Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-05-2016, 12:04   #1
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
SAS SAS med SAS City Lounge

Bilder: http://www.sasgroup.net/en/premiar-for-sas-city-lounge/

Quote:
Premiär för SAS City Lounge
SAS erbjuder från och med idag sina diamantmedlemmar tillgång till en ny inspirerande City Lounge på Stureplan i centrala Stockholm


SAS fortsätter att stärka sitt erbjudande mot Skandinaviens frekventa resenärer. Trenden och den ökade efterfrågan på kontorshotell gör att allt fler kunder efterfrågar en plats att både kunna nätverka och arbeta på under sina resor. För de som reser allra mest med SAS erbjuds från och med idag tillgång till en ny, kreativ mötesplats i centrala Stockholm. För SAS kunder som pendlar eller reser mycket i arbetet, men samtidigt behöver en arbetsplats, kan vi nu i samarbete med No 18 Office & Lounge erbjuda en personlig mötesplats med inspirerande design, öppna arbetsytor, avskilda mötesrum och en avslappnande miljö.

SAS EuroBonus diamantmedlemmar är, tillsammans med en gäst, välkomna ett dygn före och efter sin resa med SAS, men även övriga tider mot en avgift. I City Loungen, som är öppen 9-17 på vardagar, ingår wifi, kaffe, te och conciergeservice. No 18 erbjuder även SAS diamond-medlemmar att boka en tid med en personlig tränare i deras gym.

– Vi arbetar hela tiden med att stärka erbjudandet mot våra frekventa resenärer. Med inspiration från andra medlemsklubbar runt om i världen öppnar vi nu SAS City Lounge för att erbjuda de som reser med oss allra mest tillfälle att mötas, arbeta effektivt eller bara koppla av i en behaglig miljö, även i centrala Stockholm, säger Stephanie Smitt Lindberg, produkt- och utvecklingschef på SAS.

I tillägg till SAS ordinarie lounger, så har SAS under senaste tiden även öppnat Café Lounger, som riktar sig till resenärer som ofta reser inrikes eller inom Skandinavien.

Läs mer om SAS övriga lounger här: http://www.sas.se/allt-om-resan/pa-flygplatsen/lounger/
Läs mer om No 18 Office & Lounge här: http://no18.se/sv/hem/

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel 46 8 797 29 44
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2016, 12:34   #2
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: SAS med SAS City Lounge

Jøss!
Det må jeg si. Er SAS litt i forkant her? Reiser ikke så mye i jobb om dagen, men dette virker som et fint komplement til lounge.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2016, 12:37   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: SAS med SAS City Lounge

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Jøss!
Det må jeg si. Er SAS litt i forkant her? Reiser ikke så mye i jobb om dagen, men dette virker som et fint komplement til lounge.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2


Jeg er litt usikker på behovet og poenget. Og ikke minst om dette faktisk vil øke inntektene til SAS mer enn hva det koster drive dette opplegget
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2016, 12:42   #4
eql1zr
ScanFlyer Silver
 
eql1zr's Avatar
 
Join Date: Jul 2014
Posts: 553
Default Re: SAS med SAS City Lounge

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Jeg er litt usikker på behovet og poenget. Og ikke minst om dette faktisk vil øke inntektene til SAS mer enn hva det koster drive dette opplegget
Enig. Det virker litt sært, og jeg tror ikke det er noe jeg hadde benyttet meg av. Nå reiser ikke jeg i jobben, men regner med jeg hadde hatt mer fornuftige ting å gjøre på om jeg hadde gjort det. Med eventuell ledig tid før flyreisen er det vel mer naturlig å dra ut til ARN og sitte i loungen der.
eql1zr is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2016, 12:44   #5
Fly med oss
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,523
Default Re: SAS med SAS City Lounge

Quote:
No 18 erbjuder även SAS diamond-medlemmar att boka en tid med en personlig tränare i deras gym.
Jeg lurer på hva dette betyr? På hjemmesiden til No 18 står det ingenting om dette. Jeg regner med det er en tjeneste man betaler for?
Fly med oss is online now   Reply With Quote
Old 24-05-2016, 13:28   #6
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,618
Default Re: SAS med SAS City Lounge

Synes dette er tull og tøys, hva med å komme opp med noen fordeler som kundene faktisk etterspør?
view is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2016, 13:31   #7
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: SAS med SAS City Lounge

Det ligner jo på Regus eller noe slikt. For reisende som trenger et møterom og/eller et kontor er vel dette svært nyttig. Diamantkortholdere får jo en klar ekstra fordel her sammenlignet med Gullkort.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2016, 13:48   #8
SpotOn
ScanFlyer Silver
 
SpotOn's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: Somewhere near(-ish) OSL
Posts: 641
Default Re: SAS med SAS City Lounge

Dette trenger jo ikke koste SAS veldig mye. De investerer jo ikke i noen infrastruktur her, og det er vel tvilsomt om dørene vil rennes ned av EBD'ere på jakt etter kontorplass eller gratis kaffe. Av nettsiden koster et medlemskap hos No 18 fra 3000 SEK/mnd pr person. SAS betaler sikkert en helt overkommelig / grei pris pr. besøk.
SpotOn is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2016, 15:20   #9
carla
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2012
Location: Anchorage/LosAngeles
Posts: 88
Default Re: SAS med SAS City Lounge

Synes dette er kult av SAS jeg da. Virker som de er veldig på hugget om dagen.
carla is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2016, 18:54   #10
Klgn
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 113
Default Re: SAS med SAS City Lounge

Jeg har flere ganger ønsket meg et sted å jobbe ved ankomst, og syns dette virker som en god idé. Men tilgang til lounge ved ankomst ville i mange tilfeller gjort samme nytten og vært enklere, i tillegg til at det enkelt kunne vært tilbudt i flere byer.
Klgn is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2016, 19:47   #11
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: SAS med SAS City Lounge

Tilgang til Lounge ved ankomst har du allerede som EBD
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2016, 19:59   #12
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: SAS med SAS City Lounge

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Jeg lurer på hva dette betyr? På hjemmesiden til No 18 står det ingenting om dette. Jeg regner med det er en tjeneste man betaler for?


Det er gratis for EBD. Men det er et tilbud som hvem som helst kan betale for også. SAS har bare satt logoen sin på det, og det koster neppe mye for SAS fordi det gir ekstra oppmerksomhet og markedsføring for operatøren.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2016, 20:30   #13
Fly med oss
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,523
Default Re: SAS med SAS City Lounge

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Det er gratis for EBD. Men det er et tilbud som hvem som helst kan betale for også. SAS har bare satt logoen sin på det, og det koster neppe mye for SAS fordi det gir ekstra oppmerksomhet og markedsføring for operatøren.
Gratis personlig trener for EBD altså? Merk at jeg hadde en quote om dette i mitt innlegg.
Fly med oss is online now   Reply With Quote
Old 24-05-2016, 23:21   #14
magnusant
EBG
 
Join Date: Dec 2015
Location: Copenhagen
Posts: 93
Default Re: SAS med SAS City Lounge

Nå er jeg "kun" gold, men synes dette virker litt søkt.
Naturligvis forstår jeg at de leter etter flere måter å sette pris på diamond-kundene på - men dette er neppe noe jeg hadde benyttet meg av hvis jeg hadde hatt muligheten.

Her må man altså oppsøke et fysisk nytt sted, bare for å få brukt en lounge, som noen kommenterte "type regus".

Hadde jeg hatt behov i den klassen, hadde vel jobben betalt for regus. Hvis ikke er det mange fine kaffebarer osv man kan slå seg ned på, uten at man må ta en ekstra taxi
Treningssenter er selvfølgelig fint - men har man pakket treningstøy har man kanskje allerede brukt det på hotellet?

Hadde jeg vært SAS, hadde jeg heller satset på å gjøre reiseopplevelsen bedre for gold / diamond. Billigere upgrades, bedre tilbud av bonusbilletter, bedre pointopptjening osv.

Ser fremdeles ikke poenget med at jeg tjener mere poeng ved å bo en natt på et bedritent partnerhotell enn å gjennomføre en economy-flygning i norden.
magnusant is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2016, 01:41   #15
FamilyGuy
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Location: Trondheim
Posts: 342
Default Re: SAS med SAS City Lounge

Tror jeg hadde benyttet meg av det dersom jeg var EBD. Tenkt scenario er da enten tidlig ankomst og sen innsjekk på hotell, eller tidlig utsjekk og sen avreise.
__________________
14.12.22: TRD-OSL-MUC-BKK
18.12.22: BKK-UTH
01.01.23: UTH-BKK-TDX
11.01.23: BKK-MUC-OSL-TRD
FamilyGuy is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2016, 12:25   #16
Klgn
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 113
Default Re: SAS med SAS City Lounge

Quote:
Originally Posted by darkcho View Post
Tilgang til Lounge ved ankomst har du allerede som EBD
Jeg har også lest det på forum, men har ikke klart å finne det på nettsidene til SAS. Har du en link til hvor dette står så jeg har noe å slå i bordet med?
Klgn is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2016, 21:10   #17
RedLine
ScanFlyer Silver
 
RedLine's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 851
Default Re: SAS med SAS City Lounge

Quote:
Originally Posted by Klgn View Post
Jeg har også lest det på forum, men har ikke klart å finne det på nettsidene til SAS. Har du en link til hvor dette står så jeg har noe å slå i bordet med?


Det finner du under Diamant fordeler på flyplassen -> SAS Lounge -> Punkt nummer to.

Quote:
Du har tilgang til SAS lounge i København, Oslo og Stockholm (unntatt innenlands-lounge) når du reiser i Europa og ankommer med SAS, Star Alliance, SAS partner eller codeshare flyvninger.

https://www.sas.no/eurobonus/om-euro...ivaer/diamant/
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2016, 21:49   #18
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,618
Default Re: SAS med SAS City Lounge

Mulig det bare er meg, men om møtet er tidlig slutt i Stockholm, så drar jeg heller hjem med et tidligere fly enn å henge ut på et Regus business senter.
view is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2016, 22:58   #19
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: SAS med SAS City Lounge

Jeg fikk et Regus-medlemsskap inkludert med United Red Carpet Club en gang. Aldri brukt...
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2017, 22:50   #20
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: SAS med SAS City Lounge

Slutt på SAS City Lounge.

Quote:
I de siste årene har vi investert mye i våre egne SAS Lounger – blant annet i Oslo, New York og nå sist i Paris og Chicago. Vi vil fortsatt investere i lounger og Fast Tracks på de flyplassene der vil har mange passasjerer. Det er også bakgrunnen til at vi avslutter prøvesamarbeidet med SAS City Lounger i Stockholm fra 31. oktober, som startet i 2016 i samarbeid med No18.

Det har vært en oase som mange har satt pris på, men besøkstallet har vært lavt og vi velger inntil videre å avslutte samarbeidet og heller fortsette å fokusere på våre egne flyplass-lounger – og din reiseopplevelse. Andre investeringer som snart vil merkes er blant annet de digitale løsningene våre, med markedets raskeste WiFi om bord på kort- og mellomdistanseflyene. Vi har også 30 helt nye og mer drivstoff-effektive fly som reduserer påvirkningen av miljøet, samt oppgraderte kabiner på samtlige fly.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Gjest i lounge med SAS? mcleif Reiseforum 37 07-08-2019 11:37
Oslo SAS Lounge + SAS Gold Lounge allby998 TripReports 1 17-11-2017 11:45
Lounge på Fiumicino for reisende med SAS? Herlov Reiseforum 17 24-04-2017 16:23
Lounge Linate med SAS Plus cntnry Reiseforum 16 20-12-2013 16:59
La Valette VIP Lounge på Malta med SAS Plus jcnorway Reiseforum 13 19-08-2013 08:28


All times are GMT +2. The time now is 03:48.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.