Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-08-2015, 00:35   #41
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: SAS sin Tokyo-rute

Ut i fra Narita Express sine nettsider kunne jeg ikke finne noe om at de også gikk til Haneda.

Wikipedia derimot, nevner noe som heter Access Express, som går direkte fra flyplass til flyplass, og bruker ca. 88 minutter.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 02-08-2015, 01:25   #42
RedLine
ScanFlyer Silver
 
RedLine's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 851
Default Re: SAS sin Tokyo-rute

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Wikipedia derimot, nevner noe som heter Access Express, som går direkte fra flyplass til flyplass, og bruker ca. 88 minutter.
Går ikke direkte-direkte, men du slipper bytte av tog. 86-89 min tar det avhengig av hvor du skal på/av

http://www.keisei.co.jp/keisei/tetud...ns/haneda.html
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 02-08-2015, 09:49   #43
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: SAS sin Tokyo-rute

Der er INGEN direkte tog mellem NRT og HND...Du skal skifte 1 eller 2 gange under vejs.
JEg kan ikke huske hvor monorailen til HND starter fra...
Sidst jeg var i NRT tog jeg bussen til HND og det tog 65 minutter, hvilket var hurtigt.
Det var så også med den første bus fra NRT. på vej tilbage tog det 75 minutter ved 1800 tiden...og ser man transporttiden mellem de 2 lufthavne fra et flyspotter synspunkt er det vel OK..
Hilsen Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2019, 07:08   #44
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Tokyo-tips (hovedtråd)

Gjenoppliver denne her...

Spontantbooket med CT en tur til Tokyo (C)med avreise tirsdag ettermiddag, dvs ankomst Tokyo onsdag i 14-tiden. Kun en natt før man natt til fredag setter kursen hjemover.

Jeg og fruen har aldri vært i Tokyo og trenger litt tips til hvordan vi skal/bør disponere ettermiddagen onsdag, samt hele torsdagen (før man setter kurs tilbake).

Lander i NRT og avreise HND.

Hvor bør vi bo den ene natten? Og hva er øverst på to-do-listen når man kun har et døgn+? Skikkelig japansk ramen og sushi må inntas så tips her er også bra.

Reiseruta som følger:

OSL-DUS (SK Plus)
DUS-NRT (ANA C)
HND-FRA (ANA C)
FRA-OSL (LH C)

Ikke beste bruken av CT, men med full jobb på begge og begrensede muligheter for barnepass så ble dette løsningen
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2019, 10:24   #45
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: Tokyo-tips (hovedtråd)

Ta med gode sko og ta beina fatt. Vi spiste sushi her: http://sushibaryasuda.com, men booket flere måneder i forveien. Fikk Alex Sushi til å fremstå som ferdigpakken i kjøledisken på Rema.
En annen høydare for jetlag-rammede nordboere var området rundt fiskemarkedet. Vi fikk aldri billetter til selve markedet, men det skjer utrolig mye i sidegatene på samme tid (altså midt på natten / grytidlig morgen). Nå bodde vi riktignok i gangavstand (Conrad Tokyo), men det var en spesiell opplevelse. Tokyo på nattestid føles betydelig mye tryggere enn hvilken som helst norsk by.

Limer ellers inn noen tips jeg fikk fra en landskvinne i eksil:

___________
Roppongi-strøket har mange barer og restauranter når jetlag skal bekjempes.

Når det gjelder andre tips synes jeg det er kjempefint å gå fra Fuglen ned mot Shibuya i sidegatene, masse morsomme steder å stikke innom, og ikke like hektisk som hovedområdet i Shibuya.

Harajuku er også verdt å få med seg. Hovedgaten kan bli litt vel hektisk, men sidegatene har også mye å by på. Kan kombineres med tur til Meiji Shrine.

Asakusa området bør prioriteres. Senso ji (tempelet) der er veldig fint, og hele området rundt er veldig hyggelig. Det er mye fint å handle der, selv om det selvsagt kan føles litt turistifisert. Men her gjelder det igjen å ha tid til å gå litt ut av hovedområdet. Er et perfekt sted å kjøpe en del gaver/suvenirer.


Zojoji (tempel) som ligger ved Tokyo Tower er også veldig spesielt og verdt å få med seg. Er det fint vær er det et helt nydelig område.
____________
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2019, 10:37   #46
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: Tokyo-tips (hovedtråd)

Fiskemarkedet er vel flyttet nå?

Ellers er jeg enig i at Asakusa er topp, samme med Shibuya som er veldig "Japan". Begynn med Shibuya crossing og gå rundt i gatene rundt der. Golden Gai er maks turist, men også veldig "Japan".
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2019, 21:20   #47
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Tokyo-tips (hovedtråd)

Dette burde komme ganske høyt på ønskelisten hos en del ....

https://onemileatatime.com/tokyo-hot...edium=facebook

Quote:
As reported by Kotaku, the Haneda Excel Hotel Tokyu, connected to Terminal 2 of Haneda Airport, has just introduced a new room type that will be on any aviation geek’s bucket list.

They’ve introduced what they’re calling a “Superior Cockpit Room,” which features a full size cockpit based on a Boeing 737.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2019, 21:35   #48
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Tokyo-tips (hovedtråd)

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Dette burde komme ganske høyt på ønskelisten hos en del ....
Har ikke de flest her på forumet allerede noe tilsvarende på soverommet idag? Hvorfor velge et hotellrom som er likt?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2020, 10:05   #49
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Tokyo-tips (hovedtråd)

24 timer i Tokyo med en 9-åring. Hva gjør vi? Forslag?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2020, 10:27   #50
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Tokyo-tips (hovedtråd)

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
24 timer i Tokyo med en 9-åring. Hva gjør vi? Forslag?
Ha ha.. herlig.. Dette spørsmålet representerer reiseglede på så mange måter :-)
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2020, 10:32   #51
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: Tokyo-tips (hovedtråd)

Robot Cafe er jo en klisje, men kan være sinnsykt for en 9åring (med mindre det er aldersgrense). Shibuya og Shinjuku området bør maksimere følelsen av Japan tenker jeg Finnes all verdens moro gimmicker for en 9 åring. Sushi som leveres av leketog, Pokemon Center (Ginza) etc.
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2020, 10:46   #52
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,684
Default Re: Tokyo-tips (hovedtråd)

Quote:
Originally Posted by darkcho View Post
Fiskemarkedet er vel flyttet nå?

Ellers er jeg enig i at Asakusa er topp, samme med Shibuya som er veldig "Japan". Begynn med Shibuya crossing og gå rundt i gatene rundt der. Golden Gai er maks turist, men også veldig "Japan".
Akkurat tilbake, bodde på APA Hotel Asakusa-Ekimae. Glimrende tog fra NRT til Asakusa, ut utgang 1A og 2 meter til høyre var hotellet.
Ellers må jeg si at APP'n Japan Free Wifi var glimrende, slapp å mase om passord på hver eneste plass en var.
krølle is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2020, 16:50   #53
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Tokyo-tips (hovedtråd)

Noen som har ideer om det er lurest å bytte mellom Tokkyu og Tokaido på Shimbashi eller Shinagawa?

Hyperdia sier ingenting om spor for disse.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2020, 23:31   #54
Larsabal
ScanFlyer Blue
 
Larsabal's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Oslo
Posts: 268
Default Re: Tokyo-tips (hovedtråd)

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
24 timer i Tokyo med en 9-åring. Hva gjør vi? Forslag?
Vi var der en liten uke i sommer med barn på 4, 10 og 13. Hvis hun på 10 skulle gjøre noe om igjen tror jeg det enten ville blitt en tur i Harajuku/Takeashita med en lokal guide som viste frem Kawaii-kulturen og de skjulte perlene i det området – eller en tur på TeamLab Boarderless, et interaktiv museum som setter sansene på prøve for alle aldersgrupper. https://borderless.teamlab.art/

Billetter til sistnevnte bør forhåndskjøpes siden det kan være fullt den dagen dere er der.
Larsabal is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2020, 00:29   #55
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Tokyo-tips (hovedtråd)

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
24 timer i Tokyo med en 9-åring. Hva gjør vi? Forslag?
Takeshita Street ved Harejuku vil jeg si da er et must. Ellevill klesmote og mat.

Søndag kommer mange til Yoyogi park like ved for å drive med cosplay og mange rare aktiviteter. Mange er utkledt som japanske tegneseriefigurer. Flere som ønsker oppmerksomhet står på den brede broen over til parken. Det er bare å spørre om man kan ta bilde sammen med dem.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2023, 07:48   #56
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Tokyo-tips (hovedtråd)

Noen som har tips til «rimelig» hotell med enkel tilkomst til HND? Kan være enkel standard siden det bare skal være crash-pad.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2023, 13:57   #57
Midtiblinken
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,084
Default Re: Tokyo-tips (hovedtråd)

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Noen som har tips til «rimelig» hotell med enkel tilkomst til HND? Kan være enkel standard siden det bare skal være crash-pad.
Det er et Toyoko ved Otori stasjon, kun et par stopp unna Haneda. Det kan i beste fall bli beskrevet for enkelt.
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2023, 11:50   #58
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Tokyo-tips (hovedtråd)

Quote:
Originally Posted by Midtiblinken View Post
Det er et Toyoko ved Otori stasjon, kun et par stopp unna Haneda. Det kan i beste fall bli beskrevet for enkelt.
Hadde vært kult å prøve noe sånt, men menn og kvinner er adskilt og det funker ikke så bra med barn.

Priser er stort sett hinsides, men fant Ibis Styles i Ginza for 2000kr/natt.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2023, 14:17   #59
Midtiblinken
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,084
Default Re: Tokyo-tips (hovedtråd)

Hmm, det visste jeg ikke. Det var to bygg. Begge hadde frokost, en japansk og en vestlig. Det var min eneste gang der og andre booket hotell og betalte. Regner med at det var det billigste som fantes, i dag er den norske krona problemet.
Ingen fortalte meg at de skilte kjønn der, jeg så ingenting uvanlig. Var det alltid slik?
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Nice - hovedtråd martino Reiseforum 85 09-08-2023 22:38
Lisboa (hovedtråd) Someone Reiseforum 57 14-12-2018 16:42
Hovedtråd: Amsterdam JonathanAxell Flyspotting 24 18-04-2015 17:01
Tips til Asia tur (Shanghai, Beijing og Tokyo) Tuften Reiseforum 19 18-01-2012 03:13
Hovedtråd: Roma Harald Oanes Flyspotting 0 17-09-2011 09:50


All times are GMT +2. The time now is 00:58.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.