Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-07-2012, 21:43   #41
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Transfer i Frankfurt? (samletråd)

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Det er jo heller ikke lang gangtid fra B gates heller da. Opp en lita rulletrapp også til venstre så er du i den gigantiske avgangshallen. Mulig litt kortere fra A, men forskjellen er neppe så stor. Er dog viktig at man kommer seg ned en etasje til ankomsthallen og går ut der, til venstre, forbi Mehmet & co i taxikøen, forbi en kebabsjappe som ser ut til at bare taxisjåførene bruker, inn en resepsjonsdør, trykk på knappen for heisen, trykk for riktig etasje (kun to muligheter), når man kommer ut av heisen blir man omringet av drager. Flash med din F billett (trenger ikke boarding pass, det printer dem ut), gi dem passet, ta ut antiterrorvæskepose, pc og andre ting, gå igjennom sikkerhetskontrollen og så fort du er tilbake så er det bare å nyte livet.

Det å lese denne teksten tar omtrent like lang tid som å gå til FCT fra B eller A busstopp. (ok litt mindre da). Det å gå fra en C arrival derimot, det tar tid.
Dette høres veldig stressende ut, for en som bare vil ha det enklest mulig. Å rote seg bort til FCT når man har litt knapt med tid, blir bortkasta. Loungene er like bra, og man sparer en del tid.
Kommer man med SK4755, kommer den til 1B (i morgen i det minste).

Her er den enkle og korte oppskriften:
Gå til longen ved B22. Kommer man til A-gate, gå til loungen ved A26. Beregn noen minutter ekstra for å gå til gaten og komme gjennom sikkerhetskontroll.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2012, 23:17   #42
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Transfer i Frankfurt? (samletråd)

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Dette høres veldig stressende ut, for en som bare vil ha det enklest mulig. Å rote seg bort til FCT når man har litt knapt med tid, blir bortkasta. Loungene er like bra, og man sparer en del tid.
Kommer man med SK4755, kommer den til 1B (i morgen i det minste).

Her er den enkle og korte oppskriften:
Gå til longen ved B22. Kommer man til A-gate, gå til loungen ved A26. Beregn noen minutter ekstra for å gå til gaten og komme gjennom sikkerhetskontroll.
Joda det høres mer stressende ut enn det det er. Dessuten kan man jo argumentere frem og tilbake hva som faktisk er enklest. Ved FCT slipper man jo å tenke på å komme seg til flyet noe man må ved FCL A og tildels også B (om flyet videre går fra B gate).

Kortversjonen er at FCT ikke er mer enn 300-400 meter å gå fra terminal 1 og den er umulig å misse, men ville nok ikke gjort det med under 1 1/2 time connection tid for å få noe utbytte av oppholdet.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2013, 02:42   #43
Epilef
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 306
Default Kjøpe seg inn i lounge i Frankfurt

vel titlen seg selv

jeg har en reise via FRA og har 6 timers ventetid der

så jeg lurte om det er noe Lounge der jeg kan kjøpe meg inn, er ikke medlem av EBG eller noe sånt
Epilef is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2013, 03:00   #44
HS-TLD
ScanFlyer Silver
 
HS-TLD's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Location: Røyken, Buskerud
Posts: 670
Default Re: Kjøpe seg inn i lounge i Frankfurt

Quote:
Originally Posted by Epilef View Post
vel titlen seg selv

jeg har en reise via FRA og har 6 timers ventetid der

så jeg lurte om det er noe Lounge der jeg kan kjøpe meg inn, er ikke medlem av EBG eller noe sånt

Ja, et kjapt søk viser opp til flere lounger hvor du kan kjøpe deg inn.
__________________


Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2013, 07:59   #45
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Kjøpe seg inn i lounge i Frankfurt

Om jeg hadde betalt 60 Euro for 6 timer i Sky Lounge ville jeg følt meg svindlet. Serveringen er meget sparsommelig.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2013, 11:54   #46
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Kjøpe seg inn i lounge i Frankfurt

Pass også på selskap du flyr med. Er det Star alliance har du vel inoraksis ikkelounge du kan betale deg inn i pga terminal.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2013, 14:57   #47
Epilef
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 306
Default Re: Transfer i Frankfurt (samletråd)

Flyr med LAN, som er OW
og flyr fra Terminal 2D
Epilef is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2013, 19:26   #48
jjessen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2011
Location: OSL
Posts: 471
Default Re: Kjøpe seg inn i lounge i Frankfurt

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Om jeg hadde betalt 60 Euro for 6 timer i Sky Lounge ville jeg følt meg svindlet. Serveringen er meget sparsommelig.
Går jo an å skaffe seg et Twocards Business kort (gratis årsavgift). Da får man med Priority Pass og kommer inn for 24EUR.
jjessen is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2013, 22:20   #49
Tosze
ScanFlyer Blue
 
Tosze's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Location: TLL
Posts: 165
American Airlines Security check på transfer? (OSL-FRA-SIN)

Hei!
Flyr til Singapore torsdag fra OSL via FRA og lurer på om man må gjennom en ny security controll under transfer på FRA før man flyr videre til SIN? (slik som det er på AMS)
Takk på forhånd!
__________________
Flight Diary
Tosze is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2013, 22:49   #50
Fredrik74
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2010
Location: Mellan Stockholm och Arlanda
Posts: 621
Default Re: Transfer i Frankfurt (samletråd)

Inte om du flyger från A, B eller Z gates. Flyger du från C måste du igenom en säkerhetskontroll. Om någon vet hur man (i transfer) tar sig in på C utan säkerhetskontroll får de väldigt gärna säga till.
Fredrik74 is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2013, 08:40   #51
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Transfer i Frankfurt (samletråd)

Noen som vet om bussgatene på B fortsatt brukes mye av sk og lh til Norge, eller har en fått flere av disse på A når denne ble utvidet i høst? Regner med at det blir lite vanlige gater med regional jets til svg/bgo.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2013, 09:59   #52
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Transfer i Frankfurt (samletråd)

Noen som vet hva det tidligste en kan gjøre bag drop før en SK flight i Fra er? Hva er siste frist? Funderer på om jeg skal gamble med 2,5 t transfer eller 10 timer. Kommer fra USA og vil garantert ha shoppet på meg minst en bag som må sjekkes inn. Kommer i tillegg inn med UA og de er jo aldri i rute.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2013, 11:41   #53
Farmer
ScanFlyer Crusty
 
Farmer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
Default Re: Transfer i Frankfurt (samletråd)

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Noen som vet hva det tidligste en kan gjøre bag drop før en SK flight i Fra er? Hva er siste frist? Funderer på om jeg skal gamble med 2,5 t transfer eller 10 timer. Kommer fra USA og vil garantert ha shoppet på meg minst en bag som må sjekkes inn. Kommer i tillegg inn med UA og de er jo aldri i rute.
Du bør ha minst 45 min på deg når du skal sjekke inn i FRA.
MEN, når du kommer med UA, viser du begge billetter( også om det er på separate billetter) så skal bagasjen sjekkes hele veien fram til Oslo og du går via Transfer.
__________________
Upcoming flights:

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2013, 11:30   #54
Helimaf
NSB First Class
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 199
Default Lufthansa lounger på FRA?

Har man tilgang til Senator-lounge når man reiser på en award på business class? Jeg har aldri gjort det før, og når vi er inne på dette temaet, hvilken LH lounge er best på FRA?

Takker for svar
Helimaf is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2013, 11:31   #55
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Lufthansa lounger på FRA?

Nei, Senator lounge er kun tilgjengelig for Star Gold/LH Senators og fungerer vel også som first class lounge der disse ellers ikke finnes.

Min favorittlounge på FRA er Welcome Loungen i ankomsthallen
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2013, 11:39   #56
bardf
ScanFlyer Blue
 
bardf's Avatar
 
Join Date: Jan 2011
Location: OSL
Posts: 261
Default Re: Lufthansa lounger på FRA?

Jeg synes Sentaor-loungen ved B43 er bra. Den har bar der de mikser godkjente drinker, og ikke så altfor gæli wiskheyutvalg til å være en loungebar. Også ny og fin, og gode dusjfasiliteter. Utfordringa er en ekstra sikkerhetskontroll til non-schengen, men det er den verdt.
bardf is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2013, 11:49   #57
Klette
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2009
Location: Bergen
Posts: 263
Default Re: Lufthansa lounger på FRA?

Sier meg helt enig med bardf. Loungen ved B43 er etter min mening den beste Sen. loungen i Frankfurt...

Jentene i baren serverer også Champagne hvis en spør om det...
Klette is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2013, 13:00   #58
Helimaf
NSB First Class
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 199
Default Re: Lufthansa lounger på FRA?

Men da er altså loungen ved B43 ikke tilgjengelig for passasjerer på en award-biz tur om jeg har forstått dette riktig?
Helimaf is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2013, 13:07   #59
bardf
ScanFlyer Blue
 
bardf's Avatar
 
Join Date: Jan 2011
Location: OSL
Posts: 261
Default Re: Re: Lufthansa lounger på FRA?

Quote:
Originally Posted by Helimaf View Post
Men da er altså loungen ved B43 ikke tilgjengelig for passasjerer på en award-biz tur om jeg har forstått dette riktig?
Ikke uten Star Gold-status, nei...
bardf is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2013, 13:43   #60
pingo
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2010
Location: København
Posts: 569
Default Re: Lufthansa lounger på FRA?

Hvis du ikke har adgang til Senator loungen ved gate B43 er business loungen ved B44-48 altså heller ikke helt tosset.
pingo is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Agurknytt - Samletråd om flyrelaterte "agurker" og samletråd for smånytt OttoL Småprat 537 21-03-2024 19:26
Enklere transfer utland-innland på OSL fra høsten 2015 - Domestic Transfer Mekum Flyforum 668 16-06-2022 14:58
Transfer Hamburg og Frankfurt Sim_henrik Reiseforum 7 08-07-2013 16:01
Hva kan jeg gjøre i Frankfurt?(5 timers transfer) Sondbjo Reiseforum 7 16-11-2011 14:32
Transfer i Frankfurt LN-FOC Reiseforum 17 17-07-2009 00:24


All times are GMT +2. The time now is 19:03.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.