser. Det er jo fint. Kanskje SAS FT'en på CPH begynner å ha åpent litt lenger enn kl. 16 på lørdager, slik at SAS' egne statuskunder kan bruke FT i dette tidsrommet også.
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2016, 08:54   #168
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: Eurobonus 3.0

Håper upgradevouchers blir en realitet.

Hatt flere turer IC med SK de siste mnd uten noen som helst oppgradering, dette selv om det ofte har vært svært god plass ombord.

Er selv "double diamond" og hade kanskje håpet på noen flere perks enn realiteten er. Mest brukt siste tiden er gratis skjenk i GO. Noe må man jo gjøre... Haha

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2016, 09:44   #169
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by kimpe View Post
Er selv "double diamond"
Hvordan er dette markert? Fikk selv engang 2 gullkort (forskjellig nummer) fra Ritz Carlton.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2016, 09:52   #170
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Hvordan er dette markert? Fikk selv engang 2 gullkort (forskjellig nummer) fra Ritz Carlton.
Det er ikke markert. Graden finnes ikke. Sikkert derfor han sa "double".
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2016, 11:55   #171
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by kimpe View Post
Håper upgradevouchers blir en realitet.

Hatt flere turer IC med SK de siste mnd uten noen som helst oppgradering, dette selv om det ofte har vært svært god plass ombord.

Er selv "double diamond" og hade kanskje håpet på noen flere perks enn realiteten er. Mest brukt siste tiden er gratis skjenk i GO. Noe må man jo gjøre... Haha

Kim
Ikke kommunisert på noen av møtene til nå, den tror jeg du kan se langt etter.
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2016, 14:16   #172
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: Eurobonus 3.0

Hickock har rett!

Grunnen til at jeg sa Double var at jeg opptjente over 180000 poeng i fjor (dobbelt av det kravet er), ikke verre enn det.

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2016, 20:00   #173
sondre251
Newcomer
 
Join Date: Apr 2010
Location: Stavanger
Posts: 25
Default Re: Eurobonus 3.0

Spørsmål1: Søkte etter bonusbilletter på united.com. Tilsvarer 1mile = 1eurobonuspoeng?
Spørsmål2: Om jeg ringer for å bestille CT, vil alt jeg ser av award-flights på united.com være tilgjengelig?
sondre251 is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2016, 20:43   #174
KristianSk
Joker
 
KristianSk's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by sondre251 View Post
Spørsmål1: Søkte etter bonusbilletter på united.com. Tilsvarer 1mile = 1eurobonuspoeng?
Spørsmål2: Om jeg ringer for å bestille CT, vil alt jeg ser av award-flights på united.com være tilgjengelig?
1. Nei, du ser hvor mange eurobonuspoeng en reise vil koste her - http://www.sas.no/eurobonus/point-ch...points-charts/
2. I teorien skal alt i klassen "saver award" være tilgjengelig, men det er ikke alltid det stemmer. Du må nesten bare ringe å høre.
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2016, 21:00   #175
sondre251
Newcomer
 
Join Date: Apr 2010
Location: Stavanger
Posts: 25
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by KristianSk View Post
1. Nei, du ser hvor mange eurobonuspoeng en reise vil koste her - http://www.sas.no/eurobonus/point-ch...points-charts/
2. I teorien skal alt i klassen "saver award" være tilgjengelig, men det er ikke alltid det stemmer. Du må nesten bare ringe å høre.
Tusen takk!
sondre251 is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2016, 17:52   #176
mann78
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2012
Location: Akershus
Posts: 395
Default Re: Eurobonus 3.0

Sølvkortet gir jo fasttrack/lounge i juli/august. Kommer dette i billetten? Eller må man bruke kortet fysisk i fast track?

Hvordan funker det utenlands? Har en tur til LHR i august.
mann78 is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2016, 18:19   #177
Chris1
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2011
Location: Cph
Posts: 135
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by mann78 View Post
Sølvkortet gir jo fasttrack/lounge i juli/august. Kommer dette i billetten? Eller må man bruke kortet fysisk i fast track?

Hvordan funker det utenlands? Har en tur til LHR i august.
Ved utreise så får du bruke fast track og lounge ved scanning av boarding pass så lenge du har registrert ditt sølvkort. I London så er det vel kun business check in du får dra nytte av med sølvkort. Hvis sas har egen lounge der får du selvsagt også bruke den.
Chris1 is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2016, 19:58   #178
Sundet81
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 380
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by mann78 View Post
Sølvkortet gir jo fasttrack/lounge i juli/august. Kommer dette i billetten? Eller må man bruke kortet fysisk i fast track?

Hvordan funker det utenlands? Har en tur til LHR i august.
Hvis du har lagt til EB-nummer i bestillingen, så kommer sølvkortet med i billetten så å si. Hvis ikke, må du vise det manuelt. Lykke til med det hos fast-track personalet på OSL, hvor jeg har overhørt mang en forsmådd EBS som feilaktig har blitt avvist. Til gjengjeld er det null problem å komme inn til SAS' businesslounge.

SAS har imidlertid ingen egen lounge på LHR, så der må du dessverre klare deg uten tilgang, med mindre Lufthansa lar deg kjøpe deg inn. Det har jeg ingen anelse om de gjør, men hvis de gjør det, så kan det være verdt det hvis du planlegger å bli der en stund.
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2016, 23:34   #179
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Sundet81 View Post
Hvis du har lagt til EB-nummer i bestillingen, så kommer sølvkortet med i billetten så å si. Hvis ikke, må du vise det manuelt. Lykke til med det hos fast-track personalet på OSL, hvor jeg har overhørt mang en forsmådd EBS som feilaktig har blitt avvist. Til gjengjeld er det null problem å komme inn til SAS' businesslounge.

SAS har imidlertid ingen egen lounge på LHR, så der må du dessverre klare deg uten tilgang, med mindre Lufthansa lar deg kjøpe deg inn. Det har jeg ingen anelse om de gjør, men hvis de gjør det, så kan det være verdt det hvis du planlegger å bli der en stund.
Ingen innkjøp i Lufthansa lounger på LHR, men Plaza Premium Lounge selger adgang/er åpent for Priority Pass.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 26-07-2016, 00:47   #180
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by chrisljo View Post
Ingen innkjøp i Lufthansa lounger på LHR, men Plaza Premium Lounge selger adgang/er åpent for Priority Pass.
Diners Club er antagelig billigste måten å komme seg inn der.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Eurobonus-poeng når man bestiller reise med Eurobonus-poeng? chaglen Reiseforum 2 20-07-2011 18:00
Eurobonus S. Holberg Reiseforum 33 20-09-2009 14:19
EuroBonus på LH kristian Flyforum 5 12-05-2008 16:38
EuroBonus SQ 777 Flyforum 2 13-01-2007 10:11
Eurobonus storg Flyforum 3 07-10-2005 13:43


All times are GMT +2. The time now is 14:19.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.