Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

View Poll Results: Holder det med å ha besøkt "top 10"-listen av destinasjoner i USA?
Ja, da har man sett det meste som er verdt å se i USA. 8 9.88%
Nei, det er fortsatt mange andre steder man burde besøke. 73 90.12%
Voters: 81. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-04-2018, 14:23   #281
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Hvor i USA bør man dra?

Noen tips for andre destinasjoner enn Fort Lauderdale som lett kan når fra MIA uten leiebil? Har tidligere med hell tatt shuttle til Key West.

Har sett litt på Naples, men både busser og shuttler ser ut til å gå vestover kun om formiddagen.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2018, 14:44   #282
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Hvor i USA bør man dra?

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Noen tips for andre destinasjoner enn Fort Lauderdale som lett kan når fra MIA uten leiebil? Har tidligere med hell tatt shuttle til Key West.

Har sett litt på Naples, men både busser og shuttler ser ut til å gå vestover kun om formiddagen.
Hva med Cape/Port Canaveral og Cocoa Beach..

http://www.floridashuttletransportat...portation.html

Ganske artig å besøke Kennedy Space Center osv.. Deilig strand og litt koselig "small town" følelse.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2018, 16:11   #283
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Hvor i USA bør man dra?

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Hva med Cape/Port Canaveral og Cocoa Beach..

http://www.floridashuttletransportat...portation.html

Ganske artig å besøke Kennedy Space Center osv.. Deilig strand og litt koselig "small town" følelse.
Har vært ved Cape Canaveral og stranden utenfor så jeg anbefaler en tur dit, men det er mye enklere og raskere å dra fra Orlando.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2018, 15:51   #284
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
USA Et lite første verden problem..

Trenger noen råd og tips igjen. Er som vanlig tidlig ute og prøver å få på plass neste sommer.. Det som er helt sikkert er tre uker i Florida, men usikre på “mellomlandingsferien”. Det har blitt en del New York, Jersey City og nå Chicago.

Nå som SAS har lagt ned sommerflightene til MIA så er det enda mer sikkert at det blir en lang stopp. Per i dag ser alt veldig dyrt ut og alle varianter med fly (5 pax juli) blir fort oppunder 50.000 NOK.

Kriteriene er:

* Kul amerikansk by/område
* 4-7 dager
* Star Alliance
* Value for money by (hoteller osv)

Har vurdert:

- Boston
- Houston (San Antonio)
- Los Angeles (hele stripen)
- Long Island

Tips?
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2018, 16:15   #285
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Et lite første verden problem..

Vel Houston er jo ikke så gale da, men fylle 5 dager i den byen skal du få slite med. Jeg personlig rangerer Toronto over alle byene jeg har besøkt i USA (utenom NYC), men det er nå min personlige mening. Nok av *A-alternativer til Toronto fra Oslo og nok av ting å ta seg til for både unge og de som er glad i å dra kortet på shopping. I tillegg har vel AC nyåpnet en av de beste bizzeloungene som finnes ute på kontinentet, som jo ikke er feil det heller.

Last edited by OttoL; 20-08-2018 at 16:33.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2018, 16:27   #286
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Et lite første verden problem..

Hvis vi først ser på Canada er Montreal også en ganske fin by.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2018, 17:06   #287
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Et lite første verden problem..

Denver. Kjør til Yellowstone eller andre parker. Hvis unga er tålmodige i bil, altså ..

Houston er ille varmt om sommeren, men Galveston og kysten ellers har en del tilbud. Selve Houston er bare betong.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2018, 17:23   #288
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Et lite første verden problem..

Washington (DC)
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2018, 19:25   #289
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Et lite første verden problem..

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Det som er helt sikkert er tre uker i Florida, [...]

Nå som SAS har lagt ned sommerflightene til MIA[...]
Folk bør ta tipset om at Florida ikke er en sommerdestinasjon.

Vil selv anbefale Vancouver som var en veldig positiv overraskelse med både natur og kultur.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2018, 20:30   #290
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Et lite første verden problem..

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Folk bør ta tipset om at Florida ikke er en sommerdestinasjon.

Vil selv anbefale Vancouver som var en veldig positiv overraskelse med både natur og kultur.
Slik jeg forstår SudCaravelle er Florida en sommerdestinasjon de er meget komfortable med og spørsmålet er hvordan de kan legge inn ekstra dager på vei til Florida.
Los Angeles er alltid utmerket, med allt det SudCaraveller kan ønske seg - men det er jo en omvei, selv med ARN - LAX nonstop, spesiellt LAX - MIA er på grunn av tidsforskjell og relativ lang flytid litt klønete(tm). Men om man kan leve med det er Los Angeles aldeles utmerket, ikke vanskelig å bruke 4-5 dager å ha det grådig morro i alle prisklasser.
Vancouver BC er også et godt tips men det er ennå mere Klønete(tm) reisemessig, best via MUC med A350 (for de av oss som liker Lufthansa). Men det er mye som tyder på at Skogbrannene og røyken nok er et fast innslag (nå er det over 600 aktive branner i British Columbia og Vancouver har svært dårlig luftkvalitet) fløy selv Portland - San Jose i går ettermiddag og det var stort sett over et sammenhengende teppe av røyk.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2018, 20:54   #291
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Et lite første verden problem..

Dersom Sud skulle bestemme seg for LA området, så har jeg et forslag.

Forstår han liker å kjøre bil og da kan han også ta en tur til fantastiske Palm Springs. Vært der to ganger.

Vår favoritt , men med bil fra San Diego og en tur fra flyplassen der med bil også... Også flott flymuseum i byen...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2018, 23:03   #292
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Et lite første verden problem..

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Dersom Sud skulle bestemme seg for LA området, så har jeg et forslag.

Forstår han liker å kjøre bil og da kan han også ta en tur til fantastiske Palm Springs. Vært der to ganger.

Vår favoritt , men med bil fra San Diego og en tur fra flyplassen der med bil også... Også flott flymuseum i byen...
Palm Springs og Palm Desert er utmerket, men kanskje ikke om sommeren, min svigerinne har hus i Palm Desert og de stenger det i mai og åpner igjen i oktober - sommeren er altfor varm, godt over 100 Fahrenheiter
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2018, 01:31   #293
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Et lite første verden problem..

Houston om sommeren er en-Dag’s affære.
San Antonio eller Austin bedre.
Jeg bodde 8 år i Texas og dro ofte til store innsjøer og dykket.
Ganske forfriskende for vannet blir kjølig straks man er under 15-20 fot og nede på 60’ var det så kaldt at jeg fikk skjelving og måtte tviholde på munnstykke regulator, veldig forfriskende..
Hvis koner of barn er sugen på et kjapt dykkerkurs uten haier og slikt så er det å anbefale, enkelt å fint med lake dykking og som sagt, forfriskende.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2018, 02:34   #294
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Et lite første verden problem..

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Houston om sommeren er en-Dag’s affære.
San Antonio eller Austin bedre.
De er begge enda varmere enn Houston om sommeren. Og San Antonio er vel en to-Dag´s affære.

Washington DC som er foreslått er litt lavere i temperatur, men ikke så behagelig som Vancouver. Washington har mange gode museer for en dannelsesreise, men mitt tips er å bruke det meste av tiden nede på Colonial Williamsburg hvor det er en historisk bydel med reenactment av mye fra amerikansk historisk hverdagsliv.

https://www.youtube.com/watch?v=inOeHknj4pY



Bodde på Woodlands Hotel and Suites som er det mest praktiske stedet å bo da det er ved besøkssenteret og der bussene til området starter. Ikke gå glipp av reenactment av en rettssak, moro for hele familien, og også en tur ned til Jamestown. Dette er en skikkelig dukk i amerikansk historie. I området finnes det også mange mer tradisjonelle underholsningsparker.


Kunne gjenkjenne den gjenoppbygde Jamestown fra TV-serien.
https://www.youtube.com/watch?v=cnwZc0gwJj4
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL

Last edited by robertaas; 21-08-2018 at 02:44.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2018, 11:22   #295
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: Et lite første verden problem..

Om Canada er aktuelt, vil jeg slaa et slag for Montreal eller Quebec city. Sistnevnte er et av faa steder i Nord-Amerika hvor man virkelig ser litt historie Et lite obs er at det kan vaere noe dyrt aa fly mellom USA og Canada. Prisene for Montreal - NYC er ofte helt hinsides sammenlignet med en tilsvarende strekning innad i USA, men det er ofte lurt aa bruke poeng paa slike ruter, om du har nok.

New Orleans er ogsaa en mulighet, men veldig varmt om sommeren, som det ble nevnt om Houston og andre byer i sydstatene.

Boston er ogsaa veldig bra, det er lett aa bevege seg til andre steder i New England, som Provincetown, Martha's Vineyard, Cape Cod m.m.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2018, 11:45   #296
B747-8
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Aug 2017
Location: OSL
Posts: 2,528
Default Re: Et lite første verden problem..

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Dersom Sud skulle bestemme seg for LA området, så har jeg et forslag.

Forstår han liker å kjøre bil og da kan han også ta en tur til fantastiske Palm Springs. Vært der to ganger.
Ja, dette anbefaler jeg også. Har vært der 4 ganger (og skal dit i november).


Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Palm Springs og Palm Desert er utmerket, men kanskje ikke om sommeren, min svigerinne har hus i Palm Desert og de stenger det i mai og åpner igjen i oktober - sommeren er altfor varm, godt over 100 Fahrenheiter
Jeg har vært i Palm Spring når det var 100 og jeg syntes det var deilig.

San Francisco liker jeg også. Kjøre i mellom Los Angeles og San Francisco er moro.
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2018, 11:47   #297
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Et lite første verden problem..

Palm Desert er helt fantastisk, men for meg som aldri har forbundet palm springs med "the florida of the west coast" (altså at det er et old peoples home) er Palm Desert det Rancho de la Luna, Kyuss, Josh Homme og Anthony Bourdain (RIP) står/stod for. Langdryge gitarsoloer med lett rus av både det ene og det andre mens man kjører en cab inn i solnedgangen og spiser på Pappy and Harriets. En enestående kultur. For meg var turen til Palm Desert som en pilegrimsreise, i fotsporene til Josh Homme. Cowards Way Out ftw.

https://www.youtube.com/watch?v=nxT6J301NYs
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2018, 12:00   #298
B747-8
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Aug 2017
Location: OSL
Posts: 2,528
Default Re: Et lite første verden problem..

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Palm Desert er helt fantastisk, men for meg som aldri har forbundet palm springs med "the florida of the west coast" (altså at det er et old peoples home) er Palm Desert det Rancho de la Luna, Kyuss, Josh Homme og Anthony Bourdain (RIP) står/stod for. Langdryge gitarsoloer med lett rus av både det ene og det andre mens man kjører en cab inn i solnedgangen og spiser på Pappy and Harriets. En enestående kultur. For meg var turen til Palm Desert som en pilegrimsreise, i fotsporene til Josh Homme. Cowards Way Out ftw.
Palm Springs og Palm Desert er samme stedet.
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2018, 12:08   #299
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Et lite første verden problem..

Om man med sommer mener slutten av august så er det jo flere spesielle aktiviteter da for alle sunne og normale familier:

Burning Man, men der må man bringe sitt eget hotell.... og alt annet man kan ha behov for under oppholdet. Har ikke vært der selv, men det er visst mye å se og gjøre og noe de fleste vil huske lenge

Zombie Walk i Vancouver. De har mye film- og tv-industri i byen så det er veldig høyt nivå på mange av zombiene. Det var flere jeg ikke helt skjønte hvordan de hadde klart få til med kjever ute av ledd og øyne som hang ut.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2018, 12:09   #300
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Et lite første verden problem..

Quote:
Originally Posted by B747-8 View Post
Palm Springs og Palm Desert er samme stedet.
Nei:
https://de.wikipedia.org/wiki/Palm_Desert
https://de.wikipedia.org/wiki/Palm_Springs_(Kalifornien)

Selv om folk ofte benytter Palm Desert om hele ørkenområdet slik jeg har forstått det. I retning Joshua Tree blir alt bare bedre og bedre, weirder and weirder

Selv i dokumentaren du quoter nevner Anthony Bourdain noe om forskjellen;
"Once you're passed Palm Springs, and into the high desert, people start to vibrate at a different pitch than they do elsewhere."
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hvor bør en 15-åring dra hvis hun kunne reise "hvor som helst" med bestemora? blazius Reiseforum 17 20-05-2016 00:17
Juletur 2014 - hvor bør man dra? Chriscross Reiseforum 15 18-08-2014 11:29
Hvor bør man bo på Réunion? robertaas Reiseforum 0 06-03-2012 06:25
Hvor bør jeg dra nå? Sondbjo Reiseforum 14 15-02-2012 16:05
Hvor tidlig bør man booke tur til USA? kjemperud Reiseforum 16 21-12-2011 01:10


All times are GMT +2. The time now is 01:04.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.