Flyprat


Go Back   Flyprat > General Aviation og sjøfly

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-03-2022, 11:22   #1
Fonn
Newcomer
 
Join Date: Mar 2022
Posts: 2
Default PPL-nettkurs

Hei, ny på forumet her. Lurer på om noen har "fersk" erfaring med nettkurs fra flygeterori.no, privatfly.no eller flyskolen.no? Så langt har jeg jobbet med teorien i "Veien til Flysertifikatet". Er fornøyd med boken. Liker utforming og språk, og tenker at privatfly.no er den naturlige fortsettelsen. Noen som vet om nettkurset deres er like bra bygget opp som boken? Har ikke noe i mot å gå for en av de andre, men ønsker selvfølgelig noe som fungerer nå og gir god fremdrift med den tiden jeg setter av.
Fonn is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2022, 15:34   #2
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: PPL-nettkurs

Velkommen på flyprat! Såvidt jeg vet er du bundet til privatfly.no dersom du ikke kjøper en annen lærebok.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2022, 21:03   #3
royturbodiesel
Newcomer
 
Join Date: Oct 2021
Posts: 2
Default Re: PPL-nettkurs

Jeg har akkurat avsluttet flyteorien via privatfly.no.
Startet 13/9-2021 og løste siste innsendingsoppgave 30/12-2021.
Kjørte så på eksamenstrening og tok 5 eksamener 19/1-22 og de siste 4 (verste) 9/2-22.
Skolen er lagt opp til selvstudium, men det avholdes webinarer (eksamensforberedende undervisning) flere ganger i måneden, og det var veldig nyttig for meg. Jeg deltok på alle jeg kunne, og selv om det var webinarer for fag jeg ikke hadde begynt å lese, så tok jeg det allikevel, for å få et innblikk i hva det dreide seg om.
Veldig greit å ha noen å forplikte seg overfor og inspirerende å "møte" andre.
Min snittscore på eksamen var 92% og man må ha 75% rett i hvert av de 9 fagene for å bestå. Så det er ikke umulig, men det krever at man er disiplinert og arbeider med stoffet.
royturbodiesel is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2022, 14:46   #4
Fonn
Newcomer
 
Join Date: Mar 2022
Posts: 2
Default Re: PPL-nettkurs

Takk for god oppsummering. Med det løpet har du prioritert beinhardt. Det blir nok privatfly.no for min del når avgjørelsen omsider blir tatt. Lykke til videre med flygingen!
Fonn is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
"Flight Vehicle Aerodynamics" & "Intro to Aerodynamics" - Gratis nettkurs fra MIT/edX Solvi Flyteknisk forum 0 24-05-2013 00:36
PPL? Twin Otter General Aviation og sjøfly 35 09-05-2009 10:16
PPL-A valen Flyforum 7 28-08-2007 20:36
PPL-A Jan H Flyforum 7 02-10-2006 21:18


All times are GMT +2. The time now is 15:13.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.