Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-09-2010, 21:02   #1
Molinari
ScanFlyer Silver
 
Molinari's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 606
Default Philippinene - ferie - hvor - hvordan?

Sitter å ser på feriemuligheter og Philippinene ville være et nytt land på listen.

Er det noen på forumet som kan si noe om

a) Hvordan kommer jeg dit fra HKG? Tenkte å kombinere med noen dager der - Helst med *A
b) Hvilken øy på Philippinene anbefales? Har sett på Boracay, men også hørt litt om Cebu? Tips om hoteller og resorts mottaes med takk. Kun 5*s duger :-)
c) Andre reisetips for Philippinene mottas også

På forhånd takk!
Molinari is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2010, 23:33   #2
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Philippinene - ferie - hvor - hvordan?

Boracay er kjempebra! Mactan Island utenfor Cebu skal også være ganske ok, selv om jeg ikke har vært der selv.

Fra HKG kan du fly Catay Pacific, Cebu Pacific eller Philippine Airlines til Manila. Derfra er det 45 min med Seair eller andre til Caticlan (Boracay)

Mange fine hoteller der. Hvis du vil ut med over 3 norske laken pr natt er Shangri-la stedet. Men det ligger øde til i forhold til hvor det skjer noe. Selv ville jeg nok heller valgt Boracay Regency hotel som ligger mye mer sentralt. Og holder den standarden du etterspør.

Litt mer remote på Filippinene er Bohol. Da må du også via Cebu. Det går mange fly mellom Manila og Cebu. Her er jeg ikke kjent, men kanskje noen andre kan fylle på?

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2010, 09:35   #3
torasle
Newcomer
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 15
Default Re: Philippinene - ferie - hvor - hvordan?

Enig i at Boracay er bra, selv har jeg vært der 4 ganger, men bodd på relativt rimelige steder. Det er likevel ingen problemer å finne mange gode 5*. Reiser du utenfor høysesongen er det greit å finne hotell etter du kommer dit, men det kan uansett være greit å sjekke noen alternativer på forhånd.

Cebu/Mactan Island er også bra, men personlig likte jeg ikke strendene der like godt som på Boracay. Det samme gjelder forsåvidt Bohol. Dersom du er ute etter et rolig sted med perfekt strand kan jeg anbefale Sugar Beach ved Sipalay, Negros. Dette er mitt favorittsted på Filippinene, men her finnes det ikke 5* hoteller.

Mitt drømmemål på Filippinene er Palawan, da dette skal være en av perlene på Filippinene. Her finner du også noen av de beste hotellene/resortene på Filippinene, så dette tror jeg absolutt vil være et godt valg for deg. Prøv for eksempel El Nido. Palawan har vært på mange lister over verdens beste strender. Det har forøvrig også Boracay, men det ser ut for at Boracay har sunket litt på rangeringen de siste årene.

Fra HKG kommer du deg ikke direkte til Filippinene med *A. Dersom kun *A er aktuelt må du via Beijing (Air China), Seol (Asiana), Bangkok (Thai) eller Singapore (Singapore Airlines), men alt dette blir lange og dyre reiser.

De selskapene som flyr direkte HKG - MNL er Cebu Pacific, Cathay Pacific, Philippine Airlines, Hong Kong Express og Dragonair. Cebu Pacific og Cathay Pacific flyr også direkte HKG-Cebu. Det desidert billigste selskapet er Cebu Pacific.
torasle is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2010, 16:47   #4
LN-KEH
Doodlebugger
 
LN-KEH's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Oslo / Nordsjøen
Posts: 470
Default Re: Philippinene - ferie - hvor - hvordan?

Hei,

Det er vakkert på Palawan, men jeg tror ikke du finner 5* hoteller der.
De vi brukte var helt greie, men de fleste turistene som kommer til øya er back-packers som prioriterer budsjett framfor høy standard.


Eders
Knut Erik
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	PPSunsetR3DSC4492.jpg
Views:	2634
Size:	50.5 KB
ID:	28051   Click image for larger version

Name:	RP-C3249RDSC5651.jpg
Views:	2599
Size:	54.2 KB
ID:	28052   Click image for larger version

Name:	PhAFMuseumRRDSC5875.JPG
Views:	2569
Size:	124.9 KB
ID:	28053  
LN-KEH is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2010, 17:54   #5
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Philippinene - ferie - hvor - hvordan?

Uansett er dette meget bra, bare ta en titt. Har aldri vært der men anbefalt og det blir nok et besøk neste år.

http://www.elnidoresorts.com/

Ellers Anbefaler jeg Boracay... Litt spennende flyplass, Caticlan hvor man ofte ender i åkeren, men overlever... Bare google litt , så får du se..

Dropp Cebu, er ikke verd strevet, bortsett OK på Shangri-La ( nå også på Boracay )
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2010, 21:06   #6
natureofnorway
Newcomer
 
Join Date: Apr 2009
Location: Oslo
Posts: 24
Default Re: Philippinene - ferie - hvor - hvordan?

Utenfor Palawan ligger en privat øy som heter Amanpulo (Pamalican). Der finner du en resort som heter Aman. For å komme dit flyr man en charter-flight fra Manila og lander på en liten privat flystripe på øya. Tror det var en Dornier 228 som tok oss dit.

Det er kostbart å bo der, men var et paradis for oss og derfor verdt pengene....


Sjekk mer her:

http://www.amanresorts.com/amanpulo/home.aspx



NoN
natureofnorway is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2010, 21:05   #7
Molinari
ScanFlyer Silver
 
Molinari's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 606
Default Re: Philippinene - ferie - hvor - hvordan?

Takk for alle tips. Vi vurderer videre - som sagt ønsker vi å kombinere HKG med noen dager på stranden, så om det er andre muligheter ut fra HKG så tar jeg i mot tips.
Molinari is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2010, 02:15   #8
valen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2006
Location: Rygge
Posts: 428
Default Re: Philippinene - ferie - hvor - hvordan?

Jeg ahr vært på pilippinene flere ganger, både på Boracay, manila, cebu og Bohol. Og jeg kan si med hånden på hjertet at Bohol er stedet jeg synes var best!! flotte strender, ikke overbefolket, og generellt MYE å oppleve! "hovedstaden" Tagbilaran er en sjarmerende liten by med mye billig shopping. Panglao, en øy med broovergang fra Tagbilaran er en fantastisk liten øy med massevis av fantastiske strender. Vulkanske choculate hills er et skue i seg selv.Og det eneste stedet i philippines du finner de søte små halvapene tarsier.

Anbefaler denne øya på det sterkeste!!!
__________________
the dreamer
valen is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2010, 02:17   #9
valen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2006
Location: Rygge
Posts: 428
Default Re: Philippinene - ferie - hvor - hvordan?

Sjekk foresten ut denne siden: http://www.bohol.ph/
__________________
the dreamer
valen is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2013, 10:27   #10
BGOflyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 127
Default Re: Philippinene - ferie - hvor - hvordan?

Bumper denne...

Noen som har innspill om hvor man bør dra på Philiphines i løpet av juli/august? Vurderer tur dit i sommer med noen dager i HKG på en av veiene. Er ikke ute etter 5* hoteller, er mer glad i bortgjemte perler uten behov for overdreven standard. For eksempel likte jeg Phu Quoc i Vietnam veldig bra, om det kan være en referanse for noen? Tar gjerne i mot tips både med tanke på steder som er bra på sommer (monsun etc) og øyer/steder hvor det er mye kjekt å oppleve uten å bo på resort med 100% turister...
BGOflyer is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2013, 11:12   #11
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Philippinene - ferie - hvor - hvordan?

For bortgjemte perler vil jeg anbefale Apo Island som man kan nå fra Dumaguete. Det er en liten øy med fiskere hvor noen klarte overbevise dem om å slutte å fiske med dynamitt og gift og så har naturen tattt seg veldig opp der. Det er ingen finkornede sandstrender, men for de som liker dykke og snorkle er dette virkelig et paradis. Den lille øyen har langt flere arter koraller enn hva man finner på hele Great Barrier Reef. Det er også god stemning og hyggelige folk der.

__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2014, 22:32   #12
GinTonic
ScanFlyer Silver
 
GinTonic's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 541
Default Re: Philippinene - ferie - hvor - hvordan?

Quote:
Originally Posted by BGOflyer View Post
Bumper denne...

Noen som har innspill om hvor man bør dra på Philiphines i løpet av juli/august? Vurderer tur dit i sommer med noen dager i HKG på en av veiene. Er ikke ute etter 5* hoteller, er mer glad i bortgjemte perler uten behov for overdreven standard. For eksempel likte jeg Phu Quoc i Vietnam veldig bra, om det kan være en referanse for noen? Tar gjerne i mot tips både med tanke på steder som er bra på sommer (monsun etc) og øyer/steder hvor det er mye kjekt å oppleve uten å bo på resort med 100% turister...
Ble det slik at du reiste? Skal selv til Filippinene juli i år, noen erfaringer mtp været på denne tiden av året?
GinTonic is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2014, 09:13   #13
BGOflyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 127
Default Re: Philippinene - ferie - hvor - hvordan?

eventuelt august? Noen deler som er bedre enn andre på sommeren?
BGOflyer is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2014, 19:33   #14
GinTonic
ScanFlyer Silver
 
GinTonic's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 541
Default Re: Philippinene - ferie - hvor - hvordan?

Har tre netter i Manila upcoming. Vanligvis ville jeg valgt InterContinental da jeg har Royal Ambassador, men synes rommene ser litt slitne ut. Alternativene så langt er Sofitel og Pan Pacific. Noen synspunker fra panelet?
GinTonic is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2014, 19:45   #15
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Philippinene - ferie - hvor - hvordan?

Quote:
Originally Posted by GinTonic View Post
Har tre netter i Manila upcoming. Vanligvis ville jeg valgt InterContinental da jeg har Royal Ambassador, men synes rommene ser litt slitne ut. Alternativene så langt er Sofitel og Pan Pacific. Noen synspunker fra panelet?
Av de 2 har jeg kun bodd på Sofitel. Bra hotell, bassengområdet og frokosten trakk spesielt opp.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2014, 20:23   #16
barca
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 577
Default Re: Philippinene - ferie - hvor - hvordan?

Quote:
Originally Posted by GinTonic View Post
Har tre netter i Manila upcoming. Vanligvis ville jeg valgt InterContinental da jeg har Royal Ambassador, men synes rommene ser litt slitne ut. Alternativene så langt er Sofitel og Pan Pacific. Noen synspunker fra panelet?

Jeg bodde på det hotellet 1 natt i påsketider ifjor. Hotellet var greit. Ble oppgradert til en suite selv om jeg ikke har noe status. Svømmebassenget som er utendørs var OK og SPAen var grei. Bra beliggenhet av hotellet. Midt i Makati-distriktet. Mange butikker ikke så langt ifra hotellet.
barca is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2014, 20:33   #17
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Philippinene - ferie - hvor - hvordan?

Peninsula går vel for å være det beste. Ellers er også Manila Hotel kjent for å være et av de beste hotellene i byen.
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2014, 20:46   #18
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Philippinene - ferie - hvor - hvordan?

Har også bodd på Mariott som er nært flyplassen. Ikke like bra bassengområde.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2014, 20:56   #19
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Philippinene - ferie - hvor - hvordan?

Uten å ha bodd der vil jeg anbefale Manila Hotel... Klassisk og har ofte hatt buffet der med familien. Sentralt til mye inkludert MNL... Max 30 min i den fæle trafikken...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2014, 20:58   #20
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Philippinene - ferie - hvor - hvordan?

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Peninsula går vel for å være det beste. Ellers er også Manila Hotel kjent for å være et av de beste hotellene i byen.
Bodde på Peninsula der i fjor og det funka som ei kule det.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is online now   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Når/hvor/hvordan kommer håndballjentene hjem? Rigglaug Småprat 10 13-08-2012 01:50
Booke Hawaiian - hvor og hvordan? Trenger hjelp! Trety Reiseforum 18 29-06-2011 23:51
Hvor skal jeg på ferie? tosfreight Flyforum 14 25-03-2005 00:47


All times are GMT +2. The time now is 16:40.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.