Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 17-02-2020, 21:14   #61
kordum
Newcomer
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 9
Default Re: Boston som reisemål?

En tur innom Bodega, anerkjent som verdens beste sneaker boutique.
Ligger gjemt bak hemmelig dør forkledd som en Snapple maskin, Inne i en sliten kiosk.
Besøket garanterer økning i street kred'n til de kule kidsa.
kordum is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2020, 22:27   #62
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Boston som reisemål?

Boston fish pier tidlig formiddag er stas for nysgjerrige barnesinn i alle aldre. Rett bortenfor ligger Legal Harbourside, kjedens beste site av de jeg har besøkt, om man skulle bli litt sjømatfysen til lunch.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2020, 14:34   #63
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: Boston som reisemål?

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Da ble det IC.. Greie priser og faktisk med frokost selv om det ble booket tre dager før.
Selv om unger synes det er spennende, kan det være greit å be om rom som ikke vender ut mot den nokså travle brannstasjonen. Blir fort en del uling derfra.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2022, 22:31   #64
Roxman
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2007
Location: Norge
Posts: 1,415
Default Re: Boston som reisemål?

Trenger en natt i Boston i slutten av November. Noen som har gode tips til sted å bo? Gjerne sentralt, med kort avstand til «must sees». Er Spire Elite medlem hos IHG, men er ikke et must å bo i nevnte kjede. Maks 400 USD. Utsikt/Amenities og frokost er hva jeg legger vekt på.

Takk for hjelpen.
__________________
Mine bilder på JetPhotos.net
Roxman is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2022, 13:34   #65
jamesclandestine
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 263
Default Re: Boston som reisemål?

Interconti anbefales, hvis du uansett har høy status der.
jamesclandestine is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2022, 15:10   #66
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Boston som reisemål?

Quote:
Originally Posted by jamesclandestine View Post
Interconti anbefales, hvis du uansett har høy status der.
Stemmer på den. Bra hotell men nydelig frokost og fin beliggenhet.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2023, 07:54   #67
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,323
Default Re: Boston som reisemål?

Jeg booket en bonusreise til Boston i går (OSL-LHR-BOS med SK/UA, BOS-ZRH-OSL med LX). Jeg ramlet nesten ut av sofaen da jeg skulle begynne å se på hoteller. Samtlige hoteller i eller i nærhet av sentrum lå på minst ca. 4000,- natta over en helg i oktober (torsdag til mandag). Med ett unntak. Jeg har vært der flere ganger tidligere uten at det har vært i nærheten av så dyrt. I tillegg ser jeg det er bygd mange nye hoteller. Hva har skjedd i Boston?

Last edited by Herlov; 28-01-2023 at 08:16.
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2023, 09:44   #68
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Boston som reisemål?

Quote:
Originally Posted by Herlov View Post
Jeg booket en bonusreise til Boston i går (OSL-LHR-BOS med SK/UA, BOS-ZRH-OSL med LX). Jeg ramlet nesten ut av sofaen da jeg skulle begynne å se på hoteller. Samtlige hoteller i eller i nærhet av sentrum lå på minst ca. 4000,- natta over en helg i oktober (torsdag til mandag). Med ett unntak. Jeg har vært der flere ganger tidligere uten at det har vært i nærheten av så dyrt. I tillegg ser jeg det er bygd mange nye hoteller. Hva har skjedd i Boston?
Synes «alle» byer i USA nå har NYC priser. Boston har vel egentlig vært dyrt lenge, også er det denne kronekursen da. Du får forbanne alle Nordmenn som har mer enn tre fanger inntekt i lån, resten av verden synes dette er skummelt.. Vi i oljå har gjort vårt med høy olje-og fasspris.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2023, 15:31   #69
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,618
Default Re: Boston som reisemål?

Alle byer har blitt dyre i USA, helt vilt siden pandemien egentlig. Boston var dyrt før også, men nå er det latterlig dyrt. En polulær turistby, mange elite universiteter (totalt 60 ) og en business hub bidrar til å drive opp hotellprisene. Sist jeg var der booket jeg i nærheten av der jeg skulle i møte og det kom på $550 natten for en grei firestjerner, altså ingen luksus.

Byen er jo liten og kompakt, og det er lite utvidelsesmuligheter der den ligger mot vannet så derfor lite konkurranse, du må nok et godt stykke ut av byen for å få ned prisen. Men det er ikke så dumt, det er mangle flotte steder i New England som er verdt å besøke.
view is online now   Reply With Quote
Old 28-01-2023, 17:09   #70
Midtiblinken
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,084
Default Re: Boston som reisemål?

Mange byer er fortsatt billige, særlig i oktober. Boston er ikke blandt de, men er overrasket over prisen på høsten. Sommer priser er høye, men våren er den fineste årstid.
Prøv igjen, priser forandrer seg hele tiden. Om du kun leter på type Imtercontinental, så blir de aldri billige. Nordmenn skal jo ha frokost på hotell, men kan kjøpe mye frokost for et mellomlegg på et par hundre dollar.
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2023, 19:37   #71
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,323
Default Re: Boston som reisemål?

Jeg endte opp på Yotel Seaport, nytt og midt i smørøyet, til en meget fornuftig pris på 800 dollar for fire netter etter litt rabatt. Det eneste hotellet i byen som lå i det prisleiet. Med kostnadsfri avbestilling, så jeg kan følge litt med på hvordan det utvikler seg. Jepp, enig i at det er mye bedre å ta frokosten på en hyggelig café i nabolaget.
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2023, 20:01   #72
eisa01
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Oslo
Posts: 158
Default Re: Boston som reisemål?

Quote:
Originally Posted by Midtiblinken View Post
Nordmenn skal jo ha frokost på hotell, men kan kjøpe mye frokost for et mellomlegg på et par hundre dollar.
På disse business-hotellene så koster jo frokost fort 30 USD eller mer per natt, så absolutt bra å legge av seg norske vaner

Tror de har innført litt begrensninger hos den amerikanske avdelingen på jobb fordi hotellprisene der er spinnville etter covid, blir spennende å se om økonomien kjøler seg ned snart.

Så på reise til Argentina i november, og økonomibilletter koster fort 30k for fornuftig ruting (og 25k hvis man vil reise verden rundt for å komme dit...)
eisa01 is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2023, 10:17   #73
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Boston som reisemål?

Quote:
Originally Posted by view View Post
Alle byer har blitt dyre i USA, helt vilt siden pandemien egentlig. Boston var dyrt før også, men nå er det latterlig dyrt. En polulær turistby, mange elite universiteter (totalt 60 ) og en business hub bidrar til å drive opp hotellprisene. Sist jeg var der booket jeg i nærheten av der jeg skulle i møte og det kom på $550 natten for en grei firestjerner, altså ingen luksus.

Byen er jo liten og kompakt, og det er lite utvidelsesmuligheter der den ligger mot vannet så derfor lite konkurranse, du må nok et godt stykke ut av byen for å få ned prisen. Men det er ikke så dumt, det er mangle flotte steder i New England som er verdt å besøke.
Neh tja det varierer ganske mye. Man får fortsatt greie rom for 1500 kroner i San Francisco pr natt feks. Det er klart de store kjedene koster mer, men det er ikke noen spinnvill prising for amerikanske storbyer generelt iallefall. Men som alltid er det greit å gjøre research på forhånd i USA, det er en del av de billigere rommene som helt klart ligger i utrygge områder.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2023, 15:08   #74
waytogo74
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2013
Location: Trondheim, Norway
Posts: 194
Default Re: Boston som reisemål?

Eliot Hotel i Back Bay er ofte god value for money. Ikke av de billigste men ikke dyrest heller. God lokasjon og #3 på Tripadvisor.
waytogo74 is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2023, 20:40   #75
Midtiblinken
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,084
Default Re: Boston som reisemål?

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Neh tja det varierer ganske mye. Man får fortsatt greie rom for 1500 kroner i San Francisco pr natt feks. Det er klart de store kjedene koster mer, men det er ikke noen spinnvill prising for amerikanske storbyer generelt iallefall. Men som alltid er det greit å gjøre research på forhånd i USA, det er en del av de billigere rommene som helt klart ligger i utrygge områder.
På denne tiden av året er SF ok, sommeren har et helt annet pris nivå.
Tilbud og etterspørsel.
For noen år siden fløy vi fra Aruba til Boston på sommeren. Tenkte på et par dager der med de største historiske stopp. Vi tar alt på sparket når vi reiser, så da vi var i WIFI range sjekket vi hoteller. Alt i Boston var over $5-600, den hula ved flyplassen vi ofte bor på var nesten $400, og den er ikke verd over $150. Vi sjekka DCA, booket fly dit og hadde hoteller planlagt før vi landa i Boston.
Var 2 netter i DC på Renaissance Mayflower, flott og historisk hotell. $140 for rom uten frokost, $180 for alle 4 til frokost. Dette var pga ferie for gribbene som vanligvis booker alt for sine hang arounds og groupier.
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Mellom-Amerika som reisemål? Halmateo Reiseforum 21 27-02-2020 00:41
Alicante som reisemål sail4fun Reiseforum 0 22-08-2016 21:00
Reisemål for oss som vil bruke Eurobonus-peong TGjr Reiseforum 7 24-05-2015 13:27
Marseille som reisemål Bergern Reiseforum 3 10-01-2015 08:26
Velger bort muslimske land som reisemål Trety Flyforum 1 15-03-2006 13:25


All times are GMT +2. The time now is 18:52.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.