Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 17-11-2011, 20:59   #1
Cessna182
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2010
Location: Sandefjord
Posts: 238
Lufthansa Hotell i Miami ( Miami Beach)?

Har bestemt meg. Det blir Carribiencruise man. til fre. istedet for tur til Kanariøene i februar. Flyr Lufthansa, Oslo/Frankfurt/Miami. (A380 til Miami). Like dyrt som å dra til Canary Island. Fly t/r Oslo/Miami = kr. 5002,- Cruise man/fre, Miami/Nassau/Cococay/Key West/Miami med alt inkludert, unntatt drikke = kr.2750,-Tenkte å ta 2-3dgr i Miami først. Noen som har et hotell å anbefale i Miami ? Kanskje på Miami Beach ?
Cessna182 is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2011, 23:21   #2
T.A.K
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2009
Location: BGO
Posts: 441
Default Re: Hotell i Miami ( Miami Beach).

Har et supert tips til deg!

Congress Hotel South Beach. Bodde her 3 netter i sommer og var særdeles fornøyd. Midt i smørøyet kan man trygt si. Vil definitivt bo der neste gang jeg er i Miami. Link følger under.

http://www.congresshotelsouthbeach.com/

PS: Hadde faktisk tenkt å ta nøyaktig samme cruiset som deg når vi var der i sommer, men vi endte opp med å heller leie bil og kjøre ned til Key West og ble der i 4 dager.
Håper på en TR

Kan legge til at vi betalte ca 800 kr natten via hotels.com
__________________
Okt: 11/10 SK BGO-OSL: 14/10 SK OSL-BGO
Okt: 28/10 BT BGO-RIX: 30/10 BT RIX-BGO
Nov: 2/11 SK BGO-AES: 3/11 DY AES-BGO
Nov: 22/11 W6 BGO-GDN: 24/11 W6 GDN-BGO
Nov: 25/11 LH BGO-FRA: 27/11 LH FRA-BGO
Des: 12/12 SK BGO-ARN: 14/12 JZ ARN-BGO
Jan: 07/1 SK BGO-SSH: 14/1 SK SSH-BGO

Last edited by T.A.K; 19-11-2011 at 13:11.
T.A.K is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2011, 01:44   #3
Jarlabanke Vking
ScanFlyer Silver
 
Jarlabanke Vking's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
Default Re: Hotell i Miami ( Miami Beach).

Crowne Plaza Z ocean club resort. Det koster, men jeg lover deg det er verdt det. Det er et lite, men ekslusivt suite only hotel. Betalte vel rundt 400 krøsusdaler per natt sist for roof top suite. Det ligger rett på begynnelsen av ocean boulevard på south beach. På roof top suite har du din egen, private takterrasse med jacuzzi og sittegrupper, i tillegg til ordinær balkong og et lekkert rom ellers. ANBEFALES!

Var forøvrig på akkurat samme cruiset i månedsskiftet oktober/november!
__________________
Upcoming flights;

mange!
Jarlabanke Vking is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2011, 09:38   #4
Larsabal
ScanFlyer Blue
 
Larsabal's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Oslo
Posts: 268
Default Re: Hotell i Miami ( Miami Beach)?

Hotell i Miami Beach/South Beach kan være så mangt, for å anbefale kunne det vært kjekt om du kunne komme med noen preferanser som f.eks ønsket prisnivå, alder og hva du ønsker å gjøre når du er der.

Når jeg er i Miami setter jeg pris på å kunne bo "på" stranden, altså at hotellet har direkte adgang til stranden med egne solsenger, parasoller osv – i tillegg til et velfungerende privat bassengområde. For å få det må man bo på strandsiden av Collins avn, fra der Ocean Drive slutter i nordenden. I tillegg liker jeg at hotellet har bar(er) og restaurant(er) og evt nattliv av god standard.

Jeg starter syd ved Collins avn/15th street og beveger meg nordover på hoteller jeg har besøkt (spist, drukket og hengt ut, ikke nødvendigvis overnattet). Ingen er budsjetthoteller, men gode tilbud kan dukke opp når det ikke skjer noe spesielt i byen.

Loews (http://www.loewshotels.com/Miami-Beach-Hotel)
Stort resort med et fantastisk uteområde.

Delano (http://www.delano-hotel.com/en-us/#/home/)
Klassiker med nydelig hage og meget gode drinker. Noe små rom, men servicen veier opp for det. Ligger i starten av Lincoln road med masse bra shopping.

W South Beach. (http://www.starwoodhotels.com/whotel...ropertyID=1599)
Stilrent og flott hotell med fantastisk asiatisk mat på restauranten Mr Chow. Det sies at rommene her er små, jeg har ikke sett de. Veldig god stemning i baren og loungen på kveldstid. Flott utendørs pool-område som blir lounge om kvelden i tillegg til loungen inne.

Fountainbleu (http://www.fontainebleau.com/)
Bomaskin, litt langt nord på Collins. Men klassisk hotell fra gamle James Bond filmer som fikk en total overhaling for noen år siden. Trendy og OK sted for kjendisspotting, hvis man er ute etter det. Miamis mest populære nattklubb, LIV, har inngang fra lobbyen. God puls og stemning med et stort bassengområde med mange bassenger.

Når jeg skal over neste gang står W øverst på ønskelisten.
Larsabal is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2011, 12:21   #5
jjessen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2011
Location: OSL
Posts: 471
Default Re: Hotell i Miami ( Miami Beach)?

Har også bodd på Congress for et par år siden (den gangen het det Strand) og var veldig fornøyd med det. Fikk rommet billig via Hotwire den gangen.

Hvis du vil slippe leiebil og ha liv og shopping rundt deg så bør du bo på South Beach og helst Oceanfront. Da har du alt i gåavstand.

Det du må huske på er at februar er høysesong og i helgene skrus prisene opp enda mere så du må regne med 300+ USD for noe fornuftig sted å bo. Går an å finne noen gode tilbud på Hotwire og Priceline hvis man aksepterer å bo uspesifisert men du sparer nok ikke så mye på akkurat denne tiden når hotellene uansett fylles opp.

Klokt valg å reise på cruise, jeg har vært på 2 i Karibien og elsker det. Men jeg hadde nok slått til på en ukescruise når jeg først var igang:-)
jjessen is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2011, 12:31   #6
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,170
USA Re: Hotell i Miami ( Miami Beach)?

Vi har de senere årene valgt hoteller Downtown Miami. Her er det flust med bra restauranter og litt mer metropolfølelse. Det er også kortere vei til cruise terminalen.

En liten bonus er at prisene på hoteller i sentrum er langt lavere enn på beachen, og ikke minst langt bedre standard.

Det er 15 minutter med taxi til South Beach så man kan spise og nyte av bananas tilstandene der og deretter trekke seg tilbake når man har fått nok MTV.

I sommer bodde vi på Four Seasons og var meget fornøyde.

http://www.fourseasons.com/miami/
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 20-11-2011, 21:52   #7
Cessna182
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2010
Location: Sandefjord
Posts: 238
Lufthansa Re: Hotell i Miami ( Miami Beach)?

Ja da er bookingen i box. LH Osl/Fra/Mia NOK 5002,- t/r pr.pers.. (A380 begge veier Fra/Mia) Fikk de to siste billettene til den prisen. Etterpå NOK 6580-. Cruise man/fre Miami/Nassau/Cococay/Key West m/alt inkl. utenom drikke NOK 2600,- pr. pers. Gleder meg (oss). Jobber nå med å finne hotell i Miami.
Cessna182 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Transport fra Miami Airport til Fort Lauderdale beach. Cessna182 Reiseforum 10 24-04-2013 00:24
Miami i februar + Hotell? LNv22 Reiseforum 11 09-12-2012 14:50
Miami South Beach by air Blubird TripReports 11 23-01-2010 22:02
Hotell, Miami SoBe Blubird Reiseforum 6 22-09-2009 20:42
Noen bilder fra Miami Beach og Key West Dag Viking Flyforum 5 19-08-2005 07:47


All times are GMT +2. The time now is 14:36.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.