Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-11-2017, 15:07   #21
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,758
Default Re: hotels.com - priser, bestilling m.v.

Etter at jeg har funnet et hotell jeg skal booke har jeg flere ganger prøvd gå via viatrumf for å få ekstra bonus med på kjøpet. Vanligvis øker da prisen på hotels.com et par hundre kroner slik at det ikke lønner seg å bruke, men idag da jeg prøvde gikk faktisk prisen ned en hundrelapp fra den "spesialprisen" som hotels.com viste meg.

Og jeg får fortsatt opptjening av bonusnatt og bonus på kredittkortet i tillegg til viatrumf.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2017, 11:34   #22
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: hotels.com - priser, bestilling m.v.

Et tips:
Finn prisen først uten viatrumf og ta skjermbilde av prisen, dato, type rom, etc. (alt du kan)
Deretter bestiller du samme rommet med viatrumf.
Om det blir en differanse på de to summene ikke i ditt favør, så sender du inn en søknad om prismatch.

Har gjort dette mange ganger, og fått tilbake penger. (noen ganger faktisk mer enn forskjellen er)
En gang nektet de derimot å refundere forskjell fordi jeg ikke hadde nok skjermbilder av hva slags type rom det var snakk om....Så de prøver seg der de kan!
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2018, 16:08   #23
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: hotels.com - priser, bestilling m.v.

Så kommer det snikgebyr hos hotels.com også om man skal løse inn reward-nights. Skjønner ikke hvorfor de er så gira på forskjellen på app og websider
Quote:
Vi tar et gebyr på 45 NOK for hver natt du løser inn på siden vår. Hvis du løser inn nettene i appen vår slipper du å betale et gebyr.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2018, 17:07   #24
havard
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2017
Location: BGO
Posts: 141
Default Re: hotels.com - priser, bestilling m.v.

Enig i at det er et sært gebyr, men det er vel trolig for å gi incentiver til å få flere til å installere appen?
Hotels.com får trolig verdifull informasjon om kundebasen gjennom tillatelser vi godtar ved å installere appen. Samtidig skaffer de enda en kanal der de kan nå oss med personlig reklame gjennom notifications.
havard is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2018, 19:01   #25
Murre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Gjøvik
Posts: 130
Default Re: hotels.com - priser, bestilling m.v.

Kan det også være at de ved appbruk slipper å betale tredjeparter/affiliates ala tradedoubler for å sende dem kundene fra andre nettsider?


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Murre is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2018, 23:17   #26
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,758
Default Re: hotels.com - priser, bestilling m.v.

Hvor står det noe om dette gebyret? Jeg kan ikke finne det på sidene til Hotels.com.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2018, 23:44   #27
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: hotels.com - priser, bestilling m.v.

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Hvor står det noe om dette gebyret? Jeg kan ikke finne det på sidene til Hotels.com.
Det står når du skal legge til "gratisnetter" ved betaling.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	hotels.png
Views:	572
Size:	57.5 KB
ID:	44513  
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)

Last edited by Discus; 18-02-2018 at 23:46.
Discus is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2018, 09:36   #28
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: hotels.com - priser, bestilling m.v.

Skal holde et lite øye på flex/no-flex-priser - denne prisstrategien har jeg ikke sett før...

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	ineterssant.png
Views:	1020
Size:	43.1 KB
ID:	45346  
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2018, 10:07   #29
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,758
Default Re: hotels.com - priser, bestilling m.v.

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Skal holde et lite øye på flex/no-flex-priser - denne prisstrategien har jeg ikke sett før...
Det har antagelig å gjøre med valutakonverteringen. Skift til hotellets valuta så vil situasjonen antagelig endre seg.

Husk også på at du ikke faktisk vil bli belastet 1999NOK når du blir betaler på hotellet.

Skrevet under forutsetning om at dette ikke er i Norge.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2018, 10:14   #30
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: hotels.com - priser, bestilling m.v.

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Det har antagelig å gjøre med valutakonverteringen. Skift til hotellets valuta så vil situasjonen antagelig endre seg.

Husk også på at du ikke faktisk vil bli belastet 1999NOK når du blir betaler på hotellet.
Ja, valuta spiller jo inn.

Kan velge å betale på forhånd i norske kroner (men fully refundable) NOK 1999, belastes da kortet. No-flex belastes med NOK 2008 med en gang også. Og det var sammenligningen her
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2018, 13:08   #31
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,758
Default Re: hotels.com - priser, bestilling m.v.

Etter å ha fått snasen gullstatus hos hotels.com tilbød de meg "kupong på en ekstra natt" om jeg skrev en anmeldelse. Etter å ha fått kuppongen prøvde jeg sjekke hvor dyrt hotell jeg kunne bo på den natten. Fant ut at det ikke var en kuppong for en overnatting, men som kunne telle for en av ti netter ved oppsparing til bonusovernatting.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2018, 22:42   #32
MCO-WDW
ScanFlyer Blue
 
MCO-WDW's Avatar
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 221
Default Re: hotels.com - priser, bestilling m.v.

Ja det er mye lureri (svada) ute og går her.
Spesiellt på de expedia eide sidene. (hotel.com osv).
En grei huskeregel er også at det er IKKE er rabatt på kjede hoteller.
Uansett hvor mange xclusive rabatt kuponger du får på mail.
Det er forbud for reisebyråene og selge hotel billigere en på kjedenes hjemmesider.
Og det står med micro skrift på betingelsene hos expedia på kupongene du får.
Når det er nevnt kan jeg også med sikkerhet nevne at expedia ikke bestemmer prisene på kjedehoteller. Disse er linket direkte til kjedenes booking systemer.
Så ligger feks hilton.com nede vil du ikke kunne bestille noen hilton eide hoteller på expedia. Disse vises da som utsolgt.
Selv booker jeg somregel på expedia.no for å få trump poeng.
Men det er greit å være obs på at det er 10% billigere på kjedenes hjemmesider.
Derfor får du hver 10 ende overnatting gratis på hotels.com osv.
Så disse triksene bruker reisebyråene for å kompenserer for 10% billigere på får hos hotellet direkte.
MCO-WDW is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2018, 00:34   #33
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,473
Default Re: hotels.com - priser, bestilling m.v.

Om jeg bruket booking.com, hotels....etc, sammenligner jeg alltid med den faktiske hjemmesiden, eller ringer direkte til hotellet. Har opplevd flere ganger å få inkludert frokost f.eks til en billigere pris ved å ringe, enn prisen uten frokost ved bestilling på tredjeparts side.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
RJon is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2019, 10:33   #34
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,174
Default Re: hotels.com - priser, bestilling m.v.

Kul opplevelse på Hotel Bristol i Berlin. Ved utsjekk viste det seg at siden jeg Expedia+ som muligens skyldes hotels.com Gold (eller bare at man er medlem?) Så var minibar gratis. Drakk bare alkoholfritt så usikker på om det gjelder alkohol også.

Men flott benefit

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2020, 14:29   #35
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,754
Default Re: hotels.com - priser, bestilling m.v.

Som Hotels.com gull fikk jeg tidlig innsjekk i går (14:00 i stedet for 15:00), sen utsjekk i dag (til kl. 1600, i stedet for kl 12), og 73 USD i kreditt til frokost på Peninsula Chicago. Må si jeg er veldig godt fornøyd med kvaliteten på mange av gullfordelene som selv highend hoteller tilbyr. Ofte ser jeg at det bare er gratis premium wifi eller noe i den duren. Men det som jeg får her er jo faktisk verdt noe.
__________________

Last edited by Cecilie; 03-02-2020 at 15:14.
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2020, 16:26   #36
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: hotels.com - priser, bestilling m.v.

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Som Hotels.com gull fikk jeg tidlig innsjekk i går (14:00 i stedet for 15:00), sen utsjekk i dag (til kl. 1600, i stedet for kl 12), og 73 USD i kreditt til frokost på Peninsula Chicago. Må si jeg er veldig godt fornøyd med kvaliteten på mange av gullfordelene som selv highend hoteller tilbyr. Ofte ser jeg at det bare er gratis premium wifi eller noe i den duren. Men det som jeg får her er jo faktisk verdt noe.
Ikke bare hotellet som er high en her, men frokosten også! Håper i alle fall det, da 73$ er det drøyeste jeg kan huske å ha opplevet. om det da er for en frokost? Forrige rekord var 52£ i London for noen år siden. Men om det er slik, så er det jo et skikkelig perk, og 73$ er jo litt uansett om det skulle være for flere dager.
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2020, 16:53   #37
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,362
Default Re: hotels.com - priser, bestilling m.v.

Quote:
Originally Posted by 3cseat View Post
Ikke bare hotellet som er high en her, men frokosten også! Håper i alle fall det, da 73$ er det drøyeste jeg kan huske å ha opplevet. om det da er for en frokost? Forrige rekord var 52£ i London for noen år siden. Men om det er slik, så er det jo et skikkelig perk, og 73$ er jo litt uansett om det skulle være for flere dager.
Da jeg sjekket hoteller i Abu Dhabi før vi overnattet der i forrige uke, fant jeg Sheraton til 1000kr/natt for dobbeltrom. Skulle det være med parkering ble det 2500 og med frokost og P 5000,- for 2 rom en parkert bil og 4 frokost skulle de ha litt over 10.000nkr. Lurer veldig på hva man får når frokosten koster 1250kr/pers. Postei av marinert indrefilet fra afrikansk vilt?
Futura is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2020, 17:29   #38
havard
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2017
Location: BGO
Posts: 141
Default Re: hotels.com - priser, bestilling m.v.

Inntrykket mitt er at frokosten ofte blir billigere om jeg kjøper den i ettertid på hotellet. Da er jeg også mer fleksibel, og trenger ikke ha frokost hver dag under oppholdet.

Slik som beskrevet tidligere i tråden har jeg også oftere opplevd at prisen øker hvis jeg går inn gjennom Viatrumf. Tidligere har jeg søkt opp hoteller først, og deretter brukt en annen nettleser for å bestille med Viatrumf. Men nå øker prisen tilsvarende bonusen..

Last edited by havard; 04-02-2020 at 18:12.
havard is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2020, 18:47   #39
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,754
Default

Quote:
Originally Posted by 3cseat View Post
Ikke bare hotellet som er high en her, men frokosten også! Håper i alle fall det, da 73$ er det drøyeste jeg kan huske å ha opplevet. om det da er for en frokost? Forrige rekord var 52£ i London for noen år siden. Men om det er slik, så er det jo et skikkelig perk, og 73$ er jo litt uansett om det skulle være for flere dager.
Kreditten var for 73 USD per natt, og gjaldt både for både in-room dining eller i The Lobby. Jeg valgte sistnevnte. Kreditten dekket også taxes og tips. Jeg bestilte two eggs any style, kaffe, appelsinjuice og en bolle frukt. Med taxes og tips så kom jeg ikke opp til mer enn 68 USD! Og den fruktbollen var vel strengt tatt ikke nødvendig, men jeg tenkte jeg skulle skvise kreditten mest mulig 😜
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2020, 22:53   #40
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: hotels.com - priser, bestilling m.v.

Jeg har fullstendig sluttet med hotels.com og tar ut all bonus hos expedia. De siste årene har det svart seg til to netter på fete hoteller i Palma, Bilbao og Lyon.

Skal du/dere til Mallorca, bo her: https://www.hotelhostalcuba.com/en/home.html

Cavafrokosten er helt nydelig
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hotels.com og Welcome Rewards skullis85 Reiseforum 75 13-08-2019 11:54
Prismatch på hotels.com killbox Reiseforum 3 25-06-2012 21:32
Hotels.com welcome rewards André Nalin Reiseforum 3 16-10-2011 12:17
Reval Hotels, Member of airBaltic Hotels Blubird Reiseforum 0 21-01-2010 09:12
10 Hotels Hickok Reiseforum 2 06-01-2009 14:18


All times are GMT +2. The time now is 20:15.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.