Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-05-2016, 22:39   #241
magnusant
EBG
 
Join Date: Dec 2015
Location: Copenhagen
Posts: 93
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by Chr1st1an View Post
snip snip

Dette ble kanskje ikke "kort" hehe. Men jeg er vel kanskje i overkant interessert i god service og mat generelt. :O
Ja; fikk mye annen god mat, og skal definitivt spise mer god mat der nede neste gang, men da tror jeg det blir noen av de mer kjente som f eks nobu.
Hmm, synd de har falt igjennom, passer ikke med min erfaring den gangen jeg var der. Vi hadde nok kun to servitører utover somerlieren. Og som sagt, ble jeg godt på en snurr av all vinen.

De fylte gledelig opp glassene hvis man rakk å drikke opp, men på et tidspunkt hadde jeg nok fire glass stående.
Husker ærlig talt ikke om det var 15 retter, tror nærmere vi hadde 8-9 - pluss at vi kjøpte til den greia som ligner en vagtelegg-burger og eksploderer i munnen, uten at jeg husker hva det virkelig var.

Må innrømme at ikke alle rettene var like mind-blowing, men det er også vanskelig å sammenligne med københavn, tyskland og italia som står for mine andre michelin-opplevelser. I forhold til prisen synes jeg det var rimelig top notch.

Det er klart du kan ha rett, det er jo ikke utenkelig at de har tapt nivået. Jeg er uansett nysgjerrig på nye steder, og følger din anbefaling om å prøve et annet sted når jeg skal over igjen senere i år
magnusant is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2016, 16:35   #242
Aloha
Occasional flyer
 
Aloha's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Location: ENGM/FBU
Posts: 55
Default Re: Hong Kong-tråden

Var på Bo Innovation før jul. Og ble som deg ikke særlig imponert av deres Chef table menu. Måtte blant annet sende tilbake foie gras, som var til dels rå.

En annen ting jeg aldri har opplevd tidligere er å bli tildelt lesestoff (diversen matblader).
Vet ikke om de hadde planer om treg service, eller om det er vant med at solo diners liker å lese mens de spiser.

Er enig i at det er merkelig at Bo Innovation i det hele tatt har stjerner.

Snakket med kokker på andre steder i HK som hadde blandede meninger om hva som skal til for å få en stjerne i HK.

Ved en tilfeldighet oppdaget jeg Twenty Six by Liberty. En juvel uten stjerne med utmerket konsept, mat og ikke minst beliggenhet.
Aloha is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2016, 21:13   #243
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by Aloha View Post

Er enig i at det er merkelig at Bo Innovation i det hele tatt har stjerner.
Snakket med kokker på andre steder i HK som hadde blandede meninger om hva som skal til for å få en stjerne i HK.

Ved en tilfeldighet oppdaget jeg Twenty Six by Liberty. En juvel uten stjerne med utmerket konsept, mat og ikke minst beliggenhet.
Godt vi er enige. Tror nok terskelen er lav for * ja...

Takk for tipset om 26. Skal prøve det neste gang. Tenker da også å prøve nobu og den andre kjente som ligger på Intercontinental.
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2016, 19:57   #244
Apollon
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2016
Posts: 102
Default Re: Hong Kong-tråden

Hva må man egentlig regne med av hotellpriser i Hong-Kong? For å være spesifikk:
Jeg vurderer en tur til Hong-Kong i april neste år. Jeg har sjekket litt og ble overrasket av prisene. Jeg fant en B&B Innspirit som ligger Tsim Sha Tsui og på datoene jeg la inn ble det 1000 kroner natta, men rommet er bare på 9m2. Til samme pris har jeg booket flott 4 stjerners hotell i Tokyo i Oktober, dvs Gate Hotel Kaminarinom by Hulic som har strålende anmeldelser og virker aldeles utmerket. Rommet i Tokyo er på 15-19m2, så ble litt overrasket. Nå virker jo denne B&B i Hong Kong fin men med tanke på at det er B &B samt størrelse på rom så hadde jeg forventet jeg en pris litt til rundt 500. Innspirit har ikke frokost engang. Så det jeg lurer på er da om overnattingsprisene er høyere i Hong Kong enn Tokyo? Eller finner man noe tilsvarende som jeg fant i Tokyo til ca den prisen? Hadde det bare vært noen dager men er snakk om minimum 7 netter, 7-10 netter trolig pga filmfestivalen så blir ikke aktuelt med rom til "flere tusen" natta. Burde jeg slå til på B&Ben eller lar det seg gjøre å finne et "ordentlig hotell " i HK(3/4 stjerner) med fin plassering til 1000 kroner natten? Jeg forventer ikke Shangri La, Ritz Carlton osv til den prisen da hehe. Noen som har tips? Tips til område? Er kjempefornøyd med dealen jeg gjorde i Tokyo så hadde håpet å få til noe slik i HK.

Last edited by Apollon; 29-07-2016 at 20:08.
Apollon is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2016, 20:06   #245
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,700
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by Apollon View Post
Hva må man egentlig regne med av hotellpriser i Hong-Kong? For å være spesifikk:
Jeg vurderer en tur til Hong-Kong i april neste år. Jeg har sjekket litt og ble overrasket av prisene. Jeg fant en B&B Innspirit som ligger Tsim Sha Tsui og på datoene jeg la inn ble det 1000 kroner natta, men rommet er bare på 9m2. Til samme pris har jeg booket flott 4 stjerners hotell i Tokyo i Oktober, dvs Gate Hotel Kaminarinom by Hulic. Rommet i Tokyo er på 15-19m2, så ble litt overrasket. Nå virker jo denne http://www.gate-hotel.jp/english/rooms/&B fin men til B&B og størrelse på rom så hadde forventet jeg en pris litt til rundt 500. Innspirit har ikke frokost engang. Så det jeg lurer på er da om overnattingsprisene er høyere i Hong Kong enn Tokyo? Eller finner man noe tilsvarende som jeg fant i Tokyo til ca den prisen? Hadde det bare vært noen dager men er snakk om minimum 7 netter, 7-10 netter trolig pga filmfestivalen så blir ikke aktuelt med rom til "flere tusen" natta. Burde jeg slå til på B&Ben eller lar det seg gjøre å finne et "ordentlig hotell " i HK(3/4 stjerner) med fin plassering til 1000 kroner natten? Jeg forventer ikke Shangri La, Ritz Carlton osv til den prisen da hehe. Noen som har tips? Tips til område? Er . kjempefornøyd med dealen jeg gjorde i Tokyo så hadde håpet å få til noe slik i HK
Du kan prøvd Best Western Kowloon. Skikkelig harde senger men er da et hotell. Funka ok for meg. Ellers har jo Hong Kong de høyeste prisene i verden på hotell.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2016, 20:13   #246
Apollon
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2016
Posts: 102
Default Re: Hong Kong-tråden

Ah,det var det jeg fryktet litt ja, men det samme er sagt om Japan (Tokyo spesielt) så jeg ble positivt overrasket over hotell/ryokan jeg har booket rundt omkring i Japan. Men jeg brukte riktignok mye tid på å lande på overnatting, bestilte f.eks rommet i Tokyo1 år i forveien før det var lagt ut på online booking så fikk det beste tilbudet. Ikke alltid man kan "stole på" på booking.com og lønner seg å surfe rundt. Takk for tipset på Best Western.

Last edited by Apollon; 29-07-2016 at 20:16.
Apollon is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2016, 20:47   #247
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: Hong Kong-tråden

Hong Kong er ikke billig, men man trenger ikke tømme lommeboka helt.

Ta en titt på Momondo.com.

Mine tips fra Yau Ma Tei og nedover (Har bodd på alle disse, opp til flere ganger):
BP International (ca 1200-1400), Best Western Grand(800-900), West hotel(1000), Mingle in the Shai (1000), Silka Seaview (Smått! 750kr), Shamrock (1000kr)

God tur til Hong Kong!
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2016, 21:22   #248
Apollon
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2016
Posts: 102
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by mcduck View Post
Hong Kong er ikke billig, men man trenger ikke tømme lommeboka helt.

Ta en titt på Momondo.com.

Mine tips fra Yau Ma Tei og nedover (Har bodd på alle disse, opp til flere ganger):
BP International (ca 1200-1400), Best Western Grand(800-900), West hotel(1000), Mingle in the Shai (1000), Silka Seaview (Smått! 750kr), Shamrock (1000kr)

God tur til Hong Kong!
Takker for tips Mcduck! Godt å vite man ikke trenger å tømme lommeboka helt på overnatting. Tenker at det som er viktig med overnatting er jo bare en god seng å ligge i, god plass til baggasje, en varm dusj og 'rent og pent', ja hyggelig personale. Vil heller bruke litt ekstra på mat enn overnatting. Virker som rimeligste måte å fly til HK er via London (med BA fra en norsk by, i mitt tilfelle Stavanger) og direkte fra London med Cathay? Evt Sas om.de har en god kampanje. Ser de flyr fra Stockholm til HK men rimelig kort transfertid fra Stavanger) Hvem pleier du å bruke Mcduck? Virker som det er fullt mulig å komme seg til HK fra 4000.
Apollon is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2016, 21:37   #249
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by Apollon View Post
Hvem pleier du å bruke Mcduck? Virker som det er fullt mulig å komme seg til HK fra 4000.
Jeg pleier å bruke SAS fra Kristiansand (Via OSL og ARN). Dette koster rundt 4000 på en god dag. Ellers pleier jeg å booke andre på SAS eller British Airways+Cathay (A350) (3600 fra Oslo på en god dag). Andre billige alternativer er Finnair (I perioder billige) via Helsinki eller Aeroflot via Moskva.

Kort transfer på ARN pleier ikke å være noe problem.

Hold også ett øye på SAS sine torsdagstilbud.. Fikk Kristiansand - Hong Kong med SAS for 2300kr for en mnd siden.
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)

Last edited by mcduck; 29-07-2016 at 21:42.
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2016, 22:26   #250
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,172
Default Re: Hong Kong-tråden

HK kan også være dyrt i April pga electronic trade fair og klesmesser.

Det er mye som foregår innenfor kort tid
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2016, 22:57   #251
FQTV
EBG
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,258
Default Hong Kong-tråden

Bodde på Ibis Shueng Wan (central) i helgen.
Ca 1000.- for natten i 26 etg med flott utsikt over bay'en og mot kowloon.
Kvm på rommet vet jeg ikke. Var stort nok til meg og mitt.

Kan nevnes at jeg booket en uke før innsjekk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2016, 00:23   #252
Kanon
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,263
Default Re: Hong Kong-tråden

Bodde på Grand City Hotel i Oktober 2015, helt nytt, mye hotell for pengene. ca 10 min gange til tbanen. Ligger i Western District, lukter litt dyremat på bakkenivå pga. alle kinesisk medisin sjappene.
Kanon is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2016, 10:51   #253
Apollon
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2016
Posts: 102
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
HK kan også være dyrt i April pga electronic trade fair og klesmesser.

Det er mye som foregår innenfor kort tid
Ja, jeg oppdaget også det nå, da jeg sammenlignet med datoer men hadde tenkt å kombinere med påskefri samt at det er i April filmfestivalen avholdes.

Last edited by Apollon; 31-07-2016 at 11:23.
Apollon is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2016, 22:42   #254
magnusant
EBG
 
Join Date: Dec 2015
Location: Copenhagen
Posts: 93
Default Re: Hong Kong-tråden

sist jeg var i HK, bodde jeg på Courtyard, island side nede mot havnen. Husker ikke helt adresse, men også raske 12 minutter gange fra en metro, to stopp fra central, tror jeg.

Der fikk jeg et fint rom på 18. - sikkert omkring 20 m2, med utsikt over havnen, for omkring 1300. Jeg vet det er dyrere, men synes det var bra value for money.

Det er slettes ikke billig med hotell i HK, men hvis man ikke skal ha 5* av internasjonal kaliber, så synes jeg likevel det er rimelig i forhold til manhattan. Eller tar jeg feil?

Last edited by magnusant; 01-08-2016 at 22:43. Reason: ekstraspørsmål
magnusant is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2016, 23:36   #255
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,172
Default Re: Hong Kong-tråden

Jeg skal bo på Renaissance Wan Chai nå i helgen. 1800-ish HKG per natt. Det er ikke galt i HK, hvis hotellet er ok
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2016, 14:17   #256
econ
ScanFlyer Silver
 
econ's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 768
Default Re: Hong Kong-tråden

Hei

Skal til HKG i Oktober med SAS. De har jo helt ubrukelige tider på hjemreisen.

Det jeg lurere på er: Er det mulig å komme seg fra Macau til HKG flyplass og rekke SAS sin 09:05 avgang? (er ikke interesert å bruke mye penger på helikopter)

Ser ut som alle fergene går for sent til å rekke den.
__________________
econ is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2016, 14:58   #257
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,756
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by econ View Post
Det jeg lurere på er: Er det mulig å komme seg fra Macau til HKG flyplass og rekke SAS sin 09:05 avgang? (er ikke interesert å bruke mye penger på helikopter)

Ser ut som alle fergene går for sent til å rekke den.
Selv om det hadde gått en så tidlig ferge er det så mange potensiele køer/forsinkelser og en så ubehagelig tidlig start før du kommer deg til flyplassen at jeg ikke ville satset på det.

Sist jeg var innom Hong Kong tok jeg siste natt på Regal Airport Hotel.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2016, 16:53   #258
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Sist jeg var innom Hong Kong tok jeg siste natt på Regal Airport Hotel.
Har bestilt et par netter der på to ulike fremtidige turer. Hva synes du om hotellet?
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2016, 18:10   #259
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,756
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by Insomnia4u View Post
Har bestilt et par netter der på to ulike fremtidige turer. Hva synes du om hotellet?
Ville bare bodd der siste natten, det er lite å gjøre i området.

Greit hotell, men syntes bassengområdet stengte for tidlig til å være flyplasshotell.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2016, 10:50   #260
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Ville bare bodd der siste natten, det er lite å gjøre i området.

Greit hotell, men syntes bassengområdet stengte for tidlig til å være flyplasshotell.
Skjønner. Er to turer, så bor der bare på transit når jeg kommer sent på kvelden.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hong Kong Someone Reiseforum 21 02-07-2010 16:40
Hotell i Hong Kong Farmer Reiseforum 8 22-02-2009 14:47
Hong Kong og AY !! SQ 777 Flyforum 26 30-04-2007 16:14
Oasis Hong Kong Blubird Flyforum 4 27-10-2006 13:18
Spotting i Hong Kong VC-10 Flyforum 6 21-12-2004 13:28


All times are GMT +2. The time now is 12:40.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.