Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 15-04-2015, 15:32   #1
VirreVapp
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
SAS Eurobonus Familiekonto

Hei

Vi har i dag satt opp familien slik at høvdingen, meg :-), drar inn poengen fra familien. Ser nå at fruen har poeng som om en stund begynner å forfalle.. Tenkte da på muligheten av å toppe opp hennes konto litt slik at hun får 100000 poeng.. Så ta ut en reise før de første poengene forfaller ?

kan man dynamsik endre dette familieoppsettet frem og tilbake ?? La henne være mottaker i en mnd tid ??
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort!
VirreVapp is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2015, 15:48   #2
Are G
EBD
 
Join Date: Feb 2014
Location: Kristiansand / Oslo
Posts: 991
Default Re: Eurobonus Familiekonto

Ja, du kan når som helst avslutte tilknytning til familiekonto, og koble tilbake senere.
Are G is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2015, 10:34   #3
jjessen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2011
Location: OSL
Posts: 471
Default SAS familiekonto

Noen her inne som har erfaring med SAS familiekonto?

Koblet konas konto til min og regnet da med at alle hennes poeng ble overført til min konto den påfølgende 8. i måneden. Det skjedde ikke, gjelder automatisk overføring kun for nye poeng som er opptjent etter at konto er opprettet?

Ser man kan overføre poeng manuelt men da går det via points.com og koster penger.
jjessen is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2015, 11:32   #4
RescueMe
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2013
Location: Bææærgen
Posts: 485
Default Re: SAS familiekonto

Quote:
Originally Posted by jjessen View Post
Noen her inne som har erfaring med SAS familiekonto?

Koblet konas konto til min og regnet da med at alle hennes poeng ble overført til min konto den påfølgende 8. i måneden. Det skjedde ikke, gjelder automatisk overføring kun for nye poeng som er opptjent etter at konto er opprettet?
Stemmer, kun ferske poeng
RescueMe is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2016, 00:05   #5
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Eurobonus Familiekonto

*Bump*

Prøvde å lese litt om familiekonto på SAS sine nettsider, men ble ikke så mye klokere, så jeg prøver her.

Har en mor og en søster som kanskje skal til Spania i sommer, og de bryr seg fint lite om bonuspoeng. Er det "innafor" reglene at jeg kan tjene noen poeng på det, når vi f.eks. bor på hver vår adresse alle tre? Og kan man evt. motta fra søsken?
SAS nevner:
Quote:
“Families” includes partner, husband, wife, parents and children.
Jeg blir da litt i tvil om "siblings" også evt. gjelder...?
Martin is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2016, 01:57   #6
Upsaker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 394
Default Re: Eurobonus Familiekonto

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
*Bump*

Prøvde å lese litt om familiekonto på SAS sine nettsider, men ble ikke så mye klokere, så jeg prøver her.

Har en mor og en søster som kanskje skal til Spania i sommer, og de bryr seg fint lite om bonuspoeng. Er det "innafor" reglene at jeg kan tjene noen poeng på det, når vi f.eks. bor på hver vår adresse alle tre? Og kan man evt. motta fra søsken?
SAS nevner:
Jeg blir da litt i tvil om "siblings" også evt. gjelder...?
I praksis er det ingen som sjekker forholdet ditt til disse personene og alt blir godkjent med en gang. Sett opp mor som partner eller wife og søster som datter for eksempel.
Upsaker is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2016, 13:53   #7
ErlA
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
Default Re: Eurobonus Familiekonto

Jeg har både kona mi og lillebroren min satt opp som min familie sånn at jeg haier poengene til begge
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2016, 14:41   #8
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Eurobonus Familiekonto

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
*Bump*

Prøvde å lese litt om familiekonto på SAS sine nettsider, men ble ikke så mye klokere, så jeg prøver her.

Har en mor og en søster som kanskje skal til Spania i sommer, og de bryr seg fint lite om bonuspoeng. Er det "innafor" reglene at jeg kan tjene noen poeng på det, når vi f.eks. bor på hver vår adresse alle tre? Og kan man evt. motta fra søsken?
SAS nevner:
Jeg blir da litt i tvil om "siblings" også evt. gjelder...?
Kan du ikke bare registrere dem med din adresse? Mødre og søstre må da være innafor selv om det kanskje er litt i gråsonen om søstern din er gift og bor på andre kanten av landet.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2016, 15:45   #9
cntnry
Newcomer
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 45
SAS Re: Eurobonus Familiekonto

Ser ut til at SAS planlegger å gjøre større endringer på familiekonto. Virker som om det blir (midlertidig?) slutt på automatisk overføring av poeng fra april.

Quote:
Vi endrer tjenesten Familiekonto og kommer til å lansere en ny og forbedret tjeneste til høsten. 31. mars er siste dagen for å åpne en familiekonto. Alle aktiviteter som blir registrert på giverkontoen (-e) innen 8.april kommer til å bli overført til familiekontoen.

Etter det vil ingenting bli overført til familiekontoen i sin nåværende form. Alle poengene som er overført til mottakerens konto vil selvsagt bli stående, og ingen vil gå tapt.
Så spørs det om det blir til fordel for medlemmene eller ikke.
cntnry is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2016, 16:15   #10
hlorange
Flyjunkie
 
Join Date: Sep 2009
Location: Bergen/Oslo, Norway
Posts: 248
Default Re: Eurobonus Familiekonto

SAS har vel bare ett mål med Familiekonto, og det er å stimulere til salg av flere reiser ved å skape lojalitet til EB.

Tror de bryr seg fletta om poengene på Familiekontoen kom fra søsken, fettere eller naboer. Vil overraske meg om dette blir endret til noe dårligere. Vil tippe at det heller blir noe synergi mellom familiemedlemmene, slik at pappas poeng som er "til overs" etter gullkvalifisering, kan delegeres til kvalifisering for et annet familiemedlem.
hlorange is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2016, 21:16   #11
ErlA
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
Default Re: Eurobonus Familiekonto

Quote:
Originally Posted by hlorange View Post
SAS har vel bare ett mål med Familiekonto, og det er å stimulere til salg av flere reiser ved å skape lojalitet til EB.

Tror de bryr seg fletta om poengene på Familiekontoen kom fra søsken, fettere eller naboer. Vil overraske meg om dette blir endret til noe dårligere. Vil tippe at det heller blir noe synergi mellom familiemedlemmene, slik at pappas poeng som er "til overs" etter gullkvalifisering, kan delegeres til kvalifisering for et annet familiemedlem.
Har vært rykter om at poeng fra familiemedlemmer skal telle mot kvalifisering.

Blir spennende å se
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2016, 03:40   #12
SAS_flyer
ScanFlyer Blue
 
SAS_flyer's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 368
Default Re: Eurobonus Familiekonto

Gikk ut epost i går om ny familiekonto til høsten og ikke mer registrering etter 8. april.
SAS_flyer is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2016, 03:50   #13
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: Eurobonus Familiekonto

Fra Salesinfo:


Why will the existing Family Pooling be closed down?
The existing set-up is not supported technically by the new loyalty system, SAS Customer Loyalty Management (CLM). A new, enhanced concept will be introduced during autumn 2016.

When will it be closed down?
It will be closed down on March 31. Activities registered on the member’s (the giver’s) account up to April 07 will be transferred to the receiving account. The transfer as such will take place on the night between April 7 and April 8.

Until which date will it be possible to open a new Family pooling relationship?
The last date to open a Family Pooling relationship is March 31-2016. NB! Only Activities registered on the “giving” account up to April 07 will be transferred to the receiving account.

Until which date will Family Pooling points be transferred?
Activities registered on the giving member’s account up to April 08 will be transferred automatically. Sykes and Sutherland will be given permission to register points retroactively until April 30. A special procedure will be distributed on March 31.

What will happen to the points that are already transferred?
Nothing – they will remain at the account they have been transferred to.

Will it be possible to transfer points back to the original member as the concept will end?
This will not be possible.

Will there be something similar in the future?
A new, enhanced concept will be introduced during autumn 2016

What will the new concept look like?
More information will come during the autumn.

When will the new concept start?
The new concept is planned to start during the autumn 2016.

Will it be possible to transfer points retroactively from March 31 into the new concept?
The concept is under development and we will have to revert.

When will we receive more info about the new concept?
We expect to be able to provide more information at the end of August / beginning of September.

Why isn’t the new concept ready when you close down the existing one?
Migrating to a new loyalty system is a major project. EuroBonus has today over 4.3 million members, some 120 partners, thousands of file transfers and millions of web service calls every day. After migration in May 2016 the work starts to develop new solutions for our members.

We had planned to transfer points for travel that will take place in May. What shall we do now?
There is a possibility to transfer points for a fee
http://www.flysas.com/en/uk/eurobonu...fer-of-points/
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)

Last edited by mcduck; 25-03-2016 at 03:53.
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2016, 09:10   #14
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Eurobonus Familiekonto

Når et bonusprogram snakker om at programmet vil bli "enhanced".....
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2016, 10:40   #15
RescueMe
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2013
Location: Bææærgen
Posts: 485
Default Re: Eurobonus Familiekonto

Synes nesten litt synd på kundeservice hos SAS...

"Ja, vi har avsluttet familiekonto ja... Nei, du må nok betale for å overføre poeng nå... Det kommer noe nytt og bedre til høsten, men ingen vet hva det blir, du får ringe oss da og høre, så kanskje noen vet noe mer da"
RescueMe is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2016, 12:47   #16
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Eurobonus Familiekonto

Quote:
Originally Posted by RescueMe View Post
Synes nesten litt synd på kundeservice hos SAS...

"Ja, vi har avsluttet familiekonto ja... Nei, du må nok betale for å overføre poeng nå... Det kommer noe nytt og bedre til høsten, men ingen vet hva det blir, du får ringe oss da og høre, så kanskje noen vet noe mer da"
"... hvilken høst? Det er vi usikker på, for håpentligvis førstkommende."
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2016, 00:50   #17
storg
ScanFlyer Molded
 
storg's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,583
Default Re: Eurobonus Familiekonto

Denne gangen tror jeg det blir ekte forbedringer. Rett å slett så enkelt som at man ikke har rukket å bygge det nye produktet i det nye systemet. Og naturlig nok ikke bruker krefter på å lage en mellomlanding. Alt tyder på at SAS ønsker å bruke eurobonus for å holde på kunder. Da tror jeg ikke et dårligere familieprodukt er veien å gå.
storg is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2016, 09:21   #18
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Eurobonus Familiekonto

SAS it slår til igjen. Fikk overføring i dag.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2017, 15:52   #19
blazius
ScanFlyer Silver
 
blazius's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 620
Default Re: Eurobonus Familiekonto

Kom det noen ny ordning?
__________________
blazius is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2017, 19:51   #20
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Eurobonus Familiekonto

Nei, kommer ikke noe før EB 3.0 blir lansert utpå våren


Sent from my iPhone using Tapatalk
ToreD is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
EuroBonus 2.0 ILS2 Reiseforum 1941 23-06-2016 15:48
Eurobonus Familiekonto og CT thorhansen Reiseforum 0 28-06-2014 18:53
Eurobonus-poeng når man bestiller reise med Eurobonus-poeng? chaglen Reiseforum 2 20-07-2011 18:00
EuroBonus på LH kristian Flyforum 5 12-05-2008 16:38
Eurobonus Twin Otter Flyforum 2 30-04-2008 01:54


All times are GMT +2. The time now is 10:09.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.