Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-05-2016, 19:27   #1
Yeager
ScanFlyer Blue
 
Yeager's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Location: Østfold
Posts: 296
Default USA fra kyst til kyst, mai 2016 - del 1

Her kommer nok en triprapport, hvor det faktisk er fokusert mest på Amtrak-togreise, men selvfølgelig også litt på flyreisene, noe annet skulle tatt seg ut...

Litt bakgrunnsinfo:
Undertegnede har alltid, helt siden ungdommen (og det er leeenge siden) drømt om å krysse USA på tvers, og også få oppleve Grand Canyon (drømmen er sannsynligvis påvirket av diverse amerikansk litteratur jeg leste da jeg var ung, som Steinbeck, Keruacks On the Road o.l. Grand Canyon-drømmen tror jeg egentlig oppsto ved lesing av en Disney-historie om Mikke og Langbein på tur dit)
Tidligere var det å kjøre med bil som var tanken. Men da jeg nå for det meste reiser alene, var biltur i grunnen uaktuelt. Så oppsto idéen om å krysse USA med tog istedet, og planleggingen begynte. Rundt om jule-nyttårstider (selvfølgelig da $-kursen var på sitt høyeste) bestilte jeg så flyreise og togreise. Ikke lenge etter bestemte min søster seg for at hun gjerne ville være med. Og det er selvfølgelig hyggelig med reisefølge, så jeg satte i gang og bestilte for henne også.
Reiseruten var fly til New York, Amtrak fra New York til San Francisco, fly til Las Vegas, med dagstur til Grand Canyon, og til sist fly ut til LA, og fly hjem derfra.
Mai er en fin reisetid av flere grunner, man kan kombinere feriedager med diverse helligdager, og samtidig unnslippe en del bjørkepollenplager. Så avreise ble bestemt onsdag 11.mai, med hjemkomst lørdag 21.mai. På mange måter ville det vært fint med bedre tid på denne reisen, men jobbforpliktelser og reise/hotell-kostnader satte grensene for lengden denne gang.

Så til selve reisen.
Denne startet i realiteten allerede tirsdag 10.mai, da jeg ilte hjem fra jobb litt tidlig, hentet koffert som var pakket og klar, for deretter å sette meg på toget inn til Oslo. Hadde for lenge siden kjøpt meg billett til konserten med Mumford&Son som spilte i Spectrum denne kvelden. Søster og jeg overnattet så på Comfort Hotel Xpress Youngstorget, enkelt men greit, og OK beliggenhet (hotellet var heldigvis ikke rammet av streiken som pågikk).

Onsdag 11.mai:
Vi tuslet avsted fra hotellet med koffertene våre like etter kl 07. Planen var å komme tidlig til Gardermoen, for å få oppgradert søster til Plus, og så kose oss med frokost i gullstuen etterpå. Flybillettene ble jo bestilt hver for seg siden søster hev seg med i ettertid, dermed hadde vi forskjellig bookingnr. Selv hadde jeg oppgradert til Plus ved hjelp av SAS sin nye auksjonsmulighet (17100 poeng var mitt bud, kunne nok bydd lavere også), men søster hadde ikke nok poeng til dette (hun lider ikke av reise-og bonusfeber på samme måte som undertegnede).
Vi kom absolutt tidlig nok til Gardermoen, ja! Leverte fra oss kofferter på Gullinsjekken, og stilte oss så opp for å vente på oppgraderingsmannen. Vi ventet fra ca klokken 08, men først rundt 08.30 var han på plass. Jeg donerte 15.000 poeng fra min eurobonuskonto, og dermed var også søster oppgradert til Plus. Vi kom oss kjapt gjennom fast track security ( ingen kø - en del kø i vanlig security) og så opp til gullstuen. Det smakte da godt med litt frokost. Jeg oppdaget til og med en flaske musserende i kjøleskapet og tenkte det ville være fint å starte ferien med litt boblevin. Røsket så godt jeg kunne i kjøleskapsdøra, med den var låst. En av de ansatte lurte på hva jeg ville, jeg pekte på flasken jeg gjerne ville ha tak i. Men nei, det gikk ikke! Vi serverer ikke musserende før etter klokken 12, sa personen. Vel, vi måtte da klare oss med hvitvin i stedet, men det var i grunnen også helt OK.
Ut fra dårlig erfaring med lange køer i passkontrollen tidligere, bega vi oss avsted til gaten i litt god tid. Der hadde de faktisk satt opp skilt og laget skille for priority boarding, første gang jeg har sett dette på OSL. Ganske snart var det klart for boarding, og vi kunne finne plassene våre.

11.05.2016
SK907 OSL - EWR
LN-RKO Sigrid Viking
Sas-Plus sete 26 A og B


Klar for avgang mot NYC, det føles alltid bra!

Pushback var ganske presis på tid, og takeoff gikk fra vestre runway, mot nord. Flott utsyn over den norske fjellheimen den første halvtimen.


Vi nærmer oss nordvestlandet.

Flyturen var ellers behagelig, og med gode vinder annonserte kapteinen en flytid på bare 7 timer!
Det ble varme kluter, pre-meal drink og nøtter ble servert, vi koste oss med film og så kom hovedmåltidet, som var litt nedtur etter vår smak. Valgte kyllingretten, og den var virkelig ikke så mye å skryte av. Men salat, ost og kake var godt, samt musserende, som jeg drakk (de serverte fra stor flaske, den samme som i biz muligens?), søster marinerte seg i rødvin (den ed organic-label).
Før landing fikk vi også et enkelt måltid, tror det var noe serranoskinke.


Tenkte ikke på å ta bilde før siste måltidet var vel overstått!

Ved innflyvningen mot EWR fikk vi som satt på venstre side et flott utsyn over NYC med Manhattan.



På grunn av kort flytid landet vi allerede i god tid før 12.30. Køene i passkontrollen på EWR kan jo være ulidelige, så det gjelder i hvert fall å komme seg fort av flyet og rett til køen. Toalettbesøk må pent vente til etterpå! Det gikk ganske kjapt i selve hovedkøen, men som ALLTID ble jeg/vi henvist til en luke hvor det tok uendelig med tid for de foran oss ble godkjent og sluppet gjennom. Så irriterende å se de andre lukene gå mye fortere. Men, vi kom oss nå gjennom til slutt, tror vi brukte 45 minutter til sammen på køståing denne gang. Valgte Newark-express bussen for å komme oss inn til Manhattan. Den går hvert kvarter, koster 16-17 dollar og stopper bl a ved Bryant Park, som var nært til hotellet vårt.
Været i New York var strålende! Selv har jeg vært der en del ganger nå, men det var første gangs besøk for søster. Dermed ble det sightseeing runde med undertegnede som guide både denne ettermiddagen og neste formiddag, før vår Amtrak-avgang torsdag ettermiddag.
New York kan være heseblesende og støyete, men jeg er likevel forelsket i byen, og fikk vist fram noe av dens beste sider til mitt reisefølge.





Alle bildene er forresten tatt med min Iphone 6s, så ha overbærenhet...

Stay tuned, del to, med Amtrak- togreise kommer snart
Yeager is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2016, 20:21   #2
oy-viv
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 805
Default Re: USA fra kyst til kyst, mai 2016 - del 1

Fin rapport; ser frem til fortsættelsen!
__________________
Flights 2024: CPH-KEF-CPH (SK)
oy-viv is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2016, 20:47   #3
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: USA fra kyst til kyst, mai 2016 - del 1

Glimrende start - gleder meg veldig til resten. Alltid artig med folk som drar på tur de lenge har drømt om!
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2016, 20:52   #4
Fredrik74
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2010
Location: Mellan Stockholm och Arlanda
Posts: 621
Default Re: USA fra kyst til kyst, mai 2016 - del 1

Bra början. Amtrak låter spännande.
Fredrik74 is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2016, 01:27   #5
Yeager
ScanFlyer Blue
 
Yeager's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Location: Østfold
Posts: 296
Default Re: USA fra kyst til kyst, mai 2016 - del 1

Takk for hyggelige kommentarer


Sent from my iPad using Tapatalk
Yeager is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2016, 01:39   #6
AlexanderDGL
ScanFlyer Blue
 
AlexanderDGL's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 163
Default Re: USA fra kyst til kyst, mai 2016 - del 1

Spennende, gleder meg til fortsettelsen!
AlexanderDGL is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2016, 01:45   #7
Yeager
ScanFlyer Blue
 
Yeager's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Location: Østfold
Posts: 296
Default USA fra kyst til kyst, mai 2016 - del 1

USA fra kyst til kyst, mai 2016 - del 2

12.05.2016
Amtrak
New York Penn St. - Chicago
Lake Shore Limited

(Bildene fra togturen er for det meste tatt gjennom vindu og i fart, så det er gjenskinn og de kan være litt uklare)

Vi skulle nå reise relativt i ett fra kyst til kyst med Amtrak. Turen tar drøyt tre døgn, men strekningen blir delt opp fordi man må bytte tog i Chicago. Der har man så cirka fire timer før toget videre har avgang.
Mange her hjemme har vært overrasket over at jeg skulle reise med tog i USA, de har hatt det inntrykk at det knapt finnes toglinjer igjen der borte. Men Amtrak har et ganske godt utbygd rutenett over USA.



Første del av turen, fra New York City til Chicago, gikk med et tog som heter Lake Shore Limited. Det hadde avgang klokken 15.40 fra Penn Station. Denne første strekningen hadde vi kun sitteplasser, alle sovekupéer var allerede opptatt da jeg booket ved nyttårstid. Men vi skulle ha vår egen lille sovekupé de neste to nettene, og jeg visste at det var trangt der. Vi sjekket derfor inn koffertene våre helt fram til San Francisco ( i USA kan man sjekke inn bagasje på toget, akkurat som på fly), og tok kun med hver vår bag med det nødvendigste ombord på toget. Setene i toget er romslige og gode, med både leggstøtte og fotstøtte, de kan også lenes godt tilbake.



De lange togstrekningene har også restaurantvogn, med både kjøkken og serveringspersonale. I tillegg finnes det ofte en sightseeing-vogn, med store vinduer helt opp til taket.
Fra Penn Station kjørte toget langs Hudson-elvens østre bredd helt fram til staten New Yorks hovedstad Albany. Mye interessant å se der vi suste nordover, langs elven som er veldig bred og hvor det har vært til dels mye skipsfart. Man passerer Washington Bridge som ligger langt nord på Manhattan, og etterhvert West Point, som ligger ved elvens vestre bredd. Det er noen små byer på veien oppover langs elven, men bortsett fra det er det mest grønt villniss og småskog - jeg liker å tro at det ser omtrent ut som det gjorde på den tiden da bare indianerne holdt til her...







Ut på ettermiddagen ankom toget Albany, deretter svingte vi mot øst opp mot Buffalo. Deretter følger toglinjen Lake Eries sørlige bredd helt fram til Toledo, Ohio, hvor vi stoppet tidlig neste morgen. Vi fikk sovet litt, men særlig god søvn ble det ikke denne første natten.
Toget skulle ankomme Chicago 09.45, men vi var bortimot 45 minutter forsinket. Vi fikk likevel noen timer i Chicago, før neste togs avgang kl 14.
Det jeg helst ville se på den lille stunden vi hadde her, var skulpturen Cloud Gate, populært kalt The Bean. Vi gikk ned til parkområdet hvor den befinner seg, og fikk samtidig et bittelite inntrykk av sentrum. Været var flott, men ikke overraskende blåste det en del. The Bean var utrolig flott og artig å se. Vi satt også ute i solen og spiste lunsj, deilig med tanke på at vi etterpå skulle være to døgn i strekk på toget.







Union Station i Chicago er fantastisk flott, og denne trappen er kjent for de som har sett filmen The Untouchables.



Så skulle vår kyst til kyst-togreise fortsette.

13.05.2016
Amtrak
Chicago - San Francisco
California Zephyr
Car 0532 Room 11

På Cicago Union Station finnes det egen lounge for dem som reiser 1.klasse eller i sovekupé. Vi hadde tilgang til denne, da vi hadde booket den minste typen sovekupé kalt Roomette. Det var kaffe og mineralvann tilgjengelig der, men ellers ikke noe som imponerte. Vi sjekket inn på toget i loungen, og alle ble etterhvert fulgt ut til toget og geleidet ombord.
Vi fant oss til rette i vår roomette. Den består av to litt brede seter vendt mot hverandre, med bord i mellom. Over er det en køyeseng som kan slås ned. Det er en ansvarlig konduktør i hver sovevogn, hun/han gjør i stand sengene om kvelden, og rydder sengegreiene vekk om morgenen. Det er felles toaletter og dusj i gangen for de som holder til i samme vogn. Vi opplevde aldri noen køer der, og det funket greit å dusje selv om det var ganske trangt.



Vi forlot så Chicago, og suste østover mot The Great Plains





Ut på ettermiddagen passerte vi Mississippi, akkurat da pøsregnet det (dette var den eneste gangen vi hadde regn på turen)



Ellers var det for oss litt eksotisk å se de mange Amish-folkene som var med toget. De kjører ikke bil og de flyr ikke, men tog kan de altså ta (selv om toget har diesel-lokomotiv). Jeg må innrømme at jeg synes særlig litt synd på kvinnene som må gå i tunge, gammeldagse kjoler og ukledelige kyser. Vi observerte forresten at noen av de helt unge snakket i mobiltelefon.



The Great Plains er en uendelig strekning med jordbruks og sletteland. Fascinerende å se på en stund, men veldig greit at vi kunne sove oss over mye av denne strekningen, etter å ha spist overraskende god middag i Restaurant-vognen (steak).
Neste morgen sto vi opp tidlig og spiste frokost, før vi ankom Denver cirka 07.30. Herfra begynner nemlig oppstigningen til Rocky Mountains. Dagens strekning var derfor den vi så mest fram til, og vi ville ha gode plasser i sightseeing-vognen.



Stay tuned, del 3 kommer etterhvert.

Last edited by Yeager; 23-05-2016 at 01:53.
Yeager is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2016, 15:09   #8
SAS-Steward
ScanFlyer Molded
 
SAS-Steward's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,011
Default Re: USA fra kyst til kyst, mai 2016 - del 1

Spennende.
Gleder meg til fortsettelsen, har vurdert en togtur over landet der selv. Morro.

Men synd at jeg ikke viste at du var med til EWR den 11 mai, der jobbet undertegnede i aft galley.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2016, 19:07   #9
Kanon
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,262
Default Re: USA fra kyst til kyst, mai 2016 - del 1

Flotte bilder, gleder meg til fortsettelsen
Kanon is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2016, 00:14   #10
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: USA fra kyst til kyst, mai 2016 - del 1

Superdupert!
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2016, 18:56   #11
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,684
Default Re: USA fra kyst til kyst, mai 2016 - del 1

Herlig rapport. Ser ganske så stilig ut.
krølle is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2016, 21:56   #12
LN-AFG
ScanFlyer Gold
 
LN-AFG's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,873
Default Re: USA fra kyst til kyst, mai 2016 - del 1

Kjempekul rapport. Har selv tatt Empire Builder fra Chicago til Seattle i roomette. Fantastisk god service ombord og veldig god mat i restauranten. All maten var inkludert og bare alkoholholdig drikke var noe en måtte betale for. Kan anbefales. Kjempeflott å reise med tog i USA.
__________________
Upcoming Flights:
LN-AFG is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2016, 23:33   #13
sabergum
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 337
Default Re: USA fra kyst til kyst, mai 2016 - del 1

Quote:
Originally Posted by LN-AFG View Post
All maten var inkludert og bare alkoholholdig drikke var noe en måtte betale for.
Men man bør ikke glemme å tipse selv om maten er inkludert.
sabergum is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2016, 00:17   #14
Yeager
ScanFlyer Blue
 
Yeager's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Location: Østfold
Posts: 296
Default Re: USA fra kyst til kyst, mai 2016 - del 1

Quote:
Originally Posted by Kanon View Post
Flotte bilder, gleder meg til fortsettelsen


Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Superdupert!


Quote:
Originally Posted by AlexanderDGL View Post
Spennende, gleder meg til fortsettelsen!


Quote:
Originally Posted by krølle View Post
Herlig rapport. Ser ganske så stilig ut.


Takk for hyggelige kommentarer.


Sent from my iPad using Tapatalk
Yeager is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2016, 00:20   #15
Yeager
ScanFlyer Blue
 
Yeager's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Location: Østfold
Posts: 296
Default USA fra kyst til kyst, mai 2016 - del 1

Quote:
Originally Posted by LN-AFG View Post
Kjempekul rapport. Har selv tatt Empire Builder fra Chicago til Seattle i roomette. Fantastisk god service ombord og veldig god mat i restauranten. All maten var inkludert og bare alkoholholdig drikke var noe en måtte betale for. Kan anbefales. Kjempeflott å reise med tog i USA.

Takk for hyggelig kommentar, ja veldig bra service, med måltider incl. Kan godt hende jeg tar Empire Builder en annen gang!

Quote:
Originally Posted by sabergum View Post
Men man bør ikke glemme å tipse selv om maten er inkludert.

Du har rett, vi passet på å tipse - selv om jeg alltid er litt usikker på om jeg gir for lite eller for mye...

Last edited by Yeager; 26-05-2016 at 00:47.
Yeager is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2016, 00:46   #16
Yeager
ScanFlyer Blue
 
Yeager's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Location: Østfold
Posts: 296
Default Re: USA fra kyst til kyst, mai 2016 - del 1

USA fra kyst til kyst, mai 2016 - del 3

En viktig ting når man reiser med Amtrak i Roomette: alle måltider, dvs frokost, lunch og middag, er inkludert i prisen. Drikke betaler man selv. Kaffe og juice er tilgjengelig i sovevognen fra kl 06 om morgenen, vannflasker er også tilgjengelig. Masse info på Amtraks nettsider.

Kl 08 am rullet toget ut fra Denver og begynte ganske snart på den bratte oppstigningen til Rocky Mountains. Vi ble litt betenkt, fordi det var tjukk tåke denne morgenen. Ville vi få se noe av det flotte landskapet i det hele tatt?



Heldigvis forsvant tåka da vi kom opp i høyden. Vi kjørte gjennom mange små tunneller og en lang, The Moffat Tunnel, der vi passerte reisens høyeste punkt på 9270 feet/2825 m. Deretter passerte vi Winter Park før vi kom til Fraser, også kalt "Icebox of America".






Nå fulgte et fantastisk og skiftende landskap, gjennom canyons hvor det kun er toget som kjører, og over sletter med fjell i det fjerne. Vi så også flere ville dyr, deer, elk,coyote og bald headed eagles. Toget følger Colorado River helt fra Granby stasjon, langs en strekning på 235 miles. Det er mye rafting på elven, og vi hadde lest at det er en tradisjon at rafterne "mooner" toget når det passerer. Vi var litt nysgjerrige på om dette stemte, og kunne ganske snart konstatere at det gjorde det!






Vi passerte mange "moonere" nedover elven.

Vi hadde knapt tid til å spise denne dagen, det var noe å se hele tiden. Jo nærmere vi kom Utah, jo mer rødlig ble fjellet, og det var fantastiske formasjoner. Noen steder ventet vi nesten å se John Wayne eller Clint E komme ridende...







Toget stoppet i Salt Lake City litt før midnatt, men da sov vi allerede søtt i vår lille Roomette.
Tidlig neste morgen (jeg som ellers er B-menneske blir jo alltid morgenfugl de første dagene i USA) våknet vi til soloppgang over Nevada-ørkenen.



Deretter var det stopp i Reno, før det igjen bar oppover i høyden, denne gang over The Sierras, via Donner-passet. Her lignet naturen litt mer på det vi kjenner hjemmefra. Etter nedstigningen til lavere landskap, stoppet vi i Californias hovedstad Sacramento. Deretter over jordbruksland i Central Valley, før vi endelig nådde havet, innerst inne i San Francisco-bukten. California Zepyrs endelige stoppested er så Emmeryville ved Oakland. Derfra blir bagasje og passasjerer lastet over på buss, som kjører over The Bay Bridge, til San Francisco sentrum.


Siste stopp for toget vårt!



Det var en fin følelse å vite at vi nå hadde krysset hele kontinentet. På veien hadde vi vært innom/passert hele ti stater (NY, Pennsylvania, Ohio, Indiana, Illinois, Nebraska, Colorado, Utah, Nevada, California).
Etter togreisen ventet noen dager i San Francisco, før vi skulle fly ned til Las Vegas, med besøk i Grand Canyon.
Stay tuned, fortsettelse følger
Yeager is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2016, 02:03   #17
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,684
Default Re: USA fra kyst til kyst, mai 2016 - del 1

Så ut som en severdig tur det. Er slike turer det er litt synd at en må sove på, ikke det at der er så mye å se i mørket. Men en vil jo ha med alt..
Når det gjelder Amish så er der jo forskjellige varianter, og så lenge de ikke eier/kjører selv er det greit å la seg frakte fremover av annet enn sykkel eller hest og kjerre.
De har og blitt mer liberale når det gjelder mobil telefon, og mange plasser har de laget telefonkiosker i utkanten av eiendommen, likedan har gjerne fler familier godt sammen og fått bygget et hus til å frysebokser i.
Da unngår de ledninger og strøm inn i husene de bor i.
krølle is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2016, 02:50   #18
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: USA fra kyst til kyst, mai 2016 - del 1

Quote:
Originally Posted by krølle View Post
Så ut som en severdig tur det. Er slike turer det er litt synd at en må sove på, ikke det at der er så mye å se i mørket. Men en vil jo ha med alt..
Når det gjelder Amish så er der jo forskjellige varianter, og så lenge de ikke eier/kjører selv er det greit å la seg frakte fremover av annet enn sykkel eller hest og kjerre.
De har og blitt mer liberale når det gjelder mobil telefon, og mange plasser har de laget telefonkiosker i utkanten av eiendommen, likedan har gjerne fler familier godt sammen og fått bygget et hus til å frysebokser i.
Da unngår de ledninger og strøm inn i husene de bor i.
Er ikke dette litt forskjellig fra amish samfunn til amishsamfunn. Har selv vært ved det som skal være av de aller mest konservative samfunnene, i nærheten av byen Decorah nord i Iowa (3 timers kjøring syd for Minneapolis). Her var det veldig veldig strengt ble vi fortalt. Mens andre steder for eks i Pennsylvania (Hvor vel Floyd Landis er ifra). Var det et mye mer liberalt samfunn.
__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2016, 02:50   #19
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: USA fra kyst til kyst, mai 2016 - del 1

Forøvrig takk for utrolig flott rapport. Inntresant lesning.
__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2016, 15:00   #20
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: USA fra kyst til kyst, mai 2016 - del 1

Fenomenalt!!!! Gleder meg til mer.

Jeg har, pussig nok, drømt om noen av disse togturene selv, så det er kult å lese.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Til statene i La Première - USA sommeren 2016 WooAa TripReports 31 10-06-2017 12:08
Noen bilder fra Vadsø mai/juni 2016 LCH78 Bilder & foto 5 03-07-2016 12:44
Mai 2015: Del:2 CPH/Kastrup, mer fra AMS, og leiebilen: Blackhawk Bilder & foto 8 26-05-2015 12:50
På tur til USA i mai LN-BEF Reiseforum 21 29-04-2010 10:27
Bilder fra USA-tur i mai VC-10 Bilder & foto 12 25-06-2007 01:17


All times are GMT +2. The time now is 15:15.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.