Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-06-2017, 14:02   #181
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Florida-tråden

Mye folk på sommeren ... og fryktelig varmt. Å dele dagen i to, med noen timer i bassenget midt på dagen, kan være et sjakktrekk.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2017, 14:21   #182
vbe86
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2010
Location: OSL
Posts: 501
USA Re: Florida-tråden

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Etter noe år med lite Florida reiser på familien blir det en tur nå om et par uker. Vi har etter litt vurderinger valgt å "true" oss gjennom en hel dag på Magic Kingdom (5400 nok for familien Sud )

Noen som har vært der nylig og har noen tips til å få dette til å bli en fin dag?
(3,5 og 7 åring). Fast track, komme tidlig/sent? Rabatterte billetter? (Blir helt sikkert kun en dag i slike parker og eldstemann som har fødselsdag la ned veto for denne parke)

Takker
Kjøp billettene tidlig slik at dere kan benytte dere av mydisneyexperience.com og appen ved samme navn. Da kan man reservere inntil 3 Fastpass+ som er Disneys fast track. Det kan utgjøre forskjellen mellom 10 minutter og 2 timer i kø på mange attraksjoner. Ellers er det som MOW sier veldig mye folk og kø så ei pause er virkelig å anbefalle. Ellers er jo parade og fyrverkeri Disney klassikkere man bør få med seg. Send meg gjerne en PM om du vil ha flere tips.

Hilsen tidligere ansatt
vbe86 is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2017, 14:37   #183
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Florida-tråden

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Mye folk på sommeren ... og fryktelig varmt. Å dele dagen i to, med noen timer i bassenget midt på dagen, kan være et sjakktrekk.
Meget godt tips - barna har jo vokst opp i bortimot 50 grader, men selv disse vekselsvarme små trenger vel en pust (og de serverer ikke øl i parken til mor og far)

Vi bor rett ved så dette går vel greit.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2017, 14:38   #184
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Florida-tråden

Quote:
Originally Posted by vbe86 View Post
Kjøp billettene tidlig slik at dere kan benytte dere av mydisneyexperience.com og appen ved samme navn. Da kan man reservere inntil 3 Fastpass+ som er Disneys fast track. Det kan utgjøre forskjellen mellom 10 minutter og 2 timer i kø på mange attraksjoner. Ellers er det som MOW sier veldig mye folk og kø så ei pause er virkelig å anbefalle. Ellers er jo parade og fyrverkeri Disney klassikkere man bør få med seg. Send meg gjerne en PM om du vil ha flere tips.

Hilsen tidligere ansatt
Oj - nydelig. Da får du en PM.

Sist jeg var der var 15 juli 1984, da merket jeg ikke varmen men regner med de gamle kjente det.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2017, 14:18   #185
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Thumbs up Re: Florida-tråden

Et godt Orlando tips:

Vi sjekket ut av Villas Grand Cypress etter en snau uke der og kan helt klart bekrefte at de fortjener førsteplassen på Tripadvisor.

Svært bra og store villaer i utrolige omgivelser.

http://www.grandcypress.com
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2017, 12:12   #186
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Florida-tråden

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Et godt Orlando tips:

Vi sjekket ut av Villas Grand Cypress etter en snau uke der og kan helt klart bekrefte at de fortjener førsteplassen på Tripadvisor.

Svært bra og store villaer i utrolige omgivelser.

http://www.grandcypress.com
Hvor langt er dette fra Mia flyplass? Andre gode forslag til familievennlige (barn 6-7år) hoteller evt steder å leie hus nærme Mia? Hvor er det billigst å fly til varme i Florida om en kommer fra Washington DC eller Nyc?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2017, 13:34   #187
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Florida-tråden

Lett å finne billige billetter til både MIA og MCO hvis du planlegger litt. FLL er heller ikke langt fra MIA og både Spirit og Jetblue har hubs der. Derfor er FLL generelt billigst.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL

Last edited by LN-MOW; 21-11-2017 at 14:20.
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2017, 13:47   #188
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Florida-tråden

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Hvor langt er dette fra Mia flyplass? Andre gode forslag til familievennlige (barn 6-7år) hoteller evt steder å leie hus nærme Mia? Hvor er det billigst å fly til varme i Florida om en kommer fra Washington DC eller Nyc?
Der er tre og en halvt time kjøring.. Anbefaler det fremdeles meget sterkt.

Det beste med barn er jo å leie hus... Mye fint både på Øst og Vestkysten av Florida.

Vi leide to uker i Ft Myers i år og har booket er hus tre uker i Pompano Beach nå til sommeren.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2018, 23:13   #189
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Florida-tråden

Da selger vi leiligheten i Fort Lauderdale.
Fin liten leilighet ca 10 min fra KFLL flyplassen med direkte ruter til OSL med Norwegian.
Nydelig hage med stort basseng, har hatt mange frosne nordboere på besøk som trivdes godt.
Lenke til megler’s annonse:

https://matrix.southfloridamls.com/M...?ID=1976567336
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2018, 03:53   #190
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
USA Re: Florida-tråden

Noen som har noen tips til restaurant i Key West hvis man er der kun en kveld? Kombinasjon av medium turistfelle, god mat og mye morro å se på? Helst gangavstand fra Waldorf.

Takker.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2019, 22:18   #191
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Florida-tråden

Sanibel har jo alltid vært min trygge havn i Florida, nesten uansett når på året. Men nå er vestkysten av Florida sterkt plaget med et algeutbrudd som sørger for massiv fiskedød, og ubehag hos oss tobeinte landkrabber i øvre luftveier. Dette fører til at man ofte går rundt og hoster fordi man føler det er noe som kiler i halsen.

Dette var ikke noe jeg var klar over på forhånd, tenkte derfor det er lurt å dele denne informasjonen med andre som kanskje planlegger Floridatur i nær eller fjern fremtid.

https://www.nbcnews.com/science/envi...nomic-n1085131
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2019, 22:45   #192
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Florida-tråden

OK, da holder jeg meg på østkysten for neste tur.

Etter å ha unnagjort Miami og Fort Lauderdale ser jeg at jeg med kollektiv transport klarer komme meg til West Palm Beach eller Boca Raton. Er noen av dem verdt et besøk? Noen andre steder som jeg heller bør se på østkysten?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2019, 23:04   #193
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Florida-tråden

Du kommer deg vel også til Key West med buss fra Miami. Greyhound har et par avganger per dag i hver retning.
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2019, 00:36   #194
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Florida-tråden

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Du kommer deg vel også til Key West med buss fra Miami. Greyhound har et par avganger per dag i hver retning.
Been there, done that. Tok riktignok en liten shuttle rett fra flyplassen.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2019, 05:06   #195
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Florida-tråden

Quote:
. Etter å ha unnagjort Miami og Fort Lauderdale
Wow, du tok ikke tur med Odin Charters?...��
Det er jo hovedpunktet i enhver Florida ferie.
www.odincharters.com

Om det er noe å se eller gjøre i Boka Raton, og eller West Palm Beach?
Joda, mange fine restauranter og nattklubber, men jeg drar ikke dit uten god grunn,
besøke venner og kjente, eller på «busieness».
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2019, 10:22   #196
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Florida-tråden

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Wow, du tok ikke tur med Odin Charters?...��
Det er jo hovedpunktet i enhver Florida ferie.
www.odincharters.com
For en gjeng hadde det sikkert vært bra, men om jeg reiser alene så er en hop-on hop-off båt en mer passende løsning.

Hmmm.. nattklubber og fine resturanter er ikke akkurat min greie. Litt snorkling hadde vært bedre, men vanskelig å komme til et slikt sted med kollektiv transport. Synd at så mange deler av USA har så lite utbygd infrastruktur.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2019, 15:19   #197
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Florida-tråden

Boca Raton er ganske hyggelig og du kan komme deg dit på 90 minutter fra MIA med to tog. En del hyggelig frokost-restauranter osv og en veldig koselig dyre/botanisk hage drevet av kommunen hvor de redder haugevis LED havskilpadder.

Hele østkysten er stappfull med perler og vil som vanlig anbefale Cocoa Beach og Port Canaveral.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2019, 16:50   #198
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Florida-tråden

Det er lenge siden jeg har hatt skikkelig snorkling og stedene nordover østkysten gir vel stort sett bare "øde" sandstrender under vann. Ser at man kan ta Greyhound fra MIA mot Key West og gå av underveis fx ved Key Largo.

Hvor på veien mot Key West kan man finne et fint sted for snorkling og annet for å fylle et par dager?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2019, 18:41   #199
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Florida-tråden

Vi bodde forrige uke to netter i Marathon og det er vel ca halvveis mellom Key Largo og Key West. Lokalbuss til Key West går noen ganger om dagen, og i Marathon har man et greit utvalg av restauranter med lokal mat, og noen matbutikker. På sørsiden av øya er det flere sandstrender uten at jeg kan gå god for noen av dem da vi ikke hadde så mye tid i selve Marathon
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2019, 19:02   #200
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Florida-tråden

Ser at Christ of the Abyss ligger rett utenfor Key Largo, men det er jo en ganske så lang øy. Noen som har erfaring med å bo på den øya?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Flykræsj i Florida teamseacow Småprat 0 16-03-2013 00:46
Flyopplevelser i Florida Speedbird Reiseforum 5 02-02-2011 23:55
Florida one bygges Kaare Flyforum 5 27-04-2010 23:51
Florida tips Jumbojet Reiseforum 3 25-01-2010 15:59
DL og Florida LN-MOW Flyforum 4 16-09-2005 23:41


All times are GMT +2. The time now is 19:00.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.