Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 21-09-2022, 21:24   #201
adressa
ScanFlyer Silver

adressa's Avatar

Default Re: SAS - generelt om booking, priser m.v.

Jeg fløy der sist i april og kan ikke huske at det var self service bag drop der men jeg kan ta feil.
adressa is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2022, 21:45   #202
NorFlight
ScanFlyer Blue

Default Re: SAS - generelt om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by OlavEH View Post
Noen som kan opplyse meg om SAS har self service bag drop ved Milano Malpensa? Sist jeg fløy fra Italia er noen år siden og da var det evig lang kø i en bemannet skranke for å få sjekket inn og sendt bagasjen. Er jo evigheter mer effektivt om de har selvbetjening.
Fløy derfra sist mandag etter Formel 1 på Monza og måtte via skranke. Brukte lengre tid på sikk-sakk båndet, selv med Gull-kort, enn selve innsjekkingen. Tror ikke jeg så en eneste Bag-drop i hele innsjekkingsområdet når jeg tenker meg om…

Security var eget kapittel… Tok tid, selv med FastTrack.
NorFlight is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2022, 15:15   #203
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Default Re: Innsjekk med SAS

<mod>
Denne tråden handler om innsjekk med SAS - servicekonsept og lounge-diskusjonen er flyttet
</mod>

Last edited by Discus; 05-10-2022 at 15:17.
Discus is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2024, 12:03   #204
Styrmann
Newcomer

SAS Ikke mulig å sjekke inn på nettet?

Hei.

Jeg får ikke sjekket inn eller valgt sete på min flight i morgen. SAS påstår de har en teknisk feil, som gjør at dette må gjøres av personell på flyplassen i morgen? Flere som opplever tilsvarende?
Styrmann is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2024, 12:41   #205
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Re: Ikke mulig å sjekke inn på nettet?

Enkelte flyplasser bruker andres systemer og kan ikke sjekke inn online, så vanskelig å svare så lenge du ikke skriver hvor det dreier seg om …. Kan også være andre årsaker, som f.eks. manglende dokumenter ..

Bare vær ute i god tid.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2024, 12:46   #206
Styrmann
Newcomer

OSL-TOS. Kundeservice sa dette gjaldt alle kunder.
Styrmann is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2024, 12:54   #207
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Haha - ja, da er det bare å lystre, med mindre det ‘plutselig’ ordner seg.
Radar Station KGRV3
Old 21-05-2024, 18:33   #208
Roxman
ScanFlyer Gold

Samme problem her, får ikke sjekket inn på OSL-SVG verken nett eller app.
Old 22-05-2024, 13:20   #209
LN-FAB
ScanFlyer Blue

Kan det være at de aktuelle flyvningene er overbooket? I "gamle" dager var dette måten vi gjorde det på for å sluse passasjerene via innsjekk slik at man kunne spørre om frivillige så tidlig som mulig. Er mye mer mas å stå på gate med en overbooket maskin kan jeg love.
LN-FAB is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2024, 22:43   #210
LN-TIB
ScanFlyer Molded

Har fått melding om en time forsinket avgang fra OSL med SAS i morgen. Skal sjekke inn baggasje og ble usikker på om automatikken stopper kofferten på båndet 40 min før oppsatt avgangstider, eller om de justeres i forhold til meldt forsinkelse?

Sent fra min SM-S901B via Tapatalk

LN-TIB is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2024, 00:30   #211
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-TIB View Post
Har fått melding om en time forsinket avgang fra OSL med SAS i morgen. Skal sjekke inn baggasje og ble usikker på om automatikken stopper kofferten på båndet 40 min før oppsatt avgangstider, eller om de justeres i forhold til meldt forsinkelse?

Med mindre det står i meldingen at du kan sjekke inn senere, ville jeg ikke engang vurdert å ta sjansen. Selv om det går ut melding, kan det skje at de går tidligere enn varslet.
Radar Station KGRV3
Old 28-05-2024, 00:32   #212
regnerden
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by LN-TIB View Post

Følger. Når den har fått ny STD burde det vel være ny tid som er utgangspunktet, men ikke sikker på om jeg ville stolt på det..
regnerden is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2024, 00:38   #213
regnerden
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Med mindre det står i meldingen at du kan sjekke inn senere, ville jeg ikke engang vurdert å ta sjansen. Selv om det går ut melding, kan det skje at de går tidligere enn varslet.
Regner med det er SK211 til KRS i morgen han skal med. Den skal komme fra TRD 07.30, så kan jo alltids skje at de går før tid ja. Men når han får beskjed allerede kvelden før vil jeg tro det har skjedd noe som gjør at STD blir nærmere 10.05 enn 09.05 lokal hvertfall
regnerden is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2024, 09:18   #214
LN-TIB
ScanFlyer Molded

Reiser med 4082 til Evenes. Tok ingen sjanser å dro opp til ordinær rutetid. Prøvde å spørre i loungedesken, men der var de ikke sikre. Flyet er ankommet fra Sola før rute, så det er nok crew som forsinker.

LN-TIB is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2024, 21:57   #215
EBGflyer
ScanFlyer Blue

Default Kan man tjekke ind med SAS-app ved afgang fra Shanghai Pudong?

Konen min flyver SAS fra PVG til CPH. Kan hun tjekke ind via SAS-appen med afgang fra PVG? Hun har kun håndbagage.
EBGflyer is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2024, 09:43   #216
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Default Re: Kan man tjekke ind med SAS-app ved afgang fra Shanghai Pudong?

Quote:
Originally Posted by EBGflyer View Post
Konen min flyver SAS fra PVG til CPH. Kan hun tjekke ind via SAS-appen med afgang fra PVG? Hun har kun håndbagage.
Generelt på IC flygninger så får man jo sjekket inn, men ikke nødvendigvis utstedt boardingpass i appen. Kina stempler såvidt jeg husker boardingkort i passkontrollen som gjør at man må ha et fysisk boardingkort. Innsjekkingsskranka ordner det uansett. Det er jo også en hensikt bak dette - at flyselskapene også får gjennomført dokumentkontroll (dvs om man har de rette papirene for å komme inn i Schengen) - det vanker heftige bøter for flyselskapene om de tar med noen som ikke kan reise inn i aktuelt land. Det er noe de gjerne unngår.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2024, 12:16   #217
EBGflyer
ScanFlyer Blue

Default Re: Kan man tjekke ind med SAS-app ved afgang fra Shanghai Pudong?

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Generelt på IC flygninger så får man jo sjekket inn, men ikke nødvendigvis utstedt boardingpass i appen. Kina stempler såvidt jeg husker boardingkort i passkontrollen som gjør at man må ha et fysisk boardingkort. Innsjekkingsskranka ordner det uansett. Det er jo også en hensikt bak dette - at flyselskapene også får gjennomført dokumentkontroll (dvs om man har de rette papirene for å komme inn i Schengen) - det vanker heftige bøter for flyselskapene om de tar med noen som ikke kan reise inn i aktuelt land. Det er noe de gjerne unngår.
Tak for det. Checkin-skranken åbner først 3 timer før afgang. Konen kommer allerede kl. 14.30, så hun må vente på skranken åbner ca kl. 20. Tak for info.
EBGflyer is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2024, 18:43   #218
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Noen som vet om en for boradingpass i app når en sjekker inn atl-cph med sas? En får det fra NYC, men tror en ikke får det fra f.eks ord.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2024, 19:00   #219
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Noen som vet om en for boradingpass i app når en sjekker inn atl-cph med sas? En får det fra NYC, men tror en ikke får det fra f.eks ord.
Siden jeg var på ORD mandag denne uka så fikk jeg boardingpass i app. Fungerte smertefritt det. Men på veien ut måtte jeg sjekke inn i skranke for å få boardingkort fordi jeg reiser til USA på visum og det må legges inn manuelt av innsjekkingspersonalet. Greit å kunne ha gratis setevalg da som diamant eller gull så man slipper å tenke på det. Da jeg prøvde innsjekk i app på vei ut fikk jeg bare at det har oppstått en feil, vennligst sjekk inn i skranken. Tror ikke online checkin håndterer folk som ikke reiser på ESTA, antar innsjekksystemet sender spørringer om passet har en registrert ESTA og derfor returnerer feil når man da ikke har ESTA, men visum.

Grunnen til at jeg har visum og ikke ESTA var at jeg i 2015 besøkte Iran og diskvalifiserer for ESTA. Eneste fordelen med visum er at det holder i 10 år da og man kan i teorien surre rundt i USA i 6 måneder mot 90 dager på ESTA.

Last edited by Hypern; 03-11-2024 at 19:05.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2024, 00:46   #220
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Jeg fløy ATL-CPH på Lørdag og fikk BP med QR-kode i appen.
MountainDew is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules