Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-11-2015, 17:34   #21
Upsaker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 394
Default Re: Hong Kong-tråden

Skal til Hong Kong i november, lander 07:10 og tenkte å fly videre til Taipei med 09:05-flyet til Hong Kong Airlines. Holder to timer til immigration og innsjekk?
Upsaker is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2015, 23:55   #22
RedLine
ScanFlyer Silver
 
RedLine's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 851
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by Upsaker View Post
Skal til Hong Kong i november, lander 07:10 og tenkte å fly videre til Taipei med 09:05-flyet til Hong Kong Airlines. Holder to timer til immigration og innsjekk?

Dersom immigrasjonen i Hong Kong går som normalt, 15-30 min så bør det gå greit. Vær opps på at det kan ta så mye som 90 min før du er igjennom. Da er du lost i forhold til neste flight. Vil anbefale deg å være på innsjekk senest 08.05.

Vanligvis rekker du det greit, men ingen regler uten unntak.

En annen ting du kan gjøre er å spørre fint på innsjekk i Norge om de har muligheten til å sjekke bagasjen din helt frem.

Ser i Expertflyer at SAS har mulighet til å sjekke bagasje til Hong Kong Airlines (HX). Får du til det så har du god tid på flyplassen.
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2015, 00:39   #23
Upsaker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 394
Default Re: Til/fra/transfer i Hong Kong (flyplassen)

Tusen takk, vi skal smile pent på OSL. Vi lander forresten på søndag morgen om det betyr noe.
Upsaker is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2017, 14:46   #24
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,680
Default Re: Til/fra/transfer i Hong Kong (flyplassen)

Hei
Trenger et hotell i Hong Kong sånn rett før man drar hjem - vurderte et hotell på flyplassen, men ser nå at det er et hotell i Tung Chong som er rett i nærheten. DA jeg liker å spasere litt rundt så tenkte jeg det kanskje er greit, men er det egentlig noe å se i det området? Ser at det er en cable car av noe slag der.

Edit - denne ble visst postet i feil tråd.

Last edited by Hypern; 30-11-2017 at 15:05.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2017, 15:17   #25
CFM
ScanFlyer Crusty
 
CFM's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,471
Default Re: Til/fra/transfer i Hong Kong (flyplassen)

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Ser at det er en cable car av noe slag der.
Ngong Ping 360. Typisk gondol som man har på skisteder. Hvis du betaler litt ekstra får du en med glassbunn. Turen går opp til en stor Buddha statue og et tempel. Mye turister, men helt OK tur.
CFM is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2017, 19:59   #26
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,680
Default Re: Til/fra/transfer i Hong Kong (flyplassen)

Quote:
Originally Posted by CFM View Post
Ngong Ping 360. Typisk gondol som man har på skisteder. Hvis du betaler litt ekstra får du en med glassbunn. Turen går opp til en stor Buddha statue og et tempel. Mye turister, men helt OK tur.
Hmm problemet er vel det å rekke 964 på en fornuftig måte uten å måtte stå opp sånn heftig tidlig. Sist gang jeg var der tok jeg det første flytoget ut etter først å ha praiet en taxi til togstasjonen i Kowloon. Med Novotel og Regal hotel som er på flyplassen slipper man jo det. Novotel Gateway har jo shuttlebusser fra 05-24 som går hvert 15 min til flyplassen.

Så er spørsmålet hvor lenge på dagen jeg gidder å være i Guangzhou før jeg gidder å toge mot Hong Kong igjen.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2017, 12:30   #27
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Til/fra/transfer i Hong Kong (flyplassen)

Har bodd på Regal. Helt Ok hotell og med en grei bar hvor det også er matservering. Men ellers ikke mye å ta seg til der. Men superpraktisk om morgenen. Bare et par minutter å spasere bort til innsjekk på SK964.


Sent from my iPhone using Tapatalk
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2017, 14:35   #28
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Til/fra/transfer i Hong Kong (flyplassen)

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Hmm problemet er vel det å rekke 964 på en fornuftig måte uten å måtte stå opp sånn heftig tidlig. Sist gang jeg var der tok jeg det første flytoget ut etter først å ha praiet en taxi til togstasjonen i Kowloon. Med Novotel og Regal hotel som er på flyplassen slipper man jo det. Novotel Gateway har jo shuttlebusser fra 05-24 som går hvert 15 min til flyplassen.

Så er spørsmålet hvor lenge på dagen jeg gidder å være i Guangzhou før jeg gidder å toge mot Hong Kong igjen.
Det er mye man kan reise rundt og få med seg i Guangzhou. Fikk sjekket ut sent fra Hilton som ligger i gangavstand fra jernbanestasjonen. Pass på at togene lett blir forsinket og at man bør møte opp minst 45 minutter før togavgang. Sjekk mulighet til å kjøpe billett dagen før da det ofte er mye kø. Trodde jeg skulle komme meg til hong Kong i tide til "Symphony of light" 20:00 som kan sees fra Knowloon Public Pier i gangavstand fra togstasjonen der, men 2 timers buffer viste seg å være for lite.

Du får muligens noen tips her:
https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=135852

Å starte fra Regal var en veldig behagelig måte å starte returen, men bassengene skulle gjerne vært åpne senere på kvelden for denne typen hotell.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2020, 09:27   #29
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Til/fra/transfer i Hong Kong (flyplassen)

Noen som vet status for forseglet tax-free fra Eu når en har transitt på hkg? Får varene være med gjennom sikkerhetskontrollen? Er det sikkerhetskontroll ved transit Europa-hkg-sgn?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2020, 19:02   #30
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: Til/fra/transfer i Hong Kong (flyplassen)

Ser ut som det skal være mulig
Se pkt. 21
https://www.hongkongairport.com/en/c....page#content6

After arriving at Hong Kong International Airport, simply follow the directional sign guiding you to the departures level for boarding gates.

You must go through security screening before heading to the boarding gate of your onward flight.
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2020, 12:09   #31
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Til/fra/transfer i Hong Kong (flyplassen)

Noen som husker om vanlig taxi i Hong Kong tar Mastercard fra flyplassen?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Fra Hong Kong til Singapore (UA117) ute_til_lunsj Reiseforum 5 19-07-2012 13:56
BA Club World fra Hong Kong til Oslo VoiceCom TripReports 11 11-12-2007 00:49
My first FIRST - med BA til Hong Kong VoiceCom TripReports 17 30-11-2007 17:54
Hjelp: Fly fra Hong Kong til (nesten) Bejing MartinL Flyforum 11 14-09-2006 10:30
Hong Kong til 1600 kroner fra LHR sveg Flyforum 11 08-12-2004 22:13


All times are GMT +2. The time now is 10:31.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.