Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-10-2019, 13:47   #1
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2020)

Det er overraskende vanskelig å booke litt non-standard reiser med tre barn på slep.. Det ene problemet (som ikke hører inn under denne tråden) er hotellrom.. Det er svært sjeldent det kommer opp noe connecting room alternativ på booke monitorene og da stort sett temmelig dyre suiter. Hotellene er ofte også lite villige til å garantere at man får connecting.

Det jeg sliter med nå er å booke fly i juli for fem personer til California og hjem fra Miami. Jeg bruker stort sett Momondo, men på multi city turer så kommer det dessverre masse «ræl» opp av light billetter helt uten poeng og bagasje.

Så.. Hvor bør vi booke (ebookers etc) og hvordan bør vi reise (opplevelser og pris – da inkludert innenriksflighten til MIA)

Vi tenkte Oslo til San Diego, leie bil ni dager og deretter fly fra SFO, LAX eller LAS til MIA.. Lurt? Andre ruter innenfor dette konseptet som er lurere?
Inneriksflighten bør være direkte – selskap uvesentlig, men optimalt *A
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline  
Old 09-10-2019, 14:29   #2
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,684
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2020)

Tenkte på Skyscanner.no som Martin her inne tipset meg om.
krølle is offline  
Old 15-10-2019, 15:58   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2020)

@Sud: er budsjettet premium economy? Ref en annen tråd?

En ide her er vel å få et tilbud via et reisebyrå? Høres jo litt ut i gata for dem


Men uten å ha prøvd dem og det er premium economy som gjelder: er det ikke da et brukbart alternativt med Norwegian rett til LAX, også hjem fra FLL eller MCO?
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline  
Old 22-10-2019, 13:33   #4
88charlie
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 150
Default AES-VVO (Vladivostok)

Skal på tur i slutten av neste mnd og trenger noen tips til Vladivostok.

I amadus er det LH via MUC og ICN som frister mest (er *A gold). ICN til VVO er med Aurora Airlines.

Så kan man få til noe via Tokyo med SAS og deretter S7 til VVO (ny innsjekk, men god tid)

Noen gode tips? Ev. Hvilke av de to russiske selskapene bør man foretrekke?

KLM funker sikkert men holder meg til *A
88charlie is offline  
Old 22-10-2019, 14:48   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: AES-VVO (Vladivostok)

Er det ikke det som er mest praktisk og selskapet du skal fly lengst med som bør telle mest?

Ellers er Aurora Airlines et datterselskap av Aeroflot, og således ikke noe sånn veldig obskurt selskap fra de sibirske skoger. Men du kan jo ta en for laget og teste dem?
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline  
Old 22-10-2019, 15:25   #6
88charlie
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 150
Default Re: AES-VVO (Vladivostok)

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Er det ikke det som er mest praktisk og selskapet du skal fly lengst med som bør telle mest?

Ellers er Aurora Airlines et datterselskap av Aeroflot, og således ikke noe sånn veldig obskurt selskap fra de sibirske skoger. Men du kan jo ta en for laget og teste dem?


Aeroflot har faktisk den beste ruten og i biz bør det bære levelig uten gull i skyteam.

Noen erfaringer med Aeroflot?
88charlie is offline  
Old 22-10-2019, 19:16   #7
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: AES-VVO (Vladivostok)

Quote:
Originally Posted by 88charlie View Post
Noen erfaringer med Aeroflot?
Har flydd endel med dem og de er helt greie når alt fungerer.

Når det blir irregulariteter kan det bli ille, men ikke like ille som SAS. Mye venting, lite informasjon og om man ikke flyr biz så er det ikke akkurat topp innlosjering man får... og reiser man alene tror de at man kan dele rom med tilfeldig fremmede.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline  
Old 23-10-2019, 10:28   #8
88charlie
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 150
Default Re: AES-VVO (Vladivostok)

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Har flydd endel med dem og de er helt greie når alt fungerer.

Når det blir irregulariteter kan det bli ille, men ikke like ille som SAS. Mye venting, lite informasjon og om man ikke flyr biz så er det ikke akkurat topp innlosjering man får... og reiser man alene tror de at man kan dele rom med tilfeldig fremmede.


Det er nettopp det vi er redde for når vi ikke har Skyteamstatus. Mulig gull/diamond med *A er en falsk trygget men for et todagersmøte uten mulighet for slack så har jeg reist nok til å få dårlige vibber av Aeroflot.

Skjer det noe i Tokyo i midten av November? Må ut med en arm og en nyre for å bizze bortover med SAS...
88charlie is offline  
Old 23-10-2019, 11:04   #9
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: AES-VVO (Vladivostok)

Quote:
Originally Posted by 88charlie View Post
Skjer det noe i Tokyo i midten av November? Må ut med en arm og en nyre for å bizze bortover med SAS...
Det er jo alltid mye konferanser, utstillinger og festivaler som skjer der, men skal jeg gjette er det at Gartner Group har flere samlinger og konferanser der da og da kan det være mange i ledere som tar seg en Japantur.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline  
Old 24-10-2019, 11:58   #10
Trent600
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2008
Location: Oslo
Posts: 636
Default Re: AES-VVO (Vladivostok)

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Har flydd endel med dem og de er helt greie når alt fungerer.

Når det blir irregulariteter kan det bli ille, men ikke like ille som SAS. Mye venting, lite informasjon og om man ikke flyr biz så er det ikke akkurat topp innlosjering man får... og reiser man alene tror de at man kan dele rom med tilfeldig fremmede.
Mistet videreforbindelsen til Oslo grunnet snøstorm og kaos i Moskva og etter en god stund ble vi kjørt til Hotel Novotel rett over veien. Jeg og mange andre hadde ikke visum så vi ble tatt inn kjellerinngangen til hotellet og så mer eller mindre innelåst i en etasje. Det satt vakt i hver ende av gangen for å passe på at vi ikke gikk noe sted og vi kunne ikke gå ned i restauranten eller resepsjonen, noe som minnet om mat kom på døren etter et par timer.

Øko og biz passasjerer fikk samme hotell, men de som fløy alene og i øko måtte dele rom. Sjelden vært så glad for at jeg hadde oppgradert meg dagen før.
Trent600 is offline  
Old 30-10-2019, 00:25   #11
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,825
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2020)

Herre min hatt så jalla. Da utgår ihvertfall Aeroflot til Asia i vinter
MountainDew is offline  
Old 30-10-2019, 01:37   #12
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2020)

Skulle tilbake fra Hanoi med Aeroflot, men flyet hadde birdstrike ved landing. Masse venting på flyplassen før vi hørte om birdstrike eller hvorfor vi ikke kunne boarde. Flere fra Biz ble såvidt jeg skjønte booket om. Ble tilslutt busset til et hotell i utlant av byen. Det var vann ved hotellet, men det lå øde til og var veldig utdatert. Hadde bodd på Hilton Hanoi Opera, men dette var 3 klasser og 4 tiår lavere. Regelen var at alle måtte dele rom. Sa at det ikke var aktuelt for meg og jeg ventet mange timer i resepsjonen til jeg tilslutt fikk et rom, men beskjed om at det kunne komme flere på rommet. Barrikaderte døra.

Neste dag var det bussing til flyplassen og masse venting igjen uten for mye info. Det gikk rykter om at de hadde fått fløyet inn en mekaniker fra Moskva. Vi kom for sent til Moskva for å rekke neste dags fly. Etter litt om og men ble vi ledet ut en sidegang til en buss og kjørt til noe som nesten kunne vært militært. De som var igjen på Biz fikk skikkelig hotell, men det var tross alt bedre enn de som bare fikk en madrass på gulvet i terminalen. På det hotellet var det samme opplegg igjen med deling av rom som jeg ikke gikk med på. Igjen flere timer standoff før jeg langt på natt fikk rom med beskjed om at noen andre kunne komme dit. Tok bilde av stygge flekker og lurte på hvordan man skulle ligge uten helserisiko. Etter ved 2 timers søvn var det kraftig banking på alle dørene og rast retur til flyplassen.

Kom 42 timer forsinket til OSL.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline  
Old 30-10-2019, 07:34   #13
88charlie
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 150
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2020)

Da ble det AES-OSL-IST-ICN-VVO.

Aeroflot med ny innsjekking på den siste. Biz rund baut bortsett fra VVO-ICN på hjemreisen.

Bookingen ble ikke bekreftet umiddelbart (av den travle agenten) da jeg fortsatt ventet på GO fra kunden ift datoene. Samme kveld ble alt slettet av Turkish og en refresh kostet «plutselig» 3000 mer. Har aldri opplevd sånt i mine snart 15 som globetråttar, spesielt når flyene fortsatt hadde masse ledig.

I alle fall. Vi landet langt nord for 40k, selv når vi justerte ned totalen ved å velge eco på returen til ICN.

LH var enda dyrere og TG ga knotete tider. SK var som sagt fullbooket og Beijing utgikk pga utgått visum.

Har bare fløyet øko i Europa de siste 3-4 årene så nå vanker det kanskje en trip-report når det endelig «skjer noe».

Med turkish vanker det i alle fall god mat
88charlie is offline  
Old 13-11-2019, 17:18   #14
88charlie
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 150
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2020)

Glad jeg ikke tok LH....

Fløy med de til Montreal fra Munchen i en ny A350 forrige uke. Selve flyet minte mer om en (litt) faceliftet 330 innvendig så det var litt skuffende.

2-2-2 i biz med fiskebeinlayout der man har føttene «nært» hverandre var til å leve med.

Maten derimot var rett og slett elendig. Mesteparten var faktisk uspiselig og jeg spiser det meste.

Overlevde såvidt på brød og Champagne...
88charlie is offline  
Old 14-11-2019, 08:08   #15
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2020)

Hva sier expertisen her inne. Cebu eller Saigon i februar? Blir oppdagelsestur med en reisevandt 9-åring. Hun klarer seg uten strand så lenge det er basseng.
Chriscross is offline  
Old 20-11-2019, 22:40   #16
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2020)

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Hva sier expertisen her inne. Cebu eller Saigon i februar? Blir oppdagelsestur med en reisevandt 9-åring. Hun klarer seg uten strand så lenge det er basseng.

På «husk» mener jeg at det er behageligere temperaturer på Filippinene og Cebu i februar. Begynner å bli varmt i Vietnam i februar. Fint å reise rundt på Cebu og naboprovinsene, og aldri langt til en strand...
TriStar is offline  
Old 21-11-2019, 00:21   #17
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2020)

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Hva sier expertisen her inne. Cebu eller Saigon i februar? Blir oppdagelsestur med en reisevandt 9-åring. Hun klarer seg uten strand så lenge det er basseng.
Værmessig er de ganske like i februar, men selv har jeg aldri skjønt hvorfor folk ikke drar til Hanoi han Ha Long bay istedefor Saigon.

Jeg vil tippe at det mest spennende for en 9-åring i Vietnam er å lære å krysse gaten, men i Cebu vil det være å se Tarsierene på Bohol.
<--- slike altså
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline  
Old 21-11-2019, 03:04   #18
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2020)

Quote:
Originally Posted by 88charlie View Post

LH var enda dyrere og TG ga knotete tider. SK var som sagt fullbooket og Beijing utgikk pga utgått visum.
Beijing er en ganske enkel flyplass å ha internasjonal transfer hvis alt foregår på Terminal 3. Er bagasjen sjekket hele veien så trenger du ikke 24timers visum, og sikkerhetskontroll og billettsjekk er gjort mye raskere enn f.eks transfer i USA

Så forstod ikke helt hvorfor Beijing utgikk pga utgått visum?
__________________
Upcomming... Tja, si det? Rundt omkring i Norge ?
Så langt i år: Rundt omkring i Norge
A-380 is offline  
Old 21-11-2019, 07:58   #19
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2020)

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Værmessig er de ganske like i februar, men selv har jeg aldri skjønt hvorfor folk ikke drar til Hanoi han Ha Long bay istedefor Saigon.

Jeg vil tippe at det mest spennende for en 9-åring i Vietnam er å lære å krysse gaten, men i Cebu vil det være å se Tarsierene på Bohol.
<--- slike altså
Virker ikke som været er så mye å skryte av i februar i Hanoi, hotellpriser er hyggeligere der oppe sammenlignet med Saigon.
Chriscross is offline  
Old 07-12-2019, 12:22   #20
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2020)

Prøver å komme meg til Fiji i løpet av slutten av februar/begynnelsen av mars-måned.
Utreise fra KRS (helst, men kan nok strekke meg til OSL også) og retur fra NAN ca 14-16 dager etter utreise.

Har funnet priser på Ticket. no med WF+SQ+FJ til rundt 11-12000 per pers. Utreise 5/3, retur 21/3.

Hvordan får man vite bookingklasse hos Ticket, før man booker? Hvis det går an
__________________
Cecilie is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2018/19-tråden) TLS at OSL Reiseforum 100 06-08-2019 18:07
Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider (2016/2017) kristian Reiseforum 188 18-11-2017 16:42
Jeg hjelp/råd til flytider/-ruter/-priser (2014/15) Tjab Reiseforum 215 14-12-2015 23:09
Jeg trenger hjelp til EB sølv oppgradering! Fredrik Propell Reiseforum 21 28-07-2009 01:06


All times are GMT +2. The time now is 01:19.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.