Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-04-2016, 14:30   #121
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,274
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Austrian har også tilsvarende opplegg. Var med på en budrunde en gang, men nådde ikke opp. Mener å huske at jeg da fikk melding tilbake om laveste "reserve", og det var ikke spes gunstig. Blir spennende å se hvordan dette fungerer, men ulempen kan vel fort bli at det blir færre plasser tilgjengelig for poengoppgradering? Det liker jeg ikke, eurobonuskontoen er større enn bankkontoen...


Sent from my iPad using Tapatalk
Det stod vel også at det kan betalast pengar/poeng i kombinasjon. Kanskje det blir litt slik som å kjøpe ordinære billettar for poeng (best tilgjengelegheit). Vi får sjå. Ganske interessant!
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2016, 16:39   #122
3tflyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 350
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Ser spennende ut. KLM hadde noe tilsvarende en stund, men jeg lurer på om de har kuttet det ut og nå kun selger Upgrade ved innsjekk (også online).

I flg artikkelen vil det fortsatt, som på Optiontown, være mulig å opptjene poeng i fht klassen man oppgraderer TIL. Det har jeg ikke sett andre som har, og det blir spennende å se om dette faktisk blir tilfellet. Det ville nesten vært litt for godt til å være sant.

Uansett er dette en mye mer troverdig løsning enn Optiontown, og en spennende oppgradering fra SAS
Kan bli spennende dette. Muligens litt for spennende? Klarer en å lage ett system som er konsekvent og håndteres riktig, eller blir det noe likt innføring av nye matkonsepter hos SAS? Altså tilfeldigheter, ulike forståelser, misforståelser...
3tflyer is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2016, 17:12   #123
TGjr
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Ganske syd
Posts: 281
SAS Re: Eurobonus 3.0

Uansett blir dette en fordel for de som har endel poen, men mangler gull/diamant kort. Tror fort vi ser en redusert prioritet av å være diamantkunde når "alle" med 50000 poeng på konton ønsker å sitte foran.
TGjr is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2016, 19:07   #124
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: Eurobonus 3.0

Ja det er nok "utrolig" mange som har 50 000 poeng på konto uten status, her blir det kø...
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2016, 23:00   #125
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,274
Default Re: Eurobonus 3.0

Eg er ein av dei. La dei andre sitte fremst, tek gjerne Plus eg!

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2016, 09:36   #126
Sundet81
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 380
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by darkcho View Post
Ja det er nok "utrolig" mange som har 50 000 poeng på konto uten status, her blir det kø...
Tja, hvis man bruker EB-brandet kredittkort, så kommer man fort opp i slike poengsummer. Selv om jeg reiser 60-70 segmenter i året med SAS, står kredittkortbruken min for 75 % av poengopptjeningen min ettersom segmentene sjelden gir meg mer enn 315 poeng pr. stykk. Så det er ingen grunn til at andre ikke skal tjene opp mye poeng nokså raskt selv om de ikke nødvendigvis flyr så mye.
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2016, 09:52   #127
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Sundet81 View Post
Selv om jeg reiser 60-70 segmenter i året med SAS, står kredittkortbruken min for 75 % av poengopptjeningen min ettersom segmentene sjelden gir meg mer enn 315 poeng pr. stykk.
Samme her. Selv med 100+ SAS-flyvninger utgjør "andre" poeng 70%.
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2016, 17:39   #128
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
I flg artikkelen vil det fortsatt, som på Optiontown, være mulig å opptjene poeng i fht klassen man oppgraderer TIL. Det har jeg ikke sett andre som har, og det blir spennende å se om dette faktisk blir tilfellet. Det ville nesten vært litt for godt til å være sant.
DU skal se de kommer på det i ettertid og gjør noen "forbedringer". Ellers tror jeg det er greit at SAS selv håndterer upgrades og ikke setter det bort til "suspekte" tredjeparter
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2016, 18:46   #129
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
DU skal se de kommer på det i ettertid og gjør noen "forbedringer". Ellers tror jeg det er greit at SAS selv håndterer upgrades og ikke setter det bort til "suspekte" tredjeparter
Evt at du kun får det hvis du oppgraderer fra GO til PLUS eller BUSINESS, men ikke hvis du oppgraderer fra PLUS til BUSINESS, med mindre du har EBS eller EBG. EBD får derimot poeng på oppgradering fra PLUS til BUSINESS, men ikke fra GO til PLUS, så sant man ikke reiser to eller flere sammen og kun på Asiatiske ruter.

EBP får gratis aviser, men kan ikke laste ned blader i app. Ingen får polarbrød.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2016, 20:10   #130
Pendleren
Newcomer
 
Join Date: Apr 2016
Location: Stavanger
Posts: 6
Default Re: Eurobonus 3.0

Ser det blir skrevet mye om nye tilleggs fordeler av å være Eurobonus medlem, tror dere det blir laget et større skille mellom det å være EBG og EBD til neste "upgrade"?

Jeg ble nettopp Diamant etter fem måneder i ny jobb, reiser stort sett innenriks men har mye positive opplevelser med servicen hos SAS. Ble flere ganger oppgradert til Plus ettersom gate personellet begynte å kjenne meg igjen på utfarts flyplassen min.

Nå ble jeg nettopp Diamant og eneste forskjellen egentlig er vell at jeg får gratis drikke og poengene har ingen utløpsdato. Skal sies at vi får en goodie bag! Dere som har vært Diamant i en stund, har dere merket noen forskjell fra EBG til EBD? Og hvilke "fordeler" bør vi få? Upgrade muligheter?

// Pendleren
Pendleren is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2016, 20:16   #131
SAS_flyer
ScanFlyer Blue
 
SAS_flyer's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 368
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Pendleren View Post
Ser det blir skrevet mye om nye tilleggs fordeler av å være Eurobonus medlem, tror dere det blir laget et større skille mellom det å være EBG og EBD til neste "upgrade"?

Jeg ble nettopp Diamant etter fem måneder i ny jobb, reiser stort sett innenriks men har mye positive opplevelser med servicen hos SAS. Ble flere ganger oppgradert til Plus ettersom gate personellet begynte å kjenne meg igjen på utfarts flyplassen min.

Nå ble jeg nettopp Diamant og eneste forskjellen egentlig er vell at jeg får gratis drikke og poengene har ingen utløpsdato. Skal sies at vi får en goodie bag! Dere som har vært Diamant i en stund, har dere merket noen forskjell fra EBG til EBD? Og hvilke "fordeler" bør vi få? Upgrade muligheter?

// Pendleren
Beste fordel som EBD i dag er complementary upgrade på interkontinentale flygninger. Dette er en ikke oppgitt fordel som gis ved ledig kapasitet etter min erfaring. Gis også reisefølge i samme booking.

Ellers severing i Go og ekstra service er det jeg vil trekke frem. Eksempel på ekstra service er service ved innsjekk, spesial bagasje håndtering og endring til tidligere flygninger selv med lav bookingklasser.

Andre erfaringer med complementary upgrade?
SAS_flyer is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2016, 22:42   #132
VirreVapp
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
Default Re: Eurobonus 3.0

Jeg har enda aldri fått en comp upgrade som ebd, selv om det av og til har vært mye ledig i pluss. Så for meg er det ukjent med ekstra service av noe slag. Har blitt nektet endring av billett feks til tidligere avgang pga av lav bookingklasse.. Så ingen fordeler i praksis slik jeg ser det...
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort!
VirreVapp is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2016, 22:49   #133
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Pendleren View Post
Dere som har vært Diamant i en stund, har dere merket noen forskjell fra EBG til EBD?

// Pendleren
Her er en EDB-erfaringstråd:

http://forum.flyprat.no/showthread.p...mantstatus+hos

Quote:
Originally Posted by VirreVapp View Post
J Har blitt nektet endring av billett feks til tidligere avgang pga av lav bookingklasse..
OSL, eller også andre steder?
__________________

148 tonn CO2
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2016, 23:21   #134
3tflyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 350
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Evt at du kun får det hvis du oppgraderer fra GO til PLUS eller BUSINESS, men ikke hvis du oppgraderer fra PLUS til BUSINESS, med mindre du har EBS eller EBG. EBD får derimot poeng på oppgradering fra PLUS til BUSINESS, men ikke fra GO til PLUS, så sant man ikke reiser to eller flere sammen og kun på Asiatiske ruter.

EBP får gratis aviser, men kan ikke laste ned blader i app. Ingen får polarbrød.
Tror at dette er en riktig oppsummering av hva som kan vente oss!!
3tflyer is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2016, 00:31   #135
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: Eurobonus 3.0

Fnate for ny Eurobonuspresident!

Hvor kan jeg stemme?

Realitet: Treffer du "rett" gateattendant får du bli med tidligere fly. Spesiell bagasjehåndtering kan du glemme, forsinket bagasje 3 siste turer mens reisefølge uten status alle ganger fikk sin. Complementary upgrade har jeg fått flere ganger IC, stort sett til Plus men også 2 ganger til Business. Drikke gratis i GO funker, men ha kort klart om du møter en svenske, de sparer...

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2016, 08:13   #136
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,973
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Ser spennende ut. KLM hadde noe tilsvarende en stund, men jeg lurer på om de har kuttet det ut og nå kun selger Upgrade ved innsjekk (også online).

I flg artikkelen vil det fortsatt, som på Optiontown, være mulig å opptjene poeng i fht klassen man oppgraderer TIL. Det har jeg ikke sett andre som har, og det blir spennende å se om dette faktisk blir tilfellet. Det ville nesten vært litt for godt til å være sant.

Uansett er dette en mye mer troverdig løsning enn Optiontown, og en spennende oppgradering fra SAS
Tillader mig at poste link til alle detaljerne her - siden en del er interesseret i det nye opgraderingsprodukt.

https://insideflyer.no/bekreftet-auk...aderinger-sas/
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2016, 20:52   #137
TGjr
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Ganske syd
Posts: 281
Default Re: Eurobonus 3.0

Merkelig - dette har jeg aldri opplevd - skulle oppgradere en kompis som reiste sammen med meg. måtte ut med full poengpris begge veier.
TGjr is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2016, 22:44   #138
storg
ScanFlyer Molded
 
storg's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,583
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by TGjr View Post
Merkelig - dette har jeg aldri opplevd - skulle oppgradere en kompis som reiste sammen med meg. måtte ut med full poengpris begge veier.


Ikke lansert enda.
storg is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2016, 22:51   #139
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Ingen får polarbrød.
Hva fa**...? Ingen polarbrød...?
TOS is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2016, 11:59   #140
tstyles
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 64
Default Re: Eurobonus 3.0

Dette blir spennende. Lurer på hvordan en konkurrerer med bud fra GO til BIZ mot PLUS til BIZ??
tstyles is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Eurobonus-poeng når man bestiller reise med Eurobonus-poeng? chaglen Reiseforum 2 20-07-2011 18:00
Eurobonus S. Holberg Reiseforum 33 20-09-2009 14:19
EuroBonus på LH kristian Flyforum 5 12-05-2008 16:38
EuroBonus SQ 777 Flyforum 2 13-01-2007 10:11
Eurobonus storg Flyforum 3 07-10-2005 13:43


All times are GMT +2. The time now is 13:56.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.